Minolta Dimage.... ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Minolta Dimage.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 14:42

Ik zat gisteren in bad de Consumentengids door te bladeren Haha!

En las dus de Digitale Camera Test.

Daar kwam de Minolta Dimage erg goed uit , en als ik zo rondkijk her en der op internet (en ook op Bokt Knipoog ) dan kan dat ding ECHT schitterende foto's maken Bloos!

Maar dan zijn het 9 van de 10 keer foto's van erg dichtbij , details van bloemetjes enzo. Dat is natuurlijk wel waanzinnig mooi , maar ik wil juist ook mooie scherpe normale foto's kunnen maken en erg stevig in kunnen zoomen met een mooie scherpe en levendige-kleuren-foto tot gevolg.

Bvb. van iemand die rijdt in de bak , dat ik vanaf A diegene in galop aan de andere kant van de bak nog superscherp en beeldvullend kan fotograferen , geen beentjes die wazig worden , en ook mooie springfoto's of wat dan ook.

Ik wil echt dat speeltje van inzoomen Bloos

Iemand met deze camera die me kan vertellen of hij dit ook goed kan ?

Of denk aan een vogel in de verte : die wil ik ook mooi beeldvullend en scherp naar me toe kunnen halen

Kan deze dat ?

En foto's binnen maken , als het donker is , maar ook bvb in een hal of binnenbak ?

En ik snap niet zo goed wat dat nu is , je hebt gewoon Minolta Dimage , maar ook KONICA Minolta dimage... Verward

Wat is het verschil hiertussen dan , waarom heten die vrijwel hetzelfde ?

En is de Dimage Z2 of Z3 wellicht (veel) beter , of valt dat wel mee ?

Ik hoop dat iemand me wil helpen , ik wil graag sparen voor deze camera en wil er wel ECHT superblij mee zijn natuurlijk

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:51

Ik heb de konica minolta dimage x21. Weet niet of je die ook bedoelt, maar dit is een camera die bij uitstek geschikt is om "fotoalbum" foto's te maken. Als je echt het kwalitatief sterke werk wilt, is deze camera niet geschikt. Kun je beter even in de fotowinkel vragen of ze voorbeelden hebben van verschillende foto's met diverse megapixels.

Zeker als je aktiefoto's wilt maken, heb ik gemerkt dat hij een beetje kan gaan "vagen". Ik bedoel dan dat je zo'n typisch digitaal veegje over de foto krijgt. Er zijn wel haarscherpe foto's mee te maken, hoor, maar dan vooral van stilstaande voorwerpen en niet teveel ingezoomd...

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 15:17

Nee , ik zit echt te azen op die Z1 of eventueel Z2 , als ik daar naar zoek op het www dan word ik toch wel erg enthousiast...is nog net betaalbaar en lijkt heel erg leuk...de andere Minolta's interesseren me weinig eigenlijk Bloos

Maar bedankt voor je berichtje OK dan!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:18

Ik heb zelf geen ervaring met deze camera. Wat ik zou doen als ik jou was: neem deze vragen mee en ga eens naar 3 verschillende winkels en leg ze de boel voor. Dan loop je niet het risico dat 1 iemand je verkeerd voorlicht en kom je ook een boel te weten over leuke alternatieven op die camera en wie weet mooie aanbiedingen van vergelijkbare camera's die aan je eisen voldoen.

Succes ermee!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:18

ik heb hier en daar gehoord (en ook enkele gezien) dat deze camera niet altijd even scherp is. maar goed, ik vergelijk het misschien met de wat meer professionele camera's.

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:27

Ik ben inmiddels alweer een paar maanden in het bezit van de Dimage Z2.
Buiten zijn de foto´s goed scherp, als je in de binnenbak foto´s maakt lijken ze wat eerder bewogen. Wat een groot voordeel is van deze camera is dat je 10x optische zoom hebt, je kan super inzoomen dus. Verder kan je fotoreeksen maken, makkelijk als je een sprong op de foto wil vastleggen. Ik ben er tevreden mee, zeker als ik de prijs - kwaliteit verhouding bekijk! (Ik heb de mijne via internet gekocht....)

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 15:49

Ja , dat je super kunt inzoomen is ook DE reden dat deze camera me aanspreekt

Vraag blijft dan alleen : als je maximaal inzoomt , krijg je dan nog een mooie scherpe foto , en geen vegen van bewegende beentjes enzo ?

Die fotoreeksen is ook 1 van de dingen die ik erg graag wil

Maarja als je dan 6 "vegerige" foto's krijgt schiet het nog niet op Tong uitsteken

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:51

Ik heb laatst op bokt gezocht naar info over camera's, en toen kwam ik tegen dat Debo een Olympus heeft gekocht terwijl ze eerst van plan was om een minolta te kopen. Ik denk dat zij zich er dus wel in heeft verdiept, dus misschien kan je haar eens pben?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:02


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:40

Haha! Ben net de trotse eigenaar van deze camera geworden Haha!

Er zit een behoorlijke gebruiksaanwijzing bij maar ik moet zeggen dat ik hem al aardig onder de knie heb Als ik deze week tijd heb zal ik wat foto's op bokt zetten, dan kan je zien hoe hij fotografeert

Je kan overigens echt goed paarden in beweging fotograveren en de macrofunctie is helemaal top OK dan!

Me is so happy Cheese!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:45

Wij hebben ook een minolta Dimage. Maar dan een wat oudere versie (3 jaar oud). Hij maakt hele mooie foto's. Maar heeft wel heel veel moeite met binnen en in het donker foto's maken. Bewegende foto's of inzoomen is over het algemeen geen probleem.
Foto's staan op onze site Knipoog