1 snelweg, 2 dagen, 2 extremen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

1 snelweg, 2 dagen, 2 extremen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 21:03

Mijn verhaal van gisteren:

Ik reed over de Kennedylaan (Eindhoven) richting A58, dan krijg je een stoplicht (tweebaans linksaf). Voor mij remt een auto netjes af en een andere auto van de rechterbaan, ramt inene zijn wagen tussen mijn voorganger en degene daarvoor in. Zonder te kijken, te knipperen of wat dan ook.
Mannetje voor mij is pissed en gaat op zijn claxon hangen. Waarop de snijdende bestuurder zijn getinte (weet niet of ik dat mag zeggen) arm buitensteekt en zijn middelvinger laat zien.
Mijn mond viel open (waar is die 'mijnbekvaltopen-smilie'?).
Vervolgens gaat het licht op groen en men rijdt aan. Mannetje Snij blijft tergend langzaam links rijden, terwijl er rechts (inmiddels op de snelweg) niets te doen is.
Mijn voorganger gaat rechts naast mannetje Snij rijden, doet zijn raam open en begint te foeteren. Waarop mannetje Snij nog lelijker gaat gebaren.

Vervolgens gaat mijn voorganger hem rechts voorbij en drukt mannetje Snij gewoon de middenberm in.
Ik natuurlijk vol in de ankers, ondanks dat ik voldoende afstand had gehouden, werd de situatie vrij penibel. Mannetje Snij was flink geschrokken en heeft verder erg tam gereden, mijn voorganger was hevig over de zeik, knoerhard doorgereden


Verhaal van vandaag:
Ik rijd met mijn vriend zijn Transit over dezelfde weg en sta wederom op de linkerbaan. Vandaag weer netjes mijn gordeltje aan, mobieltje in de carkit etc.etc.
Komt er een bus naast mij staan, die mij bewonderenswaardig aankijkt. (ik had gewoon maar een werkbus bij me, niets aparts). Hij wijst op mijn gordel en steekt zijn duim omhoog. Verder gebaart hij naar mijn carkit en ook dat was OK dan! .
Ik heb hem even vriendelijk gedag gewuifd (nadat mijn blush weg was, dit ben ik nou ook weer niet dagelijks gewend Bloos ).
Toen het licht weer op groen ging, gebaarde hij mij dat ik maar lekker rustig aan moest doen en ik heb hem netjes vaarwel gezwaaid.



Zo kan het dus ook.

Mensen veranderen zo gauw in maniakken als ze in hun blikken doosje stappen... als we nu eens met zijn allen gewoon hoffelijk tegen elkaar blijven, netjes spiegelen en knipperen met het van baan veranderen en gewoon een klein beetje rekening met elkaar houden, dan is er een hoop ergernis (én een hoop ongelukken) minder op de snelweg....

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:11

Hahaha... Een wereld van verschil... Haha!

Maar je hebt wel gelijk, mensen kunnen ineens alles maken als ze in hun auto zitten...

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:13

Je werd dus in jouw laatste verhaal bewonderend bekeken alleen omdat je je gordel omhad? haha Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:18

Meneertje Snij Haha!
Wel absurt dat soort weggevaren als meneer Snij.... Maarja, je zal ze (helaas) altijd blijven houden. Gelukkig is er verder geen schade.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 22:17

Ronnoz schreef:
Je werd dus in jouw laatste verhaal bewonderend bekeken alleen omdat je je gordel omhad? haha Haha!


Ik ben nu eenmaal niet zo'n oogverblindende schoonheid, dat hij daarnaar keek. Het ging idd om mijn gordel, al kreeg ik van zijn blikken wel het schaamrood op mijn kaken... Bloos

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:39

imker schreef:
Ik ben nu eenmaal niet zo'n oogverblindende schoonheid, dat hij daarnaar keek. Het ging idd om mijn gordel, al kreeg ik van zijn blikken wel het schaamrood op mijn kaken... Bloos


Hahah ik vind het wel grappig. Agenten kijken ook meestal alleen maar naar mijn gordel, maar dan zijn ze niet vrolijk aangezien ik dat ding altijd draag en ze dus aan mij geen bekeuring uit kunnen delen...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:53

Dan teken ik toch voor de tweede variant Knipoog

Maar idd, ik heb me vandeweek op de snelweg Amersfoort-Rotterdam en Amersfoort-Amsterdam, weer zitten verbazen over de manieren en rijstijl van sommige chauffeurs Lips are sealed
Als je dat ziet is het verbazingwekkend dat er niet vaker wat misgaat.....

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:05

mensen denken idd dat ze alles kunnen maken als ze in hun auto zitten. en hoe groter hun auto is hoe meer ze durven.

ik zat laatst samen met mijn moeder in m'n moeder d'r twingotje. leuk klein karretje en nog aardig fel. wij rijden zo op de rechterbaan vlak voor een stoplicht. rechts van ons een vangrail en links nog een rijbaan vlak voor het stoplicht voor mensen die linksaf willen. eerst rij je dus op 1 baan en dan kun je rechtdoor/rechts of die extra baan voor links op. wij dus op de rechterbaan, komt d'r zo'n man in z'n grote bmw en die duwt zowat mijn moeder de vangrail in! alleen omdat hij zo snel mogelijk op die linkerbaan wil. belachelijk! en in het voorbij rijden zegt die man (was warm weer dus hadden de raampjes open): aan de kant met dat kleine karretje. nou toen had ik hem echt zitten hoor. aso. Boos!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:13

xtwisterx schreef:
Hahaha... Een wereld van verschil... Haha!

Maar je hebt wel gelijk, mensen kunnen ineens alles maken als ze in hun auto zitten...


ja idd Bloos!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:49

Richtje schreef:
Dan teken ik toch voor de tweede variant Knipoog

Maar idd, ik heb me vandeweek op de snelweg Amersfoort-Rotterdam en Amersfoort-Amsterdam, weer zitten verbazen over de manieren en rijstijl van sommige chauffeurs Lips are sealed
Als je dat ziet is het verbazingwekkend dat er niet vaker wat misgaat.....


Dat er niet vaker wat misgaat, komt puur door de oplettendheid van andere bestuurders.

Rij maar eens door na Amersfoort richting Zwolle, vooral 's avonds als het donker is en rustig is het daar soms net een racebaan

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:46

Dat is ook waar idd, als iedereen op zo'n manier zou rijden, zou het ook nooit goed gaan

Ik had gister onderweg terug op m'n paard ook weer eentje bijna achterin zitten Lips are sealed Die kwam met zeker honderd aan stormen waar je 50 mag, tja als ik er dan opeens rijdt als hij de bocht om komt..... En hij was nog boos ook, want bleef op zo'n klein stukje achter me rijden en maar gas geven Lips are sealed Had de neiging om even een stukje 20 te gaan rijden, maar had zo'n voorgevoel dat hij dat niet had kunnen waarderen.....