Lloret wil af van lallende Hollanders

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Lloret wil af van lallende Hollanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 12:59

Bron: De Telegraaf

Citaat:
Lloret de Mar, zondag

De Spaanse politie heeft de oorlog verklaard aan overlast veroorzakende Nederlandse jongeren.

Vooral in de populaire badplaats Lloret de Mar treden agenten keihard op. Boetes van rond de 450 euro zijn geen uitzondering en wie niet wil of kan betalen wordt op het vliegtuig naar huis gezet.

De Spaanse overheid kondigde enkele maanden geleden al aan een einde te willen maken aan de overlast van de luidruchtige en veelal jonge dronken Nederlandse vakantiegangers in de populaire badplaatsen aan de Middellandse Zee.

De nieuwe burgemeester Xavier Crespo van Lloret de Mar deed er onlangs nog een schepje bovenop. Hij wil van Lloret weer een rustig familieparadijs maken. Lallende jongeren passen daar volgens hem niet in.

Straalbezopen op het strand hangen of over straten zwalken, herrie maken en ruzie zoeken; het is in Lloret de Mar uit den boze. Wie gepakt wordt door de Guardia Civiel of de speciale politiemacht de Mosos d'Esquadra krijgt in eerste instantie, afhankelijk van de overtreding, een boete van rond de 65 euro. Wie voor de tweede maal de fout in gaat kan rekenen op een fors hoge bekeuring. Niet betalen, is wegwezen.

Verschillende reisorganisaties vrezen nog verdergaande maatregelen en geven hun personeel opdracht de jongeren op het hart te drukken zich netjes te gedragen.


Eindelijk... Ik zat er al op te wachten... Haha!
Of klink ik nu als een oud wijf?

Wat vinden jullie er van?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:01

Dat is nou precies de reden dat je mij noot in Lloret zal zien Haha!:D

Wel een beetje naief van die burgemeester dat hij denkt dat het allemaal zomaar ongedaan is te maken... Al die discotheken, moeten die maar dicht dan?

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:01

Daar ben ik 2 jaar geleden nog geweest Tong uitsteken

Ik betwijfel of het lukt, al die toeristengelegenheden daar. Als ze doorzetten komen een hoop mensen zonder werk te zitten want de toeristen zijn in de zomer vooral een grote bron van inkomsten...

... And we like all the fluffy animals.


Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:08

Als je gepakt wordt door de Guardia Ceviel is die boete niet eens je enigste zorg Tong uitsteken


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:13

ze zijn altijd wel streng geweest daar

maar wat maakt lloret nu zo leuk?
juist,al die zatte mensen sn8s op straat
is zo megagezellig !
de straat is echt bommetje vol dan
ze zullen van al die discotheken wel kindersozen,creches en bingo zalen maken *LOL*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:12

Ik kan ze geen ongelijk geven! Ik ben nog nooit in zo'n soort vakantiebestemming geweest omdat ik juist hier zo'n hekel aan heb!

Mij zal je er ook niet snel zien!

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:18

Lloret is altijd al feestbestemming geweest, dus die families met kinderen zitten er zowieso al niet...heel verstandig van ze ook haha!
Geloof mij nou, jongeren weg----> Inkomsten weg ----> gebeurt niet! Knipoog

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:43

Idd, ik denk dat die jongeren daar juist voor veel geld zorgen, als jong gezinnetje ga je toch liever naar een plaats met een "gezinsvriendelijkere" naam als Lloret (staat toch bekend als een jongerenplaats)

Hmm mijn broer zit nu in Lloret, zou ook mooi zijn als ie dalijk met zo'n boete thuiskomt Nagelbijten / Gniffelen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:55

Wij zijn 2 jaar geleden in Spanje op vakantie geweest en we zijn toen ook een avondje naar Loret geweest.
Mijn mond viel echt open hoor.......
Een feestende menigte is hartstikke leuk en moet kunnen.
Maar wat ik daar zag had niets meer met feest te maken
Brandblussers die vanuit de appartementen op het trottoir gemikt werden, kotsende jongelui die midden op straat lagen, een agressief sfeertje, veel vernielingen etc.
Feesten is leuk, maar wat daar gebeurde had daar niets meer mee te maken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:13

Idd in Llorett is het echt niet meer gezellig feesten wat er gedaan wordt... Kan ze geen ongelijk geven dat ze maatregelen willen treffen...

Kijk, gewoon feesten enzo vind ik goed kunnen, maar zoals het er daar aan toe gaat.. thanks but no thanks...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:07

Daarom is een stad als Llorett ook niets voor mij!
Misschien ben ik gewoon te braaf! Tong uitsteken

Maar ik denk niet dat ze alles ongedaan kunnen maken..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:10

Haha dit moet ik ef bewaren Tong uitsteken Want wij zouden eerst naar Salou gaan volgend jaar, en toen zei een vriend (die zelf volgend jaar naar Lloret gaat) dat het daar 1 dikke orgie en alles was.. En toen zei ik van nee Lloret dan!!En zij hij van nee Lloret niet. Tuurlijk Schijnheilig

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:29

haha mijn broer zit nu in Lloret, volgens hem valt het allemaal wel mee Lachen

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:09

Whaha, volgens mij gaan veel jongeren juist daarvoor naar Lloret, om het uitgaan & wat daarbij hoort

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:11

Ik ben ook naar Lloret geweest, vond het heel gezellig en echt niet erger dan wat ik (op t.v.) van Salou heb gezien en wat ik (uit ervaring) van Kos weet.

17 mensen vinden dit leuk

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:22

Hmmm mn vrienden gaan er morgen ochtend heen voor 12 dagen Haha!

toumie Ach gut

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:52

tja de jongeren zorgen voor geld in het laatje. Ik ben in Chersonisos Kreta geweest en dat was ook mega gezellig. Tja lallende mensen wat wil je dan. Ik vind het wel grappig
behalve de engelse die worden behoorlijk vervelend

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 21:06

Curly85 schreef:
behalve de engelse die worden behoorlijk vervelend

Volgens de Spaanse politie zijn het dus vooral de Hollanders... *LOL* Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:26

Dan moeten ze het volgende doen:
Zet Salou vol met boeiende GROTE discoteken, en niet van die lambal tenten zoals de snoepy's enzo.
Dan zit alles in 1 klap in Salou.


Lloret is 10 keer gezelliger dan Salou!

gewoon geen onderschrift :D

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 21:29

En dan heb je hetzelfde straks in Salou... Rolleyes Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:31

Ja...dat werd tijd ook, dan wissel je het gewoon om Haha!
Al die oudjes uit Salou, en woppah vol pleuren met Solmar tours bussen...ken hendig!

gewoon geen onderschrift :D

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:43

Salou is bijna even erg als Lloret qua feesten e.d. Bijna alles wel aan de Costa Brava. Calella kan er ook wat van.

Maar ze hebben het er helemaal zelf naar gemaakt hoor! Ze hebben toestemming gegeven om allemaal hotels neer te zetten en discotheken te bouwen. De mensen die daar wonen leven van de toerisme!!

Maar je heb er mensen tussen zitten die TE ver gaan. En die zouden gestraft moeten worden. Niet de mensen die zich wél gedragen. Want ik vind het heerlijk om aan de costa brava te zitten. Lekker overdag op het strand en 's avonds uitgaan. En wij gedragen ons dus wel!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 00:42

Ze maken het er toch niet zelf naar dat de boel opzettelijk ondergekotst en vernield wordt ?
Als je een hotel opent kies je er niet voor dat jongelui uit een ander land ( of dat nou nederland engeland of whatever is ) de boel slopen, onderkotsen en als puin achterlaten...

Ik heb een hekel aan dat soort vakantielanden, sommige lui in mijn omgeving noemen me een saaie muts, vinden dat ik daar echt eens heenmoet.
Maar voor mij hoeft dat niet, ik kan hier thuis ook wel zuipen en aan het water liggen.
Als ik op vakantie ga wil ik iets doen, niet zuipen,zoenen,seksen,kotsen en de volgende dag je roes uitslapen op het strand, om vervolgens je die avond weer opnieuw lam te zuipen.

Punt is dat die vervelende lui het verpesten voor de mensen die gewoon een leuke strand/zon/etc vakantie willen op een mooi land

Ik geef die lui groot gelijk dat ze er eens wat aan gaan doen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 06:48

Ik vind ook dat ze het er niet zelf naar gemaakt hebben..

Als je het normaal vind dat omdat er discotheken en de mogelijkheid tot uitgaan is, je de beest moet gaan uithangen...
Kan er dan niet netjes gefeest en gefuifd worden zonder dingen te slopen, de boel onder te kotsen en te overdrijven?

Ik heb er dus geen probleem mee als ze degenen die het verpesten voor de rest die zich wel gedraagt eens tussenpakken... Dan kan je tenminste terug normaal feesten en op vakantie daar.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:00

Mooi zo, hou maar eens een paar jaar een flinke opruiming, zal de costa brava vast van opknappen! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, Googlebot, IASCrawler en 40 bezoekers