Vrouwen in groot levensgevaar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:15

Het is inderdaad ronduit middeleeuws wat er in sommigelanden nog met vrouwen gebeurt. Vrouwen besnijdenissen komt ook nog in bepaalde afrikaanse landen voor. Verschrikkelijk, ze worden met een bot mes zonder verdoving verminkt.

We mogen heel erg blij zijn dat we hier wonen, er is alleen zo weinig wat je kan doen helaas. Vreselijk hoor.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:17

tja het is de geloofovertuiging, maar of je daar blij mee moet zijn Verward . Die vrouwen/meisjes worden met opzet dom gehouden (niet naar school) maar ook zij begrijpen dat dit niet normaal is, daar hoef je geen opleiding voor te hebben. En cultuur, ppfffttt heb een voorbeeld.
ik ben overblijf moeder op een christelijke basis school (doet er eigelijk niet toe) Wij hebben onze regels, anders word het een zootje (soms 40
kids) Haha! Nu kwam er voor de vakantie een turks joch, 4 turven hoog, op zich een lekker jochie, Haha! maar aan regels en vrouwen had hij de pest. De klas ging op slot, meneer ging er van door(doet hij thuis ook) de juf kon een roggel in d,r gezicht krijgen,(krijgt zijn ma ook van pa)omdat hij niet moch kleuren . Maar bij het overblijven dach hij wel eventjes het brood van een ander te pakken , maar ik zei : wil je dat terug geven en je eigen brood op eten, kreeg me daar in het vloeiend truks het een en ander toegezegt. Scheve mond En zo waren er meer dingen, totaal niet handelbaar dat joch. Paps kwam op school, dus ik vertelde dat het ventje niet netjes aan tafel zat, aan andere hun eten kwam, met zijn melk gooide, en in het turks tegen me vloekte. Scheve mond De man keek me aan en zei: dan had u maar gen vrouw moeten worden. Verward Heb de man vriendelijk aangekeken en en gezegt, dat zijn zoon niet langer welkom was bij het overblijven en dat ik mijn gedachtes niet aan hem verder zou uitte. Zei de vader kunt u denken dan. woest was ik Boos! , deze fam. is ook van school gestuurt. ze wilde tijdens het intake gesprek op school , de regels wel naleven die gelden voor onze school, maar onder tussen, wilde ze dus niks, helaas. Maar turkse jongens mogen tot hun twaalfde doen en laten wat zij willen, daarna komen de regeltjes (heb ik me laten vertellen hoor) Het is jammer dat het zo moet gaan, want ik hou totaal niet van discrimantie en zo kweek je dat toch. Scheve mond

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:21

Dit zijn wel allemaal verhalen uit verschillende landen hoor, volgens mij is er niet 1 land waar al die verschrikkelijke dingen gebeuren. Het is heel erg, maar ook erg moeilijk te veranderen. Zoals het hier verteld wordt, lijkt het net alsof het allemaal door mannen gedaan wordt, maar veel van deze dingen wordt ook door de vrouwen zelf in stand gehouden. Zoals vrouwenbesnijdenis. Of een schoonmoeder die haar schoondochter in de fik steekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:25

door druk van de man...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:29

In sommige gevallen. Maar andere van deze verhalen zijn ook een stuk cultuur om het zo maar te zeggen. Vrouwen willen ook besneden worden en willen ook dat hun dochter besneden wordt (door vrouwen wederom), omdat ze anders niet geaccepteerd wordt in hun maatschappij. En dat zijn dus zowel mannen als vrouwen. Maar goed, een aantal van deze verhalen gaan zeker over mannen die vrouwen in levensgevaar brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:30

Citaat:
omdat ze anders niet geaccepteerd wordt in hun maatschappij.


Moet ik daar nog wat aan toevoegen?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:35

Wat natuurlijk wel weer zo is, is dat besnijdenis typisch een uiting is van: mannen mogen wel van sex genieten en vrouwen niet. Dat soort ongelijkheid is ook een soort onderdrukking. Ik geloof trouwens dat we daar in Nederland ook niet helemaal aan ontkomen. Vrouwen die van sex genieten worden hier meteen een slet genoemd en door alle andere vrouwen met de nek aangekeken (overdreven gesteld, maar het is wel een beetje zo).

RK: als ze verworpen worden door de maatschappij, dan worden ze toch verworpen door zowel mannen als vrouwen, ik zie daarin niet direct de onderdrukking van de vrouw door de man. Of bedoel je het anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:37

de maatschappij is daar de man
Hoe de maatschappij eruit ziet word bepaald door de man.
Doe je er als vrouw niet aan mee, word je verminkt, gedood enz
Vandaar dat vrouwen het ook doen
uit angst, angst van de kromme mannenmaatschappij

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:38

Walgelijk inderdaad. Kent iemand het boek 'Mijn Woestijn' van Waris Dirie? Zij is van oorsprong Somalische en is zelf besneden. Een erg aangrijpend boek. Helaas komt dit soort praktijken nog veel te veel voor...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:57

Goh, zo ga je toch niet met mensen om.
Echt mensonteerend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:03

Als je je hierin verdiept wordt je echt woedend. Deze dingen gebeuren echt hoor. In die landen/cultuur zijn vrouwen vogelvrij. Over sadisme gesproken.

Soms vraag ik mij wel eens af of moslimmannen met fundamentalistische gedachten agressiever zijn, meer woede in zich hebben, wredere gedachten hebben en meer drang dit uit te voeren. De dingen die hier worden omschreven worden door onze westerse gedachtengang als grote misdaden beschouwd. Dit gebeurt in de misdaadseries waar we naar kijken en wordt er klopjacht gehouden op de dader(s) en in die landen wordt het geaccepteerd.

Wat ik net lees is heel erg, misschien wel heel erg extreem en daardoor in boekvorm uitgebracht.

Beroepshalve ben ik in moslimgezinnen geweest en teken even alleen die gevallen, heus niet alle moslimgezinnen. Daarin werden echt de vrouwen schandalig behandeld. Ooit een keer sloeg de 5-jarige dochter alarm bij de onderbuurvrouw. Meisje zat onder de blauwe plekken, moeder werd weer eens in elkaar geslagen. Dit keer een plastic tafeltje op haar hoofd kapot geslagen en zoonlief van 8 had haar gestoken met een schaar. Het bloed op de vloer verried dat er iets aan de hand was, moeders zat in een hoekje van de keuken weggedoken en werd op zeer agressieve wijze in arabisch door zoontjelief van 8 aangesproken. De heer des huizens zat triomfantelijk op de bank. Waar wij ons mee bemoeide, zijn vrouw hij doet wat hij wil, zij moet luisteren!!! Zo'n angstig hoopje ellende en je kunt feitelijk niets doen. Aangifte resulteert tot nog meer mishandeling, scheiding onmogelijk omdat ze door beide families wordt verstoten en haar leven niet meer zeker is.

8 maanden zwangere vrouw wordt in haar buik geschopt. Buurman slaat alarm (gelukkig altijd weer die buren) Vrouw had het lef problemen te hebben omdat manlief het wederom geleende geld had opgezopen in de kroeg en na 3 dagen stomdronken thuis kwam. Geen eten in huis en nog niets aangeschaft voor de baby op komst. In gebrekkig nederlands kwam er nog net uit, dat vrouwen hoe*ren zijn en hun bek dicht moeten houden. En als ik mijn bek niet dicht hield, sloeg hij die wel dicht Haha! Haha! Dus effe niet.

Dit is echt een groot probleem hoor, werd er soms beroerd van. Zou zo graag willen helpen, maar daar komt heeeel veeeel bij kijken. Alleen vrouwen uit hun eigen cultuur met heel veel geld van onze regering om een eigen plek van bestaan met veel bescherming om hun heen te kunnen opbouwen, zullen hun helpen. Dan na 10 tallen jaren zullen deze toestanden niet meer voorkomen. Nederland zal dan ook niet meer door die moslimgedachtenmannen aangedaan worden, omdat dan zij vogelvrij zullen zijn!! leve de emancipatie.

Gelukkig hebben we in onze regering ook moslimvrouwen, zij zijn toegang tot wat er gebeurt en zij kunnen hopelijk wetgeving aanpassen. Zware straffen op huiselijk geweld!!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 12:09

Het staat ook op de voorpagina geschreven: Een boek dat woedend maakt!

De moeder van het meisje Souad had in totaal 14 kinderen gekregen. Maar 5 heeft ze erovergehouden. Wat is er met de andere 9 gebeurt? Dit waren allemaal meisjes. Bij de geboorte gestikt door de tante van Souad die als vroedvrouw diende.

Regel uit de Koran:

Een man heeft maar 5 vrouwen in huis nodig. Een moeder en vrouw,voor kinderen te baren, en 4 anderen voor het werk in huis. Voor de rest zeker een zoon

Scheve mond

*Oh Adrian, come out and play.

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:26

Vreselijk die verhalen ... . Dat zoiets nog mogelijk is! Maar hun cultuur is dus duidelijk heel verschillend van de onze, dat mogen we ook niet vergeten, dus ik denk dat het toch nog een tijd zal duren eer zoiets niet meer voorvalt, helaas.

Vorig jaar was er toch ook zo een vrouw in Nigeria due gestenigd ging worden omdat ze 'overspel' had gepleegd [ maar eigenlijk was ze verkracht gewoon] en ze zwanger was. En dan was het in Nigeria een missverkiezing en een paar missen hadden toen besloten om niet te gaan uit protest tegen die praktijken.
Maar uiteindelijk is die vrouw toch nog gestenigd denk ik ... . 't Was zoiets in die aard en het komt er dus op neer dat het uiteindelijk niets heeft veranderd aan de zaak. Maar zo is het toch is in het nieuws geweest, om bhet grof te zeggen.

"Tenslotte ben ik niet tevreden over mijn gedachten. Ik zou wel eens iets heel anders willen denken. Maar wat? Ja, als ik dat wist, dan dacht ik het wel."

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:28

Jeetje wat een verhalen zeg!
Je moet zo maar eens kunnen leven zeg, heb echt medelijden met die vrouwen daar!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:43

ze MOETEN er leven, ze kunnen geen kant op, overal is wel iemand, en vluchten ze, dan is het lang leven de intergratie, oompje weet ik veel wie, heeft asiel in het land, dus sturen die er maar op af.ze kunnen het bijna niet ontvluchten. wij kunnen ons dat totaal niet voorstellen. Ligt ook niet in ons cultuur, wij hebben over instellingen en opvang huizen voor. daar hebben ze alleen zichtzelf, hoe verdrietig het ook is

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 13:05

Ik denk dat het héél héél erg lang zal duren voor zoiets verandert. Wta de mannen daar met de vrouwen uitvoeren, zijn oeroude tradities volgens de 'Koran'. Maar als je stukken uit de koran leest,is het net of de mannen van tegenwoordig in die fundamentalistische landen eroverheen lezen. Er zijn dus stukken waar bij staat: 'Behandel u vrouwen goed. Slaag hen niet tenzij ze een ERNSTIG misdrijf plegen.' Vele extreem-islamieten maken gewoon misbruik van de Koran. Mohammed de Profeet heeft het zo helemaal niet voorgesteld. Daarom zijn er ook een aantal vrouwenorganisatie's in die landen die via de Koran zich verweren. Via hun geloof,en daar kunnen de mannen toch niet om heen. Ze weergeven de Koran in hun oorspronkelijke staat, waarin staat dat men goed voor de vrouwen moeten zorgen.

*Oh Adrian, come out and play.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:23

Owww waat hat ik die achterlijk islam cultuur he, gatverdamme.

In Rotterdam ook zo hoor, ben ik bij mijn vriend worden de vrouwen even uitgelaten, lopen ze 100x heneweer op de kade, en dan moeten ze weer mee.

En heel veel turkse jongen met meisjes zitten in een auto op de parkeerplaats omdat ze niet mogen afspreken enzo Lips are sealed

Enn ze vinden ons ook maar ongelovige honden, een tijdje terug sloeg zo'n marrokaanse jongen me omdat ik iets zei van fiets off en me middelvinger opstak. Was naar het uitgaan dus kon me niet zoveel schelen, aleen nu kan ik me er wel heel boos over maken.
En toen kwam mijn vriend helemaal insane op hun af gingen ze gauw weg....

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:44

Avanti schreef:
Owww waat hat ik die achterlijk islam cultuur he, gatverdamme.

....


Het zal wel altijd een welles nietes discussie blijven maar dit vind ik dus een kortzichtige uitspraak he.... Niet alles over 1 kam scheren. Daar word ik dus moe van.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:55

Justy schreef:
Het zal wel altijd een welles nietes discussie blijven maar dit vind ik dus een kortzichtige uitspraak he.... Niet alles over 1 kam scheren. Daar word ik dus moe van.


Ach onderdrukking van de vrouw hoort bij hun cultuur, uithuwelijken ( een vriedin van mn zus ik daarom gevlucht) en nog veel meer van dat soort dingen....

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:22

Justy schreef:
Het zal wel altijd een welles nietes discussie blijven maar dit vind ik dus een kortzichtige uitspraak he.... Niet alles over 1 kam scheren. Daar word ik dus moe van.


Ik heb anders nog nooit 1 goede/positieve uitspraak gehoord over die cultuur, qua vrouwen dan.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:24

luna_cockie schreef:
Ik heb anders nog nooit 1 goede/positieve uitspraak gehoord over die cultuur, qua vrouwen dan.
tot voor relatief kort in onze eigen ook niet Knipoog

Amor Vincit Omnia

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:50

bah...verschrikkelijk zoiets...als je je gaat indenken, dat jij daar zou zitten...dan ga je echt door een hel!
maar ook die reclames op tv van zoiets, zie je ook dat er gewoon een paar willekeurige mensen gearresteerd worden, om vervolgens mishandeld te worden...ik kan er dus echt niet bij, hoe je iemand anders zo'n dingen kunt aandoen...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:44

luna_cockie schreef:
Ik heb anders nog nooit 1 goede/positieve uitspraak gehoord over die cultuur, qua vrouwen dan.




Qua vrouwen is 1.

Maar geef me alsjeblieft 1 positieve uitspraak, of cultuureigenschap van fundamentelisten ed, want ik word er echt ziek van.

En ik snap niet dat wij in hier in Nedreland zulke mannen een uitkering verschaffen!
Dat is toch gewoon te belachelijk voor woorden eigelijk?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:59

Ik had het puur over de zin van Avanti waarin ze stelde dat de hele Islamitische cultuur achterlijk is. Dat vind ik kortzichtig. Van mij mogen ze verder de mannen die vrouwen zo behandelen onmiddelijk zonder verdoving castreren, moslim of geen moslim. Maar niet iedere moslim is een fundamentalist.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:13

Mag ik alsjeblieft dan iets positiefs horen over de Islamitische cultuur?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Akshay, Amazonbot, angelxroos, Duality, ellen05, eva1969, jasmijn16, kwii, linoleum, Maren, Melzazu, Oehlala, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, secricible, Suliko, TurboDi, UhNee, Wopkebrok, YandexBot, ynskek en 163 bezoekers