Grote brand in Belgie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:48

het is nu op tv ik ga even kijken....het is echt triest Verdrietig

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:10

Ik heb juist de beelden gezien! Wat een ravage daar nog een geluk dat er niet meer doden zijn gevallen.Hoewel dat nog kan natuurlijk maar hoop het van niet!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 12:44

Er zijn nog 3 vermisten ,die zullen wel onder de doden vallen. Verdrietig

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:11

heb gisteren het late nieuws gezien,ging zeker 10-15 minuten over de explosie.
De mensen die gestorven zijn,zijn de mensen die bij de explosie aanwezig waren. De mensen die in hun auto verbrand zijn,zijn dachtik niet dood,maar hebben wel enorm zware brandwonden en zijn overgebracht naar ziekenhuizen over het hele land en zelfs in het buitenland.
Verder is het eigenlijk nog 'geluk' dat het op een industrieterrein is gebeurt. 40 jaar geleden was er een explosie in het centrum van een dorp,waarbij een aantal straten gewoon weg waren. (dus ook veel meer doden)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 13:13

Zulke bedrijven mogen gelukkig ook niet meer in de bebouwde kom.
Anders was het leed nog veel groter geweest inderdaad.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:13

Het komt door een gaslek niet door een bedrijf het dichtsbijzijnde bedrijf was aan het graven met een kraan en heeft waarschijnlijk daarbij de leiding beschadigd. Het dodental is al opgelopen tot 16 en nog altijd 3 vermisten.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:54

De explosie had niets met het bedrijf zelf te maken...
Er was een gaslek aan een pijpleiding die daar liep en daar kwam de explosie vandaan...

Moet verschrikkelijk geweest zijn daar... brr... Als je die beelden ziet, verschrikkelijk...

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:11

Der zijn al 16 doden, er is een man bezweken aan de brandwonden....

Getver, ik moet er niet aan denken dat het met opzet was!!!
Dat het gebeurd is is al erg genoeg, maar dat iemand dat met opzet zou doen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 07:15

Met opzet? Waar is dat dan weer gezegd? Of heb ik wat gemist op het nieuws?

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:07

Oorzaak gasramp nog onbekend
Het parket van Doornik start een onderzoek naar de oorzaak van de ontploffing in Gellingen vrijdag. De omgeving van de ramp blijft daarom afgesloten, zodat speurders het terrein kunnen onderzoeken. De beheerder van de ontplofte gasleiding, Fluxys, zegt alvast dat het alle veiligheidsnormen heeft nageleefd. Het bedrijf krijgt veel kritiek omdat de leiding niet meteen is afgesloten na de 1ste melding dat er iets mis was. Dat gebeurde pas na de ontploffing. Volgens Fluxus was het onverantwoord om de leiding eerder af te sluiten omdat het heropstarten zeer gecompliceerd is. Zaterdag is een 16de slachtoffer van de explosie overleden. Er zijn ook ruim aan toe. 3 mensen zijn nog altijd vermist. de slachtoffers worden volgende week begraven.


De oorzaak is nog onbekend, maar het is zeker dat de explosie is gekomen door een gaslek in de hoofleiding. En de hoofdleiding is inderdaad niet niks Scheve mond. Ik heb het gisteren op het nieuws gevolgd. Zo was er een familie die op vakantie gingen en die op de autostrade (dicht bij het industriepark) ff stopte om te rusten, verbrand in hun auto en allen zware brandwonden opgelopen. Prettige vakantie dan

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:57

Ja, fff het is echt verschrikkelijk...

We hebben onze vlag buiten gehangen met rouwband errond, als steunbetuiging voor de familie van de slachtoffers. Niet alleen de, tot nu toe, 16 doden, maar ook al die anderen die levenslang verminkt zullen zijn.... Verdrietig

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:01

Ik hoor trouwens juist op het nieuws dat er nog twee mensen overleden zijn als gevolg van hun brandwonden...

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 12:01

Marengo_82 schreef:
Ja, fff het is echt verschrikkelijk...

We hebben onze vlag buiten gehangen met rouwband errond, als steunbetuiging voor de familie van de slachtoffers. Niet alleen de, tot nu toe, 16 doden, maar ook al die anderen die levenslang verminkt zullen zijn.... Verdrietig



Mooi gebaar van jullie Marengo.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:02

Tot nu toe 16 doden, en nog 4 vermisten. (20 doden dus waarschijnlijk) verschrikkelijk

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:13

ik zag het nieuws ook in de krant staan de dag dat ik terugkwam van vakantie. Verschrikkelijk zoiets, 3 van de brandweermannen waren onlangs nog vader geworden...
Ik heb vandaag trouwens op het nieuws iets gehoord over een stuk pijplijding waar duidelijk sporen te zien zijn die hoogstwaarschijnlijk van een graafmachine afkomstig zijn, hoewel het bedrijf zelf beweerd dat de laatste graafwerken van weken terug dateren.
Triest dat zoiets kan gebeuren, daarom dat mijn moeder absoluut geen gas in huis wil. En het brandweerkorps van Lommel heeft maanden terug aan Fluxus, de aardgasmaatschappij een risico-analyse plan aangevraagd maar nog altijd geen antwoord gekregen, als er daar een explosie plaatsvind heeft de brandweer dus geen flauw idee hoe zwaar de gevolgen zullen zijn of ze lekken kunnen detecteren Zoiets vind ik dus niet kunnen, instellingen als de brandweer zouden perfecht op de hoogte moeten gehouden worden over zulke gasleidingen...

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:50

idd vreselijk ..... Verdrietig