Ik heb een kat doodgereden......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:42

ik ga met nimber, esther en lunatic mee. Een kat is een huisdier. Tuurlijk zouden mijn honden ook gelukkiger leven hebben om buiten te zwerven en de schijten en pissen in andermans tuin en thuis te komen wanneer ze wat te vreten willen hebben. Maar die beesten horen binnen!!! Ik heb een hekel aan mensen die die katten naar buiten gooien. Is allemaal zo gemakszuchtig. (laatst op de vredelaan in Laren hing er een bord met: bedankt voor het aanrijden van onze twee katten!!!! Nou hadden ze die dieren maar binnen moeten laten!! Ik had tot voor kort een bovenbuur meisje. Die katten kwamen nooit buiten. Toen ze verhuisde dus wel: binnen twee weken allebij aangereden. 1tje dood. Heel dom dus.

_________________
En maak van het leven een avontuur, geen routine!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prima op 2001-11-10 12:50 ]</font>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:44

en waarom zou in goedsnaam een kat binnenhouden minder dierwaardig zijn als een hond of een vogel binnenhouden??????????? Slaat werkelijk nergens op. Bij wijze van spreken: als je echt een dierenvriend bent, dan neem je niet eens huisdieren!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 15:35

katten honden en paarden zijn verschillende dieren. Dat is waar. maar elk dier (ook mensen) hebben behoefte aan bepaalde vrijheden. allemaal hebben ze ook eens buitenlucht nodig, en beweging. Ik snap niet dat mensen zeggen dat honden maar binnen moeten blijven en katten wel buiten mogen. Dat is onzin. paarden zet je binnen een omheining waar ze niet uit kunnen ontsnappen. Honden luisteren over het algemeen, tenminste, dat hoort zo te zijn. dus die kun je los laten omdat je ze kunt leren bij je te komen als dat nodig is. Katten kun je niets leren. omdat ze eigenwijs zijn, zeggen de kattenliefhebbers. Of, omdat ze stom zijn, zoals kattenhaters zeggen, haha. Maar hoe dan ook, net als bij paarden zou je je tuin heel goed af kunnen zetten met een hek of schutting waar de kat niet door kan en hoog genoeg om er niet over te kunnen. en als dat niet kan, aangelijnd, of binnen. Ook kattenliefhebbers moeten opdraaien voor de consequenties van hun dieren en niet klagen als hun kat aangereden wordt omdat hij eigenlijk op straat toch maar aan zijn lot wordt overgelaten. katten kun je niet leren om uit te kijken voor verkeer. En je kind laat je toch ook niet zo maar aan zijn lot over zolang hij dat niet kan? en ik wil het gevaar ook niet lopen dat ik mijn hond op een dergelijke manier verlies.