Ik heb een kat doodgereden......

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 21:26

OOOhhh wat heb ik een rotavond gehad zeg...
bah.
Ik reed over de donkere landweg naar stal (buitenbebouwde kom dus 80 )
Steekt er 10 mtr voor me ineens een kat over.
Ik meteen gas los en remmen (niet te hard heb ik namelijk al eens gedaan voor een konijn en toen stond ik scheef in de berm Frusty )Gelukkig vloog ie terug de berm in...
en ineens toen ik bij die plek was en hooguit 40/50 nog reed vlak voor me sprong ie weer de weg op.. ik kon 'm niet ontwijken.. bah voelde echt zo'n hobbel..
Anouk (piggy) zat naast me weg zijn tegelijk begonnen met gillen...Gatver.. en held als ik ben durfde ik niet uit te stappen daar in het pikkedonker...
De hele avond bleef het aan me knagen .
Hoopte stiekem dat ie weg zou zijn. Helaas 2 uur later op de terugweg lag hij hardstikke dood in de berm...
*slik* Ik heb het arme poezebeest van iemand vermoord bahbah en nog eens bah...arme mensen en ik voel me zo schuldig denk steeds had ik maar.. maarja had ik maar wat?
Mocht iemand een zwartkatten beest na vanavond missen omgeving Apeldoorn/ wenum wiesel sorry... maar ik ben bang dat ik 'm heb geplet.... Huilen Huilen Huilen Huilen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:31

je kunt er toch ook niks aan doen, ik neem aan dat je het niet met opzet hebt gedaan. Zoiets kan iedereen gebeuren. sterkte ermee

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:31

het is niet echt jou schuld hoor!
die kat stak over en je had niks meer kunnen doen!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:32

Niet zo'n leuke ervaring. Jammer dat je niet de moed had om even naar het dier te kijken, misschien had het nog geleefd en had het medische hulp nodig. Maar ja dat is achteraf praten natuurlijk. Ben ook niet zo'n held, maar soms verwijt ik me dan zelf dat ik niet even ging kijken hoe het er voor stond. Heb dat ook met ongelukken, als er nog niemand bij is dan moet je er naar toe, maar ik ben altijd blij als er al hulp is en ik door kan rijden.

_________________
Macilda en Biretta voor altijd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: greetje op 2001-11-05 22:17 ]</font>

gillian

Berichten: 4392
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:32

ach gut wat zielig...
idd akelig, een beest doodrijden Verdrietig
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:38

He bah, arme kat. Ik heb ooit een kat aangereden die zwaar gewond moest zijn maar hij was de struiken ingegaan. We hebben wel een half uur gezocht maar het beest niet meer kunnen vinden Verdrietig . Misschien kan je morgen even naar Amivedi bellen? Als het iemands kat was willen ze vast graag weten wat er mee gebeurd is.

Groetjes Alexandra

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:41

Tja, nee niet leuk. Ik heb het eens met een konijntje gehad, arme beest was niet eens dood. Gelukkig had ik een stalen buisje in de auto liggen, arme beest uit z'n lijden verlost, maar is absoluut niet leuk.
Maar ik zal er idd ook nooit uit alle macht voor remmen, je auto er total-loss op rijden vindt ik het ook niet waard.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:42

ahhh zielig beest!! ja kon jij toch niet weten dat ie weer op de weg zou jumpen!! maar toch geen lekker gevoel lijkt mij hoor. brrr hoop niet dat t mij ooit gaat overkomen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:44

Laast toen ik naar huis ree was er net ook een kat aangereden en die lag te spartelen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:55

Meid, zulke dingen gebeuren nou eenmaal.....
Is wel heel naar, ik weet hoe het voelt. Maar je kan nou eenmaal niet vol op de rem gaan, wie weet wat er dan met je zelf gebeurt.

Het voelt ook heel "vies" zo'n hobbel. Maar als jij erover heen gehobbeld bent, dan zal ie wel dood zijn hoor.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 21:55

ja sundancer dat had ik dus voor 3 maanden geleden reed iemand voor mij een kat aan die was ook zo aan het spartelen kwam echt een meter van de grond af.. was zo eng.. bovendien spoot het bloed overal heen heb daar zo'n trauma over gehouden.. bah.

Ikke.
Ja heb dus ook 1 keer hard geremd maar toen had ik nog niet zo'n zware stabiele auto als nu.
en dus stond ik ineens gedraaid in de berm was ook eng.
pfff 1.5 jaar m'n rijbewijs en het 2de dier wat ik dood rijd gaat lekker.
Ookal een haas. maarja die kwam onder de auto voor me. echt er midden onder. dus die kwam al spartelend onder die auto van daan sprong op en sprong zo onder 1 van mijn banden Verdrietig

petje af trouwens voor je dat je het konijntje uit zijn lijden verlost hebt.
Was ik maar zo'n held.
Mijn vader reed eens een konijn aan die was van achterplat en van voren aan het spartelen.
auto in de achteruit en toen echt dood... zelfs dat zou ik niet gedurfd hebben denk ik...
bahbah..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:07

Arghhh...iemand heeft mijn kat ook ooit aangereden...ik heb echt weken lopen huilen... Huilen en hij leefde tenminste nog, maar moest wel bij de DA in opname, mijn arme schatje... Huilen Maar ik kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent en je hebt het natuurlijk niet expres gedaan! Brrr, vervelend hoor! En idd, arme eigenaars...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 07:28

ach balen. tja zulke dingen gebeuren. vorig jaar stak er een eendvrij plosteling over tussen mijn voor en achterwiel door zelfs. hardstikke dood. alleen was het jammere dat ze een vers netstje met kleine donzige babyeentjes had. ik heb haar netjes aan de kant gelegd maar moest wel ff aan die eendjes denken. kop op. jij kon er niets aan doen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 08:53

aaaah gatsie! nu durf ik helemaal niet meer over die weg te rijden. Je ziet er ook helemaal niks he! Als ze daar nou eens lantaarnpalen neerzetten....ik ben ook zo bang dat er een keer een beest voor me opduikt, ik kan maar zo ver kijken als mn voorlicht van mn brommer en dat is heeel erg weinig....

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:19

Ik reed van de week over de weg en zie voor me wat auto's uitwijken. Toen zag ik dat er een meeuw op de weg lag. Ik dacht dat ie dood was en stuurde er gewoon heen.
Ik reed niet zo hard en op het laatst zag ik dat ie zijn kop omhoog deed. Dat arme beest leefde dus nog.
Ik kon nog uitwijken maar had geen mogenlijkheid om te stoppen.
Ik zie in mijn spiegels dat er nog een paar uitwijken en toen na 3 auto's reed een witte auto hem over.
Ik voelde me best stinkmodder, maar ja misschien ook wel beter voor het beest.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:30

Ik heb het gelukkig nooi meegemaakt, maar het lijkt me zo ongelofelijk erg. Ik krijg er nu al een rotgevoel van! Bah! Maar je kan er niets aan doen Huilen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:38

Oh, wat zielig, jij kan er ook weinig aandoen maar ik zou me ook heel rottig voelen, had je de dierenambulance gebeld??? Huilen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:42

ik heb wel eens gehoord dat katten vlak voordat je langsrijd expres voor je auto jumpen. Of omdat ze willen spelen met de lichten Verward , of omdat ze verblind zijn, en de inschatting in meer kunnen maken. Ik heb het ook twee keer meegemaakt. Zelf 1 keer een vos aangereden op de snelweg midden in de nacht. Ik reed toen 160 met de gloednieuwe bmw van mijn Pa....(schade was veel en moest ik zelf lappen). Laats, en dat vond ik echt erg, heb ik op de toetir naar de snelweg, een valk aangereden, die vloog tegen mijn voorruit. Overal veren. Het echt banketstaaflige was, dat ik hem vaak zag zitten op een lantarenpaal, naast de snelweg.....nu dus niet meer.
En dat heb ik dus gedaan......snik.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:21

tja, hier kon je dus echt niets aan doen. Dat is gewoon de schuld van de eigenaar van die kat. Dan moet hij maar ervoor zorgen dat zijn dier niet op straat komt. Voor hetzelfde geld was je van schrik tegen een boom opgeknald en verongelukt, dat was nog veel erger geweest. Maar ik was zelf toch wel effe uitgestapt om te gaan kijken hoor. Ik ga er vanuit dat als zo'n klein beest een hele auto over zich heen krijgt meteen dood is. Dus zal hij niet veel geleden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:14

Lijkt me afschuwelijk om zo'n beest dood te irjden. Een vriendin van me heeft een keer een eens overreden, ook heel akelig.
Sterkte!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:35

Prima, wat jij zegt doen kangoeroes ook. Die komen ook af op autolampen. Komt nog harder aan dan een kat, daarom hebben de meeste Australiërs ook een 'roo-bar' voor op de auto. Heb auto's gezien die helemaal in elkaar zaten door een botsing met zo'n springbeest, niet fijn.

Desiree: makkelijk om de 'schuld' af te schuiven op de eigenaar van de kat. Misschien kwam het beest wel nooit buiten en was hij per ongeluk ontsnapt, weet jij veel? Ik vind niet dat je hier kunt spreken van schuld, het is gewoon een stom ongeluk.

Kim: kan me voorstellen dat je geschrokken bent meid! Gelukkig is zoiets mij nog nooit overkomen, hoewel ik een keer met m'n moeder in de auto zat en we bij het oprijden van de A2 over een duif heen reden. Niet met een wiel, maar er recht overheen. Hij zat op de invoegstrook en ging niet opzij, hoor je ineens 'plok' onder de auto. Ik heb maar niet achterom gekeken. Maar misschien toch maar ff melden bij Amivedi idd, zoals iemand al zei? Stel dat iemand z'n kat mist. Als ik de eigenaar was, zou ik liever weten dat-ie is aangereden dan dat ik in onzekerheid zou zitten of hij nog ergens zou rondzwerven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:37

he bah Kim, wat erg!! Maar ja, niet jouw schuld idd. Ik weet nog dat je dat verhaal vertelde over je vader end at konijn.... en maar afkloppen dat het niet nog eens gebeurde....
Je hebt toch niet Panda doodgereden, he???
(Panda is de kat van Frans, de boer op onze stal....)
Naja. Nu maar hopen dat het niet weer gebeurt en gelukkig dattie wel meteen dood was, anders had je hetzelfde als toen met je vader....
Arme poesie... Verdrietig Verdrietig

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:46

Gatver echt eng! Ik heb zelf vorig jaar ook zoiets engs meegemaakt. Ik werkte toen voor enkele maanden in Duitsland en ik had een kamer op een boerderij samen met een vriendin. Op een avond (het was stikdonker) reden we terug vanuit de stad naar onze kamer en dat was echt over zo'n landbouw weggetje zonder verlichting ofzo!
Opeens sprongen twee kleine reeën de weg op, eentje rende naar de overkant maar de andere bleef stokstijf staan en wij remmen als een gek maar hij verdween zo onder de auto en ik kan je vertellen dat dat een grote hobbel was en een giga klap.
We zijn wel uitgestapt maar we zagen hem niet liggen, we verwachten dat hij met zijn verwondingen nog het bos is in gevlucht en daar is overleden. We weten dus niet zeker wat er verder met hem is gebeurd. Maar hij is van voor de auto onder gegaan en is er achteraan pas weer onderuit gekomen. Dus zonder verwondingen kan hij er niet zijn afgekomen. Aan de ene kant was ik best wel blij dat hij niet dood op de weg lag en dat we hem niet vonden. Maar wel erg eng
Boos!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:08

He, getver, ik vind het altijd zo erg als er een dier wordt doodgereden! Ik vind wel, dat als je kan, je moet stoppen om te kijken of hij wel echt dood is, of dat je misschien nog iets kunt doen (dierenarts of uit leiden verlossen) Komt ook wel eens vor dat zo'n beest een gebroken poot heeft ofzo, en dan is een dierenarts toch nog wel welkom.
Ik hoop dat het mij niet te vaak zal overkomen (liever helemaal niet) Ik rijd meestal ook langzaam langs beeswten, maar soms zie je ze gewoon niet omdat ze heel plotseling te voorschijn komen en voor je auto springen... (of vliegen)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:00

Wat een vreselijke verhalen... Verdrietig

Ik zou helemaal gek worden als het zou gebeuren, maar ik zou ook zeker stoppen om te kijken of het dier nog leeft, en naar een huis toe gaan om te zeggen dat het dier dood is (bij een kat dan) en vragen of ze weten van wie hij is. Een dier uit zijn lijden verlossen zou ik alleen niet kunnen.

Vorige week moesten Claudia en ik het gehuurde busje terug brengen en ik reed voor met het busje en Clau daarachter met mijn auto. Toen stak er plotseling een konijn over maar hij bleef voor de auto uitrennen. Ik vol in de remmen en ik was al lang blij dat Clau ook op tijd achter me kon remmen. Maar ik heb nog liever schade aan mijn auto dan dat ik een dier moet doodrijden. Het konijn bleef maar heen en weer voor de auto rennen en toen heb ik de lichten maar uitgedaan. Uiteindelijk konden we er langs.

Ik heb weleens bij iemand in de auto gezeten op de snelweg, toen er ineens 2 konijnen overstaken. Als hij had geremd, had hij ze makkelijk kunnen ontwijken, maar hij deed niets! Frusty
Het eerste konijn haalde het, maar het tweede kwam onder de wielen. Ik heb de hele avond gehuild. Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl