Aaargh!!! Maden!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:23

Die foto is echt wel extreem, zit hier te kokhalzen.

Tyrza, ik gruwel nog als ik aan mijn maden-ervaring denk.

Vorige zomer zat ik in een ander studentenhuis, en iemand had in de keuken wel afval in de vuilnisbak gegooid, maar was vervolgens vertrokken. (Ik was een week weg)

Ik kwam daar aan, en ja hoor...
Heb de vuilnisbak in kwestie met gespitste vingers naar buiten gesleept en de huisbaas opgebeld (die was blijkbaar lekker in Italië op vakantie) om de persoon die normaal gezien de keuken enzo schoonmaakt (blijkbaar was deze service geschorst tijdens de zomermaanden, en wij maar betalen...) laten te komen.

Ik moest het zelf maar doen, was mijn verantwoordelijkheid (hallo ik was net een week weggeweest), blablabla.

Hem duidelijk gemaakt dat de keuken er dan zo voor de rest van de zomer zou blijven bij liggen.

Toch maar een fles dettol gaan halen en die er op uitgekieperd.

De dag erna zaten we uiteraard met een enorme vliegenplaag en uiteindelijk is er toch iemand komen opdagen om schoon te maken.

Was echt verschrikkelijk, en ik had hele fantasieën dat ze drie verdiepen hoog de trap zouden opwriemelen en me snachts in bed zouden "overvallen" ed Scheve mond

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:20

Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en vond ze niet zo erg. Ik vind vliegen erger. Tegenwoordig is het weer in om maden moeilijk genezende wonden schoon te laten maken. Gewoon door wat maden op de wond te leggen.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:23

Belker schreef:
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en vond ze niet zo erg. Ik vind vliegen erger. Tegenwoordig is het weer in om maden moeilijk genezende wonden schoon te laten maken. Gewoon door wat maden op de wond te leggen.


Ik moet er niet aandenken.. Scheve mond krijg al de kriebels bij het idee

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:27

volgens mij gaan wij allemaal luidkeels zingen in oktober..........

tis weer voobij die moohoooooiee zoooohooomer


Ik weet nog dat ik het ziekenhuis inging om mn schouder (idd mn linker Haha! Haha!: Haha!) te laten opereren........ had even niet aan mn vulliszak gedacht die op het balkon stond...........

kan je vertellen dat het niet leuk was toen ik na 4 dagen weg mocht uit het ziekenhuis en thuis kwam

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:04

Ik ga zo maar even in de weer met een spuitflesje chlooroplossing... Scheve mond Moet nog te lang wachten tot hij geleegd wordt. Wat worden maden trouwens, mochten ze uitkomen? Vlinders? Vliegen? (heb echt géén idee Haha!)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:08

Vliegen, Elles, van die dikke glanzende blauwe Haha!:D

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:12

Vliegen dus >;) Blauwe? Niet van die ranzige groene die zojuist mijn éénpersoons-supergeorganiseerde-barbeque verpest hebben? En waar zijn ze dan gebleven? Gistermiddag zat die bak vol met maden, tot zojuist heb ik de bak echt dichtgelaten Verward
Laatst bijgewerkt door Elles op 30-07-04 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:12

Groene mogen ook, als ze maar glimmen en heel hard zoemen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:15

Dat deden ze, allebei, heel hard! Haha! Weer wat geleerd
(who needs Discovery Channel? We have bokt! Cool )

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:17

Zo'n zwerm vliegen is heel sterk, die kunnen best onder zo'n deksel uit kruipen Haha!:D Je bent de eerste niet en je zal de laatste ook niet zijn... Mijn broertje viste vaak met die beesten en hij vergat ze ook weleens... O dan was mams gelukkig... Schijnheilig

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:21

MAAAAAAAIEEEEEEN !!!!! *Kotssmiley kom terug*

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:46

Oh wat zijn maden toch een rotbeesten, ik gruwel er echt van. Eergisteren kwam ik in mijn schuurtje, waar ook mijn container staat en daar zag ik toch mijn grote schrik een paar maden uitvallen. Die overigens meteen te grazen werden genomen door de mierenkolonie die in een hoekje van mijn schuurtje woont - lang leve moeder natuur. Ik heb meteen iets zwaars op de bak gezet en nu komt er niets meer uit. Maarja, donderdag moet ik 'm punt 1 naar buiten slepen (iew iew iew iew iew) en punt 2 die bak daar zonder dekselverzwaring laten staan. Dat gaat vast leuk worden, die bak moet over een flinke drempel heen, nou ja je snapt het probleem vast wel... Ik denk dat ik eerst 'm eerst maar helemaal ga dichttapen ofzo en hem daarna naar buiten sleep. Als ik heel veel moed heb die ochtend, gooi ik er misschien nog wel een fles ongelovelijk chemisch spul in leeg. Anders gaat die bak straks nog over de containerverzamelplaats wandelen. Scheve mond

Een paar jaar geleden heb ik die beesten ook in huis gehad, nou dat was echt drama van het puurste soort. Ben er weken totaal paranoide van geweest. Mijn vuilnisbak staat sindsdien dus ook op het balkon.

Warm weer is best leuk, maar het heeft ook zijn nadelen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:01

Zijn idd héééle vieze beesten!
Ik heb ze eens in m'n konijn gehad. We kwamen toen terug van vakantie, en het beest zat alleen maar stilletjes in een hoekje. Toen ik hem optilde zagen we het pas...z'n hele kont was aangevreten. Dus naar de DA, die er één of ander dodend goedje opgespoten heeft. Verder moesten we het beestje maar met z'n kont in de soda zetten en dan goed schoonmaken...dus met operatiehandschoenen hebben we nog dagenlang maden uit het konijn gevist, net zo lang tot alle eitjes op waren. Gatverdegatver.
't Konijn is niet veel later opgegeten door de hond van de buren....nooit meer een konijn voor mij!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:41

Rieja schreef:
Zijn idd héééle vieze beesten!
Ik heb ze eens in m'n konijn gehad. We kwamen toen terug van vakantie, en het beest zat alleen maar stilletjes in een hoekje. Toen ik hem optilde zagen we het pas...z'n hele kont was aangevreten. Dus naar de DA, die er één of ander dodend goedje opgespoten heeft. Verder moesten we het beestje maar met z'n kont in de soda zetten en dan goed schoonmaken...dus met operatiehandschoenen hebben we nog dagenlang maden uit het konijn gevist, net zo lang tot alle eitjes op waren. Gatverdegatver.
't Konijn is niet veel later opgegeten door de hond van de buren....nooit meer een konijn voor mij!


Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:48

Een tijdje geleden heb ik ook maden in de container gehad en net als de rest hier adviseerd, helemaal volgegoten met terpatine, thinner, dettol, cloor en nog meer van die zooi. Wat denk je??? Nog niet dood!!! Maargoed, container werd na een paar dagen geleegd en ik was er weer vanaf. Later kreeg ik de gouden tip . Als je last van maden in je container hebt, moet je 's avonds een steen oid tussen het deksel leggen, zodat ie op een kier staat, de volgende ochtend zijn ze allemaal verdwenen. Deze tip kon ik later in de praktijk brengen toen er weer maden in de container had. Eigenlijk had ik er niet zoveel vertrouwen in, maargoed, toch maar geprobeerd. En wat dènk je, HET WERKT OK dan! .

Tegenwoordig gaat bij mij 's zomers het groene/vleesafval samen met de rest van mijn huisvuil in een vuilniszak, die ik goed dicht bind. Zo heb je helemaal geen last meer van stank en maden. Niet zo netjes misschien, maar het scheelt wel in de vliegen en ander ongedierte. 's Winters dan doe ik weer extra m'n best om de boel te scheiden Schijnheilig .

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:52

Ehm, Ophelia, je gelooft het niet ofzo, meen ik te begrijpen aan de smileys?
Is echt waar hoor, je ziet het bij schapen ook wel eens, er hoeft maar een klein wondjes te zijn of vliegen leggen er lekekr eitejs in, en de maden die daar uitkomen vreten zich lekker vol met schaap. Of konijn.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 01:37

Idd Ophelia, wij hebben ook eens een schaap 'leeggegoten' die een wond had die wit zag van de maden. Arme dier heeft het ( in combinatie met ziekte ) niet overleefd.

Maden zijn zo ongelovelijk goor, vieze krioelende beestjes.
Wij hebben ze continu in de container, de groene, stomme ding wordt maar 1 keer in de 2 week geleegd en met dit warme weer heb je zomaar maden.
Je doet de deksel open en tadaa! een complete maden-party! Haha!
Volgende dag zijn ze vaak dood, uitgedroogd door de zon. Dag erop zitten er weer nieuwen, die zich heerlijk volvreten met de lijkjes van hun voorgangers ( en de rest van de troep in de container )

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:38

Onstaan maden nou weer ergens uit (of zijn het eitjes), of na de maden weer iets (vliegen)?

Ik had ze onder de vuilnisbak in huis Verward , er zat net een nieuwe zak in met alleen sinassapelschillen..

Terwijl het daarvoor goed schoongemaakt was (vloer + vuilnisbak)

Maar goed, heb er nu geen last meer van...

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:42

Toch worden er ook maden gebruikt bij wondbehandeling. Zij eten nl het dode vlees weg, maarja, dan hebben we het natuurlijk wel over gecontroleerde omstandigheden.

=^.,.^=

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:13

Sanne: een vlieg legt eitjes, dat worden maden (larve-stadium), en dan vreten ze zich vol en dán worden het van die vieze dikke strontvliegen.
Dus de made is in hetzelfde stadium als de rups bij een vlinder, snap je?

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:00

Rieja schreef:
Ehm, Ophelia, je gelooft het niet ofzo, meen ik te begrijpen aan de smileys?
Is echt waar hoor, je ziet het bij schapen ook wel eens, er hoeft maar een klein wondjes te zijn of vliegen leggen er lekekr eitejs in, en de maden die daar uitkomen vreten zich lekker vol met schaap. Of konijn.


Oh, geloven doe ik het wel hoor, heb er wel vaker van gehoord, maar ik
vind het hele konijn maden, konijn opgevreten door hond verhaal hier niet zo passen eigenlijk. Je verteld het verhaal of je het over een opwindkonijn hebt, vind het lichtelijk zielig eigenlijk...

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:22

Ok dan had ik hem toch redelijk bedacht Haha!

Maar smerig blijven ze wel

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:35

Ophelia schreef:
Later kreeg ik de gouden tip . Als je last van maden in je container hebt, moet je 's avonds een steen oid tussen het deksel leggen, zodat ie op een kier staat, de volgende ochtend zijn ze allemaal verdwenen. Deze tip kon ik later in de praktijk brengen toen er weer maden in de container had. Eigenlijk had ik er niet zoveel vertrouwen in, maargoed, toch maar geprobeerd. En wat dènk je, HET WERKT OK dan! .


En waar denk je dat al die kruipende krengetjes dan blijven...?

Juist!! In je tuin, of waarever je de container hebt staan. Bij mij kropen ze dus tussen de tegels in. En op het moment dat ik dus terpentine op die tegels goot, kwamen er tientallen uit tevoorschijn!! Nagelbijten / Gniffelen

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:54

Rieja schreef:
Zijn idd héééle vieze beesten!
Ik heb ze eens in m'n konijn gehad. We kwamen toen terug van vakantie, en het beest zat alleen maar stilletjes in een hoekje. Toen ik hem optilde zagen we het pas...z'n hele kont was aangevreten. Dus naar de DA, die er één of ander dodend goedje opgespoten heeft. Verder moesten we het beestje maar met z'n kont in de soda zetten en dan goed schoonmaken...dus met operatiehandschoenen hebben we nog dagenlang maden uit het konijn gevist, net zo lang tot alle eitjes op waren. Gatverdegatver.
't Konijn is niet veel later opgegeten door de hond van de buren....nooit meer een konijn voor mij!


Er werd mij ook verteld dat ik mijn konijn in een laag bakje lauw water moet zetten om zijn kontje schoon te maken. Denk alleen niet dat mijn konijn het toelaat Tong uitsteken
Dus als je konijn een vieze kont heeft een geen aangevreten konijn wil...moet je hem even in bad zetten Knipoog

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:22

Ophelia: ik kan het ,me wel voorstellen, ik meen het. Maar het beest heeft het echt goed gehad bij ons, was stom toeval dat het dier zoveel pech heeft gehad. Dat ie opgevreten is, kon ik echt niets aan doen, de hond van de buren heeft gewoon het hok aan flarden gescheurd (buitenren). Nouja, sindsdien heb ik het niet meer zo op konijnen.