Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Citaat:Planet Internet heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk en / of per e-mail bekend gemaakt. Zij treden in werking 30 (dertig) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.
Citaat:Misschien is er wel een melding geweest dat Wanadoo's voorwaarden werden gewijzigd maar ik heb hem niet gezien.
Pervinco schreef:Een jaar verlenging is zo gek niet hoor. Planet heeft geloof ik een jaar, Dutchtone ook, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En inderdaad: niet eens met de voorwaarden? 30 dagen de tijd om je contract vrijblijvend te ontbinden. Tevens hanteren de meeste bedrijven een 'eenzijdige'AV-wijziging. Het zijn voornamelijk banken die 'in minimaal 3 landelijke ochtendbladen' melding hiervan moeten maken, lijkt me ook logisch gezien de belangen.
Alane schreef:@smurf: leuk is dat he? moet je op www kijken terwijl je geen verbinding hebt of kunt maken...
kaj schreef:euh ik moet hier toch echt even op reageren Ten eerste is het tegenwoordig orange en nee hoor een jaar verlenging gebeurd bij ons niet.
Bij ons is er een opzegtermijn van twee mnd en als het jaar verlopen is blijft gewoon deze opzegtermijn staan en loopt je abonnement door tot je het opzegt. Geen automatische verlenging dus (gelukkig niet want dan had ik geen baan meer, ik verleng namelijk de abonnementen)
Uiteraard kun je er wel voor kiezen om je abonnement te verlengen voor 1 jaar met een leuke aanbieding daarbij maar het is zeker niet zo dat dat automatisch gebeurd.
Zo weer ontopic: een eenzijdige wijziging is helemaal niet zo vreemd hoor.
Zodra het een wijziging betreft die ten nadele is bijv een tariefsverhoging maakt deze wijziging wel contractvrij. Je moet dan binnen een redelijke termijn reageren en wat redelijk is hangt natuurlijk een beetje van het onderwerp af.
Tevens is een automatische verlenging van een jaar helemaal niet zo raar. Tijdschriften/kranten etc doen niet anders. Ik heb een keer zeven weken van tevoren opzegd ipv acht bij een blad en ja hoor ik kreeg nog mooi een jaarabonnement extra. Maar goed dat was mijn eigen schuld want dat had ik kunnen weten.
Net zoals elke burger geacht wordt de wet te kennen wordt er van klanten ook enige proactief denken verwacht. Mooie nieuwe voorwaarde: elke klant wordt geacht de algemene voorwaarden te kennen
De meeste algemene voorwaarden (tenminste bij goede bedrijven ) zijn wel waterdicht. Zoals ik in mijn eerdere reactie al vermelde hebben wij vorig jaar ook een soortgelijke wijziging gehad en mensen die een half jaar later nog belden om daar onderuit te komen werd allereerst uitgelegd hoe en waarom ze zich toch aan de nieuwe opzegtermijn moesten houden. Er zaten dan natuurlijk best weleens mensen tussen die ook kwamen met argumenten op juridische basis. In zo'n geval liet ik die mensen dan alles op papier zetten en legde de brief dan voor aan de juridische afdeling. Nou dat werd dan bekeken maar ik heb geeneen situatie gehoord waarbij de klant alsnog in het gelijk werd gesteld.
Er waren dan ook niet veel mensen die daar over klaagden hoor.
Lovely schreef:Kim, als je aanbieder/leverancier bent, dan moet je algemene voorwaarden opstellen en overleggen; als afnemer heb je die verplichting niet. Daarom kan een leverancier die AVw wel wijzigen en een afnemer niet. AVw moet je niet zien als een wederzijdse overeenkomst namelijk.