het gaat slecht met m'n oma...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

het gaat slecht met m'n oma...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 23:10

gister zou ik samen met mn moeder naar mn oma om koffie te drinken, zit ze daar helemaal alleen aan tafel met een kam in haar hand die ze omhoog hield, een groot bord met een klein koekje erop en een kop thee die erg koud was. Wij groetten haar vrolijk zoals altijd en ze zei niks
in één keer zei ze; "ik ben gevallen". Dus wij vroegen wanneer etc maar dat wist ze allemaal niet meer. Ze is door het keukenpersoneel op de gang van et verzorgingtehuis gevonden. Ze is blijkbaar op haar hoofd gevallen en heeft allemaal blauwe plekken. Ik zei dat ze maar even in de grote stoel in de woonkamer moest gaan zitten, kreeg die oude stumper ook gelijk wat beweging. Ze kon haast niet eens lopen Dus toen had ik haar naar de stoel gebracht en zegt ze in een keer; "en dat is MIJN telefoon en die is niet stuk". dus wij lieten haar maar mooi wat praten. ze bleek die nacht niet eens geslapen te hebben en maar wat over de rand van het hek hebben gehangen. dat zei ze zelf. Natuurlijk was ze nu hardstikke moe dus besloten we haar op bed te brengen. dat ging allemaal ook erg moeizaam en ze is incontinent sinds die dag dus heeft ze een luier om. toen ze eindelijk op bed lag sliep ze eigenlijk ook gelijk. tijdens het slapen zat ze in haar slaap te praten: "nee, nee niet doen... etc"
toen had ze 4 uren geslapen en haalden we haar eruit. toen vroeg ze opeens aan mij: "waar ben ik in godsnaam Verward ". ik legde haar uit dat ze gewoon thuis was in het verzorgingstehuis. toen zei ze weer: "ben ik thuis Verward ". dus wij zeiden weer JA. toen kwam het eten en ze kon zelf niet eens meer eten! dus heb ik haar opgevoerd en ze zat lekker te eten. daarna nog een toetje. ze moest eerst zelf proberen. Prikt ze in een keer naast het bakje. dus toen mijn moeder maar weer opvoeren. Toen heeft iemand van de verzorging een arts opgebeld. na een half uur was die er ook. ze heeft waarschijnlijk een hersenschudding en allemaal kneuzingen. er waren nog allemaal van dat soort dingen die ze zei; van die aparte opmerkingen. toen zei ze in een keer weer tegen mij: "maar jij heb een mooi paardje".

vandaag is mn moeder erweer heen geweest en et ging eerst nog slechter als gister, mn moeder had bijna et idee dat ze zo dood neer kon vallen Verdrietig na een half uur ging et weer veel beter. Toen is haar eigen huisarts geweest en die zei dat ze een zogenaamde "TIA"(spelling Verward ) heeft gehad dus de komende 48 uren een hersenbloeding kan krijgen waaraan ze kan komen te overlijden of verlamd kan worden Huilen
als ze nu niet meer kan lopen moet ze naar een verpleegtehuis, maar dat wil ze absoluut niet, ze zit net 2 weken in et verzorgingstehuis. toen ze dat kreeg te horen ging ze allemaal oefeningen te doen en probeerde ze de stoel uit te komen dat ze al niet meer kan Verdrietig

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt en ik heb het er best moeilijk mee Scheve mond

Groetjes Klaas


Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:34

jeetje zeg! dat is echt heel k*t voor je (en voor je oma natuurlijk ook!!) vind het heel naar,ik kan me er iets bij voorstellen hoe je je voelt,met mijn oma gaat et ook niet zo goed, is al oud, heeft longontsteking gehad.. ze ligt er heel eng bij,de zusters zeggen dat ze er in zou kunnen blijven als ze slaapt.. ik leef echt met je mee! sterkte, en beterschap voor je oma!

Relax.. Take it Easy

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 23:35

dankjewel! mijn oma is nu 85! jij ook heel veel sterkte!

=xxx= klaas

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:44

Omdat VvdD voor verslagen over paarden is, verplaats ik je topic even naar AM.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:37

Jeetje wat erg...
Dat is neit zo best nee...
Ik weet neit zo goed wat ik moet zeggen...
in ioeder geval heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat want dit s niet echt leuk nee...
Ach gut

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:23

Heel veel sterkte en ga maar zo vaak mogelijk bij je oma op bezoek.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:49

Bah wat een vervelend bericht!! Veel sterkte voor jou en je oma Ach gut

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:55

Wat klote voor jullie, zeker om te zien dat het steeds slechter gaat.
Ik hoop dat je oma er weer helemaal bovenop komt Ach gut en dat de oefeningen die ze moet doen steeds beter gaan Ach gut

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 08:57

bedankt allemaal! ik wil er ook zo graag heen maar ik vind het zó erg om te zien! het is gewoon net een klein kind!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:15

Ook ik leef met je mee! Ik heb 1 opa die opeens bijna dood neergevallen is een tijdje terug, en die is er heel slecht aan toe. Mijn andere opa heeft gister te horen gekregen dat hij kanker heeft en er niks meer aan te doen is, en mijn oma is bijna blind en ook behoorlijk snel aan het dementeren.

Hele nare situatie, maar gelukkig zijn het oude mensen en hebben ze al een mooi leven achter de rug. Daar hou ik me maar aan vast.

Heel veel sterkte!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:19

nogmaals bedankt!
en miepmiep; jij ook heel veel sterkte!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:48

rot is dat he?
mijn oma is sinds ze zo dementerend is heel agressief geworden, ze jaagt ons echt weer weg als we komen, scheld mn moeder de huid vol, en als je te dicht bijkomt kun je een vuist verwachten :-o
Vooral voor mn moeder vind ik dit heel erg....
ook is ze constant op zoek naar haar kinderen die volgesn haar buiten in de regen staan, en zoekt ze constant naar haar huis....
echt triest.....het is misschien raar gezged maar ik hoop voor haar dat het niet al te lang meer duurt....
we worden er al moe van als we een kwartier erbij zitten, zij zit er de hele dag mee....

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:01

dat is heel rot idd! jij ook weer sterkte! dat is echt dementie of nie?!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:23

Sterkte ermee, maar het hoeft niet zo te zijn dat je oma een hersenbloeding krijgt. Ik ken iemand en die heeft al een aantal kleine Tia's gehad.

Mijn schoonvader heeft jammer genoeg wel een hersenbloeding gehad

22 Januari verwachten we ons kleintje

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:36

bedankt klaasjuhh!
Ik hoop voor je oma dat ze de komende 48 uur goed doorkomt!
Bij het verzorgingstehuis van mijn opa en oma hoef je trouwens niet meteen weg als je niet meer kan lopen. Ze kunnen ook zo'n electrisch karretje krijgen. Misschien kan dat bij jullie ook?

Moeten er alleen wel een hoop meubels plaats maken in hun kamertje, zo volgestouwd als het nu staat kan er geen kar doorheen! hihi

Heeft je oma erg veel pijn? In dat geval kan het maar beter zijn als het niet te lang duurt. Beetje cru om te zeggen, maar iemand op zo'n leeftijd wens je echt niet ook nog eens een pijnlijke tijd toe!

Ach het zijn allemaal van die cliche's maar ik denk altijd maar zo: Het wordt niet voor niets zo vaak gezegd, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.

Als je je verhaal kwijt moet mag je gerus pb-en hoor!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:45

ik zeg ook niet dat dat zobijzo moet gebeuren toch!? er staat "KAN" krijgen.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:47

M'n oma weet niet eens meer hoe ze de telefoon moet vasthouden laat staan een scootmobiel (elektrisch geval)
nee ze wil wel leveb want ze vecht er gewoon voor!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:48

Ik zeg ook niet dat het niet of wel mogelijk is, probeerde alleen maar zeggen dat het nog kan gaan meevallen Verward maarja...

22 Januari verwachten we ons kleintje

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:53

owzo ik vat et. sorry!

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:49

jah mijn oma is ook heel dement:S ze weet ook niet meer wie we zijn enz, ze weet niet meer dat ze moet eten(en hoe) ze doet haar tas in de wc, ze eet oorbellen op, dat soort dingen. als je dat zo hoort klinkt het best grappig maar het is heel zielig natuurlijk..

Relax.. Take it Easy

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:58

Het ging vandaag al een stuk beter! ze heeft weer een klein stukje achter de rollator gelopen en dat ging best goed (je wil niet weten hoe sloom dat gaat maar ze liep!!!:D) ik hoop dat et zo blijft!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:22

TIA.. Heeft mijn opa ook gehad.. Hij ging er niet aan dood, maar langzaam kon 'ie steeds minder. Ik hoop voor je dat die bloeding uit blijft. Ik hoor van m'n moeder die op het ziekenhuis veel vervelende verhalen over TIA, al zijn er ook een hoop die gewoon goed af lopen. Sterkte nog..

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 21:23

dank je!

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:34

Na een TIA hebben mensen de tijd nodig om te herstellen, dat je oma al een stukje achter de rollator heeft gelopen is heel goed.
Oudere mensen herstellen langzamer en hopenlijk gaat je oma steeds een stukje verder vooruit.
Veel sterkte.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 07:52

het ging gister ook weer heel goed en vandaag ga ik ook mee en dan gaat mn oma naar de groepsverzorging.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DaphneR93, GrapeshotBot, Lau, YandexBot en 112 bezoekers