Spijbelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 01:34

spijbelen? Eeeeh.... Schijnheilig Schijnheilig

Tegenwoordig doe ik een academische opleiding en ben ik lekker verantwoordelijk voor wat ik zelf doe of laat. Gelukkig maar, want van dat schoolse gedoe krijg ik jeuk op moeilijk bereikbare plaatsen.

"in mijn tijd" had de orthodontist een kaartje dat met de hand werd ingevuld. Mijn ortho regelde de bezoeken zoveel mogelijk buiten schooltijd. Ik was al snel mijn kaartje "kwijt", zodat ik van hem een nieuwe kreeg. Toen had ik dus 2 versies Schijnheilig

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 01:48

ikke neeeee ikke niet haha!!!oke heb wel is gezegt dat ik ziek ben alleen later op de dag bleek ik nie ziek te zijn Haha! nee ik spijbel van af nu nog nie

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 08:38

ik spijbel(de) soms... vooral toen ik al zeker was dat ik zou blijven zitten... dan is motivatie ver te zoeken, en ging ik gewoon met een paar vriiendinnen de stad in ofzo...
en toen ik mezelf e ook nog eens zooo simpel uit kon banketstaaflen toen mn mentor erachter was gekomen.. tja dan word het een beetje een sport Haha!

maar dit jaar is het wel anders, ik ben meeega gemotiveerd.. en ik word ontzettend in de gaten gehouden... door alle leraren.. af en toe behoorlijk vervelend... als ik een boer zou laten word het al doorgegeven aan mn mentor (bijwijze van spreken)

nou dan kijk je wel uit hoor
ik krijg echt geen kans om te spijbelen Verdrietig
ach misschien ook wel helemaal niet zo erg..

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 11:44

jaha mytens, spijbelen was een van de vakken vroeger op school, en een heel leuk vak ook. Maar ik moet zeggen dat ik er dan ook wel erg goed in was hoor }>

Oh en Alice...... waar zit jij in hemelsnaam op school als jij 2,5 uur moet reizen???

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 17:02

Ik woon in Kudelstaart,....
Waar? Ligt tegen Aalsmeer aan vlakbij de grote bloemenveiling.
En zit in Alkmaar op school.
Moet 1,5 uur met de bus naar Amster.c en dan op de trein, die reis duurt ong. 40 min.
Maar dan moet je nog een kwartier lopen voordat je op school bent Haha!
"Kon je dan niet ergens intern??"
Nou nee, er zijn daar in de buurt geen studieflatjes ofzo, das dat ging moeilijk.
Maar ik hoef nog maar tot Mei dus ik houd het nog wel vol *LOL*
En dan ben ik officeel dierenverzorgster, jjhheeee Pling

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 23:29

Ik heb de laatste twee jaren van het VWO (waar ik net vanaf ben, anders klink ik zo oud) best veel gespijbeld, maar wel verantwoord zeg maar, ik kon voor mezelf wel bepalen welke lessen nuttig waren. Ik heb altijd alles gehaald dus.......

Nu mis ik niet veel, op míjn academische opleiding mag je geen werkcollege missen of je wordt eruit geflikkerd, dat moet dus ook al is het soms onzin! Hoorcolleges volg ik eigenlijk ook trouw, we gaan soms alleen halverwege weleens weg als het niet boeiend is (als koffie drinken ons boeiender lijkt.
Cool )

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 00:18

allemachtig alice wat een wereldreis elke dag. pffffffffffff ik kijk er niet van op dat je zo nu en dan eens thuis blijft Lachen

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 18:30

Dank je Vanessa!
Het wordt over twee weken nog leuker want dan moet ik 5 dagen in de week naar school i.p.v. 3 omdat de stage dan is afgelopen Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:09

Bij mij op school zijn ze behoorlijk fel op spijbelaars Boos!
Maarre, ik spijbel ook wel es, er komt alleen iets meer taktiek bij kijken Haha!
Voorbeeld:
Toen de Almelose Ruiterdagen bezig waren was het doordeweek, en een stalgenootje van me waar ik altijd voor groom en die mij les geeft moest ook rijden. Maar ik zat op school dus kon niet groomen. Die manege ligt naast mn school. Dus ik op school eerst een banketstaafverhaal opgehangen over dat ik naar de decaan moest en dat dat echt heeeeeel lang ging duren. Ik was dus optijd om nog te groomen. Ook de 2e dag heb ik dat op die manier gedaan, gewoon verhalen verzinnen. 2 uurtjes in de les, naar de manege racen om een proef te lezen en uit te stappen enzo, dan weer naar school, enz enz. Kost wat moeite maar ik heb nix hoeven missen van het concours! Haha! Haha! Haha!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:39

spijbelen was vorig jaar mijn specialiteit...
zat vaker thuis en bij de paardjes dan op school...
kreeg wel gesprekken enzo,
maar dat maakte me geen bal uit. Die leraren maar zeiken dat ik het noooit zou halen, nou mooi wel dus! Een keer vroeg een leraar mij die weer eens kwaad en beledigd was, of de paarden voor mij belangerijker waren dan school, ikzo: natuurlijk!
toen was ie nog kwaaier.. haha.. en later had ie door dat het mij niks deed en bood ie ook nog zn exuses aan.. was ie opeens poeslief... heb het vet makkelijk gehad dat jaar! veel ziek, en toch alle reps en so's inhalen, nooit leren, daar benik nl niet goed in maar toch normale cijfers halen!
Ik had echt dat hele jaar vakantie!
Nu spijbel ik nooit meer, doe paardenhouderij, soms ook niks aan, maar wil het met het beste resultaat halen.. nog steeds zonder te leren trouwens, hoeft ook niet als je alle info in de lessen zo voor gekauwd krijgt! en huiswerk alleen opdrachten die ik moet inleveren voor cijfer! nog steeds een makje.. maar wel naar school en stage.. valt trouwens mee, hoef maar 3 daagjes naar school,
1 dag stage en om de week een keer naar een praktijk school waar we rijden en al dat soort dingen doen. En stage is vet makkelijk, 's ochtends uitslapen, s'middags een beetje poetsen ofrijden ofzo. maar school is echt niet mn sterkste kant!
had op de basis school al een motivatie van 0,01%
hadden ze met een test uitgerekend, ik was de laagste van de klas... en van de school in de hele geschiedenis! de leraar snapte dr niks van! alle leerlingen scoorden boven de 5% en gemiddeld over de jaren boven de 4%.. snap t zelf ook niet maar oke! Haha!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 17:11

In de eerste week na de vakantie heb ik 5 uur gespijbelt. Hebben ze helemaal niets van gemerkt. Ik spijbel regelmatig. Het bevalt me wel.. dus...

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:13

hmm ...

als ik naar de orthodontist toe moet , blijf ik daarna soms nog wel even in de stad rondhangen. heel soms. verder spijbel ik niet echt

groetjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 31-03-19 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:42

ik zit ook in Mavo-4 en het is echt SUPER streng, maar ik wil ook heel graag het examen halen dus ik dnke neit dat ik het in me hoofd hala om t spijbelen.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:41

Euhm... ik heb eigenlijk nog nooit gespijbeld....
Klinkt wel heel braaf, maar ja, bij ons op school hebben ze ook strenge regels.....

Nouja, als ik nou zou zorgen dat het klassenboek kwijt was, dan zou het misschien lukken, maar ja...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:46

Ik neem altijd een tussenuur Schijnheilig

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 12:41

Op mijn vorige school was ik spijbelaar eerste klas. Ik zat toen zelf in de put, en ging vaak naar school om daar te bokken. Rond 12 uur ging ik naar huis om te rijden.

*LOL* tegenwoordig zit ik elk uur braaf uit!

*imke*
Berichten: 444
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: leiderdorp/ rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:30

hey maar ik spijbel ook erg vaak maar dan ist ook wel weer zo van wat gebeurd er als je gesnapt word ja dan hang je dan ben je echt de banketstaaf maar hoe spijbelen jullie en wat doen jullie als je ouders er achter komen heheheh ik heb nog wat tips nodig wand ik wil noggal vaak naar mijn vriend Schijnheilig nou veel succes allemaal en ik verw8 andwoord terug

kuzzies from moi

my dream comes true mabe yours to!!!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 17:50

Voor mij is het maandag de makkelijkste dag.
Dan heb ik toch maar 3 uurtjes en kan ik gewoon zeggen dat ik gebeld werdt, dat het 1e uur uitviel en dat ik niet voor 2 uurtjes naar school ga.

Ik ben ook wel eens de hele dag bij de paarden geweest en dan thuiskomen op de tijd dat ik altijd thuis komt.
Ik moet dan natuurlijk niet met de fiets gaan, want ik ga natuurlijk altijd met de bus naar school.
Nou, naar de paarden lopen is ong een 15 min.
Ook kan ik dan niet rijden, want stel voor dat iemand me ziet.

Vaak doe ik het niet, maar als ik het doe heb ik er wel een goede reden voor.
Vorige keer was ik namelijk de dag daarvoor een beetje ziekig, maar van me moeder moest ik wel gewoon de volgende dag naar school toe.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:45

haha ik ben pas slim Haha! ik spijbel wanneer het klasseboek weg is *LOL*
een keer vorig jaar gedaan en vette zeik gekregen (foute smoes) en ook wel es dan met het klasseboek dat ik het eerste uur thuis ben gebleven lekkur uitgeslapen (d8 dat we vrij hadden, NOT maar boeien)
was wel relaxed *LOL*

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 01:40

he hallo
ik spijbel ook maar niet stiekem Haha!
ik haat school gewoon heb het daarom niet afgemaakt en zit nu op een particuliere school
ben 19 en zit met kinderen van 15 in de klas
niet banketstaaflig bedoeld hoor maar ze denken gewoon anders dan mij