en zo worden de kinderen opgevoed;

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

en zo worden de kinderen opgevoed;

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 20:25

Ik kijk geregeld op marktplaats, wat voor konijntjes, honden en paarden er in de aanbieding zijn. Zag ik de foto van een leuk hondje, stuitte ik op deze tekst:
Te koop kruising hondje geboren 24-2-04 is heel lief en speels,is zindelijk kan bij katten,het is een teefje.ik had hem gekocht voor mijn kinderen maar vind ze er te ruw mee omgaan de hond wil spelen maar zij willen dat niet.ik vind dat ik hem beter weg kan doen want vind het zielig voor de hond.zoek alleen een goed tehuis voor layka geen handelaars.we laten hem los in het bos hij loop nooit ver bij je weg kom ook gelijk terug als je hem roept hij is nog jong en kan haar nog van alles bij leren.in het begin is hij een beetje bang voor vreemde maar is snel weer weg.voor meer info email of bel langs komen mag ook

In plaats dat dat mens nu haar kinderen om leert te gaan met het hondje en ze afstraft als ze te ruw zijn, moet het beest maar weer wijken! Waarom worden sommige mensen toch ouders? Ze verpesten gewoon de maatschappij! Boos!

De hond is de betere mens


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:27

Je koopt toch ook geen levend speelgoed voor je kinderen Scheve mond Geef ze zo'n hond met afstandsbediening.

[o]

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:30

Vind dit wel erg absurd! Eigenlijk niet kunnen
Wij hebben thuis zowel kleine kinderen als honden en puppies maar voor beide is het gewoonweg niet normaal om ruw of grof met elkaar om te gaan! Kan dit ook niet normaal vinden!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:32

Natuurlijk, voed ze op, maar moet ondertussen het beestje lijden? Al word je kwaad op die kinderen omdat ze die hond aan zijn staart trekken, en andere(ergere misschien Scheve mond) dingen, ze zullen het heus nog een aantal keren doen, en dan lijdt dat beestje weer...
Ik denk dat die vrouw eerder in die richting denkt dan dat ze denkt van: "Domme hond, de kinderen willen niet spelen, dus jij mag ook niet spelen! Als je nog een keer wil spelen met mijn lieve schatjes doe ik je weg!"

Of misschien hoop ik dat, dat die vrouw aan die hond denkt, en dat het niet om verwende kinderen gaat...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:42

@ angelke: als de kinderen thuis aan de honden hun staart trekken dan word er nadrukkelijk gezegt dat de volgende keer dat ze dat doen ze een flinke petser onder hun kont krijgen.... Ze doen het dus geen 2e x.
Zowiezo doen de kinderen thuis dat soort dingen niet Dus aan de opvoeding ligt het zeker weten.
Kinderen blijven kinderen en gevoelloos in dit soort dingen maar als je dit soort dingen niet afleert leren ze het nooit!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:50

Ik had alle 4 mijn honden al voordat mijn dochter er was.
Zij is nu ruim 16 maanden en ze weet nu al dat je een oeffie moet aaien (!) en niet anders. Ze heeft heel even een periode gehad dat ze keek hoe ver ze kon gaan, maar dat is 1 keer zeggen'"Demi laat dat"
en de tweede keer pats op haar (luier)kont.
Ze leren snel hoor die kleintjes!!!
Ik vind toch al dat je kinderen zo vroeg mogelijk moet leren dat er met dieren zachtjes gedaan moet worden!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:20

Aan de ene kant ben ik het er mee eens dat je kinderen hoort te leren dat ze niet ruw met een hond om moet gaan maar aan de andere kant ben ik blij dat deze mevrouw aan de hond denkt en niet aan de kinderen!

Ze geeft duidelijk wel voldoende om het beestje om het een beter leven te gunnen.
Je kunt kinderen wel straffen op het moment dat ze te ruw omgaan met het beestje maar juist dat zinnetje van: de kinderen willen niet spelen, duidt voor mij aan dat de kinderen vooral onverschillig met het hondje omgaan in de zin van, ga weg ik wil niet spelen.

Dus echt gek met het hondje zijn ze niet. Nou dan is het toch een betere beslissing om iemand te zoeken die er wel blij mee is. Want genegeerd worden is voor een hond ook niets.

Groot pluspunt van deze mevrouw vind ik dat ze de schuld duidelijk bij de kinderen legt en niet het hondje afschildert als een onopvoedbare wildebras die niet met kinderen kan omgaan of iets dergelijks. Lachen

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:24

Hou op, schei uit over kleine kinderen met dieren Boos! Daar kan ik me werkelijk kapot aan ergeren!! En die ouders vinden het allemaal maar prima. Ik hou m'n hart altijd vast als er hier iemand komt met kleine kinderen. Ten eerste zijn mijn beesten geen kleine kinderen gewend en ten tweede moeten ze m'n beesten gewoon met rust laten. Het eerste wat kleine kinderen doen hier is achter de kippen aan gaan Boos! Daar moet je bij mij al helemaal niet mee beginnen, want dan wordt ik pissed. Er zijn er al een paar geweest die van mij een schop onder hun hol hebben gekregen na een waarschuwing. En het interesseert me niet wat de ouders daarvan vinden. Moeten ze hun kinderen maar opvoeden. En dan dat gesleep met die beesten... Laat toch lopen, ze hebben verdorie 4 poten waar ze op kunnen lopen. En dan staan ze te blèren als ze door een kat gekrabt worden *LOL* En soms vind ik het wel eens jammer dat ik geen valse haan heb die eens flink de sporen erin zet Bloos!
Kinderen mogen gerust hier komen hoor, maar een aai bij de hond over z'n bol vind ik meer dan genoeg...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:44

Dat mens kan beter die kinderen in de hondenhok stoppen en die hond in huis nemen.... achterlijk mens Boos!

Je neemt zo makkelijk een dier, maar echt voor kunnen zorgen?!

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:13

Tja, niet handig, maar ze had de hond ook in het asiel kunnen dumpen. Volgens mij zit haar hart best op de goede plek hoor!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:21

Ligt zeker aan de opvoeding.... Erg jammer zeg dat zoiets gebeurt!

Mijn nichtje van 2 jaar weet heel goed hoe ze met honden en andere dieren om moet gaan! Dat weet ze al haar hele leven lang.
Ons hondje werd netjes geaaid en totaal niet ruw mee omgegaan. Tuurlijk werd er wel eens perongeluk in het oogje geprikt (zachtjes) maar zeker niet met opzet.
Bij alle hondjes is het "aaaiii" en dan gaat ze lief met haar handje zachtjes over de vacht. Lovers Netzoals bij paarden, konijnen, cavia's..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:24

Als dat mens haar kinderen al niet kan leren aardig te zijn tegen een dier, vraag ik me af hoe het met de rest van de opvoeding gesteld is en hoe de kinderen over 10 jaar zijn...

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:29

verootjoo schreef:
Je koopt toch ook geen levend speelgoed voor je kinderen Scheve mond Geef ze zo'n hond met afstandsbediening.

Dat is toch niet leuk!! Die bijt niet terug als je aan zijn staart trekt... Haha!

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, mensen denken helemaal niet na bij het kopen van een huisdier... Ze doen net of je een beestje "leuk" in een kooitje stopt en dan met zn allen kijken wat er gebeurt... Soort van Big Brother dus...

*edit typo*

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:55

kaj schreef:
Groot pluspunt van deze mevrouw vind ik dat ze de schuld duidelijk bij de kinderen legt en niet het hondje afschildert als een onopvoedbare wildebras die niet met kinderen kan omgaan of iets dergelijks. Lachen


Of dat nou een pluspunt is?
Ze legt de schuld bij de kinderen, ik vind dat ze de schuld bij haar zelf moet leggen.
Zij heeft blijkbaar haar kinderen niet goed opgevoed om met dieren om te gaan, daarbij heeft ze de hond gekocht als 'speeltje' voor haar kinderen, die daar blijkbaar geen interesse in hebben.
Als zij echt graag een hond wou hebben, leer je je kinderen om met dieren om te gaan, heeft zij plezier aan de hond en de hond aan hun/haar.
Maar blijkbaar heeft ze het hondje puur om de kinderen gekocht en dat vind ik al een verkeerd uitgangspunt.

Maargoed, het is idd beter dat ze zegt dat het aan haar kinderen ligt dan aan het hondje (moet ze er dus eigenlijk ook bij zeggen dat het ook aaqn haar zelf ligt), het is voor dat hondje beter.
Maar ik blijf het een rotsmoes vinden.

Verder vind ik het zo sneu voor dat hondje, je leest dat hij eind februari is geboren, dus waarschijnlijk in april/mei opgehaald en het is nog niet eens het eind van juli, dus zeg maar 2 a 3 maand bij hun geweest en nu zoeken ze alweer een nieuw tehuis voor dat hondje.

Ik ben van kleins af aan al dierengek geweest, ben nooit ruw met een dier omgegaan, zou me ook niet toegestaan zijn, weleens dom omdat ik gewoon niet beter wist, maar dat werd me dan ook meestal vrij snel verteld/duidelijk gemaakt (door mams of het dier zelf) hoe het dan wel moest (van fouten moet je leren he, is helaas ook met dieren zo, kan er niks aan doen, ook al zou je het willen voorkomen, veel kan wel, maar lang niet altijd alles), maar liep er altijd wel mee te sjouwen (de dieren dan die het toelieten) en had vaak zat krassen van de kat.
Gewoon omdat ik dieren leuk vind, niet om die dieren te pesten.
Ik weet er zelf niks meer van, maar mijn moeder vertelde altijd dat ik altijd onder de krassen zat van onze kat, maar dat de kat nooit zou uithalen oid.
Maargoed, dat is nu nog steeds, nageltjes laten vrij snel krassen achter, en daar hoef je weinig voor te doen, zoals de hond of een kat oppakken.
Maargoed, nu heb ik altijd al snel een kras hier, een schaafplek daar, een wondje weer hier en blauwe plekken weer hier en daar.
En als je dan vraagt hoe ik er aan kom, de helft vande tijd weet ik het niet (loop nu ook met een blauwe plek op mijn been rond en heb werkelijk geen idee hoe die daar gekomen is).

Je moet kinderen niet bij dieren weghouden, je moet ze er mee leren omgaan.
En dat is de taak van hun ouders, jammer genoeg vindt niet iedere ouder dat zo belangrijk.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 02:51

Chrystal-gek schreef:
Je moet kinderen niet bij dieren weghouden, je moet ze er mee leren omgaan.
En dat is de taak van hun ouders, jammer genoeg vind iedere ouder dat niet zo belangrijk.


Iedere ouder? Verward

Hier een ouder die heel bewust haar kind met dieren om leert gaan al op zeer jonge leeftijd.

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 07:42

Ik vind de reacties hier behoorlijk overtrokken. Je weet het hele verhaal toch niet? Het is gewoon een advertentie op internet. En om daarop iemand af te kraken vind ik behoorlijk zwak.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:01

Mijn kat is daar heel makkelijk in. Als er kids komen en ze gaan bijv. aan zn staart trekken dan geeft hij gelijk een krabbel! Dan hebben ze het dus echt wel afgeleerd *LOL*

Maar ja beesten zijn nou eenmaal vaak goedzakken! Jammer dat t beestje weer de dupe is! Denk eerst na voordat je wat koopt!!!!! Tis geen speelgoed wat je koopt en als het kapot is weg kan gooien!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:08

Tja, heel fijn ja. Maar als die kinderen er echt geen fiets aan vinden, kun je ze toch niet dwingen om het wel leuk te vinden? Ik vind het maar beter dat ze dat hondje weg doen, want als die kinderen er echt niets aan vinden, zullen ze dat denk ik ook niet snel doen. T is gewoon dom van die moeder om een hond te kopen zonder eerst goed na te denken...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:16

GRRRR! Ik heb ook zo'n schurft aan zulke mensen! Leer die kids nou eens gewoon met dieren omgaan.
Nou moet ik zeggen dat het ook wel goed kan gaan hoor! De kinderen van mijn vriendje zijn zus groeien alleen maar op met een kat die er nooit is Knipoog
Maar als ze bij ons komen dan gaan ze echt niet meteen aan de katten en de honden hangen. Papa en mama laten duidelijk weten dat je zachtjes en netjes met dieren om moet gaan en als je druk doet en het dier plaagt en je krijgt een knauw of een krab dan is dat je eigen schuld en niet die van het dier.
Nou, daar kan ik wel mee leven Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:17

assie schreef:
Ik vind de reacties hier behoorlijk overtrokken. Je weet het hele verhaal toch niet? Het is gewoon een advertentie op internet. En om daarop iemand af te kraken vind ik behoorlijk zwak.


Helemaal mee eens.

Ik denk dat deze vrouw echt het goede kiest voor de hond, dat blijkt wel weer uit, dat ze zegt geen handelaren enzo te willen.
En jullie weten de situatie van de hond niet eens, en denken al door 1 advertentie te lezen alles meteen al weer weten. (Jammer genoeg, kom ik dat vaker tegen op bokt, maarja daar is het een forum voor) Scheve mond

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:25

moet je eens op de kinderboederij kijken , hoe kinderen met de dieren omgaan. ze rennen het knuffelhok in , pakken een konijn of cavia beet, als of het een zak patat is , gooien het net zo makkelijk weer weg, als een snoep papiertje. Bij geitjes die van die lelletjes hebben, he, zitten die dingen vast. En meer van dat soort parktijken. Scheve mond Nou mijn kinderen doen dat dus niet, want we hebben ze geleert dat ook dieren met respect behandelt moeten worden. Lachen Okey ze rennen weleens wat lomp op een beest af, want het zijn uiteraad wel kinderen. Knipoog
Denk dat die mevr. het beste met haar hond voor heeft, wie weet wat ze al heeft geprobeert, met die kids. Je kent de achtergrond niet, en om daar nu zo over te oordelen.!! Scheve mond

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:28

Onze Golden retriever waarschuwde vroeger altijd zelf als ze het te ver vond gaan Haha! Ik mocht namelijk gerust aan haar oren hangend door de tuin heen Haha!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:30

Hebben jullie de voorpagina van het AD al gezien.. daar draait mijn maag pas van om!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:33

Tulandro schreef:
Hebben jullie de voorpagina van het AD al gezien.. daar draait mijn maag pas van om!

Wat staat daarop dan?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:37

Over jongetjes die een konijntje in een zak hadden gewikkeld en ermee gingen voetballen. De buurvrouw waarschuwde de moeder, maar die was niet onder de indruk.. het konijntje is helemaal gewond.. walgelijk toch?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, Aniek23, BeFunny, ComscoreBot, DWitzel, Freyr, Gianti, Jacquelinee_, karelien, karinmanon, LuCa88, maessie, manonutjuh, MerelV, Mizora, PeerAppel, shadowstar, Wopkebrok, XxMariellexX, Zil en 57 bezoekers

cron