Te veel salaris gekregen. Wat zouden jullie doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 10:41

Ik heb van mijn vakantiewerk meer dan 200 gulden te veel gekregen! Ik had daar toen over gebeld naar de salarisadministratie maar zij zeiden dat dat niet zo was, dat de girofoon (daar hoorde ik het op) een fout gemaakt had en dat ik echt het bedrag gekregen heb dat op mijn salarisspecificatie stond (dus dat bedrag van 200 piek minder) maar dat is dus echt niet zo!! Dit is ongeveer een maand geleden gebeurd en ik heb die 200 piek netjes apart gehouden, maar wat denken jullie?? Zouden ze er nog achter komen? Tot hoe lang moet ik het nog bewaren? Ik bedoel, ik heb wel netjes eerlijk gebeld als zij dan zeggen dat het niet klopt!?!?! Verward


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:57

Heb jij ff lekker geluk! Gewoon houden joh. Als je werkgever zegt dat ie het goed heeft gedaan, en de fout zit bij de bank...

Hadden ze maar niet zo stom moeten zijn, en van die 200 piek gaat de bank echt niet failliet, die zijn rijk zat.

Als je werkgever het verkeerd had gedaan, was het anders geweest, omdat je daar misschien nog vaker mee te maken krijgt.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:01

Ze kunnen het ten alle tijden nog terug eisen hoor dat geld. Zou het maar melden.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:11

Als je het al gemeld hebt, bij bank en bij werkgever en ze doen er niets aan zou ik het lekker zo laten hoor. Haha! Willen ze niet luisteren, nou dan toch niet.
Je hebt het gezegd hoor.
Zet wel ff op papier met wie en wanneer je die gesproken hebt, dan sta je wat steviger in je schoenen.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:12

Check het bedrag even met wat er op je salarisspecificatie staat. Als het daar van afwijkt, moet je je bank bellen en het doorgeven.
Waar de fout ook ligt, ze kunnen het altijd terugvorderen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:13

Ach, zolang je het niet uitgeeft is er niets aan de hand. Als het een foutje van de bank is, komen ze daar waarschijnlijk wel een keer achter en dan boeken ze het zlef gewoon weer terug. Heb je dan niets over te zeggen... Lekker laten staan zou ik denken!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:22

Lekker houden... jij hebt al aangegeven bij de werkgever dat het niet klopt, als zij zeggen dathet wel klopt is het hun eigen domme schuld...

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:30

Lekker zo laten, je hebt t toch al gemeld Lips are sealed

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 23:20

Oh ja, heb ik 3 maanden geleden ook gehad. Ik kreeg per ongeluk 17.000 GULDEN TEVEEL. Na een week twijfelen heb ik het gemeld op mijn werk en weet je wat ze zeiden: oh, wat fijn dat je dit komt melden want hier waren we nooit, maar dan ook nooit achtergekomen. Frusty Frusty Huilen Frusty

Maar goed, mijn geweten is schoon..............

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 11:56

Het is hun fout, dus ik zou er gewoon niets van zeggen. Jij kan er niets aan doen, zij zijn gewoon zo stom geweest Schijnheilig , dus koop er wat leuks voor zou ik zeggen Haha!

Don't hate me cause you ain't me!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:33

ik heb het ook gehad. ik kreeg het loon van een 19 jarige, terwijl ik toen nog 16 was! heb er nooit wat van gezegd!
ik heb er nix meer van gehoord, maar als je het al gemeld hebt en ze zeggen dat het klopt, lekker houden! Party!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 16:51

Citaat:
Op 2001-11-02 23:20, schreef Marianne:
Oh ja, heb ik 3 maanden geleden ook gehad. Ik kreeg per ongeluk 17.000 GULDEN TEVEEL. Na een week twijfelen heb ik het gemeld op mijn werk en weet je wat ze zeiden: oh, wat fijn dat je dit komt melden want hier waren we nooit, maar dan ook nooit achtergekomen. Frusty Frusty Huilen Frusty

Maar goed, mijn geweten is schoon..............


ooooh da's knap banketstaaflig!!! Frusty Frusty

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 18:06

ik zou het zeker niet opmaken, want ze komen er toch achter, dan houden ze je het van je volgende salaris in, dusse kijk uit,.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:18

Ik zal het houden hoor als je erover heb gebeld is het hun stomme fout.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 09:38

Kijk uit wat je doet, ik heb het ook een keer gehad, van werkgever gewisseld, had nog een heleboel snipperdagen en vakantiegeld staan, maar wist niet precies hoeveel.
Na 1 jaar kreeg ik een telefoontje van mijn vorige werkgever dat ze mij 3000.- te veel hadden uitbetaald, ik moest alles terug betalen.
Het is volgens de wet zo dat jij ten alle tijden aansprakelijk blijft, het geld is dus ook ten alle tijden terug te vorderen, je hebt geen recht op dat geld.
Ik zou het gewoon lekker apart zetten en afwachten, je hebt het tenslotte toch overal gemeld en als ze het niet willen, tja......
Maar maak het niet op! Dat had ik dus wel gedaan, maar ik had ook niet in de gaten dat het te veel was.........

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 09:45

ok 1 klein verhaaltje...

Mijn vader die kreeg eens 18000 dollar te veel gestort van zijn bank. Hij belde netjes op om dit te melden. Ze waren heel blij, want anders moesten ze alles hangmatig weer controleren enzo (komen er altijd achter hoor). Na correctie hadden ze weer een fout gemaakt. Toen belde hij ze weer op. (weet geen bedrag). Daarna weer een correctie dus, bleek hij opeens 80.000 dollar te veel te hebben. Hij heeft toen niet meer gebeld, maar na 8 maanden zijn ze er eindelijk acher gekomen.....Toch 8 maanden rente kunnen trekken......

gr,
Prima

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:41

Mijn vriendin had ook een keer een fout op haar rekening, er stond plotseling 10.000 op!!
Ze heeft het ook eerlijk vermeld, het is strafbaar als je het niet doet en ze erachter komen

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, xSuuzerd en 35 bezoekers