Wespen, wespen en nog eens wespen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:21

Wespen zijn idd vreselijk! En dit jaar is het echt erg. Ik ben daarnet gestoken door een wesp die in mijn haar zat >> ikke met mijn handen door mijn haar ... Zeeeer pijnlijk!!!
We hebben al een wespennest laten weghalen, maar blijkbaar zit er nog één.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:25

Ik heb er dit jaar nog maar 2 gezien Verward En heb ook nog 'maar' 2 muggenbulten Bloos

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:58

lageveld schreef:
Wanneer je een wesp rustig over je arm laat kruipen zal hij uiteindelijk wegvliegen zonder te steken vlg. mij.


Naah ik laat die enge dingen toch echt niet over me heen lopen
Was pas mee een vriendin van mij in het dorp, zaten steeds wespen achter ons aan....wij natuurlijk gillen en rennen Bloos

Afbeelding
Iekkkss Nagelbijten / Gniffelen

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:19

Ik gil en ren ook altijd als ik zo'n kreng zie, tot grote ergernis van manlief. Die zegt dus ook dat je rustig moet blijven. Nou, een paar jaar geleden zat er een wesp op zijn hand en hij keek er alleen naar, en dat kreng steekt hem gewoon. Dus ik blijf stug doorrennen en gillen, ben nog nooit gestoken...........

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:21

Ik word helemaal gek van die beesten! Zeker nu Jurrian en groter is dus en meer (zoete) dingen eet en drinkt, en graag buiten speelt, ben ik er helemaal klaar mee. Als ik het nest heb gevonden laat ikd e gemeente komen, er zitten er echt tientallen bij ons...

Heeft je vader geen allergei dan Veerle? Het is vaak erfelijk.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:37

Hier thuis vallen de wespen wel mee maar op de manege wordt je er echt niet goed van! Elke keer rennen die kinderen gillend van het terras af...Overal hangen van die wespenvangers maar het lijkt allemaal niets te helpen.. Scheve mond

Geef mij maar fruitvliegjes......

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:50

ik had vandaag bardienst bij ons op de vereniging (nrps keuringen) en er zaten echt zoveel wespen. echt niet normaal. ik moest tappen, nou probeer dat maar eens te doen met vier wespen die om je hoofd heen vliegen. en cola inschenken terwijl de wespen bijna de fles inkruipen. en het leuke is dat ik er licht alergisch voor ben. Nou ben ik gelukkig niet gestoken, maar een klein kindje bij de bar wel. ik wed dat ik wel 20 wespen dood heb geslagen. Gelukkig ben ik er niet zo bang voor.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:20

Ik was al nooit dol op die krengen, maar sinds ik dus donderdag voor t eerst in mn leven gestoken ben, al helemaal niet meer, wat een rotbeesten zijn het! Boos! Ik werk in de catering en daar zwermen ze dus omheen, vaak hebben we meerdere wespen binnen op 1 dag, ondanks horren en dichte ramen. Verward En toen ik donderdag naar buiten kwam, werd ik gelijk belaagd door die krengen, 1 is al niet leuk maar 4/5 wordt t helemaal vervelend, wist niet hoe gauw ik mn fiets moest pakken, ondertussen om me heen slaand om toch te proberen die beesten op een afstand te krijgen. Nix hielp, toch lekker gestoken, en nou moet ik dus helemaal nix meer van ze hebben, begin ik ook te rennen als zon beest overdreven veel aandacht aan mij gaat besteden. Mn stiefvader vind t maar aanstellerij, zegt dat ik nu de 3e in het gezin ben die panisch wordt van die beesten (broertje en zusje ook) maar vind t geen aanstellerij, die beesten zijn echt gemeen! Scheve mond

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:28

Ik was vandaag op de Veluwe en daar werd ik ook helemaal gek van de wespen. Lia (Ilindra) heeft zelfs nog wespensap gedronken Knipoog

Hier aan de kust lijken er wel veel minder te zitten dan in het binnenland.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:36

Avanti_haf schreef:
Dat ben ik niet met je eens ,toen mijn kinderen klein waren zijn ze ook gestoken ze wisten niet dat er een op ze zat.en dat geldt ook voor mij


Dat "niet weten" is juist het probleem. Ongemerkt maak je een beweging waardoor het beestje klem komt te zitten, b.v. onder een kledingstuk, of je voelt iets kriebelen en strijkt er ongemerkt overheen en....PRIKKK. Puur verdediging dus.
Heel anders dan een mug, die lekker profiteert van de prik door van je bloed te snoepen. *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 08:50

Pauline, mijn pa kan er gelukkig goed tegen, ik ben iets minder gezegend: van een mug krijg ik al een plakkaat voor een week, een daas laat het lichaamsdeel opzwellen waarin hij steekt (ook lekker) en een wesp, daar wil ik het niet eens over hebben.

Overigens waren we van de week bij Bakker Bart, nou dat was helemaal niet te filmen, daar liepen de wespen gewoon over het gebak heen. GOOR!!! Daar hoef ik dan meteen ook geen gebakje meer. Het hartige eten lieten ze links liggen, maar op appelflappen etc zaten ze echt met tientallen.

Het nest bij ons raam is iig nu uitgeroeid, Marco heeft (ipv paps) gespoten. We waren wel benauwd voor onze BBQ, want dat is natuurlijk geen doen met die krengen in de buurt, maar we hebben er absoluut geen last meer van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:30

Volgens mij zijn er gewoon meer wespen dan normaal Boos!. Ik geloof niet dat ik allergisch ben voor wespensteken en ik vind ze ook niet echt eng, maar ik raak wel erg geirriteerd van die beesten in mijn buurt Schijnheilig.

Nu heb ik een nieuw spelletje bedacht: 'Sla wespen dood uit de lucht'. En het gaat steeds beter . Als je ze maar hard genoeg mept, dan laten ze je wel met rust. Klein nadeeltje is alleen wel dat als je mist, ze misschien agressief worden... Nou ja, dat risico neem ik dan maar.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 12:17

CCCCorine, dat is een leuk spelletje, zeker als je een electrische wespenmepper hebt. Beetje doen alsof je aan het badmintonnen bent en BZZZZ wesp weg!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:49

Panisch voor wespen en je heet Imker? *LOL*

Idd zijn ze super irritant en ik ben ook doodsbenauwd voor die beesten...En dan leerden we op school: Stil zitten blijven...Dus niet...Ik moet altijd keihard wegrennen ben er doodsbenauwd voor...

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:04

Tip voor wespen! Zet op plaatsen waar ze veel komen een fles met limonadesiroop neer, zonder water, dat is lekkere zoete zooi, daar komen ze op af en als je geluk hebt verzuipen ze in het 'water'!! Tong uitsteken Cool

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:33

Ja, en iedereen zegt altijd dat je rustig moet blijven staan met die dingen!! Mijn moeder heeft dat gedaan en is daarom 2 x geprikt Boos! Niet doen dus..

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:38

Ik ben ook al geprikt door zo'n kreng. Hij vloog onder mijn haar en stak me vol in de hals (aan de zijkant gelukkig) Nu is mijn hals knap dik...

Ik vind ook dat er dit jaar veel van die rotbeesten zijn maar hoe het komt Verward
Zat gisteren in de tuin met een electrische vliegenmepper in korte tijd meer dan 10 om zeep geholpen. (wespenvallen hangen er ook een stukje verder)

Een simpele manier om een wespenval te maken: zaag de tuut van een plastic fles en zet die onderste boven terug in de rest van de fles. Aan beide kanten een gaatje erin maken en ijzerdraadje erdoor om hem op te kunnen hangen. Beetje ranja onderin (of ander zoet drinken) et voilá de wespenval is klaar.

Joyce

Berichten: 6372
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:45

Ik vind ze zó eng Bloos Bij ons zitten er op het moment ook erg veel, ik word echt gek van die krengen Scheve mond En ik laat ze toch echt niet over mijn arm kruipen, ze mogen vliegen maar niet landen Haha!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:53

Ik was nog helemaal vergeten te zeggen.. Tong uitsteken Dat ik tog wel een keer ben geprikt. Meteen de eerste wesp die ik dit jaar zag. Ik zat op de fiets.. Komt een wespie an.. Gaat in mn schoen zitten Bloos! Ik trap natuurlijk verder zonder iets te merken en ineens.... AAAAUUUWWW!!! Huilen Ik sprong van mn fiets, trapte mn schoen gelijk uit, en plette de wesp die eruit kroop ... Grr.. Ik haat die beesten echt zó erg.. Meteen een dikke enkel natuurlijk.. *Baal*

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:03

imker"]
In het huis, in de wei, in de kliko, noem het maar op en ze zitten er.
't Is dit jaar echt een plaag.
[/quote]
Wij hadden er een maand geleden ook 1 precies in de deurstijl. Dus die hebben we even uitgeroeid want de hond vond het wel een erg leuk spelletje met die beestjes Bloos!

[quote="imker schreef:
en ik begin te gillen en te springen en slaan als ze binnen een straal van 10 meter van me komen.


Denk je weer effe veilig te zijn, heb je ze weer precies aan het hek van de wei.
Ik zie het ook echt al helemaal voor me hoe raar jij kan dansen Tong uitsteken
Ik heb namelijk ook zo stoer vriendje wat helemaal doordraait bij het zien van een wesp. Het mooie is dan ook dat ze altijd naar hem toe gaan, en mij met rust laten. En ik maar roepen, sta nou eens stil, dan doen ze niks. Moe word je ervan Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:45

Ja wat een ellende die rotbeesten, ben er gister nog door eentje gestoken, voelde niet heel prettig .

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:40

He gatver.......
Ik HAAT wespen..
Op ponykamp waren er ook al zoveel...
Ben ook nog gestoken!! Boos!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 03:42

IEEUW een plaag??? En ik ben al zo panisch als die beesten bij me in de buurt komen....!
Rare is ik ben nog nooit gestoken! Bloos! En elke keer wanneer ik panisch werd was een ander de dupe en werd die gestoken...
Heb er gelukkig dit jaar nog maar 1 gezien en die was nog maar heel klein... dus ik hoop dat het ook bij die ene blijft!
Bah wespen, dat vind ik echt k*t beesten..!

Jansi

Berichten: 558
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 03:49

Aah, ik had vanmiddag iets engs! iig ik vond het eng Tong uitsteken
Ik voelde iets in mijn haar vallen en ik wil het eruit halen, steekt het in mijn vinger. Bloos!
Denk dat het ook een wesp was Scheve mond

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:20

Hier zitten die beesten ook overal, ik probeer ze altijd dood te slaan Schijnheilig