Wespen, wespen en nog eens wespen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:39

Mijn moeder had gisteren trouwens bij haar in de tuin een citronella kaars op tafel gezet. In totaal slechts 1 wesp gezien en die was ook zo weer verdwenen.

Westernstore: Wyldwood


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:09

Ik heb lekker gewonnen van een "weps" vandaag !
Na alle paardenwegerij en de koperen ploert die maar bezig bleef had ik wel een pilsje verdiend had ik me zo bedacht. Een of andere wesp had blijkbaar hetzelfde idee waardoor een bepaald slokje een beetje raar aanvoelde.
Gelukkig was ik snel genoeg met spugen en zag toen pas dat er een (inmiddels dronken) wesp in het spel was.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:09

Dan heb jij geluk gehad lageveld!! Bloos! Stel je voor je slikt zo'n beest door!!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:40

Dat had ik woensdag bijna. Blikje cola aan het drinken, er vlogen al heel wat wespen, dus ik was al voorzichtig en maar goed ook. Want op een gegeven moment voelde ik wat tegen m'n lip kriebelen. Heel snel gespuugd ook en ja hoor, daar lag 'n wesp *brrr* Nagelbijten / Gniffelen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:46

IEEEHHHLLLL Lips are sealed
Idd stel je voor dat je hem doorslikt....
Ik drink als ik buiten op het terras zit alles al met een rietje...
Ben doodsbang voor die rotbeesten. Boos!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:48

dat een jongen die ik ken gister nog. Hij was een lolly aan het eten en er was dus een wesp op zijn lolly gaan zitten. Stak hij die lolly in zijn mond niet wetend dat er een wesp op zat werd die meteen geprikt in zijn tong.... Scheve mond

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:05

lageveld schreef:
Ik heb lekker gewonnen van een "weps" vandaag !
Na alle paardenwegerij en de koperen ploert die maar bezig bleef had ik wel een pilsje verdiend had ik me zo bedacht. Een of andere wesp had blijkbaar hetzelfde idee waardoor een bepaald slokje een beetje raar aanvoelde.
Gelukkig was ik snel genoeg met spugen en zag toen pas dat er een (inmiddels dronken) wesp in het spel was.


Dan heb je echt heeeel veel geluk gehad. Een steek in je keel wil nog wel eens heel vervelend uitpakken (als het te dik wordt, krijg je geen lucht meer).

Hier stikt het er ook van. Ben echt bang van die beesten, zeker ook omdat ik er allergisch voor ben. Net had ik er een die over de keukenvloer kroop. Fijn als je daar met je blote voeten loopt . We hebben horren bij de ramen, maar de balkondeur kan niet open of ze zitten binnen. Maar ja het is veeeel te warm, dus je moet wat Scheve mond.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:23

Hmm, ik denk dat wij ongeveer de enigen zijn die er weinig last van hebben. Bij het avondeten buiten zit er maar 1 te vervelen, die we dan na 5 minuten doodslaan Tong uitsteken
We hebben wel zelf een wespenvanger gemaakt van een flesje met ranja, dat werkt wel, daar zitten er veel in Lachen

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:24

Ja daar zat ik ook aan te denken, maar we hebben maar een klein balkon, dus ben bang dat ik ze dan teveel aantrek.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:25

Dan zet je hem op het balkon van de buren Schijnheilig

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:28

Rinske schreef:
We hebben wel zelf een wespenvanger gemaakt van een flesje met ranja, dat werkt wel, daar zitten er veel in Lachen


Dat hebben wij ook. De hele fles zit al bijna vol na 3 dagen. Bloos! Je ziet ze allemaal aan de rand drijven, maar ze blijven maar komen. }>
Het is idd verstandig om ze een eindje verderop te zetten. Schijnheilig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 17:37

Daarstraks was ik bij de achterbuuf en die had ook een goed middeltje: flink wat kruidnagel in een glaasje met wat water (een beetje water maar) en er was werkelijk geen wesp in de buurt te bekennen, terwijl ze lekker aan het eten waren. Dat ga ik hier ook eens uitproberen.

Toos paardloos

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:43

Ik haat kruidnagel, dus dan loop ik er zelf ook van weg Tong uitsteken

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:49

Ik heb er hier eigenlijk nog geen last van gehad
Zal wel door de zeelucht komen Knipoog

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:59

Wespenvanger kan je heel simpel maken door een plastic fles (niet zo'n stevige statiegeld fles, maar zo'n zachte) door te snijden. En het bovenste stuk op zijn kop er in, dat de dop ongeveer 8 cm van de bodem zit.
Siroop er in...
Vrijdagmiddag neergezet, en ziet nu helemaal zwart.
En blijkbaar zijn ze niet onder de indruk van azijn met kruidnagel

We hebben elk jaar wel een nest in de tuin. Nou zitten ze bij een regenpijp, in het dak. Al een paar keer een in de grond gehad, in de grond, in een houtstapel. Een jaar zaten ze in de struik, langs de uitkijkpost van de hond, die zielepoot zat constant helemaal onder de bulten. Hopelijk komt de gemeente morgen langs.
Want ik ga nou dus echt niet buiten zitten, laat staan eten/drinken.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:52

Ashleytjee schreef:
wij hebben zo'n elektrische vliegenmepper..!! ~~}>

gna gna gna..

ze moeten alleen wel blijven zitten.. pas DAN kunnen ze geroosterd worden.. Extreme duivel


en stinken dat ze dan doen, gatver Scheve mond

[o]

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:55

Ik was lekker op vakantie in Fliess (Oostenrijk; misschien nog meer bokkers?) en natuurlijk drinken we dan een colaatje..
Daar heb ik dus niet van kunnen genieten want die k*t beesten blijven maar komen en zijn daar hartstikke agressief!
Bahbah!

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:07

Mijn arme kleine meisje is vanmiddag twee keer gestoken, 1x in de wang en 1x in de vinger. Omdat ze nog geen twee is mag de prik-weg ook niet. Ik heb gelijk de angel eruit getrokken beide keren en de boel uitgezogen. Vervolgens tandpasta erop gesmeerd. Ze had wel een dikkere rode wang maar verder was ze wel goed te spreken.... (voorzover dat van toepassing is op een kind van 14 maanden Haha! )

Ben daarna maar snel met de kinderen naar binnen gevlucht.

Rotkrengen..... Is het een keer mooi weer, word je weggepest door de wespen.