Ervaringen met Implanon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 03:03

Een spiraaltje wil ik eigenlijk absoluut niet, ik vind het jaarlijkse gynaecologisch onderzoek al maar niks, dan duizend keer liever in mijn arm. Mijn gynaecologe raadt het zeker niet af, ze heeft al verschillende keren zo’n staafje ingebracht, met en zonder verdoving, ik denk dus wel dat ze in staat is om het goed te doen. Ze zei ook dat de meesten geen bloedingen hebben, lijkt me zalig Lachen

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 07:32

[quote="Marreke"]Zolang een Implanon goed ingebracht is, werkt hij goed. De verhalen over ongewenste zwangerschappen ondanks een Implanon waren bij mijn weten allemaal gevallen waarbij de arts niet goed gecontroleerd had of de Implanon daadwerkelijk ingebracht was. Ook de vrouwen zelf hadden kunnen weten dat hij niet ingebracht was, je kunt hem duidelijk voelen en soms zelfs zien.
quote]


bij een hoop vrouwen die zwanger zijn geworden was implanon ingebracht toen het net op de markt kwam. veel dokters hadden geen opleiding gevolgd hoe ze die dingen in moesten brengen en daardoor ging er een hoop fout. ik heb hem ook gehad. tenminste dat dacht ik. bij mij kunnen ze hem nergens meer vinden ondanks vier echo's van mijn gehele arm. waarschijnlijk dus ook niet goed gezet en heb ik gewoon de mazzel gehad dat ik niet zwanger ben geworden. (wil nu nog geen kinderen). er zijn een aantal vrouwen die wel zwanger zijn geworden en die hebben een rechtzaak aangespannen tegen het bedrijf dat die dingen produceert. maar zoals ik al zei, dat zijn voornamelijk vrouwen die hem al een tijd geleden hebben laten zetten. de laatste tijd heb ik er weinig meer van gehoord.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 07:52

Het lijkt me wel wat...
Maar met de pil heb je maandelijks nog een bloeding, blijft die uit, weet je dat er iets mis kan zijn... die 'controle' heb je met implanon toch helemaal niet?
(nuja, voor zover je bij die bloeding na je pilstrip van controle kan spreken, maar het voelt in ieder geval geruster aan).

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:19

Natalie schreef:
Het lijkt me wel wat...
Maar met de pil heb je maandelijks nog een bloeding, blijft die uit, weet je dat er iets mis kan zijn... die 'controle' heb je met implanon toch helemaal niet?
(nuja, voor zover je bij die bloeding na je pilstrip van controle kan spreken, maar het voelt in ieder geval geruster aan).


Naja, goed, mijn gynae. zij dus dat het qua bloedingen etc. echt verschilt per persoon, meestal is het zo dat een inlegkruisje al genoeg is. Het is ook meer een onttrekkingsbloeding dan echt ongesteld zijn... anyway.... volgensmij is het dus zo, dat als je bloedingen hebt, je weet dat je niet zwanger bent... naja, ik weet het ook niet... bij mirena kan bloedingen helemaal wegblijven, waar is dan je controle? Ik heb trouwens de "makers" van implanon ook gebeld over die bloedingen en zij zeiden dat het dus minder werd, alleen inlegkruisje, dat het dus niet in je cyclus zat, maar dat de kans ook groot is dat het weg kan blijven...
ik vertrouw gewoon op dat ding... gynae. zij ook dat staafje nog saver was dan de pil.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:54

Hadden jullie trouwens nog veel krampen in je buik na het plaatsen van implanon?