Drugs aan je kids toestaan of verbieden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:55

Ik zou het ook niet verbieden. Ik vind dat als je ergens heel nieuwschierig naar bent en je het voor jezelf uit wil proberen, dat je het dan maar een keer moet proberen. Je merkt dan zelf wel of je het leuk vind of niet. Maar ik denk dat ik wel zou laten merken dan het niet de bedoeling is om het vaker te doen.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:55

Een halve goeie pil voel je zeker wel.
En t is idd te verslavend Scheve mond

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:04

Bij mij thuis hebben we het nooit over drugs gehad, dus het is me nooit verboden, en ben ook nooit door ze ingelicht of wat dan ook. Op school heb ik toen die dingen interressant werden, heel weinig voorlichting over gehad (vind dat dat best beter kan, want ik zie wel dat het hier steeds eerder begint en het ook steeds meer gebruikt word), maar goed, ik heb zelf ondervonden dat het niks voor mij is. Ik heb 1 keer geblowd, toen had ik veel te veel opgerookt (net goed), en kreeg ik angstaanvallen, ik vond de smaak in m'n mond en alles eraan negatief, dus ik heb het daarna niet meer gedaan, alleen 1 keer een paar hijsen, maar dat beviel ook niet echt, en ik ben er zelf achtergekomen dat het troep is..

Zo ging het ook met roken, een tijdje op feesten gedaan, eerst wilde ik het proberen, naja van 1 sigaret volgt een tweede (want dat is stoer Scheve mond) en zo gaat het verhaaltje verder. Op een gegeven moment dacht ik erover na en besloot om niet meer te roken, vond het niet lekker meer, en ben ermee gekapt, heb daarna nog 1 keer een sigaret aangeraakt, en daarna ook niet meer. Maar over roken heb ik ook nooit echt heel veel voorlichting enzo gehad, m'n ouders roken allebei, m'n broer ook, en ik heb zelf ondervonden dat ik het smerig vind.. Gelukkig maar ook want ik wil later niet zo snel moe zijn en zoveel moeten hoesten als m'n moeder

Ik denk dat goede voorlichting en vooral confrontatie (dan maak je het met eigen ogen mee, maar ik denk dan wel eerder net zo'n confrontatie als bij Bengel, zodat je direct word geconfronteerd met gevaren van drugs. Die video's die je op school te zien krijgt maken bij mij echt geen indruk, dat zijn video's met cijfertjes en softe voorbeelden, ik denk dat je daar mensen niet mee "afschrikt".. Ik denk dat als je dat met je klas kijkt dan je er dan alleen maar stoer over gaat praten (gebeurde hier ook), je hoort van vrienden dat het super leuk is, en dan wil je het ook proberen, en zo gaat dat steeds verder..

Wat ik zelf later zou doen? Verbieden gaat heel moeilijk, en aangezien ik denk dat het in de toekomst alleen maar erger gaat worden, heb ik eignelijk nog geen idee hoe ik dat zal gaan doen.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:05

Avanti schreef:
Uhm van een halve voel je dus echt helemaal niks hoor. Als je gewoon goede pillen heb, kan je ook een hele nemen, maar net als wat jij zei als je er maar goed mee omgaat, en het niet vaak doet.
Btw; ze zeggen dat pillen niet verslavend zijn, nou ik vind het dus bestwel verslavend eigenlijk.
Ik zou het echt nooit aan mijn ouders vertellen, alleen als de pil nog werkt enzo, wil je het wel graag vertellen he?! Bloos! Haha!


Ligt eraan wat voor pil, maar indd van een halve voel ik normaal gesproken ook vrijwel niks.
Zul je wel een HELE goede moeten hebben lijkt me... ik had altijd met zoveel mogelijk mdma maar een halve was echt niks.
Ik neem/nam er altijd 2, bij 1 voel ik me meestal alleen beetje zweverig meer niet.
Niet tegenlijk, want bij een beetje goede ben ik dan helemaal van de kaart.
Een keer nam ik er 2 in een paar uur tijd, maar nog steeds van de kaart. zo goed waren ze.
Geloof me, dat is niet leuk meer. Al helemaal niet om iemand te zien die zo van de kaart is... dan heb ik het over ogen wegdraaien, wegvallen, geen reactie meer, gezicht vertrekt etc etc
Ik denk dat diegene zonder hulp zo in coma kan raken.

Daarom wil ik ook niet dat mijn kinderen gebruiken.
Je moet echt verschrikkelijk goed opassen en nadenken wat je doet met dat spul, anders kan het zo fout gaan.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 17:01

een halve voel je niets?! Dan ben jij niet goed voorgelicht! Denk dat de tegenwoordige xtc echt wel minstens 180/200 mg bevat (die wij krijgen iig wel) en dan voel je echt wel wat van een halve. Kijk, je zal niet gelijk mega vaag rondlopen maar daar gaat het toch ook niet om? Al ligt het bij de mensen natuurlijk wel verschillend. De ene wil zo vaag mogelijk zijn en de ander wil gewoon lekker spacen Lachen

Denk dat je gewoon altijd moet beginnen met een halve totdat je iets begint te voelen. of dat nu heftig of minder heftig is... je komt altijd wel in een soort van wazig gevoel. Daarna kan je altijd nog bijpakken.
Ik begin altijd met een halve en na half uur/3 kwartier nog een halve. Van daaruit als ik uit de ergste waas (space gevoel) ben, nog eentje. Of niets meer bij als ik merk dat ze erg sterk zijn. Anders nog eentje, normaal gesproken hou ik het op 3 stuks (thuis wil ik er nog wel es 4 pakken). En dan zijn ze redelijk sterk.
Maar et ligt er maar net aan hoe ze vallen of dat ik er meer pak. Je weet het never nooit niet van tevoren. Das belangrijk om te onthouden! Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:11

Ik denk dat als je je kinderen verstandig opgevoed en voorgelicht hebt, het niet nodig is om ze drugs te verbieden omdat ze er zelf verantwoord mee om kunnen gaan.
Het verschilt wel per kind denk ik eigenlijk. Maar dat is met het hele opvoeden zo *LOL*
Wij hebben nooit een echt gesprek over drugs gehad, ik denk dat mijn ouders ons verantwoordelijk genoeg achtten om er wijs mee om te gaan.

Ik zou het als ouder liever willen weten dat mij kind af en toe iets gebruikt zodat je het in de gaten kan houden. Beter dat dan oogkleppen voor!

Ik heb één keer coke gesnoven. Dat verteld aan een zgn 'vriendin' van me en vervolgens hoorde ik via een goede vriendin van me dat haar moeder op verjaardag van de moeder van die andere vriendin (jaja... ) had gehoord dat ik aan de harddrugs verslaafd zou zijn ( *LOL* het is een grappig dorp hier hoor!)

Toen ben ik maar eens even thuis gaan melden dat ze even moesten gaan zitten -ik was toch bang dat mijn moeder dat verhaal zou opvangen in de supermarkt Knipoog - en het uitgelegd. Waarop mijn moeder helemaal in een scheur ligt en vroeg of het eigenlijk lekker was.
Nouja, niet veel bijzonders. Been there, done that - dus nu hoef ik het niet meer Haha!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 17:26

Citaat:
ze er zelf verantwoord mee om kunnen gaan.


Das het hele eieren eten. Maar goed, als ouder ben je zelf er toch wel bang voor dat ze idd meer gaan gebruiken, ookal vertrouw je ze nog voor de 100%. Dan maar hopen dat ze het 'verantwoord' doen, voor zover je verantwoord kan gebruiken.

Vind trouwens zelf dat ik het netjes doe Lachen in de zin van alleen op feesten of relaxt thuis, en met mate. Denk zo'n 1 x in de 2 maanden.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:30

Miss_Blimm schreef:
een halve voel je niets?! Dan ben jij niet goed voorgelicht! Denk dat de tegenwoordige xtc echt wel minstens 180/200 mg bevat (die wij krijgen iig wel) en dan voel je echt wel wat van een halve. Kijk, je zal niet gelijk mega vaag rondlopen maar daar gaat het toch ook niet om? Al ligt het bij de mensen natuurlijk wel verschillend. De ene wil zo vaag mogelijk zijn en de ander wil gewoon lekker spacen Lachen

Denk dat je gewoon altijd moet beginnen met een halve totdat je iets begint te voelen. of dat nu heftig of minder heftig is... je komt altijd wel in een soort van wazig gevoel. Daarna kan je altijd nog bijpakken.
Ik begin altijd met een halve en na half uur/3 kwartier nog een halve. Van daaruit als ik uit de ergste waas (space gevoel) ben, nog eentje. Of niets meer bij als ik merk dat ze erg sterk zijn. Anders nog eentje, normaal gesproken hou ik het op 3 stuks (thuis wil ik er nog wel es 4 pakken). En dan zijn ze redelijk sterk.
Maar et ligt er maar net aan hoe ze vallen of dat ik er meer pak. Je weet het never nooit niet van tevoren. Das belangrijk om te onthouden! Lachen



Heb weleens een halve genomen, ik voelde me echt een heel heel klein beetje licht, maar echt niet als normaal.
Ken jongens die slikken zo 2 lsd capsules en nog 6 pillen erbij, of 20 pillen op een dag, dat je dat als ouders niet merkt hij, die lopen de hele dag strak rond.

Ik neem er meestal gewoon eentje, want dan sta ik al super strak. Je moet eens als je aant spacen ben, kikkersprongen maken dat is echt geweldig. Haha! Lijkt wel of je 10 meter ver komt.

Heb het trouwens al meer dan 3 maanden gedaan, bestwel goed.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 18:45

Avanti schreef:
Heb weleens een halve genomen, ik voelde me echt een heel heel klein beetje licht, maar echt niet als normaal.
Ken jongens die slikken zo 2 lsd capsules en nog 6 pillen erbij, of 20 pillen op een dag, dat je dat als ouders niet merkt hij, die lopen de hele dag strak rond.

Ik neem er meestal gewoon eentje, want dan sta ik al super strak. Je moet eens als je aant spacen ben, kikkersprongen maken dat is echt geweldig. Haha! Lijkt wel of je 10 meter ver komt.

Heb het trouwens al meer dan 3 maanden gedaan, bestwel goed.



3 maanden achter elkaar?! Wow, veel dan. Merk je wel dat het effect minder wordt heej, das altijd klooje haha en die kikkersprongen, hm zal es proberen om een feestje, dan denken ze helemaal dat je te vaag bent hahaha

Wat betreft die jongens... da vink niet normaal. En als ouder... jah dan moej dat echt wel merken. Nogal stom. En neej LSD? Khou het gewoon bij een ptje Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:48

Is dit dezelfde Avanti die riep 'eentje en nooit meer'?
Laatst bijgewerkt door Laura op 27-07-04 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:53

Ik zou het mijn kinderen niet verbieden maar ze wel duidelijk uitleggen en het negatieve wat aandikken Schijnheilig

Een blowtje heb ik geen moeite mee tenzij het echt te gek gaat. Als ze eens een keer een blowtje roken kan ik daar mee leven Lachen (heb het dan liever dat ze het thuis in de kamer doen, of een keer met mij, dat ze zeg maar minder snel 'in dat wereldje' terecht komen)

Harddrugs wil ik ze zoveel mogelijk voor behoeden.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:19

Miss_Blimm schreef:
3 maanden achter elkaar?! Wow, veel dan. Merk je wel dat het effect minder wordt heej, das altijd klooje haha en die kikkersprongen, hm zal es proberen om een feestje, dan denken ze helemaal dat je te vaag bent hahaha

Wat betreft die jongens... da vink niet normaal. En als ouder... jah dan moej dat echt wel merken. Nogal stom. En neej LSD? Khou het gewoon bij een ptje Lachen



Uhm ik bedoelde 3 maanden niet meer gedaan!!! Bloos! Haha!

Haha jaaa dat moet je echt proberen, supergevoel. Haha zo kwamen we eerst de shoarma tent in, WHAHAAH en de andere rondjes draaien. Weet niet wat ze dachten maar we kregen gelijk gratis drinken en ze gingen nog ijsblokjes halen enzo.

Lijkt me wel leuk op eens naar sixflags te gaan spacend. Cool

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:21

Laura schreef:
Is dit dezelfde Avanti die riep 'eentje en nooit meer'?



Uhm het moest zijn, al 3 maanden niet meer. Maar het is idd niet bij een keer gebleven. Ik denkt dat iedereen die ene goede pil heeft en geweldig heeft gespaced het niet bij 1 keer kan houden.
Dat is ut rotte van het spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:37

JOh, zou dat nou zijn waarom 'men' verslaafd raakt??? Jij niet natuurlijk, jij hebt het allemaal wel in de hand, I guess.

Sneu zeg, drugs gebruiken om je beter, leuker, aardiger, meliger te voelen. Eigenlijk ben je op dat moment een nep-mens Lachen.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:42

ik heb zelf erg veel geexpirimenteerd met drugs ( coke pillen speed en zo)
Ik weet wat het met je doet. Ik zeg niet dat het nooit meer voro komt. IK deed het alleen als ik uit ging. en verder niks. Ik was niet verslaafd.
Ik heb het er wel eens over met richard wat we zouden doen.
Hij zegt ook we hebben zelf gedaan.. ik ga niet verbieden ik zal ze duideljik maken dat ik het niet leuk vind en dat ze beter kunnen laten testen wat ze hebbenm. want idd.. verbieden is leuker en spanneder om te doen.
Net als roken

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:44

Miss_Blimm schreef:
een halve voel je niets?! Dan ben jij niet goed voorgelicht! Denk dat de tegenwoordige xtc echt wel minstens 180/200 mg bevat (die wij krijgen iig wel) en dan voel je echt wel wat van een halve. Kijk, je zal niet gelijk mega vaag rondlopen maar daar gaat het toch ook niet om? Al ligt het bij de mensen natuurlijk wel verschillend. De ene wil zo vaag mogelijk zijn en de ander wil gewoon lekker spacen Lachen

Denk dat je gewoon altijd moet beginnen met een halve totdat je iets begint te voelen. of dat nu heftig of minder heftig is... je komt altijd wel in een soort van wazig gevoel. Daarna kan je altijd nog bijpakken.
Ik begin altijd met een halve en na half uur/3 kwartier nog een halve. Van daaruit als ik uit de ergste waas (space gevoel) ben, nog eentje. Of niets meer bij als ik merk dat ze erg sterk zijn. Anders nog eentje, normaal gesproken hou ik het op 3 stuks (thuis wil ik er nog wel es 4 pakken). En dan zijn ze redelijk sterk.
Maar et ligt er maar net aan hoe ze vallen of dat ik er meer pak. Je weet het never nooit niet van tevoren. Das belangrijk om te onthouden! Lachen


Maar je heb spacwe pillen en speed puilen.
Van speed pillen wordt je wakker en niet zo schuimbekken
Van space pillen wordt je luiig en ga je gekek bekke trekken en zo Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:46

Iets zorgvuldiger typen kan geen kwaad denk ik, of moet je soms stoned zijn om dit allemaal te snappen???
Wat er met je gebeurt na langdurig druggebruik, als je al niet aan de directe gevolgen overleden bent, lijkt erg op de symptomen van de ziekte van Creutzfeld Jacob.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 19:48

Owwwh kwou zeggen, anders doe je et veel Tong uitsteken maar goed, hmmm jah er zijn zoveel dingen om es spaced mee te maken... maar neej ik ga geen gekke dingen doen. Gebruik wel es wat om gewoon een fijn gevoel te hebben en in mezelf te zitten in de muziek. Owh jah of ik laat om 3/4 uur 's nachts Spyke (tjek me profiel voor me hondje) uit en dan doe ik altijd ehm nah minstens bijna een uur over een stukje van 15 minuten Haha! grinzzzz ook wel funny in je eentje. Wat een stilte dan altijd na de gebruikelijke house in ons huis Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:48

Lovely schreef:
JOh, zou dat nou zijn waarom 'men' verslaafd raakt??? Jij niet natuurlijk, jij hebt het allemaal wel in de hand, I guess.

Sneu zeg, drugs gebruiken om je beter, leuker, aardiger, meliger te voelen. Eigenlijk ben je op dat moment een nep-mens Lachen.


Je voelt je niet beter, het versterkt alleen je gevoel, als je je rot voelt en je neemt pillen voel je je nog rotter. Voel je je rot voel je je nog rotter.

Ik neem het meer om de ervarin, en het space gevoe okee je voelt je geweldig, en je kan al je emotie's kwijt eigenlijk ben je dan heel echt. Je zintuigen werken 300% beter enzo. Ik heb het wel in de hand, heb het nu al meer dan 3 maanden niet gedaan. Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:53

Miss_Blimm schreef:
Owwwh kwou zeggen, anders doe je et veel Tong uitsteken maar goed, hmmm jah er zijn zoveel dingen om es spaced mee te maken... maar neej ik ga geen gekke dingen doen. Gebruik wel es wat om gewoon een fijn gevoel te hebben en in mezelf te zitten in de muziek. Owh jah of ik laat om 3/4 uur 's nachts Spyke (tjek me profiel voor me hondje) uit en dan doe ik altijd ehm nah minstens bijna een uur over een stukje van 15 minuten Haha! grinzzzz ook wel funny in je eentje. Wat een stilte dan altijd na de gebruikelijke house in ons huis Lachen



Jaaaa, dan moet je eens gaan typen joh, woeii! *LOL*

Hoe is het met uitgaan? ( heb ik nog nooti dan genome), valt het erg op, word je erop aangesproken enzo?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 19:57

owh neej nog nooit met uitgaan wat genomen. Alleen aardig wat thuis en een feestje. Thuis wel relaxt, je vriendje bij de hand Lachen Hahaha jah en typkick, dat heb ik dan ook altijd. Maar zit dan op q-dance forum omdat er dan nog wel mensen zijn die terugtypen Haha! en hier niet zo snel.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:02

Mijn moeder verbied het mij, zeker zolang ik thuis woon...ik heb zelf ook absoluut geen behoefte aan en het ook nooit geprobeert. Het trekt mij totaal niet en ik kan erg goed nee zeggen tegen dat spul.

Als ik toch zou doen word ik zonder pardon het huis uitgegooid en ben ik haar kind niet meer Overigens zou ik dat met mijn kind waarschijnlijk ook zo doen. Afblijven van die troep het is gevaarlijk en je word er diep ongelukkig van.

Roken is toch anders, dat verbied mijn moeder niet. Maar zelf rook ik ook niet...goh braaf ben ik toch Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:04

Ineke2 schreef:
Mijn moeder verbied het mij, zeker zolang ik thuis woon...ik heb zelf ook absoluut geen behoefte aan en het ook nooit geprobeert. Het trekt mij totaal niet en ik kan erg goed nee zeggen tegen dat spul.

Als ik toch zou doen word ik zonder pardon het huis uitgegooid en ben ik haar kind niet meer Overigens zou ik dat met mijn kind waarschijnlijk ook zo doen. Afblijven van die troep het is gevaarlijk en je word er diep ongelukkig van.

Roken is toch anders, dat verbied mijn moeder niet. Maar zelf rook ik ook niet...goh braaf ben ik toch Haha!



Nee als je ze uit het huis gooid, is een goede oplossing..... Rolleyes Daar worden ze beter van.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:09

Inderdaad verbieden...zou er niet aan mogen denken dat mijn dochter thuiskwam met de verkondiging dat ze drugs gebruikt!!!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 20:10

Nah ik ben ook wel braaf Haha! doe niet aan roken, drink weinig (tot geen)alcohol (zeker niet als ik xtc op heb). En doe geen andere drugs, en ook nog nooit geprobeerd hoor Lachen