Buurmeisje bevallen van overleden kindje..stil van

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Buurmeisje bevallen van overleden kindje..stil van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 23:29

He ikmoet het nou toch even kwijt, het is hier nogal wat stress de afgelopen week.

Een jong stel dat hier verderop in de straat woont zouden samen een kindje krijgen. Ze hadden erg veel geluk want ze waren al lang aan het hannesen geweest, omdat het meisje ( of meisje, ze is 21, maar vrouw klinkt zo oud ) maar 1 eierstok heeft kon ze moeilijk zwanger worden.

Eindelijk was het dan toch zo, ze was zwanger!
Alles ging goed, de babykamer was klaar en ze moest ongeveer begin september bevallen...

Tot vorige week, toen in het ziekenhuis bleek dat het kindje in de buik was overleden..
Een enorme klap natuurlijk, zo sneu voor ze...

Ze moest op de natuurlijke manier bevallen en van dinsdag op woensdagnacht is dat dan ook gebeurd ( bevalling opgewekt )
Ze heeft het er heel moelijk mee gehad om dat een levenloze baby natuurlijk niet meewerkt.
Het was een meisje, Nina Fleur..

Toen ze woensdag uit het ziekenhuis thuis kwam hebben een aantal buurtbewoners witte balonnen opgehangen.
Het baby'tje hebben ze meegenomen en opgebaard in de kinderkamer.
De hele straat ( we zijn een hechte buurt ) kreeg een schok.
Iedereen heeft kaartjes gestuurd e.d, het helpt ze misschien nu niets, maar ze weten toch dat veel met ze meeleven ( een aantal niet, daarover straks meer )

Vandaag zou ze begraven worden, bijna de hele straat heeft witte balonnen bij de deur gehangen , een mooi gebaar.
Vanmorgen liep het stel langs mijn huis met ouders... ik vond het zo sneu ze te zien..
Het was heel stil in de straat, iedereen wist het, normaal is het buiten een drukte, spelende kinderen, gezellige buurtjes bijelkaar..
Het leek net of nu iedereen er rekening mee hield.

Vanavond kregen we een kaartje in de bus van het jonge stel, een mooi kaartje met voorop een babyhandje en binnenin het volgende prachtige gedicht :

Ik heb nooit in een God geloofd
Maar dit, dit doet zo'n zeer
M'n lieven kleine poppedein
Die was opeens niet meer

Ik weet dat het zal slijten
al heb ik daar niets aan
De foto's en het speelgoed
'k heb alles laten staan

Ik denk dat ik wil horen
dat babietjes zó klein
Ergens een plekje krijgen
waar ze bijzonder zijn

En dan, dan word ik rustig
fluister toch maar : "lieve Heer,
Zorg heel goed voor m'n engeltje
Ik kan het nu niet meer"


Ik kreeg er kippevel van, wat ik al vaker had gehad deze week
Ik vind het echt heel erg voor ze, heb er geen woorden voor

Waar ik dus kwaad om werd is dat er werd besloten een kaartje van de buurtvereniging naar ze te sturen, iemand van het bestuur had het lef om te zeggen dat ze dat niet vond kunnen : Omdat het stel geen lid is van de buurtvereniging !!!

Waar heb je dan je botte gevoel zitten ? Wat maakt dat nou uit ??!

Daarbij zei ze zo ongelovelijk cliche en keihard : Het moet dan maar, maar dan is dit wel het laatste, het leven gaat gewoon door hoor

Ook was er een buurman die vroeg wat al die balonnen moesten, toen er werd geantwoord dat het als eerbetoon voor het stel was zei hij : "Ach wat is dat nou weer voor onzin, dat heeft toch geen nut"


Dat soort lui zou je toch ook wat doen!!

Ik moest het even kwijt dit verhaal, het heeft een behoorlijke impact op mij gemaakt

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:38

Tsja , zij staan er nu eenmaal wat verder vanaf....natuurlijk is het heel erg voor het stel in kwestie en iedereen die zich erbij betrokken voelt , maar ik persoonlijk zal er ook niet wakker van liggen.... zulke dingen gebeuren nu eenmaal , hoe rot het ook is Ach gut

Het is wel erg bot natuurlijk tegenover de mensen die er door ontdaan zijn , maar idd : het leven gaat gewoon door.

Als je je alle narigheid in de wereld aan moet trekken dan loop je elke dag met brandende tranen beduusd in het zwart rond , hoe ouder je word hoe vaker je dit soort dingen meemaakt ....enz.

Dus ik begrijp het heel goed.

Maar tegenover mensen die het WEL zich aantrekken moet je zoiets natuurlijk niet zeggen...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:39

Jeetje kan me goed voorstellen dat dit flink wat indruk maakt....

Vreselijk dat soort dingen, en je voelt je zo machteloos wil ze graag ergens mee helpen, het verdriet een beetje wegnemen maar je kunt het niet. Hoewel het een hele steun voor ze zal zijn dat zoveel mensen met ze meeleven.

En tja, mensen die zo bot reageren Lips are sealed

Sterkte Ach gut

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:42

Wat vreselijk om zoiets mee te maken! En wat onbeschoft van die man om zo te reageren! Wat voor moeite is het nou om even een kaartje te sturen zeg?
Sterkte er mee! Ach gut

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 23:43

Het is ook wel zo dat het leven gewoon door gaat, maar dat er zo luchtig over gedaan wordt op dit moment kan ik nog niet begrijpen.
Natuurlijk moeten ze door, maar aan zo'n antwoord heeft niemand iets, het is gewoon zo'n standaard zin waarvan ik dus het nut niet inzie en ik beter vind dat je die voor je kan houden, helemaal op dit moment nu iedereen er nog zwaar mee zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:53

Leven gaat gewoon door, ik kan er niet wakker van liggen, mijn hemel hoe ongevoelloos! En dan vragen mensen zich af waarom de maatschappij zo verrot is.....

Het is niet een miskraam met een week of 8, de zwangerschap is bijna voldragen, verwerk dat maar eens! Echt vreselijk!


edit, typfout

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:56

Wat vreselijk zeg!!
Wel een mooie tekst voor de kaart.

Maar dat mensen zo bot kunnen reageren, wat een gevoelloze mensen heb je toch ook

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:59

Wat vreselijk.. Je wilt ze graag helpen, maar de vraag is hoe..
Je weet ook niet hoe je daar op moet gaan reageren.

En ik weet zeker, de kaartjes die jullie hebben gestuurd, ze zal ze misschien nu nog niet lezen, maar na een tijdje lezen ze die kaartjes wel.

En die emotieloze mensen, ja daar heb ik eigenlijk geen woorden voor

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:03

wat vreselijk, ik vind het wel een heel erg mooi gedicht.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:10

wat erg voor die mensen. Ik hoop dat het ze gegund is om in de toekomst toch een gezond kindje te mogen krijgen.
Ik kan me goed voorstellen dat je er van slag van bent. En ik vind het een heel mooi gebaar van de buurt om die witte ballonnen op te hangen en die mensen te steunen. goed hoor.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:15

Vreselijk......maar wrsch put het paar wel troost uit jullie gebaar!!
Ik persoonlijk vind het mooi om te horen dat er nog wel mensen zijn die nadenken bij het leed van een ander, dat zie je ook niet meer zo vaak Boos!
Het verlies is enorm en niet te bevatten voor een buitenstaander, heel erg goed dat jullie veel rekening met ze houden OK dan!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:33

Ik weet niet of ik telaat ben om te reageren, maar doe het lekker toch!! Haha!
Voor ik moeder werd van Shauni had ik ook altijd makkelijk te praten. Ik had ook altijd zoiets van "Tja, het leven gaat gewoon door" enz...
Nu dat ik een moeder ben denk ik er heel anders over. Ik word al emotional als ik iets ergs hoor over kinderen. Mag er niet aan denken dat er iets met mijn kind zou gebeuren...mijn leven zou heus niet door gaan hoor. Vind het dus heel onbeschoft van iemand om maar te zeggen: "Oh, maar t'leven gaat gewoon door!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 02:21

Ik denk dat het voor een buitenstaander heel moeilijk is om met zoveel verdriet om te gaan.
Misschien dat daar de ongevoelige reakties vandaan komen? Onwetendheid, angst, onzekerheid?
Probeer er als luisterend oor voor ze te zijn, niet alleen nu maar vooral ook later, als iedereen het verhaal al gehoord heeft. Als het verhaal voor anderen "oud" is, is het voor de ouders nog steeds hun "nu" omdat ze er dagelijks mee geconfronteerd worden. Nu zou ze dit... en nu zou ze dat...

Heel veel sterkte.
Het zal voor jou ook moeilijk zijn om hiermee om te gaan.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:38

Ik heb net eens reactie geplaatst bij het topic over zwangere vrouwen en bevallen en volg het topic over de ophande staande bevalling van Kojack. Dat maakte dat ik in gedachten heel erg bezig was met de bevalling van ons zoontje, vorig jaar. Nu lees ik dit topic en zit met tranen in mijn ogen.

De botheid van die mensen kan ik me dan ook niet voorstellen. Ik denk dat dat mensen zijn die niet met verdriet om kunnen gaan. Ik vind het in ieder geval heel goed dat de meeste mensen in de buurt wel met de familie meeleven en er op zo'n mooie, respectvolle manier mee om gaan.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:47

Inderdaad!
Sinds ik ook mama ben voel ik veel meer met andere mensen mee.
Ik heb letterlijk zitten huilen toen ik het gedichtje las (ik ben toch al zo'n snotterkont). Ik kan me niet eens beginnen voor te stellen hoe ongelooflijk erg het voor dat stelletje moet zijn.
Ik heb eens met 12 wkn een miskraam gehad en dat was al een ongelooflijke klap!
Ik wens iedereen die er behoefte aan heeft daar heel veel sterkte!!!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:59

ben er stil van, lijkt me zo vreselijk erg, eindlijk mag je een kindje in je dragen, en dan mag het niet bij je blijven, erg triest. wel een mooi gebaar van de buurt. Dat sommige mensen bot reageren, ja die heb je overal, helaas. Maar soms reageren mensen anders dat we willen, omdat ze zelf niet weten wat ze voelen, en hoe te reageren, jammer.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:18

jeetje wat erg !! En dan nog sommige mensen die zo reageren nog triest. Heel veel sterkte wens in die mensen...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:53

Jeetje, wat een verhaal.. Daar moet je toch niet aan denken dat zoiets gebeurd. Behalve die paar vervelende reacties zijn er gelukkig veel mensen, waaronder jij, die meeleven met dit stel. Daar hebben ze denk ik heel veel aan.
Heel mooi gedicht trouwens. En dat eerbetoon met alle witte ballonnen, prachtig..

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:59

Het eerbetoon van de buurt is inderdaad erg lief van ze.
Tja, helaas heb je altijd wat eikels rond lopen met een hart van beton. Scheve mond
Heel veel sterkte voor iedereen. Vriendjes zijn?

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:30

jeetje.... Scheve mond
helaas heb ik het ook 3 keer meegemaakt.
2 keer bij dezelfde tante, nouja ze heeft 2 keer een miskraam gehad 1 van 7 weken en 1 van 12 weken en dat is al vreselijk.
en mijn andere tante die had ook een zwangerschap van 7 maanden geloof ik, het kindje was ookal doodgegaan in de buik en moest geboren worden op de natuurlijke manier.
mijn oom is er niet eens bijgeweest hij kon er niet tegen
de tante van die 2 miskramen is nu weer zwanger en ze is al op de helft, het gaat tot nu toe nog helemaal goed dus laten we het hopen dat het goed en voldragen word geboren!

en bij deze ook heel veel sterke gewenst aan het paar, en mogen ze toch nog "ooit" kinderen krijgen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 22:12

Het is nu een dag na de begravenis en ik geloof dat nog steeds de hele straat er kapot van is. Het is zo onwezenlijk stil in de buurt..
Gisteravond liep ik buiten toen ik de jongen van het stel tegenkwam, ik kon gewoon niets anders dan 'Hoi' zegggen... wat moet je zeggen ? er valt eigenlijk geen woord uit te brengen..

Toen ik vanavond het programma 'De bevalling' tegenkwam op TV heb ik doorgeknipt, ik moest zo sterk aan hun denken, het ging allemaal over geluk en kindjes en blabla, gewoon even niet leuk om nu naar te kijken.

Damn, ik wist niet dat dit me zo aangrijpen zou