Huilbui om een hondje :'(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Huilbui om een hondje :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 18:22

nou...
Ik zit dus bij mijn tante.. beld een kennis van ons bij die vraagt of mijn tante belang had bij een hondje heeft..
Nee zei mijn tante,mijn tante woon top een boven woning en dat is niet zo fijn als een tuin Lachen
Ik vroeg zo aan mijn tante uit nieuwsgierigheid:
" wat voor hondj dan??"
Ik weet niet hoe ik ditmoet zeggen Nadia Scheve mond ,zei mijn tante..
Maar het hondje is Sonja... Huilen
Sonja is het hondje van mijn overleden oma geweest..
Die mensen hadden beloofd haar nooit weg te doen!
Ik zat weer in de auto met mijn moeder en ze vroeg :
Gaat het een beetje Nadia...
Ik barste in tranen uit en smeekte mijn ouders of we haar mochten hebben...
Nee zei ik,Tuurlijk niet...
Mijn moeder zei dat als ze geen baasje konden vinden ze naar het asiel zou gaan!!
Ik zei tegen mijn moeder:

Ja HALLO,dan word ze ingeslapen want iedereen wil tegenwoordig een puppy en geen hondje van 5 jaar! Boos!
Er zijn maar een paar mensen die een echt asielhondje in huisnemen en dat hondje nu een keer een goed tehuis te geven.. OK dan!

Als jullie nog belang hebben bij sonja of je wilt meer info over haar ..
PB me dan maar
Ze is grais af te halen Verdrietig

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:43

Een hond wordt echt niet zomaar ingeslapen hoor, en 5 jaar... Ik ken oudere honden die in asiels zitten. De asiels zijn zo slecht niet meer als jaren geleden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 18:48

mensen willen liever een pup...
Maar er zijn nog steeds zulke asielen als een aantal jaar geleden toch Boos!

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:54

ik kan je met zekerheid zeggen dat ze bij een asiel niet zomaar een hondje inslapen!

mn vriend en ik hebben een hond besproken in t asiel, die zit er al 9 maanden, is dominant en druk, maar toch is ie niet ingeslapen)hij is 1,5 maargoed 9 mnd in een hok zitten is lang, en duur voor t asiel)
tegenover hem zit een hond die zit er nog langer en is een jaar ouder, ook die slapen ze niet in

ook zijn er laatst nog honden van 9 jaar en iets van 11 ofzo geplaatst bij mensen

dus ik denk dat het hondje echt wel een baasje vind

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:03

Renske20 schreef:
ik kan je met zekerheid zeggen dat ze bij een asiel niet zomaar een hondje inslapen!

mn vriend en ik hebben een hond besproken in t asiel, die zit er al 9 maanden, is dominant en druk, maar toch is ie niet ingeslapen)hij is 1,5 maargoed 9 mnd in een hok zitten is lang, en duur voor t asiel)
tegenover hem zit een hond die zit er nog langer en is een jaar ouder, ook die slapen ze niet in

ook zijn er laatst nog honden van 9 jaar en iets van 11 ofzo geplaatst bij mensen

dus ik denk dat het hondje echt wel een baasje vind



Dat is al een hele gerust stelling OK dan!

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:08

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar 5 is echt nog niet zo oud voor een hond. Er zijn genoeg mensen die juist geen puppie willen omdat daar nog zo veel 'werk' aan zit.
Inslapen doen ze echt niet zomaar bij gezonde jonge honden.

Maar het zou natuurlijk fijner zijn als je weet waar ze terechtkomt, dat kan ik me voorstellen.

:D

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:12

MarianneR schreef:

Maar het zou natuurlijk fijner zijn als je weet waar ze terechtkomt, dat kan ik me voorstellen.



Ja dat wil ik ook graag wten..
Misschien wil iemand vasn bokt haar hebben ..
ze is zindelijk enzo..
Maar die mensen die wel interre hebben moeten maar even pben ...
Ik weet zowieso dat ze gratis af te halen is!

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 20:55

Niemand??

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:25

Ik denk wel dat ze worden ingeslapen dat doen ze misschien ook omdat er geen plek is in de asiel. Nu ook dat er vakantie is iedereen doet dan zjn honden weg inverband met vakantie kan er zo boos om worden. Boos!

_______.·:*´¨`*:·.YaLNiZKuRT.·:*´¨`*:·._________

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:29

Geen enkel asiel laat zomaar een hond inslapen. Behalve als het nodig is (bij ziekte).
Ze worden allemaal geplaatst, hoe lang het ook duurt, en als het langer dan een jaar duurt word de hond in de krant gezet, of in een dierenblad, en dan zijn ze zo weg.

*gaat na de zomer stage lopen in dieren asiels en pensions*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:30

Honden worden trouwens gemiddeld 13, dus 5 jaar is helemaal niet zo oud hoor!
En als het een beetje een gehoorzaam en aanhankelijk beestje is, issie zo weg, maak je maar geen zorgen!

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:27

Qweeny schreef:
Ik denk wel dat ze worden ingeslapen dat doen ze misschien ook omdat er geen plek is in de asiel. Nu ook dat er vakantie is iedereen doet dan zjn honden weg inverband met vakantie kan er zo boos om worden. Boos!



Ja zeg dat wel!!

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:27

Alacairion schreef:
Honden worden trouwens gemiddeld 13, dus 5 jaar is helemaal niet zo oud hoor!
En als het een beetje een gehoorzaam en aanhankelijk beestje is, issie zo weg, maak je maar geen zorgen!



Gelukkig kan jij het weten..
Jij gaat er stage lopen

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:29

Renske, MarianneR en ik zeiden precies hetzelfde als Alacairion... Rolleyes

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:27

Qweeny schreef:
Ik denk wel dat ze worden ingeslapen dat doen ze misschien ook omdat er geen plek is in de asiel. Nu ook dat er vakantie is iedereen doet dan zjn honden weg inverband met vakantie kan er zo boos om worden. Boos!

Béétje kort door de bocht, om dat zo te zeggen, Qweeny! Scheve mond Heus niet iedereen doet zijn hond weg als ze op vakantie gaan. Het zal best eens voorkomen. Maar 98% van de dieren zit om heel andere redenen in het asiel.

Daar ging het topic ook niet over, dit hondje zoekt om een héél andere reden een nieuwe baas!

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:20

Qweeny schreef:
Ik denk wel dat ze worden ingeslapen dat doen ze misschien ook omdat er geen plek is in de asiel. Nu ook dat er vakantie is iedereen doet dan zjn honden weg inverband met vakantie kan er zo boos om worden. Boos!


onze hond is toch echt met mn ouders mee op vakantie

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:27

Ik heb pasgeleden een hond uit het asiel gehaald, hij heet Toby, is 10 jaar en zijn baasje is overleden...

Er zijn nog wel mensen die en hart hebben, die niet voor de jonge pup gaan maar voor de lieve, trouwe vriend

... And we like all the fluffy animals.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:29

Pervinco schreef:
Renske, MarianneR en ik zeiden precies hetzelfde als Alacairion... Rolleyes

Geggege ik krijg de eer Schijnheilig Tong uitsteken Tong uitsteken

Idd rainie, zoveel oude mensen die liever voor een al opgevoede hond gaan ipv voor een pup waar je veel energie en moeite aan moet besteden!
Daarnaast houden oude mensen er van om tegen hun hond te kunnen zeggen : "we worden oud he?" whahaha Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:48

Nou, je hebt gelukkig niet alleen een hart als je voor een hond gaat die geen pup meer is, als je een pup neemt kun je je hart wel degelijk op de goede plek hebben.
Soms is de reden ook dat het makkelijker is om een pup te nemen naast een reeds aanwezige hond. Het kan ook een pup zijn van een stichting bijvoorbeeld, of een afdankertje van mensen die er na 3 weken achter komen dat een pup toch niets is voor ze, sorry beetje of topic

Heb zelf ook 2 dieren (waarvan 1 in april overleden Huilen ) van het asiel en 2 dieren die ik van kleins af aan heb. Met alle liefde hebben wij de asielhond een paar heerlijke jaren kunnen geven, helaas mocht hij niet ouder dan 9 worden. Nu hebben we nog een oudere hond thuis en ik zou het hem niet aandoen om er een pup bij te nemen, is gewoon te druk voor hem. Dit zullen misschien wel meer mensen hebben en het zou wel eens het hondje van je overleden oma kunnen zijn waar hun oog op valt.

Helemaal als het een sociaal en gezond hondje is maakt het meer kans. Ik duim voor je dat het hondje een lief nieuw baasje krijgt en nog vele mooie jaren mag beleven. Ach gut

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:54

Horse_Lay_D"]
nou...
Ik zit dus bij mijn tante.. beld een kennis van ons bij die vraagt of mijn tante belang had bij een hondje heeft..
Nee zei mijn tante,mijn tante woon top een boven woning en dat is niet zo fijn als een tuin Lachen
Ik vroeg zo aan mijn tante uit nieuwsgierigheid:
" wat voor hondj dan??"
Ik weet niet hoe ik ditmoet zeggen Nadia Scheve mond ,zei mijn tante..
Maar het hondje is Sonja... Huilen
Sonja is het hondje van mijn overleden oma geweest..
Die mensen hadden beloofd haar nooit weg te doen!
Ik zat weer in de auto met mijn moeder en ze vroeg :
Gaat het een beetje Nadia...
Ik barste in tranen uit en smeekte mijn ouders of we haar mochten hebben...
Nee zei ik,Tuurlijk niet...
Mijn moeder zei dat als ze geen baasje konden vinden ze naar het asiel zou gaan!!
Ik zei tegen mijn moeder:

Ja HALLO,dan word ze ingeslapen want iedereen wil tegenwoordig een puppy en geen hondje van 5 jaar! Boos!
Er zijn maar een paar mensen die een echt asielhondje in huisnemen en dat hondje nu een keer een goed tehuis te geven.. OK dan!

Als jullie nog belang hebben bij sonja of je wilt meer info over haar ..
PB me dan maar
Ze is grais af te halen Verdrietig
[/quote]
en daarom heb ik dus in mijn testament laten zetten dat naast de erfenis ook een zorgplicht voor mijn honden is, zodat ze niet naar het asiel gaan.
want als er te erven valt willen mensen wel graag geld vangen, maar dieren verzorgen en voor iemand (voor de overledene) iets over hebben, ho maar!

Wat is Sonja eigenlijk voor hondje?

Ik vind dit trouwens wel weer de aanleiding om te zeggen dat bejaarde mensen niet meer aan een jonge hond moeten beginnen. Want die kunnen ze niet aan hun einde brengen. In het asiel zitten senioren genoeg.

Overigens, in het asiel laatst zag ik zat honden van 9 jaar en zelfs een tervuerense herder van 11! Misschien ga ik die hond nog een tehuis geven, hij heeft zo weinig kans nog...[quote="Qweeny schreef:
Ik denk wel dat ze worden ingeslapen dat doen ze misschien ook omdat er geen plek is in de asiel. Nu ook dat er vakantie is iedereen doet dan zjn honden weg inverband met vakantie kan er zo boos om worden. Boos!


Geen 5 jarige hond hoor, echt niet! Wist je dat sommige honden er nog geen week zitten? En ook bejaarde honden worden er niet afgemaakt, no way. MAar je ergernis is wel terecht! Want er worden weer meer dieren in het asiel gedumpt dan ooit! De mensen raken steeds slechter opgevoed met dieren, ze worden steeds asocialer.

De hond is de betere mens

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:10

Desiree schreef:
Ik vind dit trouwens wel weer de aanleiding om te zeggen dat bejaarde mensen niet meer aan een jonge hond moeten beginnen. Want die kunnen ze niet aan hun einde brengen. In het asiel zitten senioren genoeg.


Heb je enig idee hoe gelukkig oudere mensen vaak worden van een huisdier?? Of ze nou een oud of jong dier hebben, de kans zit er goed in dat ze sterven voor hun huisdier. Nou en? Soms nemen familie of vrienden het dier en anders gaat hij naar het asiel. Deze hond is pas 5 en heeft naar mijn mening nog een grote kans op plaatsing. Ik vind jouw argument niet genoeg om oude mensen geen huisdier te gunnen. Dit zou leiden tot onzinnige regeltjes.

bijdehandje
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:32

er zijn mensen, (bejaarden) die liever een oudere hond hebben, omdat een pup zo 'druk' is voor ze, en dan is Sonja ideaal! Het komt echt wel goed... Ach gut

Heey ik ben juud en ik hou van paarden, en ik ga lessen!!! (eindelijk Knipoog )

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:58

caranthir schreef:
Heb je enig idee hoe gelukkig oudere mensen vaak worden van een huisdier?? Of ze nou een oud of jong dier hebben, de kans zit er goed in dat ze sterven voor hun huisdier. Nou en? Soms nemen familie of vrienden het dier en anders gaat hij naar het asiel. Deze hond is pas 5 en heeft naar mijn mening nog een grote kans op plaatsing. Ik vind jouw argument niet genoeg om oude mensen geen huisdier te gunnen. Dit zou leiden tot onzinnige regeltjes.


er word niet gezegd dat zij niet aan een dier zouden moeten beginnen
maar niet aan een pup , wel goed lezen graag
en daar ga ik in mee
bjaarden die dus ook echt bjaard zijn
dus denk de 70 in
zouden geen pup moeten nemen
niet alleen ivm overlijdenskans van de persoon , maar wat denk je dat er gebeurt met dieren als de eigenaar een tehuis in gaat
asiel
ouderen zouden beter een oudere hond , dus bv 5 jaar kunnen nemen

en dat heeft geen fluit met misgnnen te maken maar met logisch nadenken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:19

Ik had dat wel goed gelezen maar later verkeerd verwoord, mijn excuses. En nog blijf ik bij mijn standpunt, iemand van 70 kan een hond van 5 nemen en een maand later dood zijn, zit je nog steeds met een jonge hond. Meestal mag je in een tehuis wel het bestaande dier meenemen maar wanneer die sterft geen nieuwe. Is het daarbij niet zo dat een jong dier meer kans op naplaatsing heeft? Wanneer iemand dus een pup neemt en die moet 3 jaar later een tehuis in heeft dat dier meer kans dan wanneer die 5 was bij aanschaf, niet dan? (is mijn zin nog te snappen?)

Meestal geven dieren bejaarden extra vreugde in het leven en als je als 70-jarige nog heel fris bent is een jong dier wel zo leuk. Wetmatig zou je ook tegen van alles aanbotsen nl. vanaf welke leeftijd geld het? Welke leeftijd voor het dier? Enz. enz.
Ik blijf het onnozele overheidsbemoeienis vinden. Iedereen moet maar zelf weten wat hij/zij het verstandigst vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:39

Ik vind het knap dat iedereen zo goed weet dat honden niet worden ingeslapen .Ik heb in zowel nederland als belgië in het asiel gewerkt en honden vanaf 5 jaar hebben echt minder kans.Het is wel zo dat honden nooit zo maar in slaap gedaan worden, dat gebeurt pas als de hokken vol zitten en er echt geen plaats is voor de honden.Gelukkig zijn er tegenwoordig ook uitwissel programma's voor de honden zodat er honden doorgeschoven worden naar asiels met meer plek.Ook is er altijd meer vraag naar kleine honden als naar grote.Vandaar dat wij op 1 pup na die naar het asiel moest ,allemaal oudere tweedehandsjes hebben.
Maar mischien helpt het als je wat meer info over sonja neer zet ,wat voor soort hondje ze is groot ,klein lang of kort haar zodat we eens kunnen rondkijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, HorsePhoto, megaspan en 8 bezoekers