van huisarts veranderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:02

hmm ik heb nu eindelijk een fijne HA, maar verhuis dus, in dat dorp waar ik nu woon/ga wonen(nog niet officieel ingeschreven) zitten 2 of 3 huisartsen, 1 daarvan is erg slecht, heeft ook vrij weinig mensen nog in z patientenbestand
de andere 2 nemen geen nieuwe mensen aan, moet ik nu toch een nieuwe HA nemen, of mag ik bij die in h'loon blijven
ook ivm medicijnen die ik nu gebruik en met 1 belletje naar de apotheek op kan halen, dat moet ik bij die nieuwe ook allemaal regelen, en als ik bij die slechte HA lleen nog maar terecht kom, weet ik nu al dat ik nooit meer naar de HA ga!! en die schrijft je ook geen medicijnen voor, dus denk dat ik dan ook geruzie krijg voordat ik mn medicijnen via hem krijg( heb altijd voorraadje ivm arthrose in knieƫn, de pil etc etc)

mn vriend zat daar eerst ook, tot ie een paa x een grote fout maakte, toen is hun hele gezin overgestap, hoop dus dat ik bij dezelfde als mn vriend mag! of liever gezegd, hou ik liever deze HA die ik nu heb!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:24

Ik zou gewoon lekker je mond houden hoor Renske! Wij hebben bij de verzekering ons adres laten wijzigen, ik geloof niet dat mijn ouders gezegt hebben dat we bij dezelfde arts wilden blijven. Dus gewoon doofstom zijn en wachten of je bericht krijgt dat je moet wisselen...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:21

Toen ik hoorde dat een bepaalde huisartsenpraktijk een nieuwe arts er bij kreeg en je je daar bij in kon schrijven, meteen naar die praktijk gebeld.
Die zeiden dat ik dat bij de oude huisarts moest aangeven, die moest dat dus voor mij gaan regelen.

Heb er toch maar even vanaf gezien (bij wie ik nu zit, heeft zn voor en nadelen, en dat je dat zelf bij je eigen oude huisarts moest aangeven, vond ik nogal een drempel om het toch door te zetten).

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:53

Nogmaals: vraag het gewoon eens na bij de verzekering. Ik geloof echt niet dat je mag switchen... Als het wel mag kunnen ze je meteen vertellen hoe 't in zijn werk gaat.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:36

Ik denk dat het blijkbaar erg verschilt want toen ik van uit de provincie utrecht naar deventer verhuisde ben ik bij dezelfde huisarts gebleven. Nu in de stad Utrecht ben ik naar een ander poscodegebied verhuisd en mocht ik wee r gewoonbij dezelfde blijven. ik moest het haar wel vragen maaar ze vind het goed. Ik ben particulier verzekerd maarvolgensmijgaat het meer om wat je arts vind dan om wat jeverzekering vind.

mocht het een speciaal geval zijn waar je ontevreden over bent kan je volgens mij wel een second opinion aanvragen. Misschien dat dat helpt