Blijven vluchten of...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:36

Jeetje Scheve mond Ik weet even niet wat ik moet zeggen, echt rot dat de situatie nu zo is Kim! En ook héél erg vervelend dat de politie nog niets kan doen (al zullen die zelf ook al wel dondersgoed door hebben dat jouw ex 'niet spoort').
Ben je trouwens niet bang dat hij Flair iets aandoet? Klinkt misschien heel cru, maar toch... Scheve mond Ik zou er wel bang voor zijn denk ik!

Heel veel sterkte iig!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:59

Hij is zelf als de dood voor Flair, plus dat Flair op een drukke manege staat waar altijd wel iemand is en waar een aantal flinke honden rondlopen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:08

Dat is maar goed ook dan!!

Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop echt voor je dat hij er snel mee ophoudt!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:28

Kun je via de woningbouw niet regelen dat je snel kunt verhuizen? De politie kan niet alles voor je oplossen, je hebt 5 jaar met die man samengewoond en dat is blijkbaar goed gegaan. Ik zou gewoon zorgen dat ik snel andere woonruimte kreeg!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:33

He jasses Kim, het wordt er niet beter op. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:38

De situatie die jij hier noemt heb ik kort geleden van dichtbij meegemaakt. Mijn zus had ook zo´n vriend....Zij heeft een poos bij mijn ouders gewoond met haar dochtertje, maar woont nu gelukkig weer in haar eigen huis. Ook zij is iedere dag bang dat hij langskomt, wilde graag een straatverbod maar kreeg dat niet omdat de rechtszaak voor mishandeling nog gaande was.
Tot het moment dat mijn ouders na de zoveelste intimidatie door het lint zijn gegaan en hem iets ernstigs aan zouden doen. Dit is gelukkig niet gebeurd (was misschien wel goed geweest). Toen was een straatverbod snel geregeld....
Bijna iedere dag rijdt hij nog even langs.

Omdat ik dit verhaal dus heel goed ken wil ik je het volgende aanraden. Zoek hulp, probeer toch te blijven wonen waar je woont, hoe bedreigend ook. Wanneer je vlucht komt er toch een moment dat hij je weer vindt.
Probeer je sterker te maken, laat je aub niet bang maken....

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:41

Dat wil idd ook nog wel eens helpen........... het zinnetje

Als jullie het niet voor me kunnen regelen, regel ik het zelf wel........

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:45

Gatver dit is een klote-situatie. Het is misschien heel stom om te zeggen van mij, maar de politie kan echt niet eerder iets doen dan nu een onderzoek op te starten. Zo is het nou eenmaal in Nederland. Daarbij is het ook nog dat als je heel veel pech hebt en hij ontkent het verhaal dat justitie nog kan beslissen dat het geseponeerd wordt omdat er geen getuigen bij geweest zijn. Heel zuur, maar zo is het en ik denk dat ik daar beter eerlijk over tegen je kan zijn dan dat je hoop hebt dat alles super geregeld wordt.

Natuurlijk wordt er ook gekeken naar zijn verleden enz enz. Maar het kan zijn dat het uitloopt op een 1 tegen 1 verhaal en dan zit je met de gebakken peren. Zelf werk ik bij de politie en heb regelmatig zulke zaakjes gedraaid waarvan er ook genoeg werden geseponeerd waarbij ik ontzettend grote vraagtekens had. Maar ja justitie beslist het.

En zoals het in Nederland is en nog voorlopig blijft ben ik bang, is dat het eerst helemaal uit de klauwen moet lopen voordat er uiteindelijk iets aan gedaan wordt. Je had beter op de plek kunnen blijven waar je mishandeld was en meteen de politie kunnen bellen, dan hadden ze hem misschien nog op heterdaad aan kunnen houden en had je meer kans gehad dat hij hiervoor zou boeten dan nu. Het is allemaal heel krom en ik zie het ook veel liever anders.

Stel je hebt nog vragen over hetgeen wat de politie zou kunnen doen of niet doen kan je me altijd pben en probeer ik er antwoord op te geven. Vind het heel erg voor je dat je dit moet meemaken. Jammer genoeg is mijn tip gewoon dat je nog maar even moet blijven vluchten, hoe vervelend het ook is. Maar het gaat om jouw leven wat nu toch wel in gevaar is.

Trouwens een tip, als hij je nogmaals bedreigt via telefoon of zo, zorg ervoor dat er iemand meeluisterd (getuige!!!!) of als hij het via je voicemail doet, dit bericht bewaren en aan de politie laten horen. Net als schriftelijke bedreigingen, alles meenemen en ook vertellen dat je het handschrift herkent alszijnde het handschrift van je ex ook al staat er zijn naam onder.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:46

gijsenkim schreef:
Dat wil idd ook nog wel eens helpen........... het zinnetje

Als jullie het niet voor me kunnen regelen, regel ik het zelf wel........


Inderdaad, dat zinnetje opent soms deuren die je niet voor mogelijk houdt. Ik hoop niet dat je die keuze zal maken, maar probeer jezelf wel zo sterk te maken, dat je dit wel aandurft. Wees strijlustig en laat jezelf niet kisten door een of andere..... .......

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:47

Ja, maar je moet dat ook wel hard kunnen maken. Het mooiste zou zijn als je iid vrienden, familie en kennissen hebt die de kwestie "even" regelen. Dan ben je er vanaf. In je eentje red je het natuurlijk niet.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:48

Coby schreef:
Omdat ik dit verhaal dus heel goed ken wil ik je het volgende aanraden. Zoek hulp, probeer toch te blijven wonen waar je woont, hoe bedreigend ook. Wanneer je vlucht komt er toch een moment dat hij je weer vindt.
Probeer je sterker te maken, laat je aub niet bang maken....


Het is wel heel moeilijk om op die plek te blijven wonen. Omdat je constant om je heen blijft kijken en bang bent voor gevaar. Een straatverbod is wel een optie, maar dat moet je ook maar zien te regelen. Dat is niet altijd even makkelijk.

Maar zoveel mogelijk melden bij de politie, ook al heb je het gevoel dat zij denken van daar heb je haar weer, gewoon doen. En ALLES vast laten leggen. Ook al is het niet in een aangifte, dan maar gewoon in een mutatie (een soort verslagje in het systeem).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:56

Soxje schreef:
Ja, maar je moet dat ook wel hard kunnen maken. Het mooiste zou zijn als je iid vrienden, familie en kennissen hebt die de kwestie "even" regelen. Dan ben je er vanaf. In je eentje red je het natuurlijk niet.



Wat dat betreft heb ik geluk............ ik kom uit de nacht, ken teveel mensen met teveel op hun kerfstok........... mijn broer zit nog steeds in die wereld. Mijn ex (Frans) tevens de vader van mn dochter heeft 25 jaar een van de grootste discotheken van Den Haag gehad...... Er is niemand, maar dan ook niemand die zo dom moet zijn mij of mn dochter iets aan te doen......... mijn ex Richard is niet voor niks naar Belgie verhuist, die durft niet meer binnen een straal van 20 kilometer bij me in de buurt te komen....... en hij zou het wel willen hoor, ik heb nog een hele berg jeugdherinneringen hier liggen die hij heel graag terug wil, maar dan moet hij eerst 20.000 euries petalen aan de mij......... want dat is de schuld waar hij me mee liet zitten.......

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:27

Lekkere vent dan die Richard. Ben blij dat ik altijd fatsoenlijke mannen heb gehad, geen drank, drugs, andere wijven of gedonder. Ik had vroeger wel eens foute vriendjes maar dat is lang geleden en mijn moeder was een soort van interpol, die trok alles na.
Je hebt het toch niet over de Marathon hè GK? Heb van mijn 18e tot mijn 40e in Den Haag en omstreken gehuisd en ben er vroeger veel uitgegaan.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:39

Haha jou moeder ook al mijn moeder dus ook.....

.... had ik net een nieuw vriendje, komt mijn moeder: he sas, ik hoorde he......en ik maar nee mam ik wil het niet weten.

Maar goed wat er nou met jou gebeurd Flair kan dus echt niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:31

Soxje schreef:
Lekkere vent dan die Richard. Ben blij dat ik altijd fatsoenlijke mannen heb gehad, geen drank, drugs, andere wijven of gedonder. Ik had vroeger wel eens foute vriendjes maar dat is lang geleden en mijn moeder was een soort van interpol, die trok alles na.
Je hebt het toch niet over de Marathon hè GK? Heb van mijn 18e tot mijn 40e in Den Haag en omstreken gehuisd en ben er vroeger veel uitgegaan.



Yep Haha! Haha! Ik heb er van mn 15de tot 28 af en aan gewerkt, toen kreeg ik sanne en liep mn relatie met Frans stuk.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:33

Tja het is een kleresituatie waar je in zit meid. Gelukkig heb je een hoop steun van mensen sta je er niet alleen voor.
Ik kan je niet meer als sterkte toewensen...

G&K das nu de oo Haha! Ballentent zeg Scheve mond

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:47

Jezus wat een eikel!!!

En nee de politie werkt nauwelijks mee, dat heb ikzelf met mijn ex ervaren.
Ik had hem aangegeven wegens strafbaar materiaal (foto's van kinderen zal ik maar zeggen) en daar hebben ze nooit iets mee gedaan.
Ook dat hij bij me in had gebroken en de sleutel had gejat hebben ze niets aangedaan, ik heb toen zelf een slotenmaker moeten bellen op zondag.
Ook hij heeft lichamelijk geweld gepleegd nadat ik hem eruit had getrapt dmv mijn keel dicht te knijpen.

Intussen loopt mijn ex al ruim 4 jaar vrij en blij rond zonder consequenties op de daden die hij heeft gedaan.
Intussen ben ik niet meer zo bang, ik heb een therapysessie aan hem gewijd wat ervoor heeft gezocht hem los te kunnen laten (situatie naspelen).


Ik voel erg met je mee, en ik hoop dat er een gedwongen opname kan komen, of dat de politie wat wijzer wordt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:49

fsoudan schreef:
G&K das nu de oo Haha! Ballentent zeg Scheve mond



Tis nu alleen maar open voor feesten........... Haha! Haha! Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:21

Hey meid wat een nare tostand. Blijf sterk hoor hou je haaks en laat je niet kennen. He lastig ook. Ik kan erg goed begrijpen dat je niet blijft rennen en gewoon als ieder mense normaal thuis wil kunnen zijn. Goe dat je wel een adres achter de hand hebt.

Veel sterke ik hoop dat de politie binnenkort iets nuttigs voor je kan doen!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 19:29

Ik heb ergens toch wel medelijden met hem... zijn vader is vanmorgen ook nog eens overleden.

Maar goed, dat haalt niet weg dat hij moet ophouden met mij kapot maken. Ik blijf nu helemaal weg uit Den-Helder, hij zal wel helemaal doordraaien nu zijn vader er ook nog eens niet meer is.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:24

flair schreef:
Ik heb ergens toch wel medelijden met hem... zijn vader is vanmorgen ook nog eens overleden.

Maar goed, dat haalt niet weg dat hij moet ophouden met mij kapot maken. Ik blijf nu helemaal weg uit Den-Helder, hij zal wel helemaal doordraaien nu zijn vader er ook nog eens niet meer is.


Na een lange relatie is het helemaal niet raar dat je nu medelijden met hem hebt. Maar je moet nu echt aan jezelf en je eigen veiligheid denken. Hopelijk houdt hij nu op in plaats van dat hij doordraait en alles erger gaat worden. Ik hoop het beste voor je en dat er snel iets voor je geregeld kan worden zodat je weer je gewone leventje op kan pakken zonder bang te zijn.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:19

Ik ben onder de indruk ven jou verhaal,het lijkt me vreselijk om zo een onveilig gevoel te hebben en dat je altijd op je hoede moet zijn.

Je zou inderdaad eigen rechter gaan spelen maar dan moet je wel zeker zijn dat je de situatie aankan.
lijkt me in jou situatie moeilijk omdat hij al met een blaffer mensen heeft bedreigd.

Onderduiken is voor het hier en nu het beste wat je kan doen,ik hoop dat je snel een oplossing kan bedenken voor de langere termijn, ik wens je sterkte en wijsheid toe.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:52

Ik heb nu een brief van hem gehad met daarin dat hij overal spijt van heeft en of ik hem alstjeblieft nog een kans wil geven om zijn fouten te herstellen. Of ik met hem mee wil naar de crematie van zijn vader...

Ik heb hem gebeld en gezegd dat ik best met hem mee wil naar de crematie en hem best wil helpen maar dat een relatie tussen ons er absoluut niet meer in zit. Hij zegt dat alles wat hij in de afgelopen weken gedaan heeft uit wanhoop was en dat hij de dood van zijn vader al aan zag komen.

Hij werd alleen boos toen ik zei dat ik geen relatie meer wilde en zei dat ik al niet meer mee hoef naar de crematie en toen hing hij op.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:52

klinkt precies zoals mijn ex, die zat huilend op zn knieën voor me, en toen ik zei dat ik hem niet meer terug wilde flipte hij weer en zo bleef het maar doorgaan
zolang jij doet wat hij wil, zal hij jou niets aandoen, maar dan kom je niet van hem af

wel heel knap van je dat je ook tegen hem duidelijk bent geweest, er zijn er zat die dat niet durven, of de gemakkelijkste weg kiezen en maar toegeven aan wat hij wil

ik zou zsm ergens anders gaan wonen, probeer je niet teveel te voelen als je bij mensen in huis zit, maar bedenk dat het voor je eigen veiligheid is
verhuizen zou ik ook doen, weg uit dat huis met al die herinneringen, maar hij vindt je toch wel weer, dat kan je toch niet voorkomen

ik ben naar belgie gegaan, en zelfs daar kon ie me nog vinden Scheve mond

sterkte!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 14:56

Ik woonde met hem samen maar de flat stond op zijn naam (huurhuis) dus ik ben daar gewoon weggegaan en weer bij mijn moeder ingetrokken. Ik hoef dus niet te verhuizen, ik maak eerst mijn opleiding af en dan ga ik wat voor mezelf zoeken.

Ik blijf nu weer gewoon thuis, ben het zat om voor hem weg te rennen.