TPG-medewerkers onwel door poststuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:08

Toen het bericht geplaatst werd op Bokt stond er nog geen bron op Fok en stond er ook nog helemaal niets op de nieuwssites. Het enige dat er te vinden was was een topic op het forum van Fok van een gast met een politiescanner (brr). Niet echt super betrouwbaar dus Lachen

Maar ik zat me al langer wat te ergeren aan Fok om hele andere redenen, m'n bericht kwam dus een stuk heftiger over dan het bedoeld was Lachen Excuses hiervoor.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 12:12

BartVB schreef:
Maar ik zat me al langer wat te ergeren aan Fok om hele andere redenen, m'n bericht kwam dus een stuk heftiger over dan het bedoeld was Lachen Excuses hiervoor.


Excuses aanvaard.
Wij hebben ook een politiescanner, ben ik nu ook brrrrrrrrr? Haha!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 21:44

Het is gelukkig allemaal vrij onschuldig:

Poeder brievenbus Alkmaar blijkt brandbluspoeder (bron: www.nu.nl)

Uitgegeven: 19 juli 2004 20:31

ALKMAAR - Het poeder in een brievenbus in Alkmaar is zeer waarschijnlijk afkomstig uit een brandblusser. Dat heeft de politie maandag gemeld na een onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut in Rijswijk. Een TPG-beambte werd zondagavond onwel nadat hij een brievenbus aan de Prinses Julianalaan had geleegd, waarin poeder bleek te zitten.

De politie vermoedt dat met brandblussers in de brievenbus is gespoten, waardoor de postbeamte het poeder dat erg kan irriteren inademde. In de buurt van de brievenbus werden maandagmorgen brandblussers gevonden.


Benauwdheid

Het gaat goed met de TPG-beambte die de brievenbus leegde, liet een woordvoerder van het postbedrijf maandag weten. De man had last van benauwdheid en van zijn ogen. Hij reed na het legen van de brievenbus terug naar het verdeelcentrum van TPG-Post in Alkmaar Noord. Daar waren zes van zijn collega's aan het werk. Vier van hen kwamen bij de man in de buurt, waarbij een de postzak met daarin het poeder aanraakte.

De politie meldde zondagavond dat de post geen antrax bevatte. De persoon die de postzak heeft aangeraakt, kreeg last van zijn handen. Dat zakte na verloop van tijd af. De twee andere collega's waren intussen naar huis gegaan.

Onderzoek

De politie sloot het terrein van het distributiecentrum zondagavond voor microbiologisch onderzoek. De vier nog aanwezige medewerkers moesten blijven. Hun twee andere collega's die naar huis waren gegaan, kregen het advies binnen te blijven. Nadat duidelijk was geworden dat het niet om antrax ging, gaf de politie het gebied vrij.