katten tuigjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:26

Ze vinden het wel een vernedering, maar het kan. Ik gebruikte ze om ze de buurt te leren kennen voor ik ze zelfstandig naar buiten liet.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:32

Ik gebruik de tuigjes om ze te laten wennen aan de nieuwe buurt en als ze mee naar stal gaat. Pasja kan met tuigje en lijn zelfs een blokje om maar leuk vindt ze het niet. Ze kan nu helaas niet zelfstandig naar buiten omdat de buren jonge vogels hebben. Daarom mag ze nu vaak mee naar stal, waar ze losloopt met tuigje om (als je roept komt ze gewoon zonder tuigje komt ze niet). Mijn kat en paard zijn de beste maatjes, dus het is leuk dat ze elkaar zo kunnen zien.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:47

Ik heb ook 2 tuigjes voor mijn 3 katten Haha!
Mijn siameesje krijgt er 1 om als ze krols is, ik moet er dan niet aan denken dat ze op de een of andere manier ontsnapt en zwanger terug komt. Ze mogen trouwens zowiezo de tuin niet uit, maar je weet het maar nooit als ze krols zijn.
Maar normaal hoeven ze als ze in hun eigen tuin zitten, geen tuigje om, ze weten dondersgoed dat ze niet over de schutting mogen. Bloos
Ook neem ik ze (max 2 dus....) mee naar mijn ouders met tuigje, kunnen ze daar in de tuin banjeren, zonder te ontsnappen.
En als ze alledrie naar de dierenarts moeten, dan kan ik er eentje meenemen met tuig, de andere 2 in de kennel.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:18

Onze katten komen ook niet buiten, er loopt een drukke weg vlak bij ons huis en zie heel geregeld aangereden katten langs de weg liggen.
En er woont hier iemand in de buurt die het nodig vindt om gif te strooien.

Ik heb ook kattentuigjes voor als ik ze in de tuin laat, maar de ene vindt het eng en de ander is er met een paar seconde uit gewurmt.