loverboys

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:47

Desiree schreef:
Ik heb ook zo'n film gezien, dat meisje woonde met haar moeder en haar zwangere zus op een flat, klopt dat?

Die loverboy was per ongeluk wel van haar gaan houden.


ja, die heb ik ook gezien... op school. Het meisje had het niet breed thuis en dat ze allemaal cadeaus kreeg, vond ze natuurlijk geweldig...

Hier in de buurt ken is sowieso al 2 meiden die ten onder gegaan zijn door die loverboys.

Het is heel makkelijk om te zeggen 'ik trap er niet in' maar ik denk dat het grootste gedeelte er wél in zal trappen... Het is toch niks mooier om veel aandacht én cadeaus van je vriendje te krijgen?!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:33

en liefde maakt blind......het klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar toch is het zo. Als je vriend zo lief is, en je bent zo verliefd geloof je niemand die zzal zeggen van: hij is in werkelijkheid niet zo...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:37

toch denk ik niet dat ik er in zou trappen, misschien naief. Maar bij dure cadeaus en overdreven veel aandacht, zou ik snel weg zijn.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:44

en als je er echt gek op bent?!!!! dan weet ik toch wel bijna zeker dat je er misschien TOCH intrapt hoor.....of je moet zlef meteen willen geloven en denken dat hij een loverboy is...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:12

ik werk in rotterdam en binnen mijn werkveld kan ik ook te maken krijgen met die meiden die in dat werk hebben gezeten, wij hebben pas een gastspreker gehad van een opvang voor jongeren waar regelmatig meiden kwamen die uit dat cirqui kwamen en die er door toedoen van zo'n loverboy in zijn gekomen, gelukkig wordt hier in de media, op de stads t.v. zeg maar, wel aandacht aan besteeds om zo jonge meiden te waarschuwen en bekend te maken met het fenomeen.
vooral de familie moet eigenlijk alert zijn op de verschijnselen.vaak wordt dat meisje eerst helemaal in de watten gelegd, dure cadeau's en kleding en dan is ze zo verliefd dat ze haar op dat punt 'breken'door bijv. haar te laten verkrachten door een aantal 'vrienden'van de loverboy, en daarna wordt ze gedwongen om de prostitutie in te gaan, met geweld!op moment dat familie zo'n vriendje over de vloer krijgt die echt super veel voor haar doet dan moet je eigenlijk al je vraagtekens erbij zetten:waar haalt zo'n gozer zijn geld vandaan om al die spullen te kopen??

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:15

Ik heb er gelukkig geen evaring mee! Maar heb wel een uitgebreide uitleg over loverboys gehad op school! En het is echt niet normaal wat die jongens doen..Boos!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:26

in de bijlage die bij de gelderlander zat vandaag stond een heel stuk over Loverboys.. er schijnt een organisatie in Utrecht te zijn die zich daar mee bezig houd..
Ikzelf heb er gelukkig geen ervaring mee

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:58

raar dat mensen moedwillig een ander zo ten gronde kunnen richten.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:08

Loverboys zijn gewoon criminelen, die doen dit doelbewust en ze hebben heel veel geduld: ze leggen een meisje eerst uitgebreid in de watten en pakken haar helemaal in met mooie praatjes en cadeautjes en dan slaan ze toe.

Wees gewaarschuwd meiden!!!!!

Tot voor kort waren het hoofdzakelijk Marokkaanse en Joegoslavische jongens die zich met deze praktijken bezig hielden, maar het zijn nu ook al vaak "gewone"Hollandse jongens!
Die organisatie uit Utrecht heeft op de school waar ik werk de voorlichting verzorgd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:12

Het komt ook door die mtv filmpjes. Zoals ze daar met vrouwen om gaan. DAar krijg je gewoon een hoop ellende van. Daarin blijkt wel hun gedachtengoed over vrouwen: objecten waar je lust en evt. geld uit kunt slepen. Ze moeten die clips verbieden.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:48

Ik heb die film op mijn stage gebruikt om meiden voor te lichten over loverboys. Ik vond de film erg goed en realistisch.

Ik denk dat er inderdaad heel veel mensen zullen zeggen dat ze er nooit in zouden trappen, maar ik denk dat een heleboel mensen dat wel doen. Daarbij weten loverboys ook meestal wel welk type meisje ze moeten hebben.

Het is heel erg en ik hoop dat er nog meer aandacht aan besteed wordt zodat de omgeving van het meisje het in iedergeval kunnen herkennen. en haar kunnen proberen te helpen.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:58

Verhuren ze die films ook gewoon in videotheken?

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:41

In de film 'Loverboys' (televisiefilm) speelt een oud-klasgenoot van mij de hoofdrol! Zeer geestig (enne.. hij is erg anti-loverboy!).

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:15

Mijn broer zit bij de politie en heeft ook met deze loverboys te maken gehad echt verschrikkelijk..

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:00

Bij mijn nichtje op school waarschuwden ze ook voor loverboys. Alleen ging dat op een dusdanige manier dat mijn nichtje niet meer alleen thuis durfde te zijn, en ook niet alleen naar school durfde te gaan.
Niet echt slim aangepakt door de leraren dus (dat was overigens op de lagere school, ze gaat nu naar VMBO1)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:24

Uums schreef:
In de film 'Loverboys' (televisiefilm) speelt een oud-klasgenoot van mij de hoofdrol! Zeer geestig (enne.. hij is erg anti-loverboy!).


Die lekkere Michel??? WOw, dat is echt lekkerding!!!