De knoop is doorgehakt..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:20

ik heb dus hetzelfde, naja, soort van. Volgend jaar zit ik 5 tot 10 maand in utrecht, op kamers, paard neem ik niet mee, maar ik heb een verzorgster gezocht, en aangezien ik stage loop, heb ik niet veel tijd om te werken. Ik heb dus een lening bij de IBG lopen om mn paard te houden. En nu heb ik een meisje die mijn paard door de week voor me doet. Zij betaald hier niet voor. Simpelweg omdat ik mn paardje niet kwijt wil. Dit houdt dus wel in dat ik hem alleen de zaterdag en zondag zie Verdrietig Maar hopelijk heb ik over 1 a 2 jaar wel weer meer tijd voor hem Lachen

Iig veel sterkte, als dit voor je de beste oplossing is, moet je het zo doen!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 16:25

Cassidy, je kent de situatie niet, dat zeg je zelf.

Mijn beslissing staat vast, heb ik dacht ik duidelijk gemaakt.

Tuurlijk kan je er anders tegenaan kijken, besef ik, en je mag dit uiten, anders had ik dit topic inderdaad niet gepost.

Maar jij doet het lijken of ik vannochtend mijn bed uit kwam en dacht 'goh, laat ik mijn paard eens verkopen'.
Terwijl de mensen die me echt kennen zullen weten dat ik hier al meer dan een jaar mee stuntel.

Wat ik hier niet meegenomen heb omdat het gemiddelde persoon geen reet aangaat is dat ik ook nog eens de ziekte ME heb, chronische vermoeidheid, voor degene die niet weten wat het inhoudt.
Ik ben bang dat het me teveel wordt als ik het rond moet gaan breien, en zie dat niet zitten.

Ik zal dan in jou ogen zwart wit denken, maar in mijn ogen doe ik het goed, hoewel het een poedersuiker is. En de enige reden dat ik dit topic hier neer zet is om misschien wat steun te krijgen, omdat ik dat van thuis uit niet bepaald krijg

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:42

Kijk, nu komen er dingen naar voren die de situatie anders maken. Op zich gaat het idd niemand aan dat je ME hebt. Maar één woordje had het hele verhaal in mijn ogen al anders gemaakt (en ik had op mijn handen gaan zitten i.p.v. te reageren) . En dat woordje is: gezondheidsredenen.

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik heb zelf geen ervaring met ME, maar weet wel dat er veel onbegrip voor is.

Veel plezier op Mallorca, het zal er iig beter weer zijn dan hier....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:53

Tjee, wat wordt er gezeikt, op iemand die een moeilijke eerlijke beslissing heeft genomen. Alsof ze het nog niet moeilijk zat heeft.
Als je studie en die stage/werken in Mallorca op elkaar aansluiten is dat natuurlijk geweldig, leuke ervaring. Plus dat het ook nog goed verdient, wat als student wel erg aantrekt.
Ik snap je besluit, en vind het heel goed van je, dat je kiest voor het beste voor je paard, en niet alleen aan je zelf denkt.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:54

Cealli, ik snap je heel goed want ik zit met precies hetzelfde. Dat je je paard te koop zet heeft niks met 'geen doorzettingsvermogen' of 'je geeft dus niks om hem' te maken. Maar een paard aanhouden waar je de tijd en het geld niet voor hebt vind ik persoonlijk niks. Dan is je paard heus blijer met een nieuw baasje dat heel gelukkig met hem is.
Wat allemaal nog niet wil zeggen dat het niet heel moeilijk kan zijn, ookal is het misschien je eigen keuze Scheve mond (ik kan dit verhaaltje nog wel veel langer maken, maar ik heb een poosje geleden zelf al een vergelijkbaar topic geopend en daarin alles uitgebreid alles uitgelegd. het idee zal wel duidelijk zijn .. Al blijven er altijd mensen met een andere denkwijze over zulke dingen )

Sterkte ermee Knipoog.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:50

Dit is gewooon een hele goede beslissing... ik wwet er is altijd wel wat bij te vinden maar je krijgt ook heel veel nieuwe dingen in je leven erbij als je dan ook nog een je kont eraf moet werken omdat je een paard heb (niet banketstaaf bedolet) weet ik niet wat groter tegen mekaar afweegt

Mischien kan je je paard aan een bekende verkopen of in iedergeval in de gaten houden waar valatino heen gaat dat je mischien na je studie je wel hem weer kan kopen als iemand hem/haar gaat verkopen..

Maar veel sterkte zal een moeilijke beslissing geweest zijn.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:22

Tsja, het is natuurlijk jouw beslissing, kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het is.....(de mijne staat officieel ook nog steeds te koop, en ik heb haar al 8 jaar).

Maar één ding kan ik je verzekeren. Met geschiedenis in groningen ben je géén 40 uur per week bezig. ook niet als je niet bovenmatig goed kunt leren, want dat kan ik ook niet. Ik heb tijd om twee paarden te rijden (in het tweede jaar heb ik zelfs een tijdje twee paarden uitgebracht, en toen werkte ik ook nog twee dagen per week), een dag in de week te werken en op en neer te reizen. Ik ben inmiddels derdejaars(ehm, bijna vierdejaars:) )en tot nu toe is dat steeds gelukt allemaal! Ik moet er wel bij zeggen dat het studentenleven mij niet zoveel zegt, af en toe een keer uit is leuk, maar ik ga net zo lief vroeg naar bed om de volgende ochtend weer lekker fris op m'n paard te kunnen klimmen! Het is maar net waar je je prioriteiten legt.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon een jaartje proberen, verkopen kan altijd nog toch?. Maargoed, misschien vind je dit maar gezeur, want je had eigenlijk al besloten las ik daarnet. Succes met de verkoop dus!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:27

Mensen kunnen we even ophouden met katten? Scheve mond


Tuurlijk wou ze hem zelf ook wel houden, ze heeft toch geprobeerd hem te houden...

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 19:56

Rieja.. als het het studeren alleen was, geen probleem, maar dat is het dus niet

Thnx Tony Lachen

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:07

Ik snap eigenlijk niet waarom veel mensen vinden dat je koste wat kost een paard zou moeten houden. Natuurlijk ga ik er van uit dat ik het met Bjarni gewoon blijf redden en ik ben echt heel erg gek met 'm, hij is echt mijn maatje (voordat mensen verkeerde ideeen krijgen)
Maar ik kan me Cealli's situatie heel goed voorstellen. Ten eerste als je een paard koopt, koop je die toch met een bepaald doel je koopt een paard voor jezelf omdat jij er iets mee wil doen. De vorige eigenaresse van Bjarni heeft het 3 jaar geprobeerd met 'm, met ups en downs was het hele vertrouwen in hem, in zichzelf, in het rijden kwijt. Heel ander verhaal maar soms lees ik hier reacties dat een paard dan nog niet verkocht zou mogen worden ofzo.

Ik denk dat Cealli voor zichzelf heel duidelijk heeft hoe de komende jaren eruit gaan zien, wat ze zelf wil gaan doen de komende jaren en of een paard daar wel of niet binnen past. Ik kan me zeker ook voorstellen dat je ook gewoon tijd voor jezelf wil, naar het buitenland wil kunnen en je het gewoon niet trekt om je altijd een slag in de rondte te werken.
Vind dat je een hele eerlijke beslissing hebt gemaakt (zeker geen makkelijke) ik snap nog altijd niet waarom mensen soms denken dat je altijd koste wat kost je paard moet houden, kijk als je een keertje geen tijd hebt, ok maar als je van tevoren al overziet hoe het gaat lopen, waarom zou je een paard dan niet mogen verkopen?
Sorry, lang en waarschijnlijk ook warrig verhaal maar schoot me een beetje in het verkeerde keelgat dat hier een moeilijke beslissing is gemaakt en dat daar dan op veroordeeld wordt terwijl het echt niet op me overkomt of dit zomaar even snel bedacht is allemaal.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:19

Kritische vragen stellen mag toch?

Je weet dat als je een paard koopt dat zo'n beestje oud kan worden.
Blijft wel staan dat je vrij bent om je paard te verkopen,ik zou hemel en aarde bewegen om mijn paard te behouden.

Ik ken ook een meid zit in de WAO chronische reuma,paard gaat i.g.g weg.
Zij heeft inderdaad een goede bijrijdster gevonden.

Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.........
succes

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:20

Bjarni, thnx dat is precies wat ik bedoel, en ben blij te zien dat er mensen zijn die me daarom niet veroordelen Haha!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:24

Jeanie: zie het zoals je het zien wilt

Als het eerlijk was hem te houden deed ik het, geloof dat wel!
Maar ik kan moeilijk mijn leven inrichten op mijn paard, en hem houden om hem te houden, dat is noch voor hem, noch voor mij eerlijk!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:39

He Cealli, knappe beslissing van je, maar zo te lezen doe je wat het beste is..Hoop dat je een goed tehuis kan vinden, waar je hem mss nog eens kan opzoeken? Mss geeft het je een prettiger idee om een doorverkoopcontract et laten maken?
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en succes bij het vinden van een goede baas.
Groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:50

Pfff sjonge jonge zeg. Cealli, ik snap je precies. Ik heb mijn paard vorig jaar zomer ook verkocht, ivm studie. Het was voor mij ook gewoon niet haalbaar, moet je dan per sé hemel en aarde bewegen om je paard te houden?
Ik zou dan moeten betalen : huur, vaste lasten, verzekeringen, kabel, school, boekengeld, telefoon, belastingen, stalling, hoefsmid, veearts, boodschappen, kleren/schoenen etc.
Met mijn stufi kan ik niet eens mijn huur en vaste lasten betalen. Als ik dan ook nog eens de kosten voor een paard erbij zou hebben, zou ik 6 dagen per week moeten werken ( wat al niet haalbaar is met de school/reistijden) Dan zou ik nagenoeg geen tijd overhebben voor studie, en de simpele dingen als boodschappen en huishouden. Ik zou dan alleen de zondag overhebben, maar jah dan wacht het huishouden en een sociaal leven is ook nog wel prettig.
In theorie is het natuurlijk allemaal te doen volgens sommigen, maar breng het maar eens in de praktijk...
Cealli, het is een moeilijke beslissing...maar je krijgt er wel vrede mee. Die van mij is super terechtgekomen, hij heeft het beter als dat ie het bij mij zou hebben....
Veel sterkte en succes! Ach gut

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 01:16

Thnx Lachen

Fijn om te weten dat er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten/zaten.
Net wat je zegt, het is echt geen leuke keuze, maar ik ben er bijna zeker van dat het echt de beste is.
Hoewel, daar ben ik wel zeker van, moet er alleen nog vrede mee krijgen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:45

heel veel sterkte met deze beslissing! Het gaat een hele moeilijke tijd worden, maar Valentino is een geweldig leuk paardje dat vast en zeker goed terecht gaat komen!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:29

Kan iemand mij even uitleggen wat er zo 'knap' of 'moeilijk' is aan het
nemen van een beslissing die inherent is aan het maken van een keuze?

Je neemt een baan en houdt je paard
óf
je gaat studeren en je doet je paard weg.

In beide gevallen willens en wetens en na rijp beraad, neem ik aan.

Wat is dan het probleem? Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:32

Sundancer schreef:
Mensen kunnen we even ophouden met katten? Scheve mond


Tuurlijk wou ze hem zelf ook wel houden, ze heeft toch geprobeerd hem te houden...


Ik wilde eigenlijk niet meer reageren Tony, maar nog steeds zie ik niet dat ze het heeft geprobeerd, ondanks ziekte, vermeend tijdgebrek en de financiele situatie. De studie is nog niet eens begonnen...dus hoe kan ze het dan proberen?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:43

Waarom moet er sprake zijn van proberen?
Kijk, ik denk dat Cealli zelf het beste weet wat wel of niet mogelijk is, en ik ben er zeker van dat het een goed overwogen beslissing is van haar, aangezien ze er al langer mee rondloopt... Dus waarom zou ze eerst moeten proberen, terwijl het misschien eerlijker is voor het paard zelf om hem te verkopen en hem zo de kans te geven bij iemand te zijn die er wél zeker van is tijd voor hem te hebben... ?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:22

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen hoe moeilijk die ook is. Als je hem zou houden en je ziet hem 1x per week wat heb je er dan nog aan? Zou gewoon een goed baasje voor hem zoeken.
heel veel suc6 met het vinden van een nieuw baasje en sterkte Ach gut

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:13

Kunnen we het een béétje vriendelijk houden?
Waar een wil is, is een weg. Klopt. Maar niet iedereen hoeft dezelfde wil te hebben en dus dezelfde weg te bewandelen. Cealli kiest ervoor om haar paard te verkopen. Wat is daar in vredesnaam mis mee? Natuurlijk kan ze spijt krijgen, maar dat kan altijd. 'No regrets, they only hurt' het heeft totaal geen zin om haar een (schuld)complex aan te praten. Echt niet!
Dit is voor haar de juiste keuze, ze is namelijk zo eerlijk om toe te geven dat zij niet denkt haar paard de aandacht & tijd te kunnen geven die zij vindt dat hij nodig heeft. En dan moet je er mee kappen! Niet omdat je egoïstisch bent of omdat je eigenlijk geen échte paardenliefhebber bent, da's allemaal onzin, maar omdat je prioriteiten op dit moment gewoon elders liggen. Wat is daar in vredesnaam mis mee? Het is iig geen reden om maar er tegen in te gaan. Het is HAAR keuze, respecteer die dan. Zij heeft er over nagedacht (wie weet wel nachten wakker gelegen) en heeft nu haar eigen knoopje doorgehakt. Als je het zo ongelofelijk zielig vindt, dan koop je hem toch van haar? En dan geef je hem over een paar jaar terug... Ik zie nog niemand die dat aanbiedt hier. Is dat gek? Nee natuurlijk niet, als we daar aan gaan beginnen, dan is het eind zoek.

Weet ik waar ik het over heb? Beetje wel, vorig jaar besloot ik na 9 topjaren mijn grote liefde te verkopen. Ik wilde tóch gaan studeren (iets wat ik had uitgesteld omdat ik een paard had) en vond niet dat ik dat kon betalen. Inmiddels is de situatie nogal anders... mijn paard is dood, hij was er slechter aan toe dan ik dacht/hoopte en ik werk (ben uitgeloot en heb niet meer meegeloot) en verdien nu genoeg geld om evt een paard te onderhouden. De waarheid is wrang...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:31

Laui! schreef:
Inmiddels is de situatie nogal anders... mijn paard is dood, hij was er slechter aan toe dan ik dacht/hoopte en ik werk (ben uitgeloot en heb niet meer meegeloot) en verdien nu genoeg geld om evt een paard te onderhouden. De waarheid is wrang...


Dit gaat offtopic...maar het is een voorbeeld dat het leven ALTIJD (en in mijn onderschrift staat dat ik het woord altijd nooit moet gebruiken, maar in de dit geval is het wel zo) anders loopt dan jij dat had uitgestippeld. Hoe mooi en realistisch je plannen ook mogen zijn.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 21:34

Ja, het leven loopt altijd anders, maar het lijkt me stug dat er een wonder gebeurt, zoals dat ik de lotto win, en helemaal beter wordt, zodat ik Valentino zeker te weten kan houden, en een eerlijk leven kan geven.. Het is niet uitgesloten hoor, Cassidy, dat zeg ik niet, maar de kans is vrij klein, dus dan kan ik beter een beetje voorbarig, maar EERLIJK zijn.. Goed, ik kan ook struisvogeltje spelen, alles leuk en aardig, maar wie wordt daar beter van, behalve jij kennelijk?