Wat te doen ? Buurvrouw voert buurtkatten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 14:37

Desiree schreef:
Pfoeh, 9 katten is ook wel wat veel zeg! Misschien had je voor dat aantal wel beter niet in een woonwijk kunnen gaan wonen. om die reden (ik heb ook graag veel dieren) ga ik zelf ook de stad uit en buiten wonen met de buren op goede (lees verre) afstand.

Ze doen niemand kwaad nee, dat niet. Maar de dieren komen in andermans tuin waardoor andere mensen willekeurig er bij betrokken raken, in positieve zin zowel als in negatieve zin. Dat is de consequentie en die ken je. Daar kies je voor. Dus kies je ook voor de consequenties. Nu tref je iemand die veel met je kat op heeft, maar je hebt veel kattenhaters. Stel dat je zo iemand trof....... Wat zou je dan doen? Zou je je katten dan blootstellen aan een gevaarlijke situatie of zou je ze dan wel binnen houden?




Al had ik 50 katten en was in een woonwijk gaan wonen, dat moet ik toch zelf weten ?
Als je niks toe te voegen hebt aan waar het hier werkenlijk over gaat, reageer dan even niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:05

Aardig offtopic en wederom dezelfde zinloze discussie... Rolleyes De buurvrouw heeft absoluut geen last van de katten, dus wat maakt 't uit? Het gaat er om dat zij ongevraagd andermans katten voert met alle gevolgen van dien. En dan maakt het geen hout uit of dat de dichtsbijzijnde buur 2 meter of 200 meter van je vandaan woont, als iemand katten gaat voeren komen ze toch wel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:01

kojack"]
Al had ik 50 katten en was in een woonwijk gaan wonen, dat moet ik toch zelf weten ?
Als je niks toe te voegen hebt aan waar het hier werkenlijk over gaat, reageer dan even niet.
[/quote]
ik ben bang dat het niet zo simpel ligt. Want hier in eindhoven waren 2 vrouwen die katten opvingen. Ze deden dat zonder subsidie van hun eigen geld. Ze veroorzaakten niet eens overlast en toch moesten ze hun opvang sluiten en moesten ze maar zien waar ze heen moesten met die beesten. Heel sneu.

In een woonwijk ben je dus wel degelijk gebonden aan regels.[quote="Pervinco schreef:
Aardig offtopic en wederom dezelfde zinloze discussie... Rolleyes De buurvrouw heeft absoluut geen last van de katten, dus wat maakt 't uit? Het gaat er om dat zij ongevraagd andermans katten voert met alle gevolgen van dien. En dan maakt het geen hout uit of dat de dichtsbijzijnde buur 2 meter of 200 meter van je vandaan woont, als iemand katten gaat voeren komen ze toch wel.


Maar ze komen in HAAR tuin, ze bevinden zich op HAAR terrein en over HAAR terrein heeft ze nu eenmaal zeggenschap.

Ik probeer het niet goed te praten, maar wat ik wil is dat je probeert in te zien dat het minder simpel ligt gezien de situatie.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 23:06

Maar de buurvrouw lokt de katten.

Als er nou iemand lekker eten voor jou neerzet ga jij er toch ook heen ?

Verder ga ik maar nergens op in, wordt er een beetje moe van !

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:08

kojack schreef:
Maar de buurvrouw lokt de katten.

Als er nou iemand lekker eten voor jou neerzet ga jij er toch ook heen ?


En dit is dus precies wat ik wilde zeggen met de opmerking dat het geen bal uitmaakt of de buren op 2 of 200 meter van je huis wonen. Als ik hier bakken brokken neer zet, om nog maar niet te spreken over vlees en vis, moet jij eens opletten hoeveel katten er hier op de plaats zitten...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:14

Sja, ik denk er ietsjes anders over, hoewel ik het natuurlijk ook niet correct vind van die vrouw.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:42

Ik ben op die manier ook een kater kwijtgeraakt, alleen als hij ziek was dan hoefden ze hem niet meer en kwam hij weer bij mij aankloppen voor eten. Balen, heb je eindelijk je kat terug, kan je een week met hem gaan dokteren en hem uiteindelijk in laten slapen. En dan ook nog ijskoud bij ons een dierenartsrekening indienen hoor!!!!!
Ik heb al mijn katten toen een wit vlooiebandje omgedaan en met viltstift opgeschreven: NIET VOEREN!!!! SPECIAAL DIEET!!!
Het heeft wel gewerkt, ineens ging het voer thuis 2 keer zo snel op en begonnen de katten weer te glanzen.
Maar ik weet niet of dat bij deze vrouw zal werken...