"geliefde" heeft pfeiffer...ik ook?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

"geliefde" heeft pfeiffer...ik ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:32

Ik krijg net te horen dat mijn "geliefde" pfeiffer heeft.
Op zich al beroerd om te horen natuurlijk maar het probleem is: ik kan me echt niet laten testen Huilen
Ik ben gestopt met studeren en ben momenteel werkzoekende. Dit houdt echter wel in dat ik nu onverzekerd rondloop aangezien ik een particuliere verzekering a 150 euro per maand niet kan betalen.

Gevolg is dus wel dat ik nu dus werk aan het zoeken ben terwijl ik niet eens weet of ik wel kan werken (en als ik kijk naar hoe ik me voel gaat dat dus niet) en zit ook nog eens in de zenuwen omdat ik bang ben dat ik het ook heb! Want alle symptomen heb ik steeds op andere oorzaken afgeschoven maar het is uiteindelijk toch 1+1=2 Verdrietig

Ben hier echt gewoon een beetje verdrietig van Scheve mond


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:35

ben je niet verzekerd?
en je maakt je al druk omdat je misschien pfeiffer hebt?
stel nou dat je je arm breekt, weet je hoe duur zoiets is?
zorg alstjeblieft als de zodemieter dat je weer verzekerd bent!
ga anders ergens werken, zodat je in het ziekenfonds kunt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:38

Moet je wel uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek Haha! Sta ingeschreven bij 80000 uitzendbureaus, bij het arbeidsbureau....struin iedere dag internet af en stad en land....kan echt niks vinden Boos!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:39

Kan je niet nog een tijdje bij je ouders in de verzekering? Ik ben ook 20 en ben nog bij mijn ouders inverzekerd, geen enkel probleem...

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:40

is er geen familie die een eigen berdijf heeft en iest kan regelen?
ik heb zelf ook geen goeie ervaringen met uitzendbureaus, ik kan je wel aanraden open sollicitatiebrieven rond te sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:40

Ik word als het goed is vandaag gebeld door een adviseur van het CWI....en die gaat me verder helpen. Zal het dan iid eens aandragen, maar ik word in augustus al 21 en dan is het d8 ik toch echt afgelopen Boos!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:44

voor de simpele baantjes misschien. heb je de thuiszorg al eens geprobeerd? kan altijd vakantiehulpjes gebruiken.
evenals sommige ziekenhuizen.
kijk ook eens op internet.
is er echt niemand die je kent met een eigen bedrijf, bijv., je vader?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:48

Je moet toch gewoon in het ziekenfonds kunnen?? Heb je geen uitkering dan voor de periode dat je geen werk hebt? Ik zou me inderdaad rap verzekeren. Pfeiffer heet ook wel de kissingdisease dus je kan het inderdaad hebben. Je weet alleen niet wanneer het uitbreekt. Als je keelpijn gaat krijgen dan moet je oppassen. Zou inderdaad maar even kijke hoe het met de verzekering van je ouders zit.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:50

Ik zou me ook rap laten verzekeren. Stel dat je een ongeluk krijgt.. dan zijn de kosten niet meer te over zien.
Je hebt wel veel risico om Pfieffer te krijgen, zeker als je veel gezoend hebt met hem.
Succes met het vinden van een baan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:51

Mijn grote probleem is dus dat ik van school af kom. Ik heb dus niet lang genoeg gewerkt om een uitkering aan te vragen...ik krijg vandaag advies of ik dan de bijstand oid in kan **schaam** zodat ik inderdaad het ziekenfonds weer in kan.

Weet iemand hoe groot de kans is dat je pfeiffer van een ander krijgt? Met zeg maar...iedere dag meerdere keren zoenen?

(Ik dacht trouwens vorige week dat mijn amandelen weer ging ontsteken en toen ik net de symptomen van pfeiffer bekeek schrok ik daar dus behoorlijk van riant)

MBASS

Berichten: 190
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:56

Nou, je kunt het wel krijgen door te zoenen, maar het hoeft niet. Het heeft ook met je eigen weerstand te maken

Ik zou je wel willen aanraden om z.s.m. terug in t ziekenfonds te springen, is wel zo makkelijk. Tegenwoordig is het helaas niet zo dat de baantjes voor het oprapen zijn, misschien iets anders gaan doen dan waarvoor je geleerd hebt?

Don't start something you can't handle....

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:57

je moet dus nu iig niet op internet gaan lezen wat alle symptomen zijn, dan krijg je ze juist !!

hoe groot de kans is dat weet ik niet
ik geloof dat het voor iedereen verschillend is , hoe snel ie het krijgt
en hangt ook van de fase van je vriend af, in de ene fase word de ziekte sneller doorgegeven als in de andere.

alleen vraag is.. hoe komt HIJ er dan aan???
of hebben jullie nog maar net verkering?

Tallie1979
Berichten: 22720
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:09

Bij mij dacht men dik 2 maanden geleden dat ik het misschien ook had.. Ik had alle symptomen ervan, maar na een bloedtest bleek er niets aan de hand te zijn. Knipoog

Gewoon ff naar de dokter gaan joh, die kan uitsluitsel geven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:22

Crossmonster....long long story Haha! Maar je kan het ook al van een glas krijgen hoor die niet goed afgewassen is Knipoog

En Tallie...dat naar de dokter zijn is dus juist het probleem Boos! Dat kan niet omdat ik onverzekerd rondhuppel....

Heb net in ieder geval weer een hele berg sollicitaties verstuurd via werk.nl hoop dat het wat wordt!

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:40

mijn zusje had pfeiffer en 1 keer raden, haar vriend had het ook Scheve mond Het ligt ook aan je weerstand hoor, of je het krijgt of niet en inderdaad, je krijgt het niet alleen via zoenen, al is de kans dan natuurlijk wel veel groter, maar je kan het ook op allerlei andere manieren krijgen. Opgezette amandelen is er wel een symptoom van volgens mij hoor, mijn zusje had ook steeds een zere keel. Het enige hoe je er toch met zekerheid achter komt is een bloedtest.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:47

Akke schreef:
Crossmonster....long long story Haha! Maar je kan het ook al van een glas krijgen hoor die niet goed afgewassen is Knipoog

En Tallie...dat naar de dokter zijn is dus juist het probleem Boos! Dat kan niet omdat ik onverzekerd rondhuppel....

Heb net in ieder geval weer een hele berg sollicitaties verstuurd via werk.nl hoop dat het wat wordt!



klopt je kunt t ook van een glas krijgen, maar speeksel is meestal de oorzaak Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:52

Ligt ook aan je weerstand
ik heb heel lang pfieffer gehad, mijn vriend nooit.

Citaat:
klopt je kunt t ook van een glas krijgen, maar speeksel is meestal de oorzaak

Is altijd de oorzaak. je krijgt het via speeksel.
dat kan ook op een niet goed afgewassen glas zitten.

Verder zorgen dat je verzekerd bent, al ga je nu maar tijdelijk bij de Mac werken (daar zoeken ze geloof ik altijd wel mensen)
Als je nu wat krijgt, ben je echt zwaar de L..

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:53

Direct je laten verzekeren!!! Het risico wat je nu neemt om onverzekerd rond te gaan lopen is zo ontzettend groot!

Wat betreft de pfeiffer; het kan best zijn dat je het niet hebt. Mijn zusje had het ook en haar vriend niet dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:01

Ik mag morgen op gesprek komen Lachen HAd sollicitatie verstuurd via werk.nl en vijf minuten later werd ik al gebeld Lachen

En RK...het zit tegenover de mac dat bedrijf Haha!:D:D
Het is een accountantskantoor, ben benieuwd Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:03

Het kan zo zijn dat je pfeiffer hebt gahd zonder het te weten en dan kan je het in de meeste gevallen niet nog een keer krijgen. Mijn vriendin ging ook naar de HA voor iets anders moest bloedprikken en daar kwam dus uit dat ze pfeiffer gehad moest hebben, maar die is wel een periode moe geweest maar niet heel extreem.

Je kan met pfeiffer bijna een jaar ziek zijn .. ik was met 7 weken weer aan het werk. Het is voor idereen anders.
Als je het virus hebt hoef je dus niet per definitie heel erg ziek en moe te zijn. Als je er keelontsteking bij krijgt dan heb je het redelijk goed te pakken dat is ook het begin. Het gaat niet zo zeer om je amandelen maar ook om de klieren in je kaak die zwellen vaak helemaal op.

maar inderdaad ga ergens pattime in een winkel of bij de Mac werken als is het maar part-time dan ben je in iedergeval verzekerd, zou je echt ziek worden lijkt me dat handig.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:17

Je kan idd pfeiffer hebben, t is maar net hoe je weerstand is. Je kan het ook hebben zonder er iets van te merken, je kan er ook heel erg ziek van worden, das bij iedereen verschillend.
Particuliere verzekering kost trouwens geen 150 euro hoor. Ik betaal rond de 60 euro. (heb onregelmatig werk en werk dus niet iedere week..)

Glenurtje

Berichten: 387
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Brabant, Herpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:21

Ik weet nu ook sinds een paar maanden dat ik Pfeiffer heb Scheve mond Dus mijn vriend heeft gisteren ook bloed laten prikken omdat hij ook veel dezelfde klachten heeft zoals keelpijn, moe enz. Bij mij is het ook met een erge keelontsteking begonnen, dokter had er niet aan gedacht dat het Pfeiffer kon zijn dus gaf hij mij de verkeerde medicijnen waardoor ik 2x zo ziek werd Boos! dat was dus niet zo leuk! Waar heb je nog meer last van behalve keelpijn? Het hoeft niet zo te zijn dat jij nu ook Pfeiffer hebt hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:51

Aramat: Dat was wat het vrouwtje van het ziekenfonds mij vertelde. Ik heb in ieder geval een uitkeringsaanvraag lopen nu dus ben ziekenfondsverzekerd Lachen Net met zo'n mannetje van het cwi gesproken en krijg sollicitatieplicht enzo, maat hoop nog steeds dat het morgen wat wordt Lachen

En Glenurtje: ik ben ontzettend moe, ik moet aan het begin van de avond even slapen anders ben ik om 8 uur echt kapot :S terwijl het enige wat ik de hele dag doe werk zoeken is Haha! (wordt je niet echt moe van)
Ik ben nu ontzettend verkouden met hoesten en koorts :S Ik dacht dus dat mijn amandelen weer zouden gaan ontsteken en mijn kaken doen heel erg pijn.

Alles heel onschuldig maar opgeteld toch wel het ziektebeeld van pfeiffer...en zeker als hij het heeft! Ik ga zo eens het ziekenfonds opbellen en vraag dan gelijk wanneer ik naar de dokter mag Haha! Hou jullie op de hoogte!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:47

Ja maar je zit waarschijnlijk wel de hele dag en je slentert misschien een beetje, ik kan daar helemaal niet tegen ik wordt dan ook zo ziek als een hond, alleen maar van het niks doen. Dus er is nog hoop dat je niks hebt, al zie ik het wel een beetje somber in als je deze klachten eerst niet had.
Ik denk toch nu je wel langs de dokter kunt gaan, ik denk dat je gezondheid voor een goede baan gaat.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:52

runningkawa schreef:


Is
altijd
de oorzaak. je krijgt het via speeksel.
dat kan ook op een niet goed afgewassen glas zitten.


dat bedoelde ik ook Knipoog
ik bedoelde dat rechtstreeks speeksel de hoofdoorzaak was.. via een glas gebeurt minder vaak .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 19 bezoekers