Familie en vis...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Familie en vis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 15:46

...blijven drie dagen fris. Hier was ik bij familieleden buiten het gezin vrij snel achter. Nu blijkt ook mijn broer niet echt helemaal te sporen.. Scheve mond Mijn ouders zijn op vakantie en deze week zijn mijn zusje (18 jaar), ikke (25 jaar) en mijn broer (27 jaar) thuis. Ik heb deze week nog vakantie, mijn zusje werkt halve dagen en mijn broer werkt hele dagen. Nu vinden zij dat ik hier AL het werk maar moet doen, want zij moeten werken. Ik moet volgens hen koken, afwassen, hun troep opruimen en eigenlijk ook hun was doen. Verder vindt mijn lieftallige broer ook dat ik hem moet melden wat ik die dag in huis heb gedaan, zodat hij het kan controlren. Niet dat ik dat doe, ik krijg tenslotte ook geen salaris. Cool
Het is zo kinderachtig, hij had kleding van zichzelf gewassen, haalt het uit de wasmachine, gooit in de wasmand en laat het de hele avond daarin liggen. Vervolgens verwijt hij me de volgende dag dat ik het niet heb opgehangen. Verward Ik kwam maandag thuis van Ameland, zeg vriendelijk gedag en beiden zeggen geen woord terug. Vervolgens verwijt mijn zusje me vanachter de kassa van de supermarkt waar ze werkt dat ik niet naar de gemaakte afspraken gevraagt heb...ik ga geen mensen achterop rennen die me alleen kunnen afbekken. Boos!
Heb leuk gekookt voor ze, de gebruikte spullen afgewassen zodat ze alleen hun bord en de schaal hoefden af te wassen..blijkten ze de afwasborstel niet te kunnen vinden! Het stond mooi voor mij op het aanrecht! Maar mij wel verwijten dat ik de hele dag bij de paarden ben! Ja, je schijnt hier diep te zinken als je paardrijdt. Tong uitsteken
Maar goed, ben benieuwd wat ze m'n ouders gaan vertellen. Ik ben in ieder geval voorbereidt.. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:54

Ja als hun de hele dag werken (of halve dagen) dan is het eigenlijk wel een beetje logisch dat jij wat meer in huis doet.
Controlleren gaat een beetje ver, maar hun tegemoet komen is toch niet te veel gevraagd?

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 15:58

Nee, zeker niet. Maar het gaat mij te ver als ik alle rotzooi die voornamelijk mijn zusje maakt achter hun gat op moet gaan ruimen. Je kunt mij ook niet wijsmaken dat je eigen bord afwassen veel werk is. Verder is m'n broer op z'n vriendelijkst als ie gewoon niets zegt, als ie z'n mond los doet loopt ie me een partij uit te kafferren wat ik hier maar niet zal herhalen. En dat voor een 27 jarige..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:00

Ja, maar het ligt er ook maar net aan op de manier waarop het gevraagd word denk ik.... Ik zou heus niet te beroerd zijn om merendeel van de taken op mij te nemen. Maar ik zou dus ook zeggen dat ik geen vakantie heb genomen om hun sloofje te zijn...

Als ze op die manier naar mij toekomen, m'n werk nog eens willen controleren en wel ff regelen wat ik wel en niet kan doen

Dat zou ik ook niet pikken hoor, er zitten natuurlijk twee kanten aan het verhaal dus ik wil er niet echt over oordelen.
Maar als ze echt daadwerkelijk zo tegen mij zouden doen, had ik me spullen gepakt en bij een vriend/vriendin blijven logeren. Dan zoeken ze het zelf maar uit...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:26

Ja hallo, je hebt niet voor Jan met de korte achternaam vakantie... ze zijn allebei (voor de wet Knipoog ) volwassen dus laat ze lekker hun eigen zooi maar opruimen/regelen als ze niet op zijn minst wat respect voro je kunnen tonen. Kan je je baas niet vragen of je alsjeblieft mag komen werken? Haha! Of je zegt tegen ze dat ze als je als sloofje wil beschouwen daar ook naar mogen betalen... Schijnheilig Wat verdient de gemiddelde schoonmaakster/kok/boodschappenservice per uur? Even een paar berekeningetjes maken...