$250 vergoeding voor de reis en een goedkoop rijjasje gekoch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 19:15

Voor degenen die de topic over mijn Amerika resi hebben gelezen (waar de guide geen bal verstand had van de plaatsen en voortdurend high en dronken was)
Ik heb vandaag een brief ontvangen waarin ik de optie krijg om $250 terug te krijgen of $150 en 20% korting op een toekomstige reis *LOL*
Nou logisch dus dat ik voor het eerste kies hehehe. Ze hebben de tourguide direct ontslagen (hiha) en vonden het erg snielig voor me *LOL*

En ik heb vandaag een heel mooi Eurostar-Ellen jasje gekocht voor 100,- want de ruitersportzaak had uitverkoop *LOL*

Nou hopen dat die dollar hoog blijft....

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 02:49

ikzelf heb ook zoiets gekregen.
ik was op vakantie in Curacao en we hadden de reis lang van te voren geboekt en op vakantie bevestigd dat we zaterdag terug wouden vliegen naar Nl (smaandags begon het werken en school weer he).
dus wij zaterdags op het vliegveld, staan we al ellanlang in de rij, eindelijk aan de beurt, vertelt diegene achter de balie dat we geen plaats in het vliegtuig hebben.
wat blijkt, niet alleen wij, zovelen met ons.
er waren 60 overboekingen, dat was normaal voor de KLM werd ons verteld door anderen.
nou, toen brak er dus een klein relletje uit, iedereen piss-ed off en begon te schreeuwen en niemand wachtte meer op zn beurt en ze gingen allemaal aan de balie staan.

pikant detail, er was een groep van 21 man, (werkarbeiders ofzo) en die mochten wel mee (daarom konden 21 andere passagiers niet mee terwijl die anders misschien wel mee had gekund) anders liep het erg hoog in de kosten voor KLM, ze moesten dan die mensen per uur betalen ed.

we moesten s'avonds laat nog naar ons hotel gebracht worden met een taxibusje, daar kwamen we op onze kamers aan (was trouwens wel een aardig hotel) en toen meteen naar beneden want we hadden honger, daar kregen wij een KLM menu, je kon dus niet kiezen en er zat geen drinken bij, moest je dus apart betalen.
snachts om half vier er weer uit om op tijd weer op het vliegveld te zijn met een taxi, toen drie kwartier naar Venuzuela gevlogen, daar hadden we tien uur moeten wachten op het vliegveld als we de dag ervoor niet hadden aangedrongen op een hotelkamer voor overdag (we waren met een groep van ongeveer dertig man en die kregen dit allemaal), daar ook heen gereden met een taxi, daar hebben we even geslapen (tja, als je snachts nog geen 4 uur slaapt) en toen rond drie uur smiddags weer richting vliegveld Venuzuela met een taxi.

daar aangekomen blijken onze paspoorten niet meer te vinden zijn, uiteindelijk toch weer weergekregen, helemaal door douane en beveiliging, echt alles werd overhoop gehaald, alles moest uit je zakken, door verschillende apperaten heen en jezelf ook, tas werd overhoopgehaald, je werd zelf voor de zoveelste keer helemaal nagekeken en gevoeld, toen we in het vliegtuig zaten, kwamen we er pas echt achter dat er nog een stuk of wat niet in het vliegtuig zaten.
2 jongens, 2 moeders met hun dochters van een jaar of 15/16 en een moeder met een klein kindje zaten er niet in, en dat was geen toeval maar eerder discriminatie want het waren "toevallig" allemaal zwarte mensen.

maandag 8 uur op schiphol dus, koffers kwijt (2 van de 4), is bijna het formulier aan beide kanten ingevuld, 1 koffer erweer, laatste zin ingevuld, 2e koffer erweer dus formulier kon regelrecta de prrullebak in.
10 uur konden we uiteindelijk de trein pakken en om half een ongeveer waren we thuis, hehe.

wij zijn dus uiteindelijk wel thuisgekomen, een dag later dan gepland, ben zelfs nog op school geweest maandag want we moesten daar toch uit de trein stappen om over te stappen, dit heb ik gedaan om me af te melden, omdat ik waarschijnlijk anders problemen zou krijgen wat betreft afwezigheid.

maar waar die andere mensen nu zijn die op dat moment in Venuezuela achtergebleven zijn? no idea, khoop dat ze nu wel thuis zullen zijn in NL, denk het ook wel en hoop dat ze niet al te veel nare dingen hebben meegemaakt in dat corrupte, racistische land, al hun spullen nog hebben en verder er geen problemen mee krijgen op hun werk of school.


wat wij dus kregen: taxi heen en terug 2x, hotel die nacht, hotel overdag, eten en een cheque van 900 gulden, maar die kon je niet in contanten krijgen maar moest je inwisselen voor een reis (of spullen op het vliegveld kopen, maartja, wat koop je daar voor 900 piek en we waren dus met zn 4en, dus wat koop je daar voor 3600 piek Verward ).
We weten nog niet wat we daar mee gaan doen, misschien vliegreis-vakantie in de zomer?
(btw, we gaan anders nooit met het vliegtuig en maar 1 maal per jaar op vakantie met auto en caravan en nu dit Verward ).