Last van dislectie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 18:50

Ik wist niet dat hier ook zo veel mensen dislecties waren Haha!
Ik heb vooral last met de klinkers die eu, ui, au, ou, ie ik weet nooit welke ik moet gebruiken. Dan denk ik ooja gebrUIken met de UI van hUIs en dan lukt het wel.
Ik heb eerst ook op vwo gezeten maar ook omdat ik dislecties ben en dus veel fouten maak met de talen naar havo gegaan. Diegene die mij getest heeft zij dat ik eigelijk mavo had Verward maar dat snap ik niet helemaal.
Voor de toetsen en proefwerken enz krijg ik ook langer de tijd. En proefwerken of so's mag ik ook mondeling over doen (van de talen dan). Dat is best wel fijn alleen nou heb ik voor Engels een meneer en die zegt allemaal wel dat het mag en dat hij de proefwerken met mij doorneemt maar hij doet het niet Boos! en als ik hem er dan aan herinder zegt hij 'ja doen we volgende les' hij is ook nog mijn begeleider dus dat is lastig.
Ik dacht dat 1 op 10 mensen dislecties waren.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:03

Ik heb ook dyslextie ( grappig dat dat vaak fout geschreven wordt terwijl het steeds meer een punt in de maatschappij wordt)

Ik heb het met schrijven, niet weten wanneer D of T dubbel hAAlen meningeN mensen ed.
Ik heb remedialteching ( of hoe dan ook) gehad, en dat heeft me voor 90% geholpen, daardoor kan ik nu voor een opstel ipv van een 1 die ik dikwijls had op de andere school nu een 8 halen ( af en toe *LOL* )

ik heb het ook met wiskunde bij 54 lees ik 45 en + = - ed.
Maar ben zo wel vrij goed in wiskunde ik weet nu waar ik op moet letten.

hafd op de eerste school geen begrip van leraren, en werd gezegt mensen met dyslextie kunnen hier geen VWO doen Boos!
En dat noemde zich de beste school van Nederland ( stedelijk lyceum in Roermond)

Nu zit ik op Bc schondeln, en krijg van alles, verlenging vergrootte proefwerken en zit appart in een klas met kinderen met de zelfde probs als ik,

Door het ongeluk is het wel een tijd verslechterd geweest, zoals ook wel hier op bokt gemerkt is, maar gaat langzaam beter.

BTW Haffie, dyslextie kan idd verergeren maar vaker op oudere leeftijd, laat je anders door een RT testen weer.

Yent: die testen zijn officieel en worden geregistreed, eigelijk heb je daar een verwijskaart om het maar zo te zeggen voor nodig, in limboland doen ze ht in hoensbroek, en daar ben ik dus ook geweest,
moet je daar info over hebben PB me dan ff.

groetjes Lara