heeelp,moet ik weer naar school????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:07

Citaat:
Ik vind gewoon moeilijk werk omdat ik naar mn rug moet kijken, ik kan wel produktie doen maar dan moet ik weer tillen enzo en dat gaat niet..

Dus wil de gemeente graag dat je terug naar school gaat zodat je ander werk kan doen waar je een vervolgdiploma voor nodig hebt. Lachen Met enkel VMBO kom je wrsch amper aan de bak.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:09

Laura schreef:
Dus wil de gemeente graag dat je terug naar school gaat zodat je ander werk kan doen waar je een vervolgdiploma voor nodig hebt. Lachen Met enkel VMBO kom je wrsch amper aan de bak.



Met alleen een HAVO-diploma is het al moeilijk zat

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:15

Citaat:
Om inzicht te krijgen in het niveau van onderwijs van de jongeren in de gemeente etten-leur etc etc
staat er vrij duidelijk, toch?
Ze willen gewoon info over de opleiding van de jeugd in de gemeente.

Vind het best een goed plan om mensen door te laten leren ipv op de kont te laten zitten niksen. Zou ik uit eigen initiatief al doen eigenlijk.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:15

Nou ik kan heel best werk vinden behalve produktie....
Kassa of in de winkel dan verkoop ofzo...
Is ook allemaal heel leuk

Maar ja die lingerie zaak was maar voor 2 maanden en dan zit ik weer zonder werk....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:18

En dat wil je niet doen dus in plaats daarvan vraag je een uitkering aan??
Nee dat is handig.
Als je daar gaat werken heb je A. geen gat op je CV, B. meer ervaring en C. misschien wel de mogelijkheid om voor vast te komen en D. De tijd om rustig verder te zoeken.
Dus ik snap niet zo waarom je dat niet probeert?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:19

Laura schreef:
staat er vrij duidelijk, toch?
Ze willen gewoon info over de opleiding van de jeugd in de gemeente.

Vind het best een goed plan om mensen door te laten leren ipv op de kont te laten zitten niksen. Zou ik uit eigen initiatief al doen eigenlijk.



Ik zit echt niet voor mn lol te niksen....
dacht je dat eht leuk is om iedere dag in je up thuis yte zitten terwijl iedereen op werk is enzo???
Heyt is echt zo saAAAAAAI alleen school is neit mn sterkste kant en daarom wil ik dat niet meer ik wil gewoon lekker mn brood verdienen

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:29

Laura schreef:
En dat wil je niet doen dus in plaats daarvan vraag je een uitkering aan??
Nee dat is handig.
Als je daar gaat werken heb je A. geen gat op je CV, B. meer ervaring en C. misschien wel de mogelijkheid om voor vast te komen en D. De tijd om rustig verder te zoeken.
Dus ik snap niet zo waarom je dat niet probeert?


omdat als ik meteen een vaste baan heb....ik dalijk niet weer zonder geld zit....
en mn cv is toch al niet leeg....
ik wil gewoon dalijk niet weer hetzelfde krijgen denk je dat het leuk is iedere keer ergens maar 2 maanden te werken....dan komt je cv ook niet positief naar boven....

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:31

Maar je hebt gelijk, het spreekt me zo aan.....
ik ga het wel proberen....maar ik ga zeker ondertussen een vaste baan zoeken want zodra ik daar kans op heb ben ik pleite daar.....neem ik natuurlijk de vaste baan....
Ik wil niet iedere 2 maanden weer opnieuw werkloos zijn...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:46

Een vriendin van me die ook in etten woond heeft eerst ook een brief gehad van de gemeente.
Ze zei toen dat de gemeente wou dat jongeren niet zomaar thuis kwamen te zitten, oftewel opleiding volgen of werken.

Ik weet niet of het dezelfde brief is.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:59

Denk het wel.....
Maar dan hebben ze het mooi verkeerd, ik zit neit thuis voor mn lol
Het is echt neit leuk zonder geld .....
En bovendien is iedereen werken en naar school ofzo...
Zou een baantje willen heb net gekeken of de vacature voor de lingeriezaak er nog was maar die is al weer verdwenen....en dat binnen 1 dag...

kasierre lijkt me wat of schoen verkoop ofzo....lingerie...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:21

bakkie schreef:
Maar dan hebben ze het mooi verkeerd, ik zit neit thuis voor mn lol
Het is echt neit leuk zonder geld .....


Nee dat snap ik ook wel dat het niet leuk is zonder geld, die vriendin van mij kreeg na een tijdje ook een brief met mogelijke baantjes..
oa: bloembollenpeller, champignonnenplukker.. dat soort dingen Rolleyes

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 01:12

Paradise schreef:
Nee dat snap ik ook wel dat het niet leuk is zonder geld, die vriendin van mij kreeg na een tijdje ook een brief met mogelijke baantjes..
oa: bloembollenpeller, champignonnenplukker.. dat soort dingen Rolleyes


Heb een hele zwakke rug al vaak fisyo en manuele therapie dus met dit soort dingen schiet ik niks op ik heb 3 jaar in een komkommer kwekerij gewerkt maar dat is nu gewoon te zwaar, waar ik ook zeker van baal...
Maar heb net op werk.nl mn gegevens bijgewerkt en nu maar hopen op reacties en goed zoeken...
Maar ze komen altijd aan met aardbei plukken enzo...pff

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:35

Ik vind het een super idee van de gemeente! Dat ze jongeren willen helpen aan een goede opleiding! Daar heb je veel meer aan dan aan een uitkering. Misschien dat je met een paar jaar extra school deze brief wel snapt? Ook vergroot het je kansen op de arbeidsmarkt enorm!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:51

Ik vind het ook een goed initiatief hoor, door verder te leren heb je staks ook meer kans op een leuke baan. Misschien kan je ergens 1 dag leren en daarnaast werken ofzo?
Maar ze verplichten hier niets hoor, daarvoor zou de leerplicht wet aangepast moeten worden en dat gebeurd niet zo 1,2,3.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:55

Als het maar 1 keer per week school is en daarnaast gewoon werk zou ik er ook niet zon problee mee hebben....
dan kan het best....
maar je moet maar net intresse in school hebben en een goed leerkoppie....ben niet voor niks van school af....
En dan kan ik bv wel een opleiding in uuh dierverzorging doen...maar denk je dat je in die sector makkelijk werk vindt??? nee hoor

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:11

Misschien is die sector nou niet denderend qua werk maar dan heb je in elk geval wél een diploma.
Als er voor één vacature waar je geen opleiding voor nodig hebt, 10 mensen reageren waarvan 8 met een vervolgopleiding, 1 met havo en jij met je vmbo, denk je dat je dan die baan krijgt??

Denk je dat alle bokkers hier hun opleiding reuze interessant vinden of allemaal geweldig kunnen leren? Maar ze willen wél iets bereiken.
En als jij niet op zaterdag wil werken, niet voor maar twee maanden wil werken én geen productiewerk mag doen, dan voorzie ik zo dat jij de komende jaren afhankelijk blijft van een uitkering. Kan je beter studeren, krijg je nog stufi ook!

Vraag me trouwens af wat je ouders ervan zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:16

Laura schreef:
Vraag me trouwens af wat je ouders ervan zeggen!



Dat vraag ik me dus ook af, mijn ouders hadden dit soort gedrag echt niet toegestaan, meerderjarig of niet.. Iedereen werkt voor zijn geld. Dus als je niet naar school wilt ga je maar werken. Iedere baan is beter dan op je luie reet zitten steun trekken. Al is het maar voor 2 weken, dan ben je toch 2 weken de steun uit en dan kan dat geld naar mensen die het echt nodig hebben en verdienen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:20

Laura schreef:
Denk je dat alle bokkers hier hun opleiding reuze interessant vinden of allemaal geweldig kunnen leren? Maar ze willen wél iets bereiken.


Ben ik het helemaal mee eens!

Ik heb ook niet voor m'n lol op school gezeten, en het ging bij mij best moeizaam (ook omdat ik eigenlijk niet wou). Maar ik heb een vervolg opleiding gedaan, en ik heb 'm ook nog gehaald

Ik heb zelfs daarna nog een avond opleiding gedaan voor Office Management welke ik nu ook in m'n zak heb...

Dit is gewoon een kwestie van doorzettings vermogen, en afmaken waar je aan begint.

Het is makkelijker om te zeggen 'ik kan het niet' en op je kont te blijven zitten, dan om eerst te proberen of je het WEL kan.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 18:50

Sorane schreef:
Dat vraag ik me dus ook af, mijn ouders hadden dit soort gedrag echt niet toegestaan, meerderjarig of niet.. Iedereen werkt voor zijn geld. Dus als je niet naar school wilt ga je maar werken. Iedere baan is beter dan op je luie reet zitten steun trekken. Al is het maar voor 2 weken, dan ben je toch 2 weken de steun uit en dan kan dat geld naar mensen die het echt nodig hebben en verdienen.


sorry hoor maar je kent me helemaal niet en ik zit echt enit op me luie reet....
Ik sta bij uitzendbureaus ingeschreven, vraag in de winkels en ga naar het cwi....

Waar ik toenet een paar onzettend leuke vacatures mee kreeg waar ik al naar toe gebeld heb maar ik moet morgen terug bellen....
Ga me nou niet vertellen dat ik op mn luie reet zit want je ziet er geen bal van wat ik doe ja....

MN ouders....die weten dat ik liever niet in het weekend werk...en die weten ook dat ik het als het eens in de zoveel weken is niet erg vindt.....en dat ik best een keer in de week s avonds wil....
Dat ik het in mn rug heb, kunnen ze me niet op aankijken, daar vraag ik ook niet om...

En jullie doen net of ik niet wil werken dat slaat dus nergens op.....
Je moest eens weten waar ik solliciteer....
Ik wil best productioe werk doen maar kan neit zwaar tillen....
er zijn best dingen die ik kan hoor....en ik wil ook echt wel....bovendien ben ik al de hele dag helemaal supervrolijk met de vacatures die ik toenet mee kreeg en waar ik keihard mn best voor ga doen.

Dus ga me nou niet vertellen dat ik niet wil en op mn luie reet zit.....want dat gaat dus ergens over...
bovendien was het topic ook hier niet voor maar om erachter te komen wat de brief precies in houdt en dan kun je zeggen dat ik naar school moet omdat ik m dan wel snap maar mn moeder wist ook niet waarvoor het was en ook in dit topic zijn er veeel verschillende antwoorden gekomen....

Ow en dr zit ook een cassiere vacature bij en stel dat ik aangenomen wordt krijg ik daar 1 keer per week school voor ook een soort opleiding/cursus....en dat vindt ik niet erg ....lijkt meleuk zelfs

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:32

Paradise schreef:
Nee dat snap ik ook wel dat het niet leuk is zonder geld, die vriendin van mij kreeg na een tijdje ook een brief met mogelijke baantjes..
oa: bloembollenpeller, champignonnenplukker.. dat soort dingen Rolleyes


En juist daarom word je gestimuleerd om een opleiding te volgen, zodat je beter werk kan krijgen...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:34

bakkie schreef:
Dus ga me nou niet vertellen dat ik niet wil en op mn luie reet zit.....want dat gaat dus ergens over...
bovendien was het topic ook hier niet voor maar om erachter te komen wat de brief precies in houdt en dan kun je zeggen dat ik naar school moet omdat ik m dan wel snap maar mn moeder wist ook niet waarvoor het was en ook in dit topic zijn er veeel verschillende antwoorden gekomen....



Ik wil niet vervelend doen, maar ik zie nergens iets staan wat er op zou kunnen wijzen dat jij weer naar school zou moeten...

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 00:06

ja , ik weet het niet hoor waarvoor het is....ik wacht wel af wat er gebeurd...

Ik heb trouwens maandag een sollicitatie gesprek voor een ontzettend leuke baan(vrijdag cwi geweest) ben zooooooooooooo blij dit is echt een leuke baan alleen nu nog hopen dat ze me aannemen ....en het gaat om een vast jaarcontract...happyyyy Haha!
(moes er effe uit hoor)