Keuringsdienst van Waarde; interessant programma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 02:13

Hmm ik weet niet of iemand hier het redelijk nieuwe blad Quest leest, maar daar stond in het April nummer een heel artikel over wat je allemaal wel niet van melk kan krijgen. Obstipatie, winderigheid, krampen, misselijkheid, diarree, acne, jeuk eczeem, ademhalingsklachten en ga zo maar door.
Na het lezen van zoiets denk je wel even 2x na bij een glas melk of een ander melkproduct.
Ik neem dat, en andere soortgelijke artikelen allemaal maar met een enorme korrel zout, straks kunnen we helemaal niks meer eten...

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:53

Tessebes schreef:
[i]
Mensen denken over het algemeen; "Hoe donkerder het brood, des te gezonder het is". Dat blijkt dus nu absoluut niet zo te zijn. Wanneer een brood erg donker is, komt dat door de toevoeging van verbrand mout. Mout wordt ook gebruikt als basis voor donker bier. Verbrand mout, wat door de meelfabriek wordt toegevoegd om brood die mooie donkere kleur te geven, is -schrik niet- kankerverwekkend, zo blijkt uit de documentaire. Het mooie donkerbruine brood wat in de schappen ligt is veelal witbrood met een kleurtje.



Ja klop allemaal.
Ik werk zelf in een bakkerij en sinds die uitzending ben ik het wel gaan merken, is best wel grappig eigenlijk.
En sommige klanten zeiden er ook bij dat ze die aflevering gezien hadden.

Donkerder als volkoren kan je het brood eigenlijk niet maken alleen door toevoegingen van.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:55

Oja en over duur betalen gesproken.
Mijn vriend heeft vroeger in een groente inpak fabriek gewerkt waar de delfde groenten/salade naar de Aldi en zowel naar het van der valk hotel gingen.
Drie keer raden waar je dus meer betaald voor je salade.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 11:15

Vanes schreef:
Mijn vriend heeft vroeger in een groente inpak fabriek gewerkt waar de delfde groenten/salade naar de Aldi en zowel naar het van der valk hotel gingen.
Drie keer raden waar je dus meer betaald voor je salade.


Ja duh... in een restaurant betaal je altijd meer, dat is toch logisch. Verward

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:58

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het erop neer komt dat het niet uit maakt waar de spullen vandaan komen.
Alleen voor een bekende naam betaal je meer.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:19

Daarom moet je bij producten op de code kijken die op de verpakking staat. De slabakjes van de Aldi zijn bijvoorbeeld van dezelfde fabriek als de c1000, het kost alleen 150% meer bij de C1000. Zelfde geldt voor de parmesaanse kaas (die blikken die je hebt): bij de Aldi kost het een x bedrag, die bij de AH komt van de zelfde fabriek weg en kost het bijkans 10 euro.