Hondenstront op de oprit...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:29

Pervinco schreef:
Ik denk eerlijk gezegt dat zo'n bordje averechts werkt... Ff lekker pesten...

Leuk voorbeeldje: bij ons in de straat is het 30 km/u en we hebben een hele irritante drempel voor de deur; wanneer daar een bus of vrachtwagen overheen rijdt trilt alles in huis mee. De bussen rijden allemaal ruim 60 bij ons in de straat, dus we hebben een klacht ingediend. Rijden ze nu langzamer? ... Ze komen steeds harder langsscheuren >;)

Klacht indienen bij de gemeente oid zal wel niet helpen neem ik aan?

ff lekker offtopic. Een heeel dik touw over de weg leggen. Echt een dikke. Das een echte drempel!

Misschien eens een x toch een camera neerzetten. En dan alle strond bij dader voor de deur dumpen Lachen


RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:50

Zet er een groot bord neer of schrijf op de grond : GEEN HONDENPOEP!!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:34

RanouK schreef:
Zet er een groot bord neer of schrijf op de grond : GEEN HONDENPOEP!!!



of " bank gesloten, geen stortingen vandaag " Haha!

of " wat u geeft, kunt U terugverwachten" en dan beide met een mooi plaatje van een hondendrol erbij Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 09:46

Volgens mij zit de eigenaar van die hond ook op bokt, want sinds ik dit geplaatst heb, heb ik geen drol meer gezien. Lachen

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:53

Heel handig Tessebes *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:24

Ik woon tegenover een speelveldje voor kinderen en mensen laten daar ook altijd hun hond uit. Echt vreselijk asociaal. Er hangt ook een bord met dat het een speelveld is en dat het verboden voor honden is, maar mensen trekken zich daar niks van aan .
Laatst zagen we weer een vrouw met een hele rits honden, dus mijn zusje erop af om vriendelijk te vragen of ze die honden daar niet zou willen uitlaten. Nou, dan krijg je dus een hele zooi excuses over je heen, dat ze al gepoept en geplast hebben en dat ze alleen maar spelen...
En weigeren weg te gaan

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:49

Dat ken ik wel ja.. dat "spelen op een veldje".
Ik weet dus dat mijn hond niet poept op een open veld.. maar mensen niet. Mijn hond rent dan wat en zoekt een stok om te vermalen.. verder niks. Kan me hun gedachten goed voorstellen.
Maar als er dan een juist nog een bordje staat.. dan kan je hoogstens op een leeg veld een balletje gooien ofzo..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:25

naast een speelveldje moet er ook een ruim speelveld voor honden komen. Want daar betalen de mensen immers hondenbelasting voor. en dan niet een poepgat maar echt een veld waar honden kunnen rennen. En waar de ontlasting ook opgeruimd wordt door de gemeente. Mensen mag je niet voor niets laten betalen.
dat is crimineel.
En dus is de overheid crimineel.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 14:40

Desiree, je betaalt hondenbelasting voor het houden van een hond. Net zoals huisbezitters onroerendzaakbelasting moeten betalen. Die belastingen komen gewoon in een grote pot voor algemene zaken.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:48

wij hebben gelukkig nog geen hondenbelasting!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:07

Iedereen betaald (officieel gezien) hondenbelasting voor zover ik weet...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:56

Tessebes"]
Desiree, je betaalt hondenbelasting voor het houden van een hond. Net zoals huisbezitters onroerendzaakbelasting moeten betalen. Die belastingen komen gewoon in een grote pot voor algemene zaken.
[/quote]
Weet ik, lieve Tessebesje. Je legt de vinger precies op de zere plek.

Want vind jij het rechtvaardig dat een bepaalde groep mensen (of dat nu honden of huizeneigenaren zijn) moeten betalen voor de rest>?

Ook onroerend zaak belasting heeft op de schop gestaan. Dat is niet voor niets. Het is toch te gek voor woorden dat je belasting moet betalen over je eigen bezit? en zo is dat ook met hondenbelasting. Ik vind dat ze voor algemene zaken dan maar een "algemene zaken" belasting in moeten voeren die voor iedereen geldt.[quote="Pervinco schreef:
Iedereen betaald (officieel gezien) hondenbelasting voor zover ik weet...

Nee, dat is niet overal zo. Ik geloof dat je in Nuenen geen hondenbelasting betaalt, en in Eindhoven weer wel, in Waalre weer niet. Dat is wat ik weet. En waar ik naartoe verhuis, daar betalen ze ook geen hondenbelasting. Mijn schoonmoeder wist te vertellen dat het daar wel ooit is ingevoerd, maar dat dit niet lang geduurd heeft voordat ze het weer afvoerden.

De hond is de betere mens

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:37

Ik ben bezig om mijn hond te leren dat hij op bepaalde plaatsen niet mag lopen (in tuintjes, speelveldjes) kost even wat geduld maar het werkt wel.

In de tijd dat ik deze hond heb heeft hij drie keer tegen de heg van de buren geplast, gelijk afgestraft met een stevige "nee!" (hij keek nogal zielig toen)

Ik vind het sowieso nogal vreemd dat je je hond op iemands oprit laat poepen. Zelfde geld voor speeltuintjes. Zie je je kind al thuiskomen met bruine handen?

Maar wat je er aan kunt doen, toch een bordje proberen? Of een dam van poep bouwen op hun oprit? Tong uitsteken

En Desiree, wij betalen wel hondenbelasting, en ik woon in Nuenen.

... And we like all the fluffy animals.


Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:39

Ik vind het erg asociaal.
Dat doe je toch niet, op iemand oprit laten poepen!
Idd. een bordje Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:02

Rainie schreef:

En Desiree, wij betalen wel hondenbelasting, en ik woon in Nuenen.

Oh, oeps! Ik ken een aantal mensen die geen hondenbelasting betalen. HAHAHA! Hebben ze ook groot gelijk in.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 11:04

Volgens mij moet je overal hondenbelasting betalen, behalve als je buiten de bebouwde kom woont (dacht ik).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:06

Tessebes schreef:
Volgens mij moet je overal hondenbelasting betalen, behalve als je buiten de bebouwde kom woont (dacht ik).

Daar zou ook nog iets in kunnen zitten ja. WAnt die mensen uit nuenen die geen belasting betalen voor honden, zijn boeren. MAar sommigen onder hen leven inmiddels wel binnen de bebouwde kom.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 11:12

Tja... je bent zelf verplicht aan te geven dat je een hond hebt. Als je dat niet doet hoef je dus geen hondenbelasting te betalen, maar als je dan betrapt wordt, dan moet je wel een flinke boete betalen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:29

Tessebes.. bij een fopwinkel van die plastic nepdrollen kopen en daar de hele oprit mee vol leggen.. Waarschijnlijk snappen ze de subtiele hint dan wel.. Knipoog Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:29

ik ken mensen die momenteel 4 honden hebben, dadelijk een 5e (is nog puppie). Als je daar hondenbelasting voor moet betalen....
eerste hond is zoveel, 2e hond weer wat duurder, 3e weer wat duurder... Tel maar eens op bij elkaar. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Ze hebben een grote tuin en wei, ze laten hun honden ook nooit van de plaats af.

Ik pleit ervoor je oprit in de gaten te houden. Als je ziet wie daar zijn hond laat schijten, stiekum achtervolgen en zij eigen stront midden voor de voordeur leggen.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 11:39

Nee, ik snap het wel Desiree, maar als je bijvoorbeeld in Den Haag ziet dat mijn vorige bovenburen 4 honden op een bovenhuisje hadden, dan vind ik het wel logisch dat iedere hond duurder is, want anders zouden ze er zo nog een paar bijkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:42

Als je een hond hebt moet je daarvoor betalen zo simpel is het, doe je dat niet ben je gewoon zeer onbeschoft bezig. Dat soort mensen mogen van mij nog wel wat harder worden aangepakt dan alleen een simpele boete!!! Boos!

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:01

Misja schreef:
Tessebes.. bij een fopwinkel van die plastic nepdrollen kopen en daar de hele oprit mee vol leggen.. Waarschijnlijk snappen ze de subtiele hint dan wel.. Knipoog Haha!


JAAAAAAAA... en als je ze dan weer weghaalt....misschien is DAT wel een echte ?? Nagelbijten / Gniffelen

Ben je 2 uur bezig met voorzichtig met een stok in die drollen prikken om te kijken of je niet een echte op gaat pakken *LOL*

Gewoon felgekleurd stoepkrijt halen en een bulls-eye tekenen op die stoep , zodat ze in de roos kunnen mikken Tong uitsteken

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:05

Desiree schreef:
ik ken mensen die momenteel 4 honden hebben, dadelijk een 5e (is nog puppie). Als je daar hondenbelasting voor moet betalen.....


Als je een kennelnaam hebt van de Raad van Beheer (zoals wij) betaal je kennelbelasting. Dat is een vast bedrag per jaar ongeacht hoeveel honden je hebt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:23

Tessebes"]
Nee, ik snap het wel Desiree, maar als je bijvoorbeeld in Den Haag ziet dat mijn vorige bovenburen 4 honden op een bovenhuisje hadden, dan vind ik het wel logisch dat iedere hond duurder is, want anders zouden ze er zo nog een paar bijkopen.
[/quote]
ja, maar dat is eigenlijk ook te gek voor woorden he. Wat moeten die mensen nou in een stad als Den Haag als ze zoveel honden willen?[quote="Sorane"]
Als je een hond hebt moet je daarvoor betalen zo simpel is het, doe je dat niet ben je gewoon zeer onbeschoft bezig. Dat soort mensen mogen van mij nog wel wat harder worden aangepakt dan alleen een simpele boete!!! Boos!
[/quote]
Heb je haar weer. Ik had al eerder in de gaten dat je absoluut niet van honden houdt, maar nu laat je het wel erg duidelijk merken.
En als het nou eens om katten ging? Want dan kun je kattenmensen net zo goed ook belasting opleggen. Om dezelfde onzinnige reden: "om de pot te vullen".

De regering moet van de liefhebberijen van mensen afblijven. Want die kosten al geld genoeg. Maar ik vrees dat het niet lang meer duren, of we mogen belasting betalen over onze paarden, en die zijn al duur genoeg in onderhoud. Velen van ons moeten zich al veel ontzeggen om een paard te kunnen houden. Dat chippen is niet voor niets verplicht![quote="ThePast03 schreef:
Als je een kennelnaam hebt van de Raad van Beheer (zoals wij) betaal je kennelbelasting. Dat is een vast bedrag per jaar ongeacht hoeveel honden je hebt


Moet je dan niet een officiele fokker zijn of zo? Wat zijn de voorwaarden voor zoiets>?

De hond is de betere mens