problemen met vriendin..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
James_lover
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-11-03

problemen met vriendin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 14:39

Stel je hebt een vriendin waar je het goed mee kunt vinden. En je hebt in het begin een leuke tijd. Samen leuke dingen doen. Maar je hebt bij iedere vriend/vriendin wel eens dingen die je minder leuk aan hem of haar vind. Opzich niet zo erg, als de nadelen maar niet zwaarder wegen dan de leuke dingen. Nou heeft die vriendin wat psychische problemen, maar anderen (mensen en dieren) worden de dupe van de problemen van haar.

Je probeert haar te helpen, (en niet alleen jij maar ook anderen die veel met haar te maken hebben en het beste met haar voor hebben.), maar wat voor advies je ook geeft, het wordt in de wind geslagen. Of ze het nou wel of geen goed advies vindt.
Ze geeft je altijd het gevoel alsof zij het beter weet. Opzich niet zo erg, maar zelfs als het tegendeel is bewezen kan ze nog zo ver gaan dat ze iedereen opdringt dat in haar verhaal ook een kern van waarheid zit.

Dingen die ze leest (boeken,internet,forums) neemt ze ook veel makkelijker aan dan dingen die mensen om haar heen zeggen. Maar wat ze vergeet is dat ook mensen die boeken schrijven, of achter internet zitten ook niet altijd alles weten. Er worden algemenere kwesties beschreven en mensen kennen via internet niet altijd het hele verhaal en trekken soms te snel conclussies. (En je weet maar nooit wie er aan de andere kant van een computer zit, advies te geven..)
Mensen die in haar ogen heel vakbekwaam overkomen wil ze ook wel snel geloven, terwijl het lang niet in alle gevallen mensen zijn die er echt verstand van hebben.

En dit gaat dan zelfs zover dat het niet alleen haar eigen leven/toekomst is dat ze op het spel zet maar dat ook anderen, zelfs haar eigen paard er de dupe van worden. En dat vind ik nog het ergste. Mensen kunnen zich tegen haar weren, die snappen wat ze doet en waarom, maar zo’n dier kan er niks aan doen, kan zichzelf niet beschermen en snapt ook niks van wat ze doet.

Nou wil ik dus graag eens een ander zijn/haar mening/advies horen, maar omdat dit iemand is die ook wel op bokt komt kan ik niet het hele verhaal hier neerzetten. Dus mensen die evt hun mening willen geven en mij misschien een advies kunnen geven, PB me maar dan kan ik het een en ander beter uitleggen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:06

Heb je een pb gestuurd... Knipoog
Sterkte... Ach gut