Aanwijzingen voor aanslagen in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:44

Ik maak me niet druk, als er iets gebeurd, gebeurd het toch wel.
Dus het gaat het ene oor in en het andere weer uit...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:18

Eerst zien, dan geloven..
Maar dan is het waarschijnlijk te laat.. Clown

Ik maak me er niet druk om in ieder geval.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:47

Die mensen zijn gewoon gestoord, daar hebben ze echt de verkeerde hersens in gezet Boos! Hebben ze niks beters te doen ofzo Verward

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:49

zo'n aanslag is natuurlijk fschuwelijk.. maar ik denk altijd, ik hoop dat ik er recht in ben, dan ben je ook gelijk dood.... Het maakt me niets uit, het is ook een beetje onze eigen schuld (nouja, de bende van balkenende), moeten we maar niet zo bemoeierig zijn.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:14

Maar dan kunnen ook 'onschuldige' burgers dood gaan, meestal is dat ook zo, dan gaan er wel mensen dood die er niks mee te maken hebben, en geen mensen die t veroorzaakt hebben Verward

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:25

We moeten wat van de aanslagen leren, niet op dezelfde voet verder gaan en meer bescherming, dat houd het toch niet tegen. Ik ben het eens met de mensen die aanslage plegen, al zijn ze vaak zo om om die aanslagen te plegen. Dat klopt niet, maar hun standpunt wel (vind ik Haha!)

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:55

ik maak me er hier thuis niet zo druk om. Alleen ik ga dus de 15e op vakantie, dus ik moet naar schiphol en daar een vliegtuig nemen, precies 1 dag na die datum van die bedreiging. Dat vind ik wel eng, en ga misschien regelen of ik anders niet gewoon vanaf rotterdam kan vliegen (maar zal wel niet met een geboekte reis... Scheve mond)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:48

Tja weet je er kan overal wel iets gebeuren.
Als je tegenwoordig al ruzie heb met iemand dan loop je meer gevaar (om het zo maar even te zeggen), ze steken/schieten je tegenwoordig overal voor neer.
Tuurlijk als ik het zo las in de krant vanmorgen dan denkt ik toch van tsss waar gaat deze wereld toch heen.
Maar ik slaap er echt nog niet minder om.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:13

ık voel me goed bang, morgen moeten we landen op schıphol. Ik hoorde het net toevallıg van mıjn moeder. En morgen ıs het ıdd weer de 11de

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:29

Echt ongerust maak ik me niet... maar toch vind ik het behoorlijk kl-te... Mijn beste vriendin komt morgen op Schiphol aan na een vlucht van 18 uur, ze is van Januari tot Juli in Oman geweest... Hoop dat het veilig is.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:41

RolfX schreef:
Er is weinig gebeurd geloof ik he Tong uitsteken


De beveiligingsmaatregelen kunnen maanden aanhouden dus het niet zo dat er perse dit weekend iets gaat gebeuren Knipoog

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:53

Och, ik ga 14 juli met het vliegtuig vanaf Schiphol, maar ik ga hierdoor de zin in mijn vakantie niet laten verpesten.

Zolang het bedreigingen zijn kun je zelf bepalen hoeveel invloed het op je leven heeft. Ik heb besloten dat ik mijn leven niet laat vergallen door zoiets. Als er echt iets gebeurd, dan zien we dan wel weer.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:01

Zo is het gewoon verder gaan met leven en elke dag genieten, de wereld staat al genoeg op zijn kop. Bijna elke dag lees ik de vreselijkste berichten in de nederlandse krant. Voor mij was dat ook een van de redenen om te emigreren.

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:01

ik word hier serieus echt heel bang van.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:14

Ik had dit bericht nog niet gehoord... Scheve mond
Klinkt misschien een beetje gek, maar voor een bomaanslag ben ik niet zo bang... Eerder voor dat gas waar ze het in de Telegraaf vorige week over hadden... Denk ook niet dat ze zoiets "simpels" als een bomaanslag zouden plegen, veelste weinig slachtoffers...
Nee, als ze het deze keer echt doen, doen ze het ook goed!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 07:02

Als het gebeurd...is het het lot.....

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:47

Brrr...ik vind dit heel eng. Waarom kan er ook niet gewoon vrede zijn....altijd moeten mensen in angst leven...dit is in feite de nieuwe koude oorlog, alleen is de tegenpartij wat gestoorder en zijn de wapens geavanceerder.....ik vind het persoonlijk echt vreselijk en beangstigend Verdrietig

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:53

vriend van mij is dus gisteren vertrokken op schiphol.. hij had per ongeluk iets van een standleymes in zijn etui ( heeft ie altijd Tong uitsteken ) en dat zat in zijn handbagage...

bagage werd gelijk afgenomen en heel de tijd extra controle Scheve mond
normaal halen ze het mesje eruiten is het weer goed...

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:01

benneton schreef:
vriend van mij is dus gisteren vertrokken op schiphol.. hij had per ongeluk iets van een standleymes in zijn etui ( heeft ie altijd Tong uitsteken ) en dat zat in zijn handbagage...

bagage werd gelijk afgenomen en heel de tijd extra controle Scheve mond
normaal halen ze het mesje eruiten is het weer goed...


Toch goed die extra controle.
Moest wel gniffelen toen we in amerika onze jassen, truien en schoenen ook uit moesten doen Nagelbijten / Gniffelen

Ik maak me niet bang, dat is niet te doen!
Ik zal dan in angs moeten leven, want volgens mij is er nog meer kans om met de fiets onder een auto te komen en te overleiden, dan door een aanslag.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:05

Vergeet niet dat er meer gekken los lopen dan vast zitten.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:13

PhiaBink schreef:
Vergeet niet dat er meer gekken los lopen dan vast zitten.

Precies... Vind dat er nogal nonchalant op gereageerd wordt... Nederlanders blijven nuchtere mensen... Je hoeft ook niet in paniek te raken, maar ik denk niet dat je met Al Qaeda kan spotten... Die mensen maken geen grapjes... Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:21

in de jaren 60/70 had je de koude oorlog-dreiging, daarvoor de 2e wereldoorlog en nu terroristische aanslagen. elke periode, zo lijkt het, kent zijn eigen angst. als je hiermee altijd in je hoofd loopt, heb je geen leven denk ik.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:38

Hmm zit ik hier tijdelijk in Amerika, toen met die aanslagen in spanje enzo was maar de vraag of het veilig zou zijn om hierheen te gaan, dat vliegen enzo... En nou is het hier schijnbaar veiliger dan in Nederland...

Ach ik kan me er eigenlijk niet echt druk om maken. ik zou me er niet echt anders door gaan gedragen, je kan er toch niets tegen doen eigenlijk. Kijk als de dreiging op bijv schiphol erg groot zou zijn, zou ik daar niet graag rondlopen, maar dit is niet echt iets waar je veel tegen kan doen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:38

Terreurdreiging geldt voor West Nederland

DEN HAAG De terroristische dreiging in
Nederland is gericht op de provincies
Noord- en Zuid-Holland,Noord-Brabant en
Zeeland.Dat hebben de ministers Donner
van Justitie en Remkes van Binnenlandse
Zaken verklaard.

De dreiging geldt voor specifieke
objecten zoals overheidsinstellingen en
plaatsen waar veel mensen bijeenkomen,
zogeheten 'soft targets',meldden zij.

Het huidige terreuralarm was mede een
gevolg van een ultimatum van al-Qaeda,
dat vandaag afloopt.Het terreurnetwerk
bood Europese landen een bestand aan
als die zich terug zouden trekken uit
landen als Irak en Afghanistan.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:59

ik vind het ook wel verontrustend hoor, wij wonen dichtbij rotterdam airport en alhoewel ik niet verwacht dat daar iets gebeurt ben ik toch wel op mijn hoede. ook ligt de botlek niet zo gek ver hier vandaan. als daar iets gebeurt krijgen wij er zeker weten last van. echt dood eng vind ik het. ik hoop maar dat alles meevalt maar ik vertrouw het voor geen meter