Aanwijzingen voor aanslagen in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:57

Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken ellenlouise Bloos!

Dat is hun bedoeling wel, angst aanjagen en zodoende de maatschappij ontwrichten. Ik denk niet dat ze dat in Nederland lukt door alleen te dreigen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:57

ellenlouise schreef:
Laten ze dan hun mond houden.

Ze zaaien er wel paniek mee, maar ook oplettendheid van de burgers. Misschien kan het daardoor voorkomen worden.

En ik denk dat als ze niets bekend zouden maken, dat er dan ook heel veel onrust zou zijn bij de burgers.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:58

Tja, als ze hun mond houden en er komt wel een aanslag dan is iedereen weer kwaad omdat er niets gezegd is.
Ik heb liever dat ze een paar keer voor niets waarschuwen dan helemaal niet waarschuwen.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:58

Ja ik heb het net ook gezien op t nieuws en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet denken...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:00

Ik weet wel dat je je niet gek moet laten maken (doe ik ook niet hoor) maar echt fijn is het niet. En dan moet ik net door De Botlek morgen.......nou ja, morgen ben ik het waarschijnlijk vergeten.

Ze vertelden net op het nieuws dat Osama bin Laden als kind al een beetje raar was...... DUH!

Hij heeft ook 29 zussen (te weinig aandacht gehad misschien? Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:03

Goh, help hier zijn de Vlootdagen! Allemaal van defensie ohoh!

Nee ik kan me hier echt niet druk om maken! Ik zou ook rustig door de schipholtunnel gaan of wat dan ook.

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:08

mooi is dat, op RTL4 maken ze er een groot drama van, en op ned2 is er vrij weinig aan de hand...

Ik ga sowieso nooit rustig door tunnels, heb een giga hekel aan die dingen!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:11

Ben je nou serieus superlenie?

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:12

Ach ja ik lig er ook niet bepaald wakker van , al is het geen fijne gedachte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:14

Over de vlootdagen nee tuurlijk niet!
Maar ik wil alleen zeggen dat ik me hier totaal niet druk over maak.
Als er iets gebeurd, gebeurd er iets, en tja oliebol happens.
Ik zou ook nu niet dingen gaan ontwijken of zo, er is toch niks aan de hand?
Als ze echt gaan zeggen daar moet je niet heen of zo, ok dan zou ik dat niet doen, maar bang of ongerust, nope!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:15

De schipholtunnel lijkt mij een vrij logisch doelwit, omdat daarmee Schiphol lamgelegd wordt. De tunnel is zelf onderdeel van de taxiroute naar twee startbanen bijvoorbeeld. Als schiphol stil ligt, is Nederland wel in rep en roer hoor.
Maar hoe dan ook, ik denk dat er al diverse keren zeer scherpe maatregelen zijn genomen waar niemand wat van af wist en dus maakte zich niemand druk.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:21

En jij Lovely, maak jij je druk?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:27

Wat ook wel aardig wat opschudding zou geven is nóg een vliegtuigje in de Bijlmer laten 'landen'. Gegarandeerd dat Nederlanders schiphol willen zien oprotten....

Brr mijn vriendje moet nu vanaf Hoofddorp hierheen komen, k heb hem maar ff gebeld met het verzoek andere route te nemen..... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 10-07-04 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:33

Persoonlijk denk ik dat dit een laatse dreiging is om de militairen uit Irak te halen. Tot de 14 de loopt de oproep van meneer laden. Gelukkig heeft spanje direct geluisterd na de aanslag van 11 maart hier in spanje. Ik denk helaas toch dat we alert moeten zijn en de dreigementen serieus moeten nemen. Het is jammer dat de wereld zo verandert en ja ik lig er soms wel wakker van.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:36

Hoezo gelukkig heeft Spanje geluisterd. Moet je dan maar je hoofd buigen voor terroristen? Alsof je dan een garantie hebt dat ze geen aanslagen meer zouden plegen.
Je druk maken heeft weinig zin denk ik, je weet toch niet waarvoor je jezelf druk moet maken.

Laatste update uit de Telegraaf:

In Amsterdam zegt de politie op de hoogte te zijn van de terreurdreiging. Een woordvoerder meldde dat er nog geen extra maatregelen worden genomen, wel zal de politie extra alert zijn.

De politie en justitie in Den Haag en burgemeester Deetman hebben naar aanleiding van de toegenomen dreiging vrijdag een paar keer vergaderd. Dat meldde de politie vrijdagavond laat. Zij heeft "passende maatregelen" genomen, maar doet daar verder geen mededelingen over.

De laatste jaren hebben extremistische moslims zich vooral gericht op zogenoemde "softe targets", dichtbevolkte doelen die nauwelijks zijn te beveiligen. Op dat gebied is Nederland kwetsbaar. Daarnaast is ons land aantrekkelijk voor terroristen, omdat Nederland bekendstaat om zijn milde straffen en een klimaat heeft waarbij mensen ongezien lang in de illegaliteit kunnen verblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:42

ellenlouise schreef:
En jij Lovely, maak jij je druk?

Nee, niet meer of minder dan voorheen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:43

In Spanje lag de kwestie wat duidelijker. Na een aanslag wisten ze zeker dat het volk zou kiezen voor een regering die zich zou terugtrekken uit Irak. Omdat destijds de beslissing niet goedgekeurd was door hun 'tweede kamer'. Een ondemocratisch besluit dus, zeer onverstandig. Hier ligt het iets gecompliceerder, omdat de regering wél toestemming van de 2e kamer heeft. Bovendien werd op het nieuws al gezegd dat het niet zozeer iets te maken heeft met onze regering als wel onze positie op dit moment in de EU, voorzitterschap oid.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:55

Nee natuurlijk moet je niet je hoofd buigen voor terroristen, maar wat Bush en Blair doen is ook niet goed te praten voorlopig zijn er nog geen vernietigingswapens gevonden in irak waar het allemaal om ging, affijn het zijn voor mij allemaal terroristen en alles gaat ten koste van simpele burgers die gewoon naar hun werk gaan. Wij hebben toch helemaal niets te vertellen. Sorry hoor verder ik geef gewoon mijn mening. Het is volgens mij allemaal een pot nat. Hier in baskenland kun je beter helemaal niet over politiek praten, misschien moet ik dat hier op het forum ook maar laten.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 01:00

Ik geef ook gewoon mijn mening Knipoog
En politiek kunnen we er beter buiten laten inderdaad, dat is een discussie apart en schijnt ook niet de reden te zijn zoals hierboven al is vermeld.

Catmax

Berichten: 298
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Waar mijn hartje is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 01:23

Pfff.......en ik woon vlak "naast" de botlek.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 01:24

En dan nog iets: we hebben hier in Amsterdam een consulaat van de VS, ik weet niet beter of dat dat consulaat zwaar bewaakt wordt en dat is al jaaaaaaren zo. Er staat een hek omheen en er is permanente bewapende bewaking omdat de VS altijd al een doelwit zijn, ook hun buitenlandse filialen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 08:42

ThePast03 schreef:
en ze hadden het ook over de Botlek.


oef.........dat wordt wel erg dichtbij vooral voor m'n ouders.......
wil ook niet in angst leven maar laten we reeel blijven;.......extra controles en beveiliging doen ze niet omdat ze niets te doen hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:48

Ik woon praktisch in de achtertuin van schiphol, maar ik slaap er vooralsnog niet meer of minder om.
Je nu al druk maken heeft geen nut, je bezorgd jezelf alleen maar stress. Angst zaaien is juist wat ze willen.

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:04

Er is weinig gebeurd geloof ik he Tong uitsteken

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:34

In dit jaar gaat de al qaida ( hoe schrijf je dat? iig de "groep" van bin laden) ook nog een aanslag plegen in de VS stond vanochtend in de krant.