overpeinzingen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 08:22

wat is er aan de hand in nederland? waarom doet de overheid wat ze nu doet?ik bedoel ik zou het kunnen begrijpen als ze zeggen dat de besmette dieren moeten worden afgemaakt,niet dat dat niet sneu is hoor, en ik weet wel dat er misschien ook nog wel andere oplossingen voor m.k.z. zijn,maar ok om alle besmetting tegen te gaan zou ik het kunnen begripen als ze zouden zeggen, we maken de dieren waarvan bewezen is dat ze besmet zijn af. Natuurlijk moet je dan ook iets aan de omgeving van die bedrijven doen maar om dan gelijk een kilometer zone leeg te vegen,waar is dat dan goed voor? verplaats die beesten dan zet ze ergens in carrantaine onderzoek ze, we hebben het over een relatief klein aantal bedrijven als je het over echte besmettingen hebt, verplaatsen is dan toch niet duurder dan afmaken lijkt mij, zeker niet als je hoort dat ze nu de dode dieren toch ook nog controleren en je kan op deze manier een hoop dierenlevens sparen wat toch ook geld betekend (als dat de drijfveer zou zijn).Ik maak me zorgen, net als bijna elke andere weldenkende burger, vooral maak ik me zorgen over de manier waarop de overheid met ons om springt. Waarom zeggen ze niet wat er werkelijk speelt, is het dan werkelijk zover dat we onze ziel aan grote machten als de E.U. of Amerika hebben verkocht, als kind word ons geleerd dat we in een democratisch land leven waarin we zelf beslissen wie er aan de touwtjes trekt, nu blijkt dat als we om uitleg vragen dat de door ons gekozen bestuurders direct de verantwoordelijkheid afschuiven.oneerlijkhijd ten top dus, de nederlandse regering is verantwoordelijk voor zijn burgers en niet de E.U. .de overheid roept ook de problemen op zich zelf af, ik kan het volledig begrijpen als een agrariƫr nu niets zegt als hij besmet vee heeft. door de agressieve aanpak van de overheid word je bang om het te melden, omdat je je eigen veestapel kwijt bent en je word met een schuldgevoel op gezadeld om dat je buren en je overburen ook geruimd worden, geen leuke wetenschap om rustig mee te slapen.stel je toch eens voor hoe dat voelt, jou veestapel verantwoordelijk voor het ruimen van alle vee in de omtrek. je zegt toch niets meer als je schapen ziek zijn.MinisterBrinkhorst zegt trots:"zolang ik minister ben geen middeleeuwse brandstapels in ons land". zijn dat nu de uitspraken waar we op wachten? hij zegt dus eigenlijk:"als de E.U. dat verplicht, stap ik op, zodat een ander dat vuile werk mag opknappen".uitspraken zonder waarde dus. Er zijn zoveel vragen. We mogen geen vee,voer of dierlijke producten vervoeren, maar de dode dieren worden wel weer vervoerd, ook als bewezen is dat ze M.K.Z. hadden. Voor mensen die een verdacht bedrijf bezoeken is het al voldoende om 2 tellen met je voeten in een bakje te staan om te ontsmetten.er is een M.K.Z. infolijn maar daar weten ze geen antwoorden, daar hebben ze alleen nog maar meer vragen.Als de overheid nou eens zou beginnen met zijn verantwoordelijheden te nemen en duidelijker zou zijn dat zouden we tenminste op de goede weg komen.Dit is niet de weg, en als ik dat al kan bedenken, dan zouden de geleerde mensen (want dat zouden ze toch moeten zijn ) dit toch zeker ook moeten kunnen. Ik hoorde minister Brinkhorst vandaag zeggen :"met handtekeningen acties moet je naar de E.U. gaan ". helaas, weer een kans gemist Brinkhorst, je bent geen minister maar een marionet, een speelbal van de E.U. en die zijn weer een speelbal van Amerika. hoezo een democratie?
Mond en Klauwzeer? het mond zeer uit de klauwen.
dit zijn mijn overpeinzingen, maar ik zal niet de enigste zijn.
greetz Pepper


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 11:20

Dit is je ziel aan de duivel verkopen. Je hebt gelijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 11:23

Mooie aanvulling:
dat er geen verschil is tussen mensenlevens en dierenlevens. Want als je bij dieren te ver kunt gaan, kun je dat meestal ook bij mensen! Seriemoordenaars beginnen vaak ook bij dieren. Die drempel van dieren naar mensen is zo laag dat deze onbeduidend is. Door dieren te beschermen, bescherm je tevens de levens van mensen! en in die hele MKZ situatie zie je dat er weinig waarde aan dierenlevens wordt gehecht, maar tegelijkertijd ook weinig waarde aan mensenlevens (de boeren). De boeren worden in feite nog NET niet vermoord, maar daar heb je alles mee gezegd.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 12:29

Probleem is dat je ze niet kan verplaatsten omdat ze al besmet kunnen zijn de incubatie tijd (tijd tussen besmetten en uitbreken) is 2 dagen tot een maand ongeveer in die tijd kunnen ze wel andere dieren besmetten.
Dus een bloedonderzoek doen wachten op een uitslag heeft dan ook weinig zit.
want hebben ze echteraf wel MKZ hebben ze al weer door besmet.
Verder is MKZ door de lucht overdraagbaar en lucht kun je helaas niet buitensluiten dus helpt Qarantaine ook geen fiets je iets luchtdichts hebt met zuurstofvoorraad ofzo.
Daarom mag je niet vervoeren door de lucht is MKZ tot 20 km ver te dragen dus bijwijze als ik MKZ bij me heb en jij rijd over dezelfde weg als ik kun jij het ook krijgen. dat is de pest eraan. Toch is er 1 simpele manier om er vanaf te komen en dat is enten. daarom is er zoveel protest over het schoonvegen van 1 km haalt niets uit en daarbij boerderijen die op 1.1 KM vanaf een verdacht bedrijf zitten zou dan niet besmet kunnen zijn? Het is gewoon te stom voor woorden 2.50 per spuit kost het enten iedereen wil het maar het mag niet het zijn onze dieren maar we mogen niet eens zelf beslissen of we ze laten inenten. moesten ze eens doen met kinderen met waterpokken pfff je alle kinderen worden geruimd en ze kunnen geent worden maar het mag niet...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, anjali, capriz, Gianti, Josien_, Kmbrly, kosseh, Leonyr, maj0, N_B_N, ryukapple, Saaams, sollair310, Vinny12511 en 55 bezoekers

cron