Vragen die je bezig houden op de late avond...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 09:50

Veel tegenstrijdige reacties dus... Haha! Wat ik me afvraag, waarom zou het slecht voor je zijn, zoals velen van jullie zeggen? Waarom moeten mensen altijd over hun gevoel praten, diepgaande gesprekken hebben, als je het ook gewoon over leuke dingen kan hebben... Als je die gedachtegang hebt, dan is er toch niks mis mee? Waarom zou je eenzaam zijn als je geen close vrienden hebt... Als iemand daar bewust voor kiest, is diegene denk ik niet eenzaam?!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:55

Daar heb je helemaal gelijk in, als je er bewust voor kiest, gelukkig bent dan is het goed toch.
Ben wel van mening dat men lessen moet leren in zn leven, dat gaat vast ook wel alleen hoor, maar meestal haal je je lessen uit je omgeving en hoe je daarbij handeld of je voelt..dan ontwikkel je je verder en groeit. Denk dat als je helemaal alleen bent, niemand om je heen hebt je verstokt/afgestompt raakt op een gegeven moment. Maarja dat was je vraag niet, haha..
Het zou vast niet slecht voor je zijn, ieder zn ding en men moet doen waar hij/zij zich het lekkerste bij voelt, je moet het per slot van rekening toch alleen doen allemaal..Mijn ding is het niet hoor, hihi, ik zou vereenzamen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:00

Ik leef dus al 18 jaar zo. Waarom? Ik heb geen idee. Ik heb hele leuke vriendinnen hoor. Ga er mee naar de bios, naar de stad om te winkelen, paard rijden, maar ik praat nooit met hun over mijn gevoelens of over mijn problemen. Met niemand eigenlijk, ook niet met mijn ouders. Iedereen kent mij dus oppervlakkig. Ze denken dat ze me goed kennen, maar niemand kent mij echt goed. Ik bouw mijn hele leven al een muur om me heen, ik hou mensen op een bepaalde afstand, onbewust. Ik praat gewoon niet graag over mezelf, niet in diepgaande gesprekken. En ik red het nog steeds. Ik heb nooit het gevoel dat ik wat mis

capri

Berichten: 59
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: poppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:51

jah dat is wel een rare vraag maar ik denk dat ik daar een (persoonlijk) antwoord op heb !!ik zeg hier wel bij een persoonlijk antwoord eh !!
ik denk dat de mensen die nog al sociaal zijn wel mensen nodig hebben,
daarentegen mensen die associaal zijn makelijker kunnen overleven zonder mensen''vrienden,fam.,.....'' dat is mijn persoonlijk gedacht over dit forum

groetjes !!



[edit Chica; size 18 verwijderd]

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:16

Zeg schreeuw niet zo wil je.... Scheve mond

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:00

oké, ik ben asociaal, daarom kan ik overleven met een muur om me heen Scheve mond

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:36

Niemand ist eine Insel....

...Citaat van een duitse auteur...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:50

Ik heb absoluut de vaste mensen in mijn leven nodig. Iedereen is nu op vakantie en mijn vriend is er dit weekend ook niet en ik heb echt geen flauw benul van wat ik moet gaan doen, zo alleen. ben dus maar naar het huis van mijn vriend gegaan en ben daar gaan bokken. Maar wel steeds kijkend op de telefoon of hij ook nog even belt. Ik bel ook om elk klein wisse wasje min ouders om iets.
Ik ben nu thuis, maar ik heb echt heimwee naar demensen die normaal om mij heen staan en ik vind het vreselijk, voel me heel erg leeg.

Het zou anders zijn als ik het niet anders gewend zou zijn, dat ik alleen was zeg maar, dan zou je eht ook niet missen. Maar ik mag heel erg graag praten, maar er is nu dus even niemand en eht zal ook neit eerder als maandag worden voordat er weer iemand is.

Klinkt allemaal heel erg depri maar zo is eht niet hoor

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 21:23

Verootjoo is dus het levende bewijs dat het kan! Haha!

SAKKIA: Jij bent gewent te leven met mensen om je heen waar je heel close mee bent... Maar als je die mensen niet hebt, dan mis je toch ook niks? Of zie ik dat verkeerd?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:17

Citaat:
Waarom moeten mensen altijd over hun gevoel praten, diepgaande gesprekken hebben, als je het ook gewoon over leuke dingen kan hebben... Als je die gedachtegang hebt, dan is er toch niks mis mee? Waarom zou je eenzaam zijn als je geen close vrienden hebt... Als iemand daar bewust voor kiest, is diegene denk ik niet eenzaam?!


Omdat je, door over diepgaande onderwerpen en gevoelens te praten, een andere visie ziet/hoort en zo jezelf verder kan ontwikkelen. Ik heb een hele goede vriendin die mij door en door kent, die aan de hand van een gesprek over iets dat ik meegemaakt heb, en dat me dwars zit, de essentiele dingen eruit kan filteren, en me zo kan helpen iets te accepteren of een duidelijke plek te geven. Dat is super, en zodra je zoiets ervaren hebt weet je pas wat voor aanvulling op je leven zo'n vriend is.

Ik geloof nooit dat iemand vrijwillig 'kiest' om maar niks (belangrijks) te delen met een ander. Ik geloof eerder dat iemand die keuze maakt door negatieve ervaringen in het verleden of door onzekerheid over een eigen mening, gevoel of visie.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:26

xtwisterx schreef:
Kan een mens dat, of heeft een mens echt andere mensen nodig om te overleven... Scheve mond

Ik weet wel zeker dat dat kan! Scheve mond

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:01

Laura schreef:
Ik geloof nooit dat iemand vrijwillig 'kiest' om maar niks (belangrijks) te delen met een ander. Ik geloof eerder dat iemand die keuze maakt door negatieve ervaringen in het verleden of door onzekerheid over een eigen mening, gevoel of visie.

En dat is nou precies waar ik naar toe wilde... Haha! Als je al zo vaak teleurgesteld bent, en al zo vaak gekwetst bent door mensen... Dan kom je op een gegeven moment toch op een punt waarop je zegt, ik heb geen zin meer om energie in een nieuwe vriendschap te stoppen, met mijn gevoel wordt toch alleen maar gespeeld... Kan me voorstellen dat je dan een muur om je heen gaat bouwen, waar niemand meer doorheen komt...