allergische reactie op daas steek :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

allergische reactie op daas steek :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:12

ja hoor dat heb ik weer ...ik ben gisteren even een kleine buiten rit wezen maken... harstikke gezellig totdat ik wat voelde prikken op mijn rechter pols ik sla erna en was net gestoken door een daas .... flink balen het werd even helemaal dik maar zakte na een half uur weer af... Ik ben al jaren allergisch voor steken van dazen wespen hommels etc etc. dus ik was allang blij dat het weer afzakte en ik mijn pols nog gewoon kon gebruiken .... thuis gekomen meteen het zaakje gekoeld...

Toen kwam ik vanochtend uit bed en mijn pols is helemaal opgezet en ging mijn pols gewoon over in mijn hand mijn pols is dus nu even breed als mijn hand maar ik moest nog boodschappen doen en zit nu thuis met een pols die ik amper kan buigen en als ik `m buig dat steekt dit echt enorm .... Ook begint hij nu erg warm te worden...
Maar nu ga ik morgen weg als begeleider op een kamp voor gehandicapte kinderen en komt me dit dus helemaal niet van pas !!! ...
iemand misschien ideeen om de zwelling af te laten nemen zodat ik `m wel gewoon kan gebruiken??? koelen helpt niet .... weet ik uit ervaring....
Maar met tips zou je me echt kunnen helpen want baal hier echt enorm van !!!!


WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:21

Dat is echt balen. Zelf gebruik ik altijd prrrrrikweg (of zoiets) van VSM, maar dat helpt waarschijnlijk niet bij zo'n allergische reactie. Misschien toch even de huisarts bellen of naar de apotheek, die hebben misschien wel iets wat helpt tegen de allergie.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:47

Zoiets heb ik een keer gehad met mijn enkel. Niet fijn.
Hetzelfde jaar ben ik allergisch gebleven voor alles wat steekt, een simpel muggebultje werd een enorm ei wat vreselijk zeer deed.
Even naar de dokter gaan, die heeft daar hele goede tabletjes voor.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:21

de pech is alleen dat ik nou niet meer naar de dokter kan...en ik vertrek morgen ochtend ...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:22

Auw dat doet pijn he! Ik ben gisteren toevallig ook geprikt. Boos! Ik heb alleen een rode vlek die een beetje zeer doet, gestoken op mn hand. Boos!
Sterkte ermee.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:22

Huisartsenpost even bellen o.i.d.? Zelf rijd ik met een lang wit truitje met het 'dazenweer' Zodat ze niet op m'n blote armen komen!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:25

ja dat had ik ook gedaan alleen hij zat precies in de opening vanhet klitteband van mijn handschoen...
hmmz mijn ouders komen zo thuis ik zal even kijken of moeders er iets op weet anders zit ik met een echt probleem want het word alleen maar erger lijkt het nu ... het schakelen in de auto wilde ook al bijna niet Scheve mond

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:27

Ik ken het verschijnsel Scheve mond Ik heb er mizollen van de dokter voor.. En een wondermiddel uit spanje Tong uitsteken Een soort gel die er een laagje over heen legt en zorgt dat de zwelling en warmte afneemt..

Een compress van azijn en ijs wil vaak ook wel helpen Knipoog

Ik heb altijd dat die klerebeesten in mijn knieholtes steken, ik kan dan niet eens meer lopen Verdrietig

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:33

Tallie1979 schreef:
Ik ken het verschijnsel Scheve mond Ik heb er mizollen van de dokter voor.. En een wondermiddel uit spanje Tong uitsteken Een soort gel die er een laagje over heen legt en zorgt dat de zwelling en warmte afneemt..

Een compress van azijn en ijs wil vaak ook wel helpen Knipoog

Ik heb altijd dat die klerebeesten in mijn knieholtes steken, ik kan dan niet eens meer lopen Verdrietig



hoe wilde je dat gaan doen ?!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:33

heeej ik lees net je verhaal.ik ben gisteren ook gestoken en ook een dikke pols{rotbeesten}maar ik heb er vannacht een dikke doek met pure azijn op gedaan en omdat ik geen verband bij de hand had heb ik er stiekem een oude bandage van nielsson overheen gedaan.en de hele nacht laten zitten.het is al een stuk minder.heb je er ook uitslag bij?ik wel hoor.helemaal rood dik en net of er iets in de spier zit.nou ik hoop dat je er morgen vanaf bent.veel plezier met kamp,en beterschap.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:35

nee heb gelukkig geen uitslag ... het is alleen enorm dik mijn arm heeft zeg maar geen pols meer de arm gaat meteen over in hand zonder eerst iets smaller te worden ... en langzaam aan word het richting mijn pink ook dikker .....

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:36

BeNGeL schreef:
hoe wilde je dat gaan doen ?!


Doek drenken in azijn en ijs erin Knipoog

snappie em nu?? Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:38

aah dat is misschien wel een goed idee zal eens in de kasten gaan sneupen of mijn moeder nog ergens azijn heeft staan Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:42

Ik heb een aantal keren exact hetzelfde gehad en wat bij mij hielp, was het innemen van een tabletje anti-histamine. Toen heette dat nog Triludan of Terfenadine, maar dat mag nu niet meer verkocht worden. Je huisarts kan wel een alternatief voorschrijven, ik kan even niet op de naam komen (iets met een C). Zo'n flinke allergische reactie is bijna alleen van binnenuit te bestrijden...

[Edit] Gevonden: het heet Zyrtec en de werkzame stof is cetirizine.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:54

Is dat een allergische reactie? Heb ik altijd bij een dazensteek. Ik dep eerst met azijn en als het droog is plak ik de hele bult af met tape...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 20:01

het is voor mij niet meer mogelijk om naar de dokter te gaan... aangezien ik morgen weg ga ...
Arwenlune: Bij mij is dit wel een allergische reactie aangezien ik van bijna alles wat prikt zelfs van muggen enorme bulten krijg ... ik hoop dat het deze keer hier bij blijft maar heb het zelfs een keer gehad dat ik gestoken was door een wesp op mijn onderarm en dat het tot aan mijn vingers dik was ..... ik kan erg slecht over prik beesten...
het is nu op het moment bij mij van de knokkel van mijn pink tot aan halverwege mijn onderarm dik dus zeker zo`n 15 cm en heeft een breedte van ongeveer 6 cm ...

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:03

Het enige wat enigsinds werkt is koelen Knipoog Je zal al snel merken dat het onwijs oplucht!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, _San87_, _Zsazsa_, Amazonbot, annelieke92, BanjerLief, GrapeshotBot, Kimberly520, laran, lillylover, limagirl, love_juliet, Nientsje, Pieke_Gwen, SannevZ, Selina, Sky_As, Telpeva, Urona447, XXInKA en 135 bezoekers