Grrr telemarketing :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:30

Tiffy schreef:
Ik heb nog nooit een telemarketingmedewerker uitgescholden of onbeleefd te woord gestaan , maar ik word wel 7x in twee weken gebeld Stoom uit je oren . Ik kan wel heel beleefd steeds onvriendelijker worden Extreme duivel , maar ik heb daar over het algemeen alleen last van als ik dus voor de zoveelste keer in twee weken "lastig gevallen" wordt door hetzelfde bedrijf. Zou je daar zelf ook niet moe van worden Gaaaap .



Geloof he tof niet maar ik word eigenlijk nooit gebeld door dat soort mensen.
Enne sins ik dat werk doe zal ik wel vriendelijk blijven denk ik. Schijnheilig
Maar er schijnt iets te bestaan waar je je op kan geven dat je niet meer gebeld kan worden door callcenters.
En ik weet niet hoe dat bij anderen zit maar als mensen daar om vragen kan ik ze ook uit het bestand mikken zodat ze niet meer gebeld kunnen worden. ( bij sommige projecten dan)
Maar zoals ik al zei was ik niet van plan een discussie te beginnen want dan kunnen we wel door blijven gaan Knipoog

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:38

Heb je Stef toch niet aan de telefoon gehad Knipoog Die werkt toch voor zoiets?

Anyway, fijn is het niet, bij ons mogen ze alles per post opsturen wat dan regelrecht de prullenbak in gaat! Hun mijn tijd verspillen ik hun tijd Haha! ~~}>

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:44

ja steff doet dat ook idd, ik geloof voor tele 2
Zijn ze bij ons snel klaar want wij bellen via de kabel Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:48

ik werk ook in de telemarketing, heb al verschillende dingen verkocht, onder andere tweede hypotheken, leningen en oversluitingen. nu ben ik bezig met een project voor groene stroom.

een geheim nummer zegt in nederland helemaal niets, het enige dat er 'geheim' aan is is dat je niet in het telefoonboek staat. Er zijn bedrijven in nederland die telefoonnummers verkopen, dus óók geheime telefoonnummers. een callcenter koopt gewoon zo'n bundel nummers en weet dus ook niet welke klant een geheim nummer heeft. Er is wel een telefoonnummer in nederland dat je kan bellen zodat je uit het bestand wordt gehaald, dan wordt je dus door geen enkele aanbieder/callcenter gebeld als het goed is, daar kan je om vragen bij degene die je belt, als het goed is weten ze dat.

en trouwens, onbeschofte mensen zet ik vaak ook in de 'callback-stand'. zij onbeschoft, wij onbeschoft!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:54

dovish schreef:
en trouwens, onbeschofte mensen zet ik vaak ook in de 'callback-stand'. zij onbeschoft, wij onbeschoft!


Fijn iemand die me begrijpt Haha! , maar het enige wat je ermee berijkt zijn nog bozere mensen.
Dat "soort" mensen zet ik altijd maar monder "weigert alle medewerking"
Oprotten ermee Tong uitsteken maar ik voel die neiging ook wel eens hoor!!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:57

ja, je krijgtin ieder geval bozere mensen, maar ik doe het echt, zeker als ik niet verder kom dan 'goedemiddag, u spreekt met eva van calker van durion ener......' *klik* *pieeep pieeeep pieeep*

terugbellen en ongestoord vragen of er een probleem was met de verbinding Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:00

dovish schreef:
ja, je krijgtin ieder geval bozere mensen, maar ik doe het echt, zeker als ik niet verder kom dan 'goedemiddag, u spreekt met eva van calker van durion ener......' *klik* *pieeep pieeeep pieeep*

terugbellen en ongestoord vragen of er een probleem was met de verbinding Haha!


tja dat vind in dus ook onbeschofd, we vragen er niet om dat jullie bellen Knipoog En ik maak zelf wel uit of ik de hoorn er knal of niet.

Wij hebben er gelukkig geen last van,
geheim nummer.
Scheelt toch wel als ik mijn omgeving zo hoor...

Dag lieve mama...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:28

ik heb het ook gedaan hahah in totaal 2 weken ... ik zat elke dag met koppijn achter mijn beeldscherm ... en kon het niet opbrengen om door te zeiken als mensen geen intresse hadden ... en bedankte ze dan ook vriendelijk voor hun tijd en gooide ze uit het bestand...
Maar sommige mensen zijn dan nog extreem onbeleefd en die gooide ik ook op call back met 30 minuten .... met daaronder de mededeling voor de collega die dan weer moest melden dat ze regelrecht onbeschoft waren en dat ze gewoon in het bestand moeten blijven ... en op callback moesten blijven staan...

mensen die duidelijk aan gaven geen intresse te hebben hield het ook op voor mij ... Ik belde dan wel voor een beveiligings bedrijf en veel mensen hadden ook wel oren naar een gratis vrijblijvend advies over de veiligheid van hun huis....

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:10

Gelukkig werken er blijkbaar geen Belgische bokkers als telemarketeer want dan verzoek ik jullie echt om ons met rust te laten. Weet je waar ik ook zo'n hekel aan heb . Van de telefoon enquetes. Het duurt maar een paar vraagjes (jaja). Een half uur later ben je nog niet klaar. Tegenwoordig zeggen zowel mijn ouders als ik. Sorry geen tijd daarvoor. Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:38

Zonnebloem schreef:
Die mensen die je bellen kunnen er ook niks aan doen want je krijgt de bestanden zo aan gelverd van, stop maar in je pc en ga maar bellen. De pc belt automatisch voor je en je weet dus niet wat er op sttat.


Daar kun je wel wat aan doen: zoek ander werk. Je valt andere mensen ongevraagd lastig. Boos!

Citaat:
En er zijn misschien best wel mensenb die door blijven zeuren maar ik heb geleerd dat 2x nee ook nee is en dan is het bij mij ook afgelopen.

2x nee??? 1x moet genoeg zijn!

Het fenomeen dat geheime nummers gebeld worden is mij al lang bekend. Ik wacht trouwens hun lange openingszinnen echt niet meer af. Ik onderbreek ze en vertel dat ik niks aangesmeerd hoef te worden en ook geen interesse heb in een enquete. Meestal begrijpen ze het wel. Mochten ze nog iets van een poging doen om door te gaan, dan leg ik de hoorn erop.
Ik vind dat de overheid er best iets aan zou mogen doen. (verbieden ofzo Haha! ). Als ik iets nodig heb, dan meld ik me zelf wel.
Tele 2 staat bij mij op een lijstje van Nooit mee in zee gaan.
Gatver, wat zijn die agressief aan de telefoon. Die snappen echt niks.
En groene stroom, dat kan ik ook niet uitstaan. Temeer omdat ik weet waar die stroom vandaan komt... je wordt gewoon belazerd, maar dat is off topic)

Wat ook helpt is niet betalen voor het telefoonboek. Wij moesten betalen voor de tweede naam, en dat hebben we niet gedaan. Daarom wordt mijn naam nu niet meer vermeld Tong uitsteken . Ze bellen dus altijd voor mijn vriend en nooit voor mij.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:51

Tsja, ik ben op het moment hard op zoek naar een baantje, en dat is nog best lastig als je daar butenom ook nog je paard wil blijven verzorgen. Hier in de buurt is een callcenter (voor Frisia Financieringen enzo Misselijk) waar ik zó aan het werk zou kunnen, en het verdient heel goed (9 euro per uur)...Maar ik doe het NIET. Dan maar geen werk, dan maar wat minder geld, ik zoek nog wel even door!

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:53

Spam gooi je toch ook direct weg?
Dit is telefonische spam en als iemand 2x nee nodig heeft voor hij of zij het begrijpt vindt ik dat eigenlijk een beetje dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:36

Ik ben niet onbeschoft tegen hem geweest ik heb hem alleen gemeld dat ik geen interesse heb, maar 2x was zelfs niet voldoende.

1x nee is nee. Jullie bellen mij ongevraagd op (wat sowieso al onbeschoft is) en dan nog doorzeiken ook. Nee=nee en nee wordt geen ja.

En als ik dan aangeef geen interesse te hebben en ik wordt dezelfde dag of week nog terug gebeld ja dan ga ik ook over de rooie.

Mensen zullen niet voor jan met de korte achternaam zo onbeschoft aan de telefoon doen, dat moet toch een hint zijn? Verward Laat die mensen dan gaan. Je weet dat als je dat werk doet dat je niet de meest geliefde persoon meer zal zijn, accepteer dat dan en ga zeker niet een tweede keer terug bellen Boos!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:40

Vaak zijn het van die mensen die absoluut niets voorstellen en die voelen zich dan machtig omdat ze nog eens op de redial knop mogen drukken! Grote klasse hoor!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:24

Citaat:
Daar kun je wel wat aan doen: zoek ander werk. Je valt andere mensen ongevraagd lastig.


Wat is dit nou voor bull stelling?
Moet IK maar ander werk gaan zoeken omdat JIJ het vervelend vind? Dat slaat echt als een l*l op een drumstel zeg.
Ik ga idd met Zonnebloem mee, aangezien ik ook telemarketeer ben. En ja, voor Tele2. Telemarketing is mijn keuze geweest, Tele2 niet, maar daar start je op, in de loop van tijd zal je overgaan naar andere opdrachten (artsen zonder grenzen, amnesty, durion, etc etc)

Ik ben een doodnormale meid, en het enige wat ik doe is mijn werk. Dat mensen dat vervelend vinden kan ik 100% begrijpen, maar ik heb geen zicht op bestanden die ik bel. Als een collega van mij dus iemand verkeerd weg zet en ik bel die 's middags weer, kan ik daar simpelweg helemaal niks aan doen, en verontschuldig ik me ook gelijk als ik daar de kans toe krijg.

Mensen zeggen: ik vraag er niet om om gebeld te worden. Dat klopt. Als ik nu jou telefoonnummer uit het telefoonboek vis en ik bel je omdat ik iets over paarden wil weten heb je er ook niet om gevraagd, maar ik durf te wedden dat je me dan gewoon te woord staat.

Als je geen intresse hebt krijg je van mij de vraag of ik daar de rede van zou mogen weten. Hierbij komt bijvoorbeeld weleens voor: Ik wil helemaal niet zo'n code eerst draaien, dat vergeet ik.
Nou mevrouw, dan heb ik goed nieuws voor u, dat hoeft namelijk niet meer! En zoiemand kan je dan toch aanmelden.
Is de rede bijv. Ik heb gewoon een hekel aan telefonische verkoop...
Ok mevrouw, dan houdt het op en wens ik u een prettige dag verder. Klaar....
Wij zijn gewoon beleefd, veel klanten zijn dat ook. Veel mensen denken dat ik continu scheldende mensen aan de lijn hebt, maar dat ze over de rooie gaan gebeurt maar zelden.
Erop gooien wel, of ze melden gewoon dat ze geen intresse hebben.
Beleeft zijn is helemaal niet moeilijk

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:29

Jij doet dat misschien Stef maar jij kan niet weten wat jouw collega's doen of andere telemarketeers. En als voor de 10 keer voor hetzelfde gebeld wordt en ze snappen het nog niet dan kan je wel snappen dat zelfs de meest vriendelijke burger wel eens boos wordt. Zeg Stef kan jij de Belgische Tele2 bonzen niet duidelijk maken dat ze ons uit hun adressen bestand gooien? Dat scheelt mij weer een hoop ergernis. Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:31

Nop, kan ik niet, heb zelf nl helemaal niks met Tele2, is een opdrachtgever van mijn baas dus tja

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:39

Het enige wat mij wel altijd irriteert is dat de bellers vaak alleen van een belscript lezen, en dus geen flauw idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben.

Ik blijf altijd vriendelijk, ik heb immer ook een blauwe maandag ook achter de telefoon gezeten (en ja, omdat dat op dat moment het enige baantje was, en ik koste wat het kost niet in de WW wilde), maar als ik dan bijvoorbeeld weer eens aan zo'n tele2-er vertel dat er bij het inbound telefooncenter van het incassobureau van tele2 een aparte lijn is die dagelijks van 8 's morgens tot 10 's avonds roodgloeiend staat met klachten over de rekeningen van tele2 (!!), is dat nieuws voor ze!

...en dan begrijpen ze vaak ook wel waarom ik niet geinteresseerd ben. Maar ze blijven het proberen.

Trouwens, als ze vragen of ze terug mogen bellen, vraag ik ook altijd: Goh, je wil wel graag verkopen, krijg je soms commissie?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:10

dat is toch logisch miepmiep? Ik krijg idd voor elke 4 mensen die ik aanmeld een half uur extra betaald. Dit houdt het personeel gemotiveerd (althans, is de achterliggende gedachte)
Ik vraag alleen of ik terug mag bellen als men aangeeft op het moment geen tijd te hebben, erover na wil denken of met partner wil overleggen.
Tegen beter weten in eigenlijk, want die haal je zelden binnen.
Had er laatst wel 1, een hele aardige vrouw, was eerder gebeld en wilde met haar man overleggen. Dus ik bel terug met de vraag of ze daar al aan toegekomen was. Ja zegt ze, en IK wil wel, maar ik mag niet van mijn man!!!! Haha!
Euhm, tja, wat moet je daar nou op zeggen?
Ik probeer me wel te verdiepen in de opdracht waar ik voor bel. Ik wil niet continu hebben dat een klant iets vraagt: Owh momentje hoor, dat moet ik even navragen. Staat nogal knullig

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:49

Citaat:
En het is zo verschrikkelijk onbeschoft om te gaan schelden ofzo of zomaar ophangen.


Het is gewoon onbeschoft dat zulke bedrijven bestaan!!!!




Citaat:
Mensen zeggen: ik vraag er niet om om gebeld te worden. Dat klopt. Als ik nu jou telefoonnummer uit het telefoonboek vis en ik bel je omdat ik iets over paarden wil weten heb je er ook niet om gevraagd, maar ik durf te wedden dat je me dan gewoon te woord staat.


Omdat dat dan gewoon hobby is en er niks gekocht hoeft te worden.!
Als je me nou belt om een hoofdstel aan te smeren hang ik ook zo op.
Als ik iets nodig heb ga ik zelf wel naar de winkel wanneer dat mij en mijn bankrekening uitkomt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

misses111
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:03

Vanwege het feit dat ik een kpn medewerker ben en tog graag mijn frustraties wil laten uiten zonder het risivc te lopen mijn baan kwijt te raken heb i maar een schaduw account aangemaakt, aangezien wij eigenlijk geen concurrenten mogen "zwart" maken.

Ik kan jullie zeggen dat KPN echt niet geheime nrs aan het door verkopen is, helaas is het tegenwoordig onmogelijk om helemaal geheim te blijven aangezien bedrijven zoals banken verzekeringen etc die wel nrs tegen flinke bedragen verkopen aan organistaies die ze weer verkopen naar instanties zoals tele2. Dit kan ik weten omdat ik werkzaam ben voor kpn. Helaas is dit een veel voorkomende geval maar helaas voor de klanten weinig iets tegen te doen.

Betreffende het Tele 2 verhaal. Het schijnt dat TEle 2 de klanten opbelt en medeeld dat zij samenwerken met ons, wat dus absoluut niet waar is!!!. Klanten worden onder valse voorwenselen omgepraat. Mocht je zeggen dat je geen intresse hebt, sta er dan niet raar van op te kijken als je later een brief krijgt van kpn met de melding dat je bent over gestapt naar tele2, dit schijenen zij zeer vaak te doen. Er zijn ook kpn klanten die rechtzaken hebben lopen tegen tele2 vanwege deze ompraterijen.


en het frustrerende van allemaal is dat KPn en Tele2 ove rhet algemeen de zelfde tarieven hebben. Mocht iemand overstappen op tele 2 dan kan ik jullie ook mededelen dat binnen kort alle diensten gaan vervallen die kpn heeft aangzien die bedrijven er voor hebben gekoze om dit niet meer te gaan ondersteuen (daarmee bedoel ik nummerweergave voicemail etc)

Ik wil niet zeggen dat alle medewerkers van tele2 zo te werk gaan, maar tog gebeurd het erg vaak, en wil ik iedereen er op wijzen dat iedereen natuurlijk zelf mag weten wat hij of zij doet.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:07

Zonnebloem"]
ja steff doet dat ook idd, ik geloof voor tele 2
Zijn ze bij ons snel klaar want wij bellen via de kabel Haha!
[/quote]

Ah, een klant van mij waarschijnlijk Haha!

UPC telefonie? Haha!

[quote="dovish schreef:
ja, je krijgtin ieder geval bozere mensen, maar ik doe het echt, zeker als ik niet verder kom dan 'goedemiddag, u spreekt met eva van calker van durion ener......' *klik* *pieeep pieeeep pieeep*


Oei, ben jij van Durion?? Bloos!

Slechte verhalen over gehoord ( ik heb bij Eneco gezeten *LOL* )


Ik zeg altijd, geef je nummer maar, dan bel ik je terug.. Haha! Nee, dat kan ik niet doen.. Nou, laat mij dan ook met rust, jij wilt ook graag met rust gelaten worden thuis Haha!

En ja, ook ik zit op een callcentre.. Haha! UPC om precies te zijn.. Haha! Maar ik werk eigenlijk alleen inbound Knipoog

misses111
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:09

ik ben trouwens benieuwd wat voor een dicussie er komt tussen stef en mij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:20

Misses waar halen ze mijn geheime nummer dan vandaan? Het is een nummer die ALLEEN gebruikt wordt voor de dagelijkse telefoontjes richting ouders en kennissen. Er wordt niet naar 0900 nummers gebeld of wat dan ook. Het nummer wordt ook nooit ingevuld op internetpagina's of dergelijke.

Ik heb inmiddels van een KPN medewerker telefonisch bevestigd gekregen dat KPN inderdaad geheime nummers verkoopt. En via mail nog maals. Ik vind dat gewoon niet netjes.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:24

Ik doe geen telemarketing maar ik bel wel outbound.
Ik bel orangeklanten (die dus al een abonnement hebben bij ons) op om te vragen of alles naar tevredenheid is geweest en zo nee om dat op te lossen en zo ja dan ga ik gelijk kijken of ik een aanbieding kan doen voor een contractsverlenging. De mensen die ik bel zijn dus al klant bij ons dus dat is niet helemaal hetzelfde als telemarketing.

Overigens reageren onze klanten hier over het algemeen ook erg goed op want tja ze krijgen natuurlijk persoonlijke aandacht en dat vinden de meeste mensen prettig.

Mocht iemand hier niet van gediend zijn dan is er geen enkel probleem dan houdt het op.
Wij zullen nooit iemand op callback zetten omdat deze persoon onbeleefd was of zo.

Niet alleen is dat vervelend naar de klant toe ik vind het ook niet echt collegiaal!
Je scheept dan je collega op met een boze klant tenslotte.

Ik merk dat ik als ik gebeld wordt door een bedrijf als bijv tele2 dat dit vaak zeer agressieve verkoop betreft. Ik geef aan geen interesse en dan krijg ik naar mijn hoofd: u dus uw wilt geen geld besparen. En dan op zo'n vervelend toontje.

Wat vaak helpt is een aantal kritische vragen stellen. Vaak hebben mensen dan helemaal geen antwoord meer. Nou dan valt dat bij mij meteen af want ik wil alleen maar een product waar de medewerkers volledig achter staan en er dan ook alle ins en out van weten. Als ik merk dat het gaat om een uitbesteed project waarbij de medewerkers er geen bal van afweten dan heb ik geen interesse meer in het product Haha!

Ik heb overigens vaak van klanten (zowel in- als outbound) de vraag gekregen: werk jij voor een callcenter of voor orange zelf. En als ik dan beaamde dat ik voor orange zelf werk dan zeiden: ja dat dacht ik al!

Blijkbaar kunnen mensen toch horen of iemand betrokken is bij het bedrijf of dat iemand er gewoon zit om te verkopen wat er op dat moment te verkopen valt.

Maar goed om weer even ontopic te komen: ik probeer altijd beleefd te blijven en bij erg brutale mensen vraag ik altijd even naar naam en naam leidinggevende omdat ik ze wel erg brutaal vind en dan is het meestal zo over. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Barbabientje, Casino13, Chita, Fiero6, Lestria, mmajar, Mo_86, mvdende, nafkedemi, VinandoW, xU_Blinghx en 183 bezoekers