Mannen en het huishouden.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:54

Maarten schreef:
Ik weet hoe ik de vaatwasser moet gebruiken, de stofzuiger werkt bij mij ook goed en
ik weet zelfs [b]hoe je de stofzuigerzak moet verwisselen
(weten de vrouwen dat ook? Tong uitsteken )[/b], ik kan koken en... heeeeeel belangrijk Haha! ik kan klussen (je weet wel, met hamer, zaag en schroevendraaier in de weer Knipoog ). Kijk... daar wil ik het eens met de vrouwen over hebben: als het op klussen aankomt dan moeten de mannen weer te pas komen en dan zijn ze in 1 keer weer helemaal geweldig Knipoog het is ook nooooooit goed

Haha!


zie mannen denken dat dat iets heeeel knaps is.. Bloos

Over klussen: mannen schijnen niet te kunnen begrijpen dat als een vrouw vraag schat wil je voor mij dat schilderijtje ophangen ..dat we daarmee niet volgend jaar bedoelen...
Dus wie stond er bij ons gaten in de muur te boren. lampen te verwisselen, banden te plakken en wibeltafels te repareren.. jullie mogen 1 keer raden??

Het is dat ie zo leuk bij het bankstel staat maar anders.....

(korreltje zout is wel op zijn plaats nu)
Laatst bijgewerkt door Janski op 08-07-04 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:54

Die één knopswachmachine is dus niet voor vrouwen maar voor mannen

Of de stofzuiger zak verwisselen heb ik nog een mooi verhaal!!
Harmen zuigt dus sinds we hier wonen (een jaar) en ik doe het heel zelden.
Ik had al eens gezegd moet er niet eens een nieuwe zak in. "mwoh' kreeg ik als antwoord terwijl íe zo onderdehand vacuum zoog Schijnheilig
Paar weken terug had harmen CD opname dus Petra moet een keertje stofzuigen. Mééén vind je het gek dat hij ongeveer de hele zaterdag ochtend over doet. Die zak daar kon geen stofje meer bij....
Ik de zak verwisseld!! Knipoog

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:55

Citaat:
Ik moet eerlijk bekennen: ik denk dat mijn boyf een betere huisvrouw is dan ik...


Haha ja dat herken ik wel.
Wat dat betreft heb ik echt een makkie, mn vriend is behoorlijk netjes en vind het niet erg om zelf schoon te maken.
Als ik een luie dag wil dat staat hij erop dat ik lekker ga lezen terwijl hij schoonmaakt Lovers

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:55

Sjimmy schreef:
Moet ik het dan écht zelf doen *zucht*.


hier zijn we al zo ver dat hij met z'n tengels van de was af moet blijven.......... Haha! anders heb ik opeens alleen maar van die navel-truitjes............... Cool

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:32

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:42

Citaat:
Ik mag niet klagen. Maar volgens mij wíl hij het gewoon niet kunnen

Iemand nog een stapel was waar hij op kan oefenen.....


Regel 1 in dit huis: Ieder zijn eigen was! Die regel had ik afgekeken bij vriendinnen. Een had ook ineens haar nieuwe (nee dat gebeurt nooit met oude truitjes Haha! ) lamswollen trui in maat barbie teruggekregen met de woorden : "schat ik heb je was gedaan terwijl je aan het werk was, GOED HE ?O:) " Frusty

Regel 2 in dit huis:"om de beurt afwassen" laat je de afwas staan dan BLIJFT het jouw beurt... Helaas moet je op een dag EERST afwassen voor je kan koken

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:24

ja wij hadden ook regels .. maar toen ik een week mijn was niet kon doen omdat zijn was in de machine zat was het vlot afgelopen...
zucht..

ik wil wel eens weten wat nou echt de oplossing is.. Erzijn toch echt mannen die goed zijn in het huishouden kunnen die niet een cursus organiseren ofzo

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:56

Beste meiden, volgens mij zijn de meeste mannen nou eenmaal niet zo goed in het huishouden, zal wel genetisch bepaald zijn of zo.
Maar er zijn vast wel dingen die hij weer veel beter kan dan jij!!!
Maak je nou niet zo druk om al die dingetjes en geniet gewoon van elkaars betere kanten..... Knipoog

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:09

jep Kanzi..
Dat is het meest gehoorde (slappe) excuus, maar ik zie niet in waarom ik wel plees moet schrobben, onderbroeken en stinksokken moet wassen, douchputjes moet leegbaggeren, strijken en een vent niet. Omdat ik er genetisch gezien beter in ben en dat moet ik maar accepteren dan?? en als ik dat niet eerlijk vind moet ik me maar niet druk om dat soort dingetjes maken???

ME HOELA!!!!!!!!!

Ik heb naast het huishouden ook nog heel veel andere goede kanten....
En je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben hoor, om "er goed in te zijn"

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:18

Henk heeft vanaf we samenwonen gezegt: 2 werken, dus 2 het huishouden doen. Dat lukt aardig. 1 boven kraken (van Miep Kraak huishoudservice) en 1 beneden kraken. Werkt super!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 22:25

Kanzi je moet het ook een beetje met een korreltje zout nemen hoor Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:49

Riant schreef:
jep Kanzi..
Dat is het meest gehoorde (slappe) excuus, maar ik zie niet in waarom ik wel plees moet schrobben, onderbroeken en stinksokken moet wassen, douchputjes moet leegbaggeren, strijken en een vent niet. Omdat ik er genetisch gezien beter in ben en dat moet ik maar accepteren dan?? en als ik dat niet eerlijk vind moet ik me maar niet druk om dat soort dingetjes maken???

ME HOELA!!!!!!!!!

Ik heb naast het huishouden ook nog heel veel andere goede kanten....
En je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben hoor, om "er goed in te zijn"


OK dan! Haha!
(soms zeggen smilies meer dan woorden)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:23

Riant:
Citaat:
maar toen ik een week mijn was niet kon doen omdat zijn was in de machine zat was het vlot afgelopen...
zucht..

Ik gooi in dat geval gewoon zijn natte was in de wasbak die hij gebruikt Haha! (ik gebruik altijd de wasbak op de slaapkamer, hij die in de badkamer). Komt hij bij het tandenpoetsen er wel achter dat hij ook de was aan het doen was... Oja enne vooral NIET centrifugeren, hoor. Anders gewoon zeiknat en al terug in de plastic wasmand, desnoods op de droge was (Mannen pikken het nl als je zegt:"Ow sorry had ik niet gezien/gemerkt dat er schonen was in zat", raar maar waar ik gebruik zijn excuses tegen hem en... HET WERKT)

Hij zegt er nooit iets over OK dan! Meestal kondig wel ff aan: ik ga vandaag een was draaien...
heb ooit eens zijn was gedraaid en ipv een "thank you" heeft hij een maand geen was meer gedraaid maar wel meer dan eens verteld dat hij r een hekel aan heeft (nou: ik ook, dus) Schijnheilig en die sokken maar meuren in de was...

Verder een hele lieve vent hoor, die van mij... Maar helaas zijn we beide niet met het schoonmaakgen gezegend. Ik heb helaas wel het irriteer-mij-aan-rommel-en-viezigheid-gen Stoom uit je oren

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:37

iemand al eens naar de belgische zender TV1 gekeken naar het programma T'is proper (of zoiets). Amai daar zie je goed hoe slecht mannen soms in het huishouden kunnen als ze niet getraint worden om het te doen. Het schoonmaakgen heb ik ook niet maar in rommel leven kan ik ook niet.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:41

Dat ieder z'n eigen was is bij mij geen optie.
Ik kan er dus echt niet tegen om het te laten liggen. Ik was altijd in t weekend, soms door de week ook een wasje, en op zondag avond moet die wasmand echt leeg zijn hoor.
Ik vind z'n was doen ook niet zo erg hoor. Vaak vraag ik hem om met te helpen met ophangen of opvouwen, en dat doet hij dan gelukig ook. OK dan!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:27

Mijn vriend was trouwens wel zo lief om bij het samenwonen een DROOGMACHINE mee te nemen...Hoef ik nooit meer de was op te hangen Haha!:D:D

Veder is het een kwestie van eens in de zoveel tijd de stofzuiger/dweil/stofdoek/enz te pakken en te roepn dat hij ook even mee moet doen omdat schoonmaken in je eentje zo ongezellig is! Dat doet hij wel, hoor.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:45

Hahaha mannne! Haha! Is wel geinug mijn vriend is veel meer met schoonmaken aangelegt dan mij. Hij is gewoon smetvrees. Ik vind een beetje rommmel niet erg, of een kruimeltje. Hij pakt het liefst de stofzuiger erbij. Haha!

Soms irritand! ohwja drogen jullie je tandenborstel ook af met een handdoek? Me vriend beweerd dat alle mensen dat doen ( in de klas bij mij deed niet 1 dat whaha)

doeg! Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:50

Ik vind dat vrouwen het huishouden moeten doen. Anders klagen ze toch maar dat het zo slecht gebeurt *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:41

Je kan het nog erger krijgen hoor Haha!
De broer van een vriend van me die weet nog niet eens hoe de frituur werkt en hij durft het hem ook niet uit te leggen omdat ie bang is dat zijn broer de frituur vergeet en fijn weg gaat... Dat is toch zielig

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:42

gaat nou de kast met rotsmoezen open??
Laat ons effe lekker klagen.. dat is naast huishouden een van onze beste kwaliteiten

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:50

Preices Raint en je beste kwaliteiten moet je ten volle benutten. Dus dames... aan de slag maar weer Tong uitsteken

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:07

Als je wil dat iets goed gebeurt moet je het zelf doen Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:13

Ik woon net 5 daagjes samen... heb nog niet te klagen, maar moest het zo zijn is er in ieder geval een topic voor Haha!

Afwas doen we ofwel samen, ofwel als 1 van de 2 snel weg moet ofzo doet 1 persoon 'm.. Ik vind afwassen nu persoonlijk geen grote ramp...
Stofzuigen is voor vriend, dweilen voor mij...
Ik moet nog een jaar studeren en vriend werkt al, ik ga vaker overdag eens thuis zijn dus ik vind het logisch dat ik meer in huis doe dan...

Nadeel is: ik kan geen rommel zien, dus ben ook snel aan het opruimen Haha!

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 01:58

nou , ik vindt het wel lief dat die dat toch voor je doet....
en koken Vingers aflikken dat kan mijn manneke niet eens , ja eieren bakken en iets in de magnetron werpen en iets in de frietuurpan gooien ja , maar echt eten maken dat kan die niet.
dus je mag dan nog van geluk spreken
ja stofzuigen en een beetje opruimen dat doet hij wel hoor , maar daar vraag ik hem niet om , hij werkt ja al genoeg....

nou groetjes danielle

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:29

Ik heb eigenlijk over het algemeen de indruk dat de mannen tegenwoordig toch best veel kunnen en ook bijdragen. Vaak hebben ze al een tijdje op zichzelf gewoond, en weten precies hoe ze een huishouden moeten runnen.
Ik heb met M. in iedergeval geen klagen. Toen we allebei nog full-time werkten pakten we de klussen gewoon samen aan. Ieder de klusjes die hem of haar het beste lagen.

Nou ik een tijdje thuis heb gezeten (full time mamma), vind ik het ook logisch dat het huishouden vooral op mij neerkomt. Maar hij is echt niet te beroerd om 's avonds mee te helpen met wasjes opvouwen.

Waar ik nog altijd trots op ben is dat hij in de zware periode na mijn ongeluk het huishouden zo strak had geregeld. Hij deed niet álles zelf, maar bleek een waar talent te zijn om mensen die zich beschikbaar stelden te organiseren zodat er gekookt werd, de boodschapjes gedaan werden en de kindertjes verzorgd.

Over een paar maanden wil ik weer gaan werken, en dan laten we gewoon 1x in de week een dame komen poetsen.