Rare angsten?!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-05 13:02

k bedacht me gisteravond ineens dat ik eigenlijk wel héél raar in elkaar zit. Het komt erop neer dat ik eigenlijk helemaal niet spoor!
Ik zat al mijn angsten een te overdenken.
Waar ik bang voor ben is/zijn:

* Spinnen < logisch!
* Naalden/injecties < ook logisch!!
* Liften < Stel je voor dat hij naar benden komt zetten of dagen/weken lang vast zit terwijl je erin zit, zonder dat iemand dat weet!
* Frituur/frituren < GEVAARLIJK!!!!
* smalle weggetjes met aan beide kanten een sloot(je) < PLONS!!! BLUB BLUB!

Uitleg:

Voor spinnen ben ik altijd al bang geweest. Het is al minder geworden. Kleine spinnetjes kan ik rustig "verwijderen" zonder dat ik in paniek raak. Maar ik ben eens uit een rijdende auto gesprongen omdat er vanaf mijn zonneschermpje een spin naar beneden kwam zetten. Op de snelweg/vluchtstrook!!

Naalden/Injecties zijn altijd al een ramp geweest. Bloedprikken of enten kan ik niet zonder van mijn stokje te gaan.

Voor liften ben ik al bang zolang als dat ik me kan herinneren. Toen ik op vakantie was in Mexico, met man en schoonouders, kreeg mijn schoonvader me zover dat ik tóch een keer in de lift ging. Hij beloofde me; Er gebeurd niets. FOUT.
Juist toen zat de lift tussen twee verdiepingen vast. Sinds dien blijf ik ver uit de buurt van liften en loop altijd trap. Maakt niet uit hoe hoog!

Voor frituur of frituren bang zijn slaat imo nergens op maar op één of andere manier durf en kan ik het niet!
Ik vind het écht dood eng en blijf meters uit de buurt.

En weggetjes met water Koe . Ach, ik spoor gewoon niet!

En jullie?


Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:03

Als je niet spoort ben je ontspoord en tja dan is de kans groot dat je in de sloot belandt Clown

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:16

Liften ben ik ook bang voor hoor.. vind ik niks vreemds aan.. Heb als kind een keer een half uur vastgezeten met mijn broertje en sindsdien stap ik geen lift meer in... (erg leuk hoor als je op de 27ste verdieping je kamer hebt in een hotel in New York...)

Bohjal
Berichten: 210
Geregistreerd: 28-04-05

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:53

Ik heb een hele rare angst... snorkelen. Heb het wel meerdere malen gedaan in Australie en vond het schitterend, maar ik moest echt wat overwinnen. Ik ga zowat hyperventileren als ik m'n gezicht in het water moet houden en door een buisje moet ademen. Maar wat daarbij ook meespeelt is dat ik het eng vind om op volle zee te zwemmen. Het idee dat er misschien (mensen-)haaien in de buurt zijn... brrrrr (oke de kans is wel heel klein dat het MIJ net zou overkomen, maar het gebeurt toch echt regelmatig dat zwemmers of surfers door een haai worden gegrepen).
Laatst bijgewerkt door Bohjal op 04-05-05 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:56

Haha, dat heb ik ook wel een beetje.
Als ik in zee zwem en ik ga aan haaien denken, dan word ik ook bang. Scheve mond

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:00

Spinnen, zo onredelijk maar wat krijg ik daar paniek van!

Ik ben bang van roltrappen, omhoog niet maar als ik naar beneden moet, gaat dat dus soms niet. Als er iemand vlak voor me erop stapt en ik kan erop stappen met hooguit 1 tree ertussen wil het nog wel lukken, maar als er meer treden tussenkomen, kan ik er niet op!!! En zoek dan maar eens de trap....die zit altijd verstopt en soms mag je die niet gebruiken!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:45

ik haat liften en zonnebanken Knipoog
van die dingen waar je helemaal tussen moet.
vreselijk! begin ik direct te hyperventileren. kleine ruimtes hou ik ook niet van.
verder.. spinnen.. maar dan alleen die hele grote zwarte....

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoniem

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:14

Ik ben bang voor poppen. Vooral van die dingen uit theaterstukken, brr.. Of van die poppen met knipperende ogen, iel ik krijg nu al kippevel!!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:20

Ik ben gelukkig maar voor weinig bang. Mijn grootste angst zijn die kleine beestjes; teken. IEUW, wat mij betreft mogen die uitsterven, die hebben toch geen nut! Vroeger was ik bang dat er een dinosaurus van de zolder zou komen maar daar ben ik toch een beetje overheen gegroeid!

When nothing goes right,

go left.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:22

Ik vind electriciteit altijd heel eng. Ik ben er altijd van overtuigd dat ik geëlectrocuceerd word als ik een stekker ergens in doe. Scheve mond
Ook voor vuur ben ik als de dood, ik durf geen lucifers en aanstekers te gebruiken (en ik ben 19 Bloos!).

Cuando menos piensas .... sale el sol

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-05 16:24

O ik ben nóg een angst vergeten van mij.
Open kast deuren Clown (geen geintje)
Ik heb dan altijd het gevoel dat ik bekeken wordt en dat er elk moment iets uit kan komen.
Mijn man moet ze ook altijd dicht doen!

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:24

Girl In The Mirror schreef:
Ik vind electriciteit altijd heel eng. Ik ben er altijd van overtuigd dat ik geëlectrocuceerd word als ik een stekker ergens in doe. Scheve mond
Ook voor vuur ben ik als de dood, ik durf geen lucifers en aanstekers te gebruiken (en ik ben 19 Bloos!).


Jeugdtrauma's?

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:26

Ronnoz schreef:

Jeugdtrauma's?

Niet echt, heb wel eens gehad dat ik een stekker uit/in 't stopcontact deed en ik vonkjes zag,maar niet dat ik zelf onder stroom stond. Ook nooit iets met vuur gebeurd. Ik ben vast in m'n vorige leven ooit eens op de brandstapel gegooid. Sigaar

Cuando menos piensas .... sale el sol

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-05 16:30

Girl In The Mirror schreef:
Ik vind electriciteit altijd heel eng. Ik ben er altijd van overtuigd dat ik geëlectrocuceerd word als ik een stekker ergens in doe. Scheve mond
Ook voor vuur ben ik als de dood, ik durf geen lucifers en aanstekers te gebruiken (en ik ben 19 Bloos!).


Wat jij met elektriciteit hebt heb ik met de frutuurpan!
Ik vind dat ding echt dood en dood eng!
Altijd bang dat hij vlam vat ofzo.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:37

Electriciteit vind ik ook maar niks Nagelbijten / Gniffelen .

Maar ben echt als de dood voor wespen!!!!!!!

Vraag me niet waarom, maar echt verschrikkelijk. En ja, die gaan binnenkort weer komen (de eerste heb ik al gesignaleerd).

Westernstore: Wyldwood

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:38

Ik ben zo ontzettend bang voor kanker Verdrietig

Verder kan ik niet zo snel iets bedenken, allemala van die rare dingen ben ik wle bang voor, maar daar hou ik me nie zo dagelijks mee bezig, dus 'k weet het zo niet Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:46

Ylana schreef:
Voor spinnen ben ik altijd al bang geweest. Het is al minder geworden. Kleine spinnetjes kan ik rustig "verwijderen" zonder dat ik in paniek raak. Maar ik ben eens uit een rijdende auto gesprongen omdat er vanaf mijn zonneschermpje een spin naar beneden kwam zetten. Op de snelweg/vluchtstrook!!


Ik ben dus al een keer de berm ingereden omdat er een spin voor m'n neus hing Clown (ben nogsteeds erg blij dat het rustig was op de weg)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:56

Misschien helpt wat rationaliteit Lachen

Een lift KAN NIET VALLEN. Nooit. In een lift zit namelijk een noodrem die werkt op luchtdruk en dat kan voor zover ik weet niet falen. Het ergste wat kan gebeuren is dat je dus idd even vast zit in de lift. Dit is vaak een veiligheidsmechanisme dat in gang schiet. Doordat iets niet goed draait in de lift (vaak iets stoms als een sensor aan een verdiep) slaat de noodrem aan en zit je vast.

In de meeste liften zit de dag van vandaag wel een alarm en ben je binnen een uurtje of twee max. geholpen Lachen

Het enige gevaar is bij brand de lift nemen omdat je dan idd vast zit.

Als deze angsten je leven overheersen, of er toch een last op leggen kun je overwegen om gedragstherapie te gaan volgen.

Hier kun je leren om in veilige omstandigheden steeds meer aan deze voorwerpen te wennen.

Succes Lachen

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

luvvel

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:15

poeh, ik ben een tijdje superbang geweest om paard te rijden. dat is pas erg! (nu gaat het alweer beter gelukkig) , ben ook harstikke bang voor vrachtwagens, en als ik iemand van zn paard zie vallen krijg ik de rillingen. en vroeger was ik altijd bang voor middelbare scholieren (whaha nou ben ik er zelf 1!)

~ rock the microphone! ~

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:14

Sammm schreef:
Ik ben bang voor poppen. Vooral van die dingen uit theaterstukken, brr.. Of van die poppen met knipperende ogen, iel ik krijg nu al kippevel!!


Ohoh, dan zullen we een hoop moeten opruimen voordat jij bij mij gaat komen! Mijn moeder spaart poppen, het stikt er heir van Nagelbijten / Gniffelen Van die ouderwetse tot nieuwe... Maar wel va die speel poppen van als kind zijnde waar ik mee speelde Tong uitsteken

Ik ben bang voor:
*spinnen
*wespen
*soort van afgronden. We moesten eens omhoog klimmen, langs een waterval. Gewoon in een bos, bospaadje, maar twee meter daarnaast was een soort van afgrond. Ik durf dan dus echt niet meer te lopen Nagelbijten / Gniffelen Beetje soort van hoogte vrees.

En ik ben bang voor zweefmolens. Daar wordt ik gek van als ik daarin zit Nagelbijten / Gniffelen

Oh, en ik schijt bagger van onweer. Stom want ik vind het ook helemaal geweldig mooi om te zien. Net als tornados, ook al zijn die hier niet. Vind ze schitterend, maar vind ze ook dood en dood eng. (altijd nachtmerries...)

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:40

Ik heb het niet op graafmachines,.. van die grote "beesten" met zo'n lange arm, stel je voor dat ze me pakken Haha! Clown

Verder hou ik ook niet meer van snorkelen, sinds ik in Spanje bijna verdronken ben (ging iets mis, kreeg water binnen en wist niet meer wat boven en onder was Knipoog )

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:04

poes schreef:

Een lift KAN NIET VALLEN. Nooit.


Moet jij eens in de Tower of Terror gaan in MGM Disneyland. Wedden dat die valt Tong uitsteken .

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:05

voor alle beesten met meer dan vier poten Clown
en voor kelders......voor geen goud ga ik een kelder in. al zouden ze duizend euro op de grond van de kelder leggen.

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

Leo

Berichten: 50096
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:10

Clowns.. *brr* vreselijk Scheve mond

En ook roltrappen.. Nooit last van gehad, maar in Maart was in in Eindhoven.. moest ik met een roltrap naar beneden maar ik durfde er niet op te stappen Scheve mond M'n vriend stond allang beneden, maar ik stond mezelf daar gewoon op te vreten zo eng vond ik het.. Sindsdien heb ik het vaker.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Rare angsten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:12

Dit is misschien ook/wel een rare, ik heb een angst of beter gezegd een fobie voor vissen. Ik durf gewoonweg zo'n beest niet aan te raken of laat staan op te pakken.