Vakantiedilemma: kamperen of Lastminute Turkije?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Vakantiedilemma: kamperen of Lastminute Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:41

Wij zitten met een dilemma!

Dit jaar moeten we wegens omstandigheden met een laag budjet op vakantie. Het is ook het eerste jaar dat we samen gaan, omdat mijn vriend tot nu toe in het hoogseizoen geen vakantie op mocht nemen (werkte in de Horeca). Nu dus wel, en willen we heel graag samen ergens heen.
Ik heb mn hele leven gecampeerd, en dat is altijd erg goed bevallen. We hebben een tent, 2 zelfs dus we kunnen kiezen. Ook gasstel, stoelen, slaapzak etc zijn aanwezig. Het enige probleem zou zijn hoe we alles in de auto krijgen. We wilden dan ongeveer 2 weken naar Zuid Frankrijk gaan. Nadelen zijn dat de tol en benzine duur zijn, en een camping ondertussen ook niet zo goedkoop meer is. Wel wilden we dan op de bonne fooi gaan, dus gewoon naar goedkope campings.

Een alternatief is een weekje lastminute naar Turkije. Daar ben ik vorig jaar geweest, en dat was erg leuk! Wel wilden we dan Halfpension (met ontbijt en diner) om de kosten wat te drukken.

Ik vraag me af wat het goedkoopste uit zou komen. Benzine en tol betaal je maar per auto, een vliegreis is per persoon de prijs. Wat zouden jullie doen?


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:45

Ik hoef niet lang te denken: camperen!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn oom en tante zitten nu in Turkije en het was er bloedje heet! En ik vind het altijd super gezellig en romantisch om te gaan camperen Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:49

Ja het schijnt er lekker warm te zijn idd!

Maar ik zou mn vriend ook eens wat anders laten zien als Europa eigenlijk... Turkije is echt "anders"! Kan me herrineren dat ik met Anouk in die bazar liep vorig jaar, en die sfeer daar, echt apart!

Maar betreft kamperen, het is idd wel leuk en romantisch... mits we geen ruzie krijgen op welke camping we moeten gaan staan, wie er mag koken, waar we de tent neerzetten! Haha! Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:50

Ik zou niet naar Turkije gaan, zouden wij eerst ook doen, maar het is nu veeeeeelste warm.

Ik weet niet waar je natuurlijk heen zou gaan in Turkije, ik zou dus gaan kamperen.
Het aanbod is niet super groot meer en alles is best prijzig, zelfs Turkije komt nog redelijk hoog uit

22 Januari verwachten we ons kleintje

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:50

Ik zou nu kiezen voor een weekje Turkije, ookal heb ik altijd gezegd dat ik nooit meer naar Turkije wilde. Ik heb lastminutes naar Kreta en Turkije gezien voor 200 euro op basis van logies, halfpension zal niet zo heel veel schelen denk ik. Ik ben dit weer hier zo zat dat ik echt zon nodig heb, en in ZuidFrankrijk is t volgens mij niet eens zo heel mooi weer. In Turkije heb je zeker mooi weer! En ja ik haat kamperen.. Dus eigenlijk ben ik niet de goede persoon om je uit je dilemma te helpen Tong uitsteken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:52

Kamperen bij de boer... goedkoop, rustig en ozo romantisch Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:54

Hahaha, leuk verschillende antwoorden!
Ik vind kamperen erg leuk, mits het weer mooi is. Als het regent enzo zou ik me het liefste ingepakt en al in de auto opsluiten, daar heb ik echt een bloedhekel aan! We gaan de laatste 2 weken van Augustus, dus voor mooi weer moeten we echt wel redelijk ver naar het zuiden.

Turkije is idd niet zo heel duur nee. Al moet je er dus rekening mee houden dat de prijzen pp zijn, en tol, benzine, standplaats gewoon voor ons 2.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:54

LuvdaTossa schreef:
Kamperen bij de boer... goedkoop, rustig en ozo romantisch Haha!


Ik heb hier in NL wel eens bij de boer gecampeerd met de paarden, dat was leuk ja! Maar of ze dat in Frankrijk ook zo doen...? Wel gites ja, of chambre d`hotes, maar dat is nog veel duurder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:57

Er zijn weinig dingen waar ik zo'n hekel aan heb als aan kamperen, staat op hetzelfde lijstje als kikkers, garnalen en op de hoefslag schijtende katten.
Ik zou dus voor de last minute naar Turkije gaan.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:00

Ilindra schreef:
Er zijn weinig dingen waar ik zo'n hekel aan heb als aan kamperen, staat op hetzelfde lijstje als kikkers, garnalen en op de hoefslag schijtende katten.
Ik zou dus voor de last minute naar Turkije gaan.


Kan het hier bijna helemaal mee eens zijn, hoewel ik niet lid ben van de hoefslag en helaas geen kat heb, maar wel een paar andere gehate dingetjes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:01

turkije is zeker weten goedkoper
ik hoor al aanbiedingen van 100 euro voor een week, inclusief vliegen !
en ook eten ed kost daar geen drol
frankrijk is in alles heel erg duur..

maar dan kijk ik dus wel alleen naar het kostenplaatje he Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:02

Wat ik al zei valt het aanbod vies tegen, veel is al weg.
Zaterdag zijn wij naar het reisbureau gegaan en voor 11 dagen ben je al snel 600,- of meer kwijt, meeste zelfs op basis van logies en geen airco.

Op internet gaat het ook steeds sneller en sneller weg, er is nog wel veel Alanya, maar daar is het wel stukken warmer.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:11

Terwijl ik het liefste naar Marmaris wilde....

Ik denk dat het letterlijk en figuurlijk een lastminute decision wordt! Gewoon een week van te voren de knoop doorhakken!

Ik heb zelf voor HTC Reizen gewerkt, en weet dat ze daar vaak extra inkopen. Ook Corendon is goedkoop. Op reisbureau`s bieden ze Corendon en HTC niet zo snel aan, omdat ze daar erg lang in de wacht moeten hangen omdat ze eigenlijk vrijwel alleen telefonisch te bereiken zijn. (ik spreek uit reisbureaumiep ervaring! Haha! )

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:16

Voor mij is het ook heel makkelijk, ik heb zo'n hekel aan kamperen...
Ik ben vorig jaar ook naar Turkije geweest, en dat was super! Ook via Corendon.
Maar waarom toch niet all in? Met die temperaturen blijf je echt de hele dag drinken, en ik denk niet dat je dan duurder uit bent als wanneer je zelf de hele tijd drankjes gaat halen. En met die temperaturen moet je echt wel goed blijven drinken, anders is het niet echt gezond.
Goedkope aanbiedingen zijn er genoeg te vinden, maar echt luxe zit je meestal niet. Mijn schoonouders zijn vorige maand 3 weken naar griekenland gegaan voor 199 euro, halfpension. Maar ja, in het hoogseizoen is het wel iets duurder...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:19

Cealli schreef:
Kan het hier bijna helemaal mee eens zijn, hoewel ik niet lid ben van de hoefslag en helaas geen kat heb, maar wel een paar andere gehate dingetjes


Ik bedoelde de hoefslag in een dressuurbaan en de kat van een ander.
Ik had dat vrijdag op een wedstrijd, m'n stiften helemaal onder de kattestront *kotssmiley*

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:25

Nou, ik heb even op de site van HTC gekeken, www.htcreizen.nl en het is toch al wel een stuk duurder als ik had gehoopt en gedacht... Scheve mond

Ff bij Corendon neuzen dan, of anders echt nog een keer op het laatste moment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:27

Kamperen! Leuk!
Overigens kun je snel, comfi en goedkoop met de Thalys en de TGV in het zuiden komen hoor! Neem je gewoon zo'n Europatourkaart; scheelt je handen vol geld!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:30

Sonja schreef:
Kamperen! Leuk!
Overigens kun je snel, comfi en goedkoop met de Thalys en de TGV in het zuiden komen hoor! Neem je gewoon zo'n Europatourkaart; scheelt je handen vol geld!


En alle zooi in de trein meesjouwen? Wow! Hahahah nee dank je!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:32

Vliegen! Vliegen Vliegen!

Naar turkije dus! Ik hou niet van uit je bed broeien 's ochtends, doe mij maar een appartement/hotel/huisje!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:33

Koortje schreef:
En alle zooi in de trein meesjouwen? Wow! Hahahah nee dank je!


Het is wel zo dat als je eenmaal ingestapt bent, je niet meer verder hoeft te slepen. Dus is opzich wel te overwegen vind ik!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:34

Lydiia schreef:
Vliegen! Vliegen Vliegen!

Naar turkije dus! Ik hou niet van uit je bed broeien 's ochtends, doe mij maar een appartement/hotel/huisje!



Hahahahah, Anouk en ik kunnen je nog wel wat leuke verhalen over onze airco op de kamer vertellen! Wow! Wij dreven `s morgens ook bijna onze bedden uit van de hitte! In bikini ontbijten, en hoppa, zwembad in, of richting strand rennen omdat de hitte van het asfalt zowat door je slippers heen kwam!
Ik heb echt super herrineringen aan die meidenvakantie, schitterend! Anouk heeft volgens mij ook nog wel een leuk verhaal over mij toen ik wat teveel cocktails ophad! Bloos! Bloos Bloos Haha!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:35

Kamperen!! Wij gaan elk jaar op de bonnefooi in het hoogseizoen naar Zuid frankrijk (Cap d'agde-Sete-Valras Plage) en nooit geen problemen gehad met campings die vol zaten... Wij hebben vorig jaar incl benzine en twee weken camping eten etc. 400 euro kwijt voor twe personen. Das dus echt niets!
16 augustus gana we weer vol bepakt en bezakt!!1
Gr Claudia

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:37

Koortje schreef:
Hahahahah, Anouk en ik kunnen je nog wel wat leuke verhalen over onze airco op de kamer vertellen! Wow! Wij dreven `s morgens ook bijna onze bedden uit van de hitte! In bikini ontbijten, en hoppa, zwembad in, of richting strand rennen omdat de hitte van het asfalt zowat door je slippers heen kwam!
Ik heb echt super herrineringen aan die meidenvakantie, schitterend! Anouk heeft volgens mij ook nog wel een leuk verhaal over mij toen ik wat teveel cocktails ophad! Bloos! Bloos Bloos Haha!


Zie je nou wel, zo te horen was het als een leuke vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:37

Koortje schreef:
En alle zooi in de trein meesjouwen? Wow! Hahahah nee dank je!


Hahaha wat heb je nou nodig om te kamperen! Bij ons past het gewoon in en aan onze rugzakken hoor Haha! Leuk man!
Overigens; als je idd veel zooi mee hebt, is het idd niet handig. In Parijs moet je nog een flink stuk met de metro, van Gar du Nord naar Sud om op de TGV te stappen. En in de Parijse metro ben je niet happy als je je suf moet sjouwen....

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:38

claudia23 schreef:
Kamperen!! Wij gaan elk jaar op de bonnefooi in het hoogseizoen naar Zuid frankrijk (Cap d'agde-Sete-Valras Plage) en nooit geen problemen gehad met campings die vol zaten... Wij hebben vorig jaar incl benzine en twee weken camping eten etc. 400 euro kwijt voor twe personen. Das dus echt niets!
16 augustus gana we weer vol bepakt en bezakt!!1
Gr Claudia


Wij gaan ook rond die periode, 1 weekje later ongeveer.
Ik denk dat kamperen toch de overhand krijgt inderdaad!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, _Hinneke, _San87_, AhrefsBot, Axxy, Barchetta, Berdien, Besje, carola, Chinas, daiswees, Eliine, Firegirl, Happy_Hippie, hooi, idion, IndianSu, Jasia, Jessicauvita, Kairos, Leukertje, Luna_Rose, MareVeer, Mariett, Marocje, nick_en_ik, Niobe, nuevo_mien, paard1970, rien10, ryukapple, SemrushBot, sterregoud, vilheide, wisja, xChoco, XxxAnouk98 en 74 bezoekers