misschien extra hond bij maar...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klifford
Berichten: 86
Geregistreerd: 07-04-03

misschien extra hond bij maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 21:37

Mijn vriend heeft via zijn werk een hond ( een american cocker spanïel) aangeboden gekregen. Het beestje is een half jaar geleden aangekocht door iemand die het wel "mooi" vond maar niet verder over nadacht dat een hond ook aandacht, tijd vraagt Boos! Met als gevolg dat ze haar hond nu zo beu is dat ze hem de hele dag in een kooi van een viekante halve meter zet en hem 's avonds 5 minuten buitenlaat met een koor van 2 meter aan een stok in de grond. Boos! De hond is nu een dik half jaar en kent niets, geen auto, geen andere mensen,geen andere honden,... Scheve mond

Nu willen wij haar wel in huis nemen maar we hebben al een hond die natuurlijk wel op de eerste plaats komt, onze hond is een tijd geleden aangevallen door een andere hond en is sindsdien nogal schichtig naar andere honden.
Nu vroeg ik me af of dit dan wel een goed idee is om die twee samen te hebben?

Als iemand hier ervaring of kennis over heeft, altijd welkom...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:24

Laat ze elkaar eens op neutraal terrein ontmoeten. Dus niet bij een van jullie thuis maar bijvoorbeeld ergens op een grasveldje. Als dat goed gaat kun je kijken wat ze bij jou thuis doen. Desnoods een tijdje op proef nemen. Wat voor geslacht hebben de honden?

Wat is je andere hond voor ras? Dat is niet zo heel relevant, meer interesse Haha!

klifford
Berichten: 86
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 22:29

Het zijn beiden teefjes en onze hond is een kruising labrador en rotweiler.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:38

ik ozu het proberen als ik jou was tussen jou hond en die andere, gaat dit niet dan heb je het in ieder geval geprobeerd, en meer kan je neit doen.

MAar ik vind het wel heel sneu vna die mensen een hond aan te schaffen zon jong dier en dan de hele dag in een hok, waar moet dat beesten zijn plasje en poep kwijt ? waaorm mag hij niet spelen en lekker loslopen in de kamer.
zuilke mensen verdienen geen hond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:45

Je kunt het best proberen hoor. WAnt ik heb ook een hond die niet van andere honden houdt en zelfs bang is. MAar de honden die ze KENT accepteert ze wel. Maar ze moet ze wel eerst kennen. Dus als jou hond dat spanieltje eenmaal kent zal die ook niet meer bang zijn.

Wat heb je toch een rotvolk he.... Wil ze ook kinderen? Arme kinderen....

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:50

ag, arm beestje, en als het niet klikt, zou ik er evengoed voor zorgen dat het beestje ene goed thuis krijgt.
Zoals de rest al zegt, laat ze eerst maar een beetje wennen Lachen