Al-Qaeda dreigt met aanslagen in Europa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:30

Nee das idd niet realistisch. Maarre Hitler wist heel goed wat het betekende om oorlog te voeren hoor (hij vocht in WOI) en toch stuurde hij mensen de oorlog in.
Het is gewoon niet mogelijk voor Bush om zelf het veld in te gaan, zelfs al zou ie het willen, dan nog zal men hem tegenhouden. Het slaat natuurlijk ook nergens op.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:35

Tja leuk om te lezen vind ik die berichten niet,
maar verder sta ik er niet bij stil, ga niet mijn leven laten beinvloeden door hem...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:54

caranthir schreef:
Nee das idd niet realistisch. Maarre Hitler wist heel goed wat het betekende om oorlog te voeren hoor (hij vocht in WOI) en toch stuurde hij mensen de oorlog in


Precies, stuurde. Dat bedoel ik. Als iedereen nou gewoon weigert.
Hoe bedoel je mensen zijn kuddedieren? Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:37

Ik vraag me af waar het melden van dreigementen goed voor is? Vaak als er iets gemeld wordt gebeurt er niets, terwijl bv. voor 9/11 niet gewaarschuwd is (door de overheid). Sowieso zaai je er alleen maar paniek mee.

Ik was trouwens gisteren op weg naar de generale repetitie voor het 4th of July concert op Capital Hill toen ze zonder waarschuwing vlakbij ineens een aantal legel kannonen afvuurden. Echt, hoe stom kan je zijn? Boos! Het waren zulke gigantische klappen dat de grond ervan schudde en het klonk alsof de halve stad opgeblazen werd. Het was dat er een agent dichtbij stond die niet op of om keek, of we waren terug naar de metro gerend.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 17:58

Guinevere schreef:
Ik vraag me af waar het melden van dreigementen goed voor is?


Nu kan je nog afscheid nemen van je famillie, en de dingen doen die je altijd al heb willen doen... Haha!

Nee, ik begrijp wel wat je bedoelt... Maar het is nou eenmaal zo dat de pers graag dit soort smeuige informatie verspreid... Soort van leedvermaak denk ik... Het is altijd moeilijk af te wegen wat je wel of niet moet vertellen... Veel mensen zijn toch al gauw in paniek...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:10

Nou en als er niets wordt verteld en dreigenmenten worden wel uitgevoerd dan zijn mensen verontwaardigd dat er niets is gemeld!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:20

xtwisterx schreef:
Veel mensen zijn toch al gauw in paniek...

Inderdaad, juist daarom vind ik dat ze het maar moeten verzwijgen als er geen zekerheid is.

Een tijd terug was hier al het "grote plakband" uitverkocht , omdat ze hadden aangeraden wat in te slaan voor het geval dat. Al er dan een aanslag is kan je met je hele familie in de wc gaan zitten en alle kieren afplakken ... jammer alleen dat je dan allang gestikt bent voordat er hulp komt, maar verder is het wel een veilig idee hoor. Rolleyes

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:48

Nou noe, toe maar.
Ga je vooral geen zorgen maken, als ze een aanslag gaan plegen in Nederland en een goed grote, is heel Nederland in 1 keer kapot, dus daar merk je toch weinig van.


(vat het niet te serieus en hard op)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:26

al-Qaeda heeft al meerdere malen gedreigd met aanslagen op nederland, en tot nog toe is er nog niks gebeurd.

Ik denk dat ze voorlopig nog wel blijven bluffen, ik ben ook niet echt bang voor een aanslag in Nederland. Als ze een aanslag zouden plegen moeten ze dat in de grootste bedrijven doen (Philips, DSM, Rotterdamse Haven, Shell), en de kans is zo klein dat ze door Nederland aan te vallen een grote wereld opstand uitlokken.

Groot Brittannie zou een veel aantrekkelijker doel zijn omdat prime-minister Blair nogal 'close' is met Bush, daarmee pakken ze zowel de Engelsen als de Amerikanen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:11

Dioxide schreef:
al-Qaeda heeft al meerdere malen gedreigd met aanslagen op nederland, en tot nog toe is er nog niks gebeurd.

Ik denk dat ze voorlopig nog wel blijven bluffen, ik ben ook niet echt bang voor een aanslag in Nederland. Als ze een aanslag zouden plegen moeten ze dat in de grootste bedrijven doen (Philips, DSM, Rotterdamse Haven, Shell), en de kans is zo klein dat ze door Nederland aan te vallen een grote wereld opstand uitlokken. .

Rotterdam is wel een interessant doelwit omdat daar olieverwerkende bedrijven zitten. In Amsterdam hebben we de Cargill, als dat vlam vat is heel Noord Holland plat hoor. Het is geen leuk idee, dat geef ik toe.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:14

Cargill ken ik niet, maar ik denk dat ik het dan wel mag vergelijken met de DSM. Bombardeer deze en je hebt een chemische ramp ontketend.. Nagelbijten / Gniffelen

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:34

en wat denken jullie van de douw hiero in zeeuws vlaanderen, een amerikaans bedrijf, als ze die in de valm zetten ligt heel nederland in as!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:39

Wat ze willen is angst zaaien. En dat lukt ze nog aardig ook. Op het moment dat jij je leven laat beheersen door angst, heb je geen leven meer.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 21:44

Er is gedreigd met een chemisch gas... Dus wat dat betreft is heel het land straks uitgestorven, dus niet alleen Rotterdam of Noord-Holland...

En net wat Cassidy zegt, angst is je grootste vijand... Scheve mond

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:36

Ik ben er heel hard in mss, maar maak me er niet druk om. Als ze aanslagen willen plegen doen ze dat toch wel, op wat voor manier dan ook. Het valt niet te voorkomen..Ja dat de regering precies doet wat die gasten willen. De regering maakt er nu al een zooitje van en heb geen vertrouwen in hun. Dus ik merk wel wanneer er wat gebeurd..Het is alleen te triest voor woorden hoe de mens met elkaar omgaat en steeds niets leert van alle ellende, maar gewoon gefrustreerd als kleine, machtelose jongetje een plan uit werken om vervolgens als grote jongens hun daad te verrichten..
Ik hoop dat er niets zal gebeuren, want het is naar om paniek en oorlog te hebben. Daarom, geniet elke dag van het leven, haal eruit wat erin zit en leef geen bekrompen leven, want dat vergalt het nog meer..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:39

"De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en dat nimmer op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen dan God/het Lot hem te dragen geeft"

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:20

Ik word nu toch wel echt bang... Ik was het al een beetje ook!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:43

En toch... ik blijf erbij Als het geloof er niet was, dan was dit er niet. (sorry voor de gelovigen onder ons)

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:44

Laat ze maar komen,eens komt de dag des oordeels......
Ik laat me iig niet bang maken door een stelletje zelfingenomen debielen,wel zit ik me heel erg kwaad te maken......heel erg...... Stoom uit je oren

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:45

Bang worden heeft toch geen zin, wat er gezegd wordt hier klopt opzich wel, een individuele burger kan er inderdaad niets aan doen, en ons bang maken is de bedoeling, zolang we ons maar wel blijven verzetten, en ons dus NIET AANPASSEN

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 01:18

ik word er eigenlijk niet echt warm of koud van... als je je overal zorgen om zou maken heb je toch ook geen leven, als we ons zorgen gaan maken en aanpassen krijgen zij alleen maar hun zin..

dekker
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:33

Ik vind het wel een eng idee...ik ben met je eens dat je niet constant er bij stil kunt staan of vandaag je laatste dag is, maar deze mensen hebben geen boodschap aan de angsten van de medemens. Ze strijden voor hun eigen idealen en die worden door de rest van de wereld niet geaccepteerd. De gevolgen hebben we reeds mogen aanschouwen. Ik ben bang dat een groepering die tot zulke dingen in staat is geen rekening houdt met de gevoelens en denkbeelden van andere mensen. Ze hebben pas hun zin als ze het helemaal voor elkaar hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:36

Zolang die mensen nog te laf zijn om zelf te sterven voor hun idealen en in de sloppenwijken van grotere steden vruchtbare grond vinden voor hun idealen, en deze geronselde mensen wel bereid zijn om zichzelf op te blazen om angst te zaaien maar de mensen die ze ronselen dat zelf niet doen, zullen ze veel angst teweeg brengen maar het nooit helemaal redden om de wereld naar hun hand te zetten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:35

shadowfaxx schreef:
Wat ben ik blij dat Belgiƫ Amerika op gen enkele manier heeft gesteund Scheve mond


uhm er zijn in belgie vlak bij Overpelt bij een vliegbasis/legerbasis al quada mensen in training geweest
was volop in het nieuws na 11 sept.

dus ook al doet belgie zelf niets, ze zitten wel in belgie Scheve mond

gelukkig verhuisd mn vriend weer uit belgie, terug naar NL, precies 15 km bij zn huis in belgie vandaan, maar toch Clown

ik hoop zo dat er niets gebeurd, want waarom is deze hele 'oorlog' eigenlijk begonnen? wat wil osama bereiken?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:26

Als ze een bommetje op DSM gooien kunnen wij het wel schudden hier. Maar moet ik daar echt wakker van gaan liggen? Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd Knipoog Wat komt, dat komt. Hebben wij mensen over onszelf afgeroepen met onze arrogante houding (en dan heb ik het over alle mensen, oost en west, christen of islamiet). Homo homini lupus was het toch?