Kat met vetzucht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:33

de onze was altijd een scrielig beestje, nadat ze was gestelariseerd(ofzo) kwam ze heel veel aan.. als we naar de bijkeuken liepen(daar kreeg ze altijd voer) liep ze alleen mee als ze honger had, en bleef ze net zolang bij haar voerbakje staan totdat je wegliep of haar eten gaf, zo kreeg ze dus de hele dag door vlees uit blik van ons soms wel een hele blik( Bloos! )
Bloos) onze kat sliep ook super vele, dus kwam erg vele aan, de gouden tip heb ik niet voor je, mar onze kat eet nu helemaal niks meer, is namelijk overleden

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:37

Afbeelding

Dit is mijn schatje.. die is net zo Tyrza.. als je in de keuken bent gaat hij voor de koelkast zitten, alleen mauwt hij niet zo hard, dat leukt hem niet sinds hij gecastereerd is.. Clown

Maar bij ons vreet hij niet zoveel, hij gaat ook naar de buren enzo om daar de bakjes leeg te vreten.. Doet die van jou dat niet?? Die van mij ruikt af en toe naar vis.. sja laten wij nou nooit vis geven.. Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:40

Nee, gelukkig(?) ziet Mellow mij als de voedselvrouw.

Onze buren hebben een hekel aan katten, laat staan dat ze eten klaarzetten Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:50

hihi dat scheelt.. Nee onze kat gaat echt overal schooien..Van de vorige bewoners van ons huis kreeg hij zelf biefstuk.. Ja gek he dat hij niet meer thuis kwam eten..gelukkig zijn die nu weg..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:19

ik heb een tip die ik zelf ook vaak gebruik bij ongemakjes. of het nu voor mezelf, mijn vriend, gammon, de hond of voor 1 van de katten is.

De Krater hier kun je een foto van je kat naartoe sturen en een kleine omschrijving van het probleem en dan meten ze dmv een spiertest of pendelen een steen bij de kat aan.

ik ben altijd dik tevreden geweest over hoe ze me helpen met kwalen. ik heb ook een kat gehad met vraatzucht en dat kwam bij hem voort uit verhuizingen en zich niet lekker in zijn vel voelen. Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:24

Renske20 schreef:
griebels heeft ook zo'n kat Haha! maar ook die krijgt niet veel te eten


Mijn Griebels dik??? Hoe kom je erbij!!! Vind ik niet leuk dat je dat zomaar zegt over mijn poesje hoor Schijnheilig Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:42

Wij geven "duur" voor van Royal Canin.
Je hoeft er alleen veel minder van te geven.
Ik heb het uitgerekend en je bent ongeveer evenveel geld kwijt als bij supermarkt brokken.
Je hoeft maar ca 1 x in de 2 mnd een grote zak (4kg) te kopen ipv elke week een pak Knipoog.

Blikvoer zitten erg weinig voedingsstoffen in en krijgen ze hier 1 x in de week ongeveer voor 'de lekkere trek'.

Als ze brokken niet zo dol op zijn kan je ze ook weken, dat vinden ze vaak heel erg lekker.

Op de zak van Royal Canin staat precies hoeveel ze moeten hebben.
Poco moet bij ons 40 gram! (zit maatbekertje bij de zak van RC). op een dag. Dat is dus echt niet zoveel. En ze mauwt verder niet dat ze honger heeft ofzo.
Ze weegt 4 kilo en voor haar (fijne) bouw is ze eigenlijk net ff te zwaar.
Ons kitten Mano weegt nu 1 kg. maar bij een kitten is het voeren weer veel anders.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:55

Heeft jullie kat geen schildklieraandoening? Ik heb vroeger een kat gehad met een overactieve schilklier zodat hij erg dun bleef ondanks de hoeveelheden die hij wegvrat. Andersom kan echter ook.
Onze kat kreeg er toen medicijnen tegen, maar we hadden 'm toen ook kunnen opereren (schildklier verwijderen)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:57

Onze kat was ook zo erg. Toen we dr net hadden rolde ze ook Haha!
Sinds we in ons nieuwe huis wonen is ze veel meer buiten (grote tuin om heel het huis). Mijn moeder gaf dr ook veeeeel te veel eten. Ze heeft zowiezo de hele dag door harde brokjes te eten en verder krijgt ze 's ochtends en 's avonds blikvoer. Ik heb toen haar maar op dieet gezet en sindsdien is ze mooi slank maar ze blijft grof gebouwd waardoor iedereen altijd nog roept: "Aaaaah wat een dikzak!!!" Terwijl ze helemaal niet dik meer is Verdrietig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:02

Tyrza: Vlees is trouwens overbodige luxe. Ze hebben het niet nodig en worden er dik van. Aangezien mijn katten ook elke avond 1/3 van het blik kregen met zijn 2en, heb ik het afgebouwd. Eerst om de dag, dan om de 2 dagen etc... Nu krijgen ze alleen een keer sporadisch wat vlees. Griebels blijft dik overigens, en Bruto blijft mager...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:44

Ik heb ook twee van die apparaten rond waggelen. De kater weegt denk ik wel 9 kilo ofzo maar hij is dan ook echt mega groot.. en een poes die is nu mager want die heeft net kittend gehad.
Ik voer de poes bij met blikvoer en dan doe ik de kater even naar buiten.

Ik ben eigenlijk ook voorstander van meer brokjes dan vlees. Ik heb van de verwende loeders die hun neus ophalen voor goedkoop voer, dus ik haar het ook bij de dieren winkel.

Die kater krijgt ook af en toe dieet voer omdat hij anders echt een tientonner wordt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:48

Ze zeggen dat katten altijd op hun baasjes lijken Tong uitsteken

Die van ons is heel mooi slank en zit goed in z'n haar, hij kan eten wat ie wil (droge brok) en krijg 's avonds een eetlepel van dat blikvoer.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 21:51

Die van mij vinden met name de jus lekker, de brokjes in het blikvoer laten ze liever staan.

Ik kies dus blikvoer met veel jus.

Het voer van de Euroshopper vind ik er smakelijk uitzien. Er ziet zoveel jus in, dat je er bijna geen lepel voor nodig hebt en het er zo in kan schenken. Ze vinden het heerlijk en bijkomend voordeel: tis goedkoop Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:51

Tyrza schreef:
Die van mij vinden met name de jus lekker, de brokjes in het blikvoer laten ze liever staan.

Ik kies dus blikvoer met veel jus.

Het voer van de Euroshopper vind ik er smakelijk uitzien. Er ziet zoveel jus in, dat je er bijna geen lepel voor nodig hebt en het er zo in kan schenken. Ze vinden het heerlijk en bijkomend voordeel: tis goedkoop Haha!


maar zit er ook voedingswaarde in ? vooral blikjes met veel "jus' zoals jij dat zo leuk noemt Haha! is vooral leuk voor het vocht, maar niet echt voor de voedingswaarde dacht ik....

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:37

Nou als je die 2 katten in dit topic bij elkaar neemt dan heb je de kat van mn vriend... Bloos!

Die is pas echt vet.