Het gaat niet zo goed met mijn kat

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 15:44

Ik heb 2 katten, een kater van 2 en een poes van 19 jaar.
Die poes heet Dieuwertje, en ik ben heel erg gek op haar want het is een hele lieve waar je alles mee kunt doen. maar ze is al heel erg oud, ik merk wel dat ze de laatste tijd steeds slechter gaat horen en ze wordt ook een beetje dement.
Maar nu gaat het al 2 dagen best slecht met haar, ze drinkt heel erg veel en ik zie ook wel dat ze zich niet helemaal lekker voelt. Af en toe loopt ze naar boven een gaat ze keihard staan mauwen, maar dat komt doordat ze een beetje dement is en ze mauwt zo hard doordat ze zichzelf niet zo goed kan horen want ze is bijna doof.

Morgenmiddag gaat ze naar de dierenarts, die kijkt haar dan even na waarom ze zo veel drinkt. Ik denk dat ze iets aan haar nieren heeft of suikerziekte, dat komt heel veel voor bij oude katten.. Ze is ook best wel licht want ze weegt nog maar 3 kg.
Ik vind het best wel eng dat ze morgen naar de dierenarts moet, want ik ben zo bang dat we haar moeten laten inslapen! Ik kan haar echt niet missen want ze is er al mijn hele leven, maar het is ook zo moeilijk want ze is al 19 jaar en ze is gewoon versleten.
maar ik wil nog niet dat ze dood gaat! Huilen


Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:53

Jeetje, ik weet hoe het voelt als je je huisdiertje naar de dierenarts moet brengen en je bang bent om hem te moeten laten inslapen. Misschien een beetje hoop: ik heb zelf drie katten (zijn niet oud, maar toch) en een daarvan weegt net aan 2,5 kilo. Ik kan dus bijna als ik mijn hand om haar buikje heen leg met mijn duim mijn wijsvinger aanraken. Af en toe vraag ik me af of ze wel organen heeft! Maar zo is ze altijd geweest. Oude katten worden wel vaker een stuk dunner. Dit moet natuurlijk niet in een hele korte tijd gebeuren.

In ieder gavel heel veel sterkte morgen bij de DA! Ik zal voor je duimen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:51

ik dek dat het dr nieren zijn, onze kat had het ook, ze nu helaas overleden ze is dus uitgedroogd door die darmen.
Je mag haar dus geen kaas meer geven en ze moet speciaal niervoer hebben.
Zorg daarbij ook dat ze altijd genoeg en vers water klaar heeft staan.
Onze kat was 17 jaar en ik kende haar al vanaf me geboorte, ben nog steeds errug verdrietig want geen enkel ander dier kan haar vervangen *huil* Huilen Huilen

Maar ik hoop dat de jouwe er wat beter vanaf komt, check ook ff of ze aan het uitdrogen is!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 17:54

Ik weet het, onze andere kat (die is al een hele tijd overleden) is ook overleden toen ze 14 was aan haar nieren, ze was helemaal uitgedroogd en ze at dat speciale voer niet, ik hoop dat Dieuwertje het wel lust.
Mijn moeder had aan de telefoon ook al gevraagd of ze niet gewoon dat voer op kon komen halen maar volgens de dierenarts hoeft het niet per se iets aan haar nieren te zijn, suikerziekte komt ook vaak voor bij hoogbejaarde katten.. dus ze willen haar even nakijken enzo. ik ben hardstikke bang, ik wil ook niet mee daar naartoe omdat ik bang ben dat ze zeggen dat we haar beter kunnen achterlaten.

Ze is niet echt uitgedroogd, maar ze was wel een beetje aan de diarree gisteren. ze eet ook nog wel normaal maar ze drinkt echt heel veel.

Ze weet ook niet goed wat ze wil, loopt de hele dag door de kamer.. dan weer naar binnen, dan weer naar de tuin, dan slapen, dan drinken.. net lag ze bij me op schoot toen moest ik wel bijna Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lastig, M_Vainqueur en 25 bezoekers