lastminute vakanties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

lastminute vakanties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 10:29

Hoi,
ik en mijn vriend willen deze zomer een lastminute boeken. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Wanneer kan je het beste boeken (wanneer is het echt het goedkoopst bijv.) en bij welk bedrijf hebben jullie dat gedaan. Suggesties voor leuke bestemmingen (/hotels) zijn ook welkom.

Oh ja....wie heeft er ervaring met All Inclusive. Is dat wat? Of is half pension ook goed?


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:55

Ik heb bij Sunweb.nl een last minute geboekt naar Kreta.
Was helemaal geweldig, goed geregeld ed, fantastisch appartement! beste kamer met uitzicht op zee ed. en dat terwijl we maar 4 dagen van tevoren hebben geboekt.
was wel in het voorseizoen...

:)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:12

Wij gaan ook een lastminute boeken, meestal komen ze zo 1,5 a 2 weken van te voren met de aanbiedingen.

Mijn schoonouders boeken als het goed is altijd last minute.

Wij gaan All in naar Turkije, maar dan moet je wel iig voor 3 sterren of hoger aan. Tuurlijk kan je het een keer niet treffen. Vooral Turkije heeft veel All in, Spanje bijvoorbeeld bijna niet.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:14

Wat ik je echt ontzettend kan aanraden is gewoon naar het vliegveld gaan en daar ter plekke boeken. Desnoods neem je meteen je koffers mee. Hoe sneller je kunt gaan, des te goedkoper! Wij zijn naar Düsseldorf op het vliegveld gaan boeken (mijn god..wat een keuze aan reizen Bloos! ) en 3 dagen later vlogen we al.. Bijna voor niks: een superdeluxe vakantie in een 5-sterren resort in Turkije..all-in! Ik boek nooit meer ergens anders! Het enige nadeel is dat je wel vaak contant moet betalen bij zoiets, maar je krijgt wel meteen je reisbescheiden mee! EN op het vliegveld krijg ik altijd al voorpret en een ontzettend vakantiegevoel

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:15


manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:19

Misja schreef:
Wat ik je echt ontzettend kan aanraden is gewoon naar het vliegveld gaan en daar ter plekke boeken. Desnoods neem je meteen je koffers mee. Hoe sneller je kunt gaan, des te goedkoper! Wij zijn naar Düsseldorf op het vliegveld gaan boeken (mijn god..wat een keuze aan reizen Bloos! ) en 3 dagen later vlogen we al.. Bijna voor niks: een superdeluxe vakantie in een 5-sterren resort in Turkije..all-in! Ik boek nooit meer ergens anders! Het enige nadeel is dat je wel vaak contant moet betalen bij zoiets, maar je krijgt wel meteen je reisbescheiden mee! EN op het vliegveld krijg ik altijd al voorpret en een ontzettend vakantiegevoel


Dus als je op het vliegveld boekt....dan kun je ook complete reizen met hotel boeken?? Ik dacht dat dat altijd alleen vluchten waren. Iemand hiermee ervaring op Nederlandse luchthavens??

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:21

manzano schreef:
Dus als je op het vliegveld boekt....dan kun je ook complete reizen met hotel boeken?? Ik dacht dat dat altijd alleen vluchten waren. Iemand hiermee ervaring op Nederlandse luchthavens??


Nee hoor....complete arrangementen. De meeste vliegvelden hebben aparte ruimtes met daarin stands die complete vakanties aanbieden (naar elk deel van de wereld wat je maar kan bedenken). Ik weet niet hoe het op Schiphol zit, maar in Maastricht kun je ook gewoon vakanties boeken, collegaatje heeft daar geboekt, en vloog diezelfde avond nog naar Tunesië.

Ik heb net even niet gekeken waar je vandaan kwam, anders kan ik het boeken in Duitsland extra aanraden, want het scheelt héél wat in de prijs!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:32

Arnhem.... weet zo gauw niet hoe ver de vliegvelden in Duitsland zijn. Weet ook niet of die met het OV te bereiken zijn of dat het parkeren niet zo duur is. Want in Ned. is alles met het OV natuurlijk goed te bereiken.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:38

Van Arnhem uit zijn er volgens mij best een aantal vliegvelden goed te bereiken. De vraag is of je er veel mee opschiet. De echte goedkope lastminutes worden er toch niet veel goedkoper op. Het feit is dat de plaatsen weg moeten omdat er nog niemand voor is. Dan zit je toch bijna (of misschien wel helemaal) op kostprijs van de reis en verblijf.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:43

Nee dat is waar. Al is het misschien wel voordelig om niet vanaf Schiphol te vliegen, want die hebben een belachelijk hoge luchthavenbelasting van zo'n 50 euro.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:47

Amsterdam is vanaf jou denk ik bijna net zover als MAA (Maastricht), misschien dat dat ook een optie is? Of anders Dusseldorf, dat is denk ik de dichtsbijzijnde in Duitland. (Zal ook niet veel schelen met MAA).

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:49

Ik heb ook een keer met Sunweb een last-minute geboekt naar Turkije. (Alanya). Dit was ook in het voorseizoen. (Begin juni). Was echt super!! We hadden een appartement in een hotel, s'avonds kon je met de pot mee eten (weet niet meer of dat erbij zat). Ontbijt en lunch moest je wel apart voor betalen maar dat kostte ook bijna niets. Eten en hotel was goed, alles was goed geregeld en dat voor maar 500 GULDEN per persoon! Een week Alanya.

www.sunweb.nl

:D

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:50

Dusseldorf scheelt echt wel in de prijzen! Sowieso viel ik bijna achterover van de lage prijzen daar. Het zijn vaak echt de overgebleven of geannuleerde reizen die voor een prikkie weg gaan. Als we onze vakantie uit de folder hadden geboekt zo'n 3 maanden voor vertrek waren we 500 euro duurder uit geweest dan precies dezelfde reis op het vliegveld geboekt. Bovendien zit, als je in Duitsland boekt, de verzekering, luchthavebel. en alle extra reisgelden IN de totale reis-prijs.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 11:59

Hmm is dan misschien toch wel een idee om zoiets te doen! Wat je via internet boekt is bijna automatisch vanaf schiphol. Soms ook Eindhoven trouwens..... Ik denk dat het sowieso iets van Turkije wordt. Kreta lijkt me ook geweldig, maar is nog atlijd stukje duurder.... (ben arm studentje die toch al rood staat Knipoog).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:25

Ik ben dit jaar met www.vakantiediscounter.nl gegaan en vorig jaar met www.sunweb.nl. www.thomascook.nl heeft vaak ook leuke aanbiedingen. Vergelijk gewoon het een en ander met elkaar.

All-incl. zou ik niet zo snel voor gaan, ik heb geen zin om de hele dag bij het hotel te blijven.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:28

Tessebes schreef:

All-incl. zou ik niet zo snel voor gaan, ik heb geen zin om de hele dag bij het hotel te blijven.


Hoeft toch ook niet? Wij zijn er ook wat op uit getrokken, kregen we een lunchpakket van het resort mee Haha!
En we hadden geen hotel, maar een resort, mét winkels (soort winkelcentrumpje), kapper, zwembaden, strand, disoc, theater, supermarkt, en eigen taxi. Dus dat is sowieso wel iets anders dan gewoon een hotel. Bovendien hebben we ook gewoon wel eens 's avonds buiten de deur gegeten (al was dat uitzondering, aangezien er na het eten bij ons in het theater spetterende dans-shows begonnen Lovers )

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:36

Heb je al eens naar Egypte gekeken? Ook erg mooi en goedkoop bij de twee websites die ik vernoemde!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:37

Nou, laat ik het zo zeggen, bij de meeste all-incl. hotels proberen ze zo weinig mogelijk weg te geven, ik denk dat jij geluk hebt gehad met je lunchpakketje. Verder is het gewoon heel persoonlijk, ik moet er niet aan denken om op zo'n resort te zitten, ik wil de streek zien!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:40

Ik heb zelf geboekt via lastminute. Was erg tevrede over de afhandeling, geld werd afgeschreven en kon me direct laten inchecken bij de incheckbalie op schiphol.

Ik zag laatst een aanbieding, 7 nachten Alanya voor 161 per persoon ( inclusief belasting etc).

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:41

Tessebes schreef:
ik moet er niet aan denken om op zo'n resort te zitten, ik wil de streek zien!


Ze binden je niet vast hoor Knipoog
We hebben de streek ook gezien, dankzij excursies, boottocht etc

Wat wel erg jammer was, was dat we er pas op de laatste dag achter kwamen dat we ook een auto hadden kunnen huren ter plekke Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:42

Siempie schreef:
Ik heb zelf geboekt via lastminute. Was erg tevrede over de afhandeling, geld werd afgeschreven en kon me direct laten inchecken bij de incheckbalie op schiphol.

Ik zag laatst een aanbieding, 7 nachten Alanya voor 161 per persoon ( inclusief belasting etc).


Siempie.. Via de site lastminute.nl neem ik aan? Kreeg je je reispapieren en dergelijke opgestuurd of hoe ging dat? Wij hebben daar namelijk ook een erg leuke reis zien staan!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:45

Smaken verschillen gewoon, ik wil alle vrijheid hebben, excursies hou ik ook niet van. Ja, ik ben niet snel tevreden. Knipoog

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:49

Tessebes schreef:
Smaken verschillen gewoon, ik wil alle vrijheid hebben, excursies hou ik ook niet van. Ja, ik ben niet snel tevreden. Knipoog


Ik snap je wel.. wat betreft die vrijheid. Maar die vrijheid, om rond te trekken en iets van het land te zien, zoek ik niet zo zeer in een zomervakantie. Als ik dan iets van het land wil zien, wil ik ook echt iets langer gaan, en dan ook echt niet één vast hotel, maar ook écht rondtrekken..

Zoals je ziet.. ik ben ook niet snel tevreden Haha! Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:56

Omdat het bij ons ook om een vrij korte tijd ging tussen de boeking en de reis was het een e-ticket geworden. Al onze gegevens kregen we via email ( met boekingsnummer) en daarmee konden we inckecken op schiphol.

Bel ze eventueel, dat weet je hoe of wat.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:37

Snap wel wat je bedoeld. Ik hou er ook wel van om dingen te zien. Maar voor zo'n korte vakantie huur je niet snel een auto ofzo. En in Turkije zou ik dat sowieso niet zo snel doen.
Maar nu gaat het gewoon om een lekkere relaxvakantie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, flooooo, juval, KikiCelinevs, R0SE, senna21, Setteli, swatch, xKatinkii en 153 bezoekers