breedbeelttv instellingen+DVD speler; techneuten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

breedbeelttv instellingen+DVD speler; techneuten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 13:33

Ik heb sinds 4 jaar een breedbeeldtv van Philips. Er is met dit type tv al veel trammelant geweest. Veel ervan zijn binnen korte tijd kapot gegaan en er is ook een uitzending geweest op Kassa (of Radar).
Stiekum hoopte ik dat wij de dans zouden ontspringen, maar sinds deze week zit er opeens een grote zwarte balk van 10 cm die van het beeld afgaat. We houden dus nog maar een klein schermpje over.

De tv wegbrengen kost al minstens 25 euro, ongeacht of ze het wel of niet kunnen maken, dus ben ik eerst naar de winkel geweest waar we 'm gekocht hebben om te vragen of zij evt. wisten wat het zou kunnen zijn.
Zij dachten dat het een instelling van de beeldbuis was. De monteurs van Philips schijnen een speciale afstandsbediening te hebben waarmee zij die instellingen weer goed kunnen zetten. (flut dat die optie dan niet in je eigen afstandsbediening zit Boos! ).

Nou is mijn vraag voor de techneuten onder ons; zou dit verhaal kunnen kloppen? Zo ja, zijn de codes die de afstandsbediening gebruikt ergens te vinden op internet ofzo? Want dan zouden wij die instellingen mogelijk zelf ook kunnen veranderen. Hoe groot is de kans dat de instelling de volgende week weer terug is gesprongen en dat we weer 50 euro ofzo kwijt zijn?
En zou het probleem ook niet een kapotte beeldbuis kunnen zijn?

Opvallend is dat het probleem zich voordoet sinds dat we een DVD speler van een ander merk gekocht hebben en aangesloten hebben. Ik vraag me dus ook af of de afstandsbediening van die DVD speler de instellingen van die tv veranderd kan hebben. (lijkt me trouwens onwaarschijnlijk aangezien dat ding op een andere frequentie zit, maar wie weet... Verward )


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:51

ik zou het niet weten.
maar werd er niet in kassa met een oplossing oid gekomen? of werd er niet gezegd dat de tv gratis werden gemaakt oid. {dit is vaak zo omdat ze toch een 'goed beeld' van zichzelf willen geven

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:58

Heb je al geprobeerd om de DVD speler los te koppelen en dan weer TV te kijken.
Doet íe het dan nog? Zo nee, dan weet je dat het aan de combi TV-DVD ligt.

Ik gok zo dat je dat wel gedaan hebt, maar toch...

Ik weet het verder ook niet precies.

:evaw:

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:04

Kristie; alle mensen die problemen hadden mochten zich binnen een bepaalde periode melden en kregen een deel van de reparatiekosten terug. Die periode is allang voorbij.
Als het echt met die instellingen te maken heeft, dan baal ik wel. Dan hoeven ze niet echt te repareren, maar beuren ze er wel lekker voor.

Sjimmy, die optie zal ik zeker uitproberen. Maar dan nog denk ik niet dat het aan de combi tv-dvd ligt, maar meer aan het signaal van die afstandsbediening ofzo?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:11

Als het alleen is als de DVD vast zit dan stoort de DVD het signaal van de TV misschien??

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:34

Is het gelukt?

:evaw:

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:59

Nope, nog niet (snif!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, Annuuuhh, BeFunny, rosalie_a, SandraWierda, Wescha en 183 bezoekers