Wat is jouw leeftijdsgrens in de liefde??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 19:05

Eek, 16 en 56 vind ik gewoon twisted Boos! Ik bedoel, dan is zij gewoon nog een kind en hij al opa. Blegh.

Ik krijg nog wel leuke smsjes van deze meneer, hij is wel heel lief. Maar ik houd de boot verder maar af, ik heb inderdaad een Chandler-complex, ik word helemaal rillerig van te veel contact. Ach ja *LOL*

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:01

Laura schreef:
Nou heb ik altijd heel hard geroepen dat ik op oudere mannen val Knipoog maar meestal was de grens wel 29. Tot ik een vriendje kreeg die 23 leek en 33 bleek te zijn Bloos Mijn eerste vriendje was 25 toen ik 15 was (nu ik zelf twintiger ben en 15jarigen zie vind ik het wel een beetje raar ja, Scheve mond moet er niet aan denken dat mijn zusje met een vent van 25 thuis zou komen *LOL* )

Maargoed, ik heb nú weer iets aan de haak hangen... jullie hebben misschien het verhaal van Hans en Roderick wel gelezen... nou iemand metamorfoosen schept blijkbaar een band Knipoog want Hans en ik kunnen het wel erg goed vinden. Alleen, deze meneer is 40. Bloos! Ik ken hem al een tijdje en heb vorige week zelfs zijn kinderen van 9 en 12 ontmoet.

Het is op zich een hele hippe vent, je zou hem echt geen 40 geven. Hardstikke leuke kerel ook. Maar tsja. Hij blijft natuurlijk wel dubbel mijn leeftijd. Ik kom eerder in de buurt van de leeftijd van zijn zoon (okee, die is dan 12, dat is helemaal ziek, maar bij wijze van spreke Haha!)

Dieptepunt van het leeftijdsverschil was nu toch wel dat we in het café stonden en hij armpje-gehaakt-wilde proosten. Aáái. >;) Hoogtepunt daarentegen dat hij wél 40 jaar ervaring met vrouwen heeft Schijnheilig en heel galant is. Nu vind ik zelf dat niet meteen alles gedefineerd hoeft te worden, vooral niet als het 'gewoon gezellig is' maar hij heeft me meteen wel duidelijk gemaakt dat hij wel in is voor een relatie. Dat is normaal meestal wel genoeg om mij hard weg te laten rennen, en nu in combi met deze leeftijd.... mmm ik moet er nog eens over nadenken Scheve mond

Wat is jullie ervaring met grote leeftijdsverschillen? Zou jij in dit geval ervoor gaan?


Ik ben 21 en mijn vriend (al ff denken...10 maanden, tijd vliegt Knipoog ) is 39.
Groot verschil, maar is eigenlijk nauwelijks te merken.
Nou is hij zo te lezen wel heel anders dan de man waar jij het over hebt. Hij heeft geen kinderen, nooit getrouwd geweest, heel lang over zijn studie gedaan en een soort eeuwige student gebleven (qua houding, gedrag etc.)
Hij lijkt veel jonger, doet veel jonger, maar weet wel een hoop (enige waar ik soms het verschil in merk).
We kunnen goed praten, lachen, denken over veel dingen hetzelfde, vinden veel dezelfde dingen leuk, zeggen zelfs vaak dezelfde dingen op hetzelfde moment etc. Het voelt gewoon allemaal goed. Lachen

Heb hem op mijn werk (toen stage) leren kennen, dus ons beroep is ook hetzelfde. Mensen die qua leeftijd veel schelen hoeven qua karakter e.d. helemaal niet zoveel te verschillen, dus hoeft het ook helemaal geen reden te zijn dat een relatie niet zou werken.

Ik zou zelf nooit op een ouwelijke 40 jarige man vallen, iemand die bridge speelt, zichzelf te serieus neemt om nog lol te hebben en leuke dingen te doen etc. Maar zolang je het met elkaar kunt vinden, kunt lachen, praten en blabla, dan maakt de leeftijd toch niets uit Lachen

Zolang hij maar geen dingen wil die jij (nog) niet wilt, zoals bijv. kinderen.

Nouja beetje late reactie en misschien niet zo heel nuttig, maar succes en laat je iig niet door het verschil in leeftijd weerhouden.
(wel andere belangrijke verschillen die lastig kunnen zijn evt.)

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:23

Guinevere schreef:
Alleen maar positief. Mijn vriendin is meer dan 20 jaar ouder en dat gaat prima zo. Lovers

Waarom probeer je het niet gewoon?

Helemaal mee eens!! Ik ben nu 27 en heb sinds een paar maanden wat met n vent die 23 jaar ouder is(schrok in t begin wel)Was als de dood voor oa de reacties van andere mensen(he,..is dat je vader?)en de verschillen tussen ons,...maar wat blijkt:onze omgeving heeft er totaal geen moeite mee en is juist hartstikke blij voor ons!! en die verschillen??helemaal geen last van,..hij is een stuk jonger voor zn leeftijd en ik heb genoeg meegemaakt in mn leventje en daardoor zitten we toch erg goed op 1 lijn.Ben nu gelukkiger dan dat ik ooit ben geweest met mijn "jonge"vriendjes.Dus wie zegt dat zo'n leeftijdsverschil niet kan?tuurlijk zijn er wel kleine nadelen,....bijvoorbeeld als hij 80 is ben ik pas 57 en dus een stuk vitaler(als t normaal gaat tenminste)dan hem.Maar ik ben liever nog 30 jaar gelukkig met hem, dan 50 jaar met iemand van mijn eigen leeftijd die toch niet helemaal bij me hoort.

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:50

ik ben 14 en de max. bij mij is 17/18
maar ik vind tog als je maar van elkaar houdt en als je je maar goed bij voelt en hij ook
dus LachenO:)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:06

Ik ben nu zelf 22 maar ouder dan 30 zeker niet Dan is hij gewoon ouder dan mijn broer en dan moet ik echt niet hebben, maar ja ik kan het wel zo makkelijk zeggen maar liefde hou je niet tegen dat gebeurt Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:15

Ik val ook op oudere mannen, misschien wel omdat ik in sommige dingen mn leeftijd een beetje vooruit ben. Mijn vriend is 8,5 jaar ouder. Mijn enige relatie met iemand van mijn leeftijd (heeft 3 jaar geduurd), was echt een drama. Hij liep, qua ontwikkeling, erg op mij achter en kon nog behoorlijk wat manieren leren.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:16

ik ben 18 en mijn vriend 25. Heb nog nooit zo'n goede relatie gehad. Het ligt ook heel erg aan je persoonlijkheid, we hebben dezelfde hobby's, hij wil graag eens wat voor me doen bij de paardjes, tis gewoon een kanjer. dan maakt die 7 jaar niks uit voor mij ::)

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:36

meestal val ik wel op jongens van me eigen leeftijd haha Haha! Schijnheilig

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:05

ik vind 40 op zich nog wel kunnen. Mijn nicht heeft ook een vriend van 40 of 41 en is zelf 22. Ze hebben samen al een zoontje. en ik kijk er eigenlijk niet echt raar tegenaan.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:07

Mijn vriend is 5 jaar ouder dan mij. Ouder zou ik ook niet willen eigenlijk...

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:44

Marrie schreef:
Mijn vriend is 5 jaar ouder dan mij. Ouder zou ik ook niet willen eigenlijk...


hoe oud ben jij dan en hoe oud is je vriend???

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:12

Ik heb nu iemand leren kennen en is 19... Scheve mond
En ik ben 15.. Is dat erg?
Er is nog niks mee.. we zijn nog gewoon hele goede vrienden...

Kijk in iets in de 20... vind ik eigelijk te oud.. Dan is hij al half volwassen en diegene zit nog in de pubertijd..

Maar ja.. Net zoals iemand zei.. Liefde kent geen leeftijdgrenzen..

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:27

iedereen heeft het over een maximale leeftijd, ik had altijd een minimale leeftijd in gedachte (minimaal een anderhalf jaar ouder) Jongens van mijn eigen leeftijd dat was dus helemaal niks, zo kinderlijk en onvolwassen, nog helemaal met andere dingen bezig. Mijn vriend is 25 en ik ben 19, 6 jaar verschil. We wonen samen en het bevalt perfect. Voor mij niet iemand jonger of van mijn eigen leeftijd, doe mij maar een paar jaartjes ouder. Al denk ik wel dat mijn grens bij de 10 jaar zou liggen. Omdat ik heel graag kinderen wil maar nog niet nu, en dat zou problemen kunnen geven bij een man van 20 jaar ouder. Maarre ik heb mijn droomman al gevonden.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:34

Ik ben al bijna twee jaar super gelukkig met mijn vriend die 49 is... Ik zelf ben 28. En echt ik merk er helemaal niks van... Het ligt gewoon aan de persoon.. ALs ik kerels zie van zijn leeftijd denk ik soms wat een ouwe vent... Bij Kees heb ik dat helemaal niet...

Kees heeft ook een dochter van 22 en daar kan ik het prima mee vinden gelukkig...

In mijn profiel staat een foto van ons samen... Kun je zelf beoordelen of je t wat vind.. hahahaha

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:43

Laar schreef:
Vanmiddag in onze groep smste een meisje(16) iemand.
Vervolgens kwam er een man (al grijs) waarvan ik dacht dat het haar vader was aan.
stonden ze te knuffelen en kusjes geven etc.
Dus mijn zus en ik kijken zo Scheve mond
Zij 16.. hij 56!
Nee sorry, dat gaat me iets te ver..
Leeftijdsverschil maakt me vrij weinig uit.. maar 40 jaar !! Scheve mond Scheve mond


die vent is ziek. Boos!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:49

wow! dat vind ik wel echt niet kunnen!!!!! hallooo zeg!!!! 40 jaar verschil...damns!

Pasja: nee dat is tog niet erg Verward vind het eigenlijk ook geen groot verschil. Op mijn 15de heb ik ook wel es iem. van 20 gehad->keej alleen mee gekust mjaaah vind dat dus niet te oud. Knipoog

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:57

40 jaar verschil is ook wel erg veel.. Een tijd geleden was er in Jambers ook een stel met zo'n verschil... Zij was in de 20 hij was al in de 60 ofzo.. Zij kwam uit het buitenland en was echt niet gelukkig... Puur voor het geld denk ik... maar dat zou ik echt niet doen.....

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:10

Hmm mijn grens is vanaf 25 t/m 33.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:10

Ik vond 18 zelfs al een beetje oud [ ben net 1,5 maand 16 nu Tong uitsteken ]
Maar ik was de enige die er problemen mee had.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:16

Ik ben 17 (over 2 maanden 18) en vrij kinderlijk, mn grens ligt ongeveer bij 20

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 01:31

Laar schreef:
Vanmiddag in onze groep smste een meisje(16) iemand.
Vervolgens kwam er een man (al grijs) waarvan ik dacht dat het haar vader was aan.
stonden ze te knuffelen en kusjes geven etc.
Dus mijn zus en ik kijken zo Scheve mond
Zij 16.. hij 56!
Nee sorry, dat gaat me iets te ver..
Leeftijdsverschil maakt me vrij weinig uit.. maar 40 jaar !! Scheve mond Scheve mond


Gatverdamme *kotssmiley*
Dat vind ik echt ziek